w211 oikea takakulma laski alas

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jarsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 30.08.2016 11:16

w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja jarsse »

Mistä sitä osais alkaa vikaa ehtimään. Vkonlopun auto seiso käyttämättömänä eikä perä laskeutunut. Tänä aamunakin perä oli ihan normaali, ajoin 120km ja sinä aikana oikea takakulma laskeutu alas. Nämä mersut on merkkinä minulle ihan uusi tuttavuus niin ei ole minkäänlaista hajua mistä alkaa tutkimaan? Auto on s211 320cdi -05 avantgarde.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Varmaan kannattaisi ainakin mainita onko kyseessä Airmatic vai ei (oletan että kyseessä on viestissä mainittu s211 eli farkku, eikä otsikossa mainittu w211 eli sedan)? Farkussahan on takana aina ilmapussit, mutta Airmaticissa systeemi on vähän erilainen lisäilmasäiliöineen jne.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
jarsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 30.08.2016 11:16

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja jarsse »

No joo oli kieltämättä vähän puutteellinen aloitus ( töiden ohella kirjottelin)
Kyseessä on tosiaankin farmari ja käsittääkseni ei ole airmatic.ia. Koitin etsiä siitäkin tietoa että mikä se ylipäänsä on mutta keulassa ei ole ilmajousia eikä kojelaudassa mitään alustansäätö nappejakaan jos siinä airmatic.issa semmosia edes kuuluu ollakaan. Eli käsittääkseni ei ole airmatic.ia. Muutaman viikon tällä olen ajellut ja muuten pelannut kyllä moitteetta, muutaman kerran viikossa tosin näyttö herjaa auton kuvaa jossa nuoli ylöspäin ja teksti että visit workshop, valkoisella.
Auto seisoi nyt töiden ajan eli sen 8tuntia ja sinä aikana oli molemmat puolet laskeutunu alas asti. Auto käyntiin, luki punasella että stop car, too low.. Sain sentään kompuran sijainnin selville niin osasin sitä sitten kuunnella ja sehän kuului selvästi. Perä nousi aika joutuin tosin se oikea puoli äkkiseltään katottuna ainakin 50mm matalemmalla. Ajoin noin 15km ja kuuntelin että vieläkö kompura pyörii, no eipä pyörinyt. Auto nyt seissy tässä noin 30min ( vasta ) eikä ole laskeutunut, muuten hyvä mutta oikea puoli alempana. Eikait tässä osaa nyt muutakun ajella takasi kotiin ja alkaa tietoa ehtimään.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Staarilla voisi katsella tuota.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
jarsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 30.08.2016 11:16

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja jarsse »

Sepä vissiin korjautu itekseen. Kotiin mennessä perä oli tasottunu eli molemmat puolet oli yhtä korkealla. Auto seiso yön yli eikä aamuunkaan mennessä ollut vajunu yhtään. Ajelin sitten reilu 100km ja perä oli edelleen normaali. Mikä lie tehny sen sitten että käytti perän kerran alhaalla. Pitää käyttää testerissä että oisko siellä mitään ilmotuksia jäänyt. Sen mitä näistä vioista nyt oon tietoa ehtinyt niin jollain oli vastaavasti käynyt ja vika oli ollut siinä kompurassa. Liekkö vielä hätäilyä alkaa sitä uusimaan?
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja ainuman »

Harvoin nuo itsekseen korjautuu. Onko tietoa takailmapussien vaihdosta vai onko alkuperäiset? Jos ei ole koskaan vaihdettu niin omien kokemusten perusteella oikea ilmajousipalje alkaa olla tiensä päässä. Kompuraa en lähtisi ekana uusimaan, lähinnä ainakin kompressorin suodatin kannattaa jo muutenkin vaihtaa.
S211 320CDI 4matic -08
barking
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 11.05.2014 10:14

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja barking »

Lainataan lankaa hieman kun sama homma ja vähän käytetyt vaihtopussit ovat hyllyssä.

Irroittaessa ei ilmeisesti saa yläpään muovikynsiä säilymään ehjänä? Myydäänkö näitä marmoritiskillä tai muualla(missä?)erikseen?

Jos joku kokenut osaisi laittaa vaihto-ohjeet työvaiheineen tähän niin avot!
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja simosami »

Kompuran mäntä on kunnossa, jos auto nousee alle minuutin.
Ilmansuodatin ja kuivaus silican voisi vaihtaa.
Kuivaimen ongelman näkee sitten pakkasten alettua, kun jäätyy umpeen, ja kompura tekee itsarin.
Huolto maksaa 20€, ja uusi kompura sitten 500+€
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja taky »

simosami kirjoitti: Kuivaimen ongelman näkee sitten pakkasten alettua, kun jäätyy umpeen, ja kompura tekee itsarin.
Huolto maksaa 20€, ja uusi kompura sitten 500+€
Missä kuivain sijaitsee?

Vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja DBFI »

taky kirjoitti:
Missä kuivain sijaitsee?

Vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?
Riittääkö vanhat ohjeet:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=150" onclick="window.open(this.href);return false;
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja Forestman »

barking kirjoitti:Lainataan lankaa hieman kun sama homma ja vähän käytetyt vaihtopussit ovat hyllyssä.

Irroittaessa ei ilmeisesti saa yläpään muovikynsiä säilymään ehjänä? Myydäänkö näitä marmoritiskillä tai muualla(missä?)erikseen?

Jos joku kokenut osaisi laittaa vaihto-ohjeet työvaiheineen tähän niin avot!
Marmoritiskiltä saa, muutamalla eurolla kappale.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja simosami »

taky kirjoitti:
simosami kirjoitti: Kuivaimen ongelman näkee sitten pakkasten alettua, kun jäätyy umpeen, ja kompura tekee itsarin.
Huolto maksaa 20€, ja uusi kompura sitten 500+€
Missä kuivain sijaitsee?

Vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?
Tässä linkkejä

Suodatin. Tämä on w211 malliin, 10/8mm letkut. W212 suodatin on hiukan erilainen, eli 10/10mm letkut
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=315" onclick="window.open(this.href);return false;

Silica geliä esim. tästä. Riittää moneen täyttöön. Voi myös "ladata" mikrouunissa.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;

Korjausvideoita
http://youtu.be/LKqiwaxrWAk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=Mp-qoqWuEg4" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja taky »

simosami kirjoitti:
taky kirjoitti: Missä kuivain sijaitsee?
Suodatin. Tämä on w211 malliin, 10/8mm letkut. W212 suodatin on hiukan erilainen, eli 10/10mm letkut

Suodatin on siis letkun päässä pumpulla - imupuolella, kuskin puoleisessa etulokarissa?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
A.Asiamies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

taky kirjoitti: Missä kuivain sijaitsee?
Kuivain on osa kompressoriyksikköä. Kompressori pitää irroittaa ja purkaa jotta kuivainosio irtorakeineen paljastuu. Rakeiden kuivapaino on luokkaa 100-105g.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja taky »

A.Asiamies kirjoitti:Kompressori pitää irroittaa ja purkaa jotta kuivainosio irtorakeineen paljastuu.
Mikä - tai siis kosteus tietty - aiheuttaa rakeiden kastumisen niin että jäätyy, siis luulisi että niiden pitää normi käytössä kuivua ilman erillisitä purku/kuivaus prosessia?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
A.Asiamies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

taky kirjoitti:Mikä - tai siis kosteus tietty - aiheuttaa rakeiden kastumisen niin että jäätyy, siis luulisi että niiden pitää normi käytössä kuivua ilman erillisitä purku/kuivaus prosessia?
Onhan silikageeli hygroskooppinen materiaali, eli kyllä se pyrkii myös luovuttamaan itseensä sitoutunutta kosteutta, mikäli ympäröivät olosuhteen ovat tapahtumalle suotuisat. Tilanteeseen vaikuttaa esimerkiksi materiaalille ominainen tasapainokosteuskäyttäytyminen. Lyhykäysyydessään, kuiva silikageeli sitoo itseensä ärkämmin vettä, kuin mitä se sitä luovuttaa. Tämä pätee aika hyvin kaikkiin hygroskooppisiin materiaaleihin kuten saunapuut, anturabetoni ja puhallusvilla.

Toinen merkittävävä tekijä tässä asiassa on osapaine-ero. Silikarakeen huokoiset sisältävät normaalissa tilanteessa vettä ja höyryä. Raetta ympäröivä ilma sisältää höyryä. Tasapainotilanteessa höyryjen osapaineet ovat rakeen sisällä ja ulkopuolella samat. Näin kosteutta ei liiku (ei paine-eroa) ilmasta rakeeseen eikä rakeesta ympäröivään ilmaan. Näin siis kun kompressori on paineeton. Paineellisena tilanteessa rakeen sisä- ja ulkopuolisen osapaineiden suhde muuttuu. Ulkopuolelta tunkeutuu höyryä huokoiseen (diffuusio). Tilanteeseen vaikuttanee myös puristamisen johdosta ilman lämpeneminen, joka muuttaa suhteellista kosteutta. Paineen poistuessa diffuusion vaikutus rakeesta ulospäin on selkeästi hitaampi, koska paine-ero on selkeästi pienempi.

Asia ei ole vallan yksiselitteinen. Edellisessä kuitenkin ajatusta tilanteeseen. Joka tapauksessa "kuiva" keväinen ilma ei riitä "huuhtelemaan" rakeita niin paljon, että syksyinen kosteus sieltä poistuisi vuositasolla.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja simosami »

taky kirjoitti:
A.Asiamies kirjoitti:Kompressori pitää irroittaa ja purkaa jotta kuivainosio irtorakeineen paljastuu.
Mikä - tai siis kosteus tietty - aiheuttaa rakeiden kastumisen niin että jäätyy, siis luulisi että niiden pitää normi käytössä kuivua ilman erillisitä purku/kuivaus prosessia?
Ilmassa on aina kosteutta. Kun pusseja täytetään, kosteus varautuu silicaan. Kun sitten pusseja tyjennetään, ilma poistuu samaa tietä, kun on tullut, eli Silican läpi, ja kosteus siirtyy silicasta kuivaan ilmaan. Eli silica on "huoltovapaa" "kosteusakku"
Mutta jos pussit vuotaa, ilmaa menee vaan sisään päin, eli Silica kyky sitoa kosteutta tulee täyteen.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja taky »

simosami kirjoitti:Eli silica on "huoltovapaa" "kosteusakku"
Kunnossa oleva systeemi ei kaipaa silican ulkoista kuivausprosessia - jotenkin tuntui hullulta systeemiltä että kiinteästi pumpun rakenteessa oleva systeemi pitäisi purkaa ja huoltaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja simosami »

taky kirjoitti:
simosami kirjoitti:Eli silica on "huoltovapaa" "kosteusakku"
Kunnossa oleva systeemi ei kaipaa silican ulkoista kuivausprosessia - jotenkin tuntui hullulta systeemiltä että kiinteästi pumpun rakenteessa oleva systeemi pitäisi purkaa ja huoltaa.
Mitähän tarkoitat?

Oletko koskaan laskenut tavallisen paineilma kompuran säiliön alta propusta vettä pois? Aika paljon sitä sinne kertyy.
Voisit lukea vaikka kuorma autojen paineilma jarrujen ja ilmajousien kosteuden poisto systeemeistä. Niitä pitää ja huolletaan säännöllisesti.

Vehon mielestä mersun ilmajousitusta ei tarvitse huoltaa. Mersulta ei ole huoltoohjetta. Kun sitten lakkaa toimimasta, niin uutta osaa hyllystä, eikä maksa paljoa.... :roll:
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
OMA648
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 27.07.2016 22:53
Paikkakunta: Espoo/ Heinävesi

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja OMA648 »

Eikös tuossa kannattaisi näin suomen kosteita syksyjä ajatellen sitten laittaa jo kompressorin imupuolelle silikageelilla täytetty lisäpatruuna, vaikkapa rapiat 100g raetta?
Patruuna konehuoneeseen, helppo huoltaa ja kuivata tarvittaessa. Huolehtii vaan ettei silkageelipölyä pääse kompuraan.
Imuvastusta tulee hieman lisää mutta tuskin vaikuttaisi ratkaisevasti ehjän kompuran tuottoon.
S211 320CDI -05
A.Asiamies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

taky kirjoitti:Kunnossa oleva systeemi ei kaipaa silican ulkoista kuivausprosessia - jotenkin tuntui hullulta systeemiltä että kiinteästi pumpun rakenteessa oleva systeemi pitäisi purkaa ja huoltaa.
Tuntuu se hullulta tai ei, näin se asia joskus voi kuitenkin olla. Parempi kaiketi välillä rakeet kuivatella ja varmistua siitä, että järjestelmään ei pääse huoltamattomuuden vuoksi ylimääräistä kosteutta kun sen sijaan tapella talvella jäätymisongelmien kanssa.
simosami kirjoitti:Eli silica on "huoltovapaa" "kosteusakku" Mutta jos pussit vuotaa, ilmaa menee vaan sisään päin, eli Silica kyky sitoa kosteutta tulee täyteen.
Pussien vuotamisesta olen samaan mieltä. Siinä muutenkin pumpattu ilma on monikymmenkertainen tiiviiseen järjestelmään verrattuna. Siltikin, vaikka pumppuyksikön huuhteluventtiili ohjaa paluuilman kuivaimen kautta vastavirtaan, ei sen kuivattava vaikutus ole samansuuruinen kuin sisään pumpatun ilman kostuttava vaikutus.
simosami kirjoitti:... Vehon mielestä mersun ilmajousitusta ei tarvitse huoltaa. Mersulta ei ole huoltoohjetta. Kun sitten lakkaa toimimasta, niin uutta osaa hyllystä, eikä maksa paljoa.... :roll:
Näinpä.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja taky »

OMA648 kirjoitti:Eikös tuossa kannattaisi näin suomen kosteita syksyjä ajatellen sitten laittaa jo kompressorin imupuolelle silikageelilla täytetty lisäpