200d kulutusvertailu
200d kulutusvertailu
ostin juuri 540000ajetun hyväkuntoisen mersun. tein n.1000km reissun viikonloppuna ja kulutus hämmästytti: nopeus n110km/h ja keskikulutus 5.1 litraa!! olen omistanut aiénmminkin 200d -89:n ja kulutti keskinopeus 90kmh : 6.3litraa ja pääsin 110km/h 5.5 litraa. 200 d vääntömomentti on niin pieni että 90 km/h :ssa ei vielä jaksa... onko jollain ollut 200d jolla on päästy alle 5 litran?? ps. eipä mersu ole käyttänyt markkinoinnissa kulutustaan kuten "eräät merkit":) niin ja lämmintä riittää eikä tarvii kuluttaa naftaa webastoon:)
ex-mb:t 350se -72 280se -82 200d -89
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
No ei kyllä paljoa ole syönyt! Minäkin tein vasta 300D:llä uuden ennätyksen, 6,3 litraa. Mikäs näissä diesel-124:ssa on edullisin matkanopeus? Mitä nopeutta kannattaisi posotella suurimmalla vaihteella että kulutus olisi pienimmillään? Siksi kyselen kun ollaan kaveriporukalla suunniteltu pientä Keski-Euroopan kiertuetta tuolla Mersulla tässä kevään korvalla, tietenkin mahdollisimman pienellä budjetilla kun opiskelijoita ollaan. Että kannattaako ajaa noin 90 km/h vai suosiolla pitää yllä 110-120 km/h nopeutta?
Sen verran vaihtelevaa ajoa, etten oo muuta huomannut kuin, että talvella menee piukkasen ainetta enempi. Silti tankillisella täräyttää tuhannen kilsaa.
Viime keväänä tosin huomasin koulumatkoilla, että motarilla Lahti-Helsinki, sellaisella 130-140 km/h vauhdilla, kulutus kasvoi rankasti. Tankillisella ajoi kolme päivää 250km/päivä ja ei sinne tankkiin paljon jäänyt..
Toisaalta selityshän löytyy nelilovisuudesta ja välityksistä..
Viime keväänä tosin huomasin koulumatkoilla, että motarilla Lahti-Helsinki, sellaisella 130-140 km/h vauhdilla, kulutus kasvoi rankasti. Tankillisella ajoi kolme päivää 250km/päivä ja ei sinne tankkiin paljon jäänyt..
Toisaalta selityshän löytyy nelilovisuudesta ja välityksistä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
vähän menee...
5,5 keskimäärin, alle viidenkin menty joskus kesäkelillä pitkillä matkoilla.Alle kuuden talvellakin.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
toi jälkimmäinen nopeusvaihtoehto on 300d:lle oikein hyvä,eikä 300:nen vie kovinkaan paljoa vaikka nopeus olisi 130-140:)Wikke kirjoitti:No ei kyllä paljoa ole syönyt! Minäkin tein vasta 300D:llä uuden ennätyksen, 6,3 litraa. Mikäs näissä diesel-124:ssa on edullisin matkanopeus? Mitä nopeutta kannattaisi posotella suurimmalla vaihteella että kulutus olisi pienimmillään? Siksi kyselen kun ollaan kaveriporukalla suunniteltu pientä Keski-Euroopan kiertuetta tuolla Mersulla tässä kevään korvalla, tietenkin mahdollisimman pienellä budjetilla kun opiskelijoita ollaan. Että kannattaako ajaa noin 90 km/h vai suosiolla pitää yllä 110-120 km/h nopeutta?
ex-mb:t 350se -72 280se -82 200d -89
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
eron tekee mootori OM617 on vanhempaa tekniikkaa kuin OM60x sarja joka löytyy w124sten peltien alta.HannuW126 kirjoitti:Serkkupojalla oli aikoinaan W123 300D farkkuna ja kyllä se viedä pamautteli jatkuvasti 10L/100km pintaan... Liekö ilmanvastus vai mikä, mutta EI SILLÄ TODELLAKAAN PÄÄSSYT 6L satasella...
