Vetoakselin hitsaus
Vetoakselin hitsaus
Onko kokemusta vetoakselin hitsauksesta ? Pitikö lämmittää millä tavalla. Ajatus olis tigillä sorvissa tehdä, kun käytettyä ei meinaa löytyä ja Kl -osissakin hintaa 1300 euroa .
Re: Vetoakselin hitsaus
Olen nähnyt kun on putki vetäisty vielä päälle ja hitsattu sekin mutta kun toi on sellaista jousiterästä joka kiertyy ...luulen kyllä että ei kestä riippuen mikä sulla on toi autosi.
On myös koneistamoja esim. karpiola tekee st käyttöön keppejä ja nivelethän voi ottaa vanhasta irti ja vaihtaa sitten pelkkään keppiin.
On myös koneistamoja esim. karpiola tekee st käyttöön keppejä ja nivelethän voi ottaa vanhasta irti ja vaihtaa sitten pelkkään keppiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Vetoakselin hitsaus
mulla ei ole kokemusta, mutta se mitä noista luulen ymmärtäväni on seuraavaa:
se pitäisi hitsata läpiasti, eli melkein vaatii kunnon V-railon että onnistuu. ja lisäaine pitäisi olla aika samaa tavaraa. ja sitten vielä se vaikein, eli se pitäisi kaiketi karkaista, tai jotenkin muuten uunittaa ja sen jälkeen vielä päästää, jotta olisi läpeensä saman kovaa tavaraa. noita nyt on nähty, kun on vaan hitsattu mikillä ja lähdetty ajeleen, niin ei ne kauaa kestä, jos edes sitäkään.
se pitäisi hitsata läpiasti, eli melkein vaatii kunnon V-railon että onnistuu. ja lisäaine pitäisi olla aika samaa tavaraa. ja sitten vielä se vaikein, eli se pitäisi kaiketi karkaista, tai jotenkin muuten uunittaa ja sen jälkeen vielä päästää, jotta olisi läpeensä saman kovaa tavaraa. noita nyt on nähty, kun on vaan hitsattu mikillä ja lähdetty ajeleen, niin ei ne kauaa kestä, jos edes sitäkään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Vetoakselin hitsaus
Niin, voihan niitä "hitsata" tai sitten hitsata. Pelkkä akseli pitää olla irrallaan. Hitsattavat päät pitää seevata eli sorvata kartion muotoisiksi niinkuin näin ><. Pakassa kiinni olevaan pätkään KESKELLE pieni reikä, johon toisen akselin pätkän kartioksi sorvattu pää keskittyy, ja toisessa päässä on reikä joka keskittyy sorvin siirtopylkän kartioon. Nyt hitaasti pyörimään, ja hitsaamaan, tigillä sä et nyt tässä tee mitäään. Varmaan kannattaa hitsata moneen kertaan antaen välillä jäähtyä. Sitten kun se kolo on varmasti täynnä voi sauman sorvata tasaiseksi. Jos kyseessä on joku vanhuuttaan ruostunut tai hullulla revityksellä katkennut akseli niin pitäis kestää, mutta jos ehjä akseli on antautunut raa'an voiman alla niin varmaan katkee uudestaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500