Ja tosiaan tuo ilmanvastus. Satasen maantienopeudella suurin osa energian tarpeesta kuluu juuri ilmanvastuksen syrjäyttämiseen.Mika.T kirjoitti:eron tekee mootori OM617 on vanhempaa tekniikkaa kuin OM60x sarja joka löytyy w124sten peltien alta.HannuW126 kirjoitti:Serkkupojalla oli aikoinaan W123 300D farkkuna ja kyllä se viedä pamautteli jatkuvasti 10L/100km pintaan... Liekö ilmanvastus vai mikä, mutta EI SILLÄ TODELLAKAAN PÄÄSSYT 6L satasella...
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
kulutus
Mulla sedanissa OM617 ja välityksenä 3,07. Ei syö kymppiä, vaan voi päästä esim. 7 litraan.RH kirjoitti:Mika.T kirjoitti:HannuW126 kirjoitti:Serkkupojalla oli aikoinaan W123 300D farkkuna ja kyllä se viedä pamautteli jatkuvasti 10L/100km pintaan... Liekö ilmanvastus vai mikä, mutta EI SILLÄ
TODELLAKAAN PÄÄSSYT 6L satasella...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
siinä 6l:n pintaan se kulutus on,vaikka enimmäkseen on kaupunki ajoakin..
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
Terve.jiipee kirjoitti:Mulla viime kesänä n.5000km keskikulutus 5,6 litraa, maantieajoa. Ennen pumppun säätöä vei n.6,5 litraa. Tänä talvena kulutus 6,3-6,8 litraa. Autohan on 200d sedan 5-vaihteinen. Kaasujalka suhteellisen raskas
Vaikuttaako toi pumpun säätäminen kulutusta vähentävästi???
Ite just eilen tossa tankkasin; 825 kilometriä ja 55 litraa meni.
Olisko sitte 6,6 kulutus tossa,vaihtelevaa ajoa.
En pahana pidä tuotakaan kulutusta 900I saabin jälkeen...
w124 300 Tdt -92
Minkäslainen remontti siihen sitten oikein tehtiin vai säädettiinkö syöttöä vaan?jiipee kirjoitti:Joo kyllä se pumppuremontti vähenti kulutusta n.litralla ja autosta tuli pirteämpi. Jos ajaa vähänkin enemmän, niin tuo pumppu-homma maksaa itsensä takaisin aika pian ja onhan se mukavampi ajella, kun auto kiihtyy rivakammin.
- el presidente
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:43
- Paikkakunta: Oripää/Hervanta
Ahaa,selväähän tuo.jiipee kirjoitti:Joo kyllä se pumppuremontti vähenti kulutusta n.litralla ja autosta tuli pirteämpi. Jos ajaa vähänkin enemmän, niin tuo pumppu-homma maksaa itsensä takaisin aika pian ja onhan se mukavampi ajella, kun auto kiihtyy rivakammin.
Mutta mutta;mitäpä maksoi se pumppuremontti???
w124 300 Tdt -92
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
En jaksanut tarkkaan noita viestejä lukea, mutta jos jollakin on W124 200 D joka kuluttaa alle 5 l/100 km niin kyseessä on selkeästi mittaus- mittari- tai laskuvirhe.
Viides vaihde ei matka-ajon kulutusta taida 200D:ssä alentaa.
Sen mitä olen mersumiehiä jututtanut, kulutukset satakaksnelkulla 200D:llä ovat kuuden ja puolen litran tietämissä, matka-ajossa voi kuulemma päästä alle kuuden.
Minun 300D edellinen omistaja kertoi, että 130000 km matkalla keskikulutus on ollut 6,3 litraa sadalla, en tiedä uskoisiko tuota.
On kai se jotenkin mahdollista, ei tullut kysyttyä miten pitkää matkaa mersulla on ajettu.
Ja mitä vauhtia on ajettu, 300D kyllä jaksaa mennä hienosti vitosella 70km/h eikä jyrise tai tärise.
Itse olen mittaillut 6,9-7,6 kulutuksia, pienimmässä paljon matka-ajoa ja suurimmassa vastaavasti paikallaan käyttämistä, lyhyttä ajoa ja kiihdytysmittauksia.
Syötön säätäminen suuremmalle ei näytä vaikuttavan sanottavasti kulutukseen.
Jos pumppu säädetään penkissä viimeisen päälle kohdalleen, kulutus pienenee varmasti verrattuna montasataatuhatta ajettuun pumppuun vaikka samalla syöttöä lisätään reilustikin.
Viides vaihde ei matka-ajon kulutusta taida 200D:ssä alentaa.
Sen mitä olen mersumiehiä jututtanut, kulutukset satakaksnelkulla 200D:llä ovat kuuden ja puolen litran tietämissä, matka-ajossa voi kuulemma päästä alle kuuden.
Minun 300D edellinen omistaja kertoi, että 130000 km matkalla keskikulutus on ollut 6,3 litraa sadalla, en tiedä uskoisiko tuota.
On kai se jotenkin mahdollista, ei tullut kysyttyä miten pitkää matkaa mersulla on ajettu.
Ja mitä vauhtia on ajettu, 300D kyllä jaksaa mennä hienosti vitosella 70km/h eikä jyrise tai tärise.
Itse olen mittaillut 6,9-7,6 kulutuksia, pienimmässä paljon matka-ajoa ja suurimmassa vastaavasti paikallaan käyttämistä, lyhyttä ajoa ja kiihdytysmittauksia.
Syötön säätäminen suuremmalle ei näytä vaikuttavan sanottavasti kulutukseen.
Jos pumppu säädetään penkissä viimeisen päälle kohdalleen, kulutus pienenee varmasti verrattuna montasataatuhatta ajettuun pumppuun vaikka samalla syöttöä lisätään reilustikin.
wiimax.fi
***Entäs 250D tai 300D joka menee tuon maagisen rajan alle kun kevytkenkäinen kuski ja saa ajaa yksin ohittelematta ja optimioloissa 1000km putkeen(noin tankillinen)? Kun tiedän kaksi tällaista,mikähän lie matkamittarin virhe eli tässäkö sitten se kämmi mitä ihmetellään?dealer kirjoitti:En jaksanut tarkkaan noita viestejä lukea, mutta jos jollakin on W124 200 D joka kuluttaa alle 5 l/100 km niin kyseessä on selkeästi mittaus- mittari- tai laskuvirhe.
.
320 CDI menee noin kuudella litralla samalla kuskilla kun saa ajaa omaan tahtiin. Viimeinen tankillinen 8.3l/100km eli nuo pienet kulutukset optimioloissa rauhassa ajaen.
Kuinka ihmeessä säästäväisyysajoissa jotkut pääsevät pikkuauotoilla uskomattoman pieniin kulutuksiin,miksei isommallakin pääse edes sinnepäin suhteessa auton/moottorin kokoon kun yrittää ajaa vähällä? Ihan mielenkiinnosta kuinka vähällä kulkee.
Keskikulutus 250D:llä noin 6.6 kesällä ja talvella hiukan enemmän,motariajoa ei pätkääkään eikä "oikeaa" kaupunkipyöritystä.
Juu, ei muuta kun renkaisiin 5 kilon paineet, laturin piuhat irti, kaikki tavarat pois autosta takapenkistä lähtien tjsp. ja sitten ajamaan tuhatta kilometriä mahdollisimman taloudellisesti niin saadaan "vaktaa" siitä että laiva-124 kulkee alle viidellä litralla ?
Kolmisatanen taitaa viedä sen viisi litraa sadalla vaikka sitä hinattaisiin toisella autolla, jos oma kone on käynnissä.
Ei vaan, en minä tässä niin vakavissani ole - hienoa että joku pääsee vähällä kulutuksen suhteen.
Kolmisatanen taitaa viedä sen viisi litraa sadalla vaikka sitä hinattaisiin toisella autolla, jos oma kone on käynnissä.
Ei vaan, en minä tässä niin vakavissani ole - hienoa että joku pääsee vähällä kulutuksen suhteen.
wiimax.fi
Ajelinpa kerran helsinkiin oikeen hemmetin sievästi, nostin kaasua mäissä ja nostin vauhtia alamäissä, keskinopeus n. 80-90km/h. Lähtiessä olin tankannu piripintaan ja tein saman helsingissä. Kulutus 4,6l/100km. Dealerin ei ole pakko uskoa, jos ei taho. Normaali sekokulutus onki sitten yli 7l. Kaasujalkani on erittäin raskas...
E 290TDT Avantgarde
Sen verran osaa keskusteluun, onhan varmaan tosiasia
että 5-koneen ominaiskulutus on suuremmpi kuin 4-koneen!
Korjatkaa jos olen väärässä.
että 5-koneen ominaiskulutus on suuremmpi kuin 4-koneen!
Korjatkaa jos olen väärässä.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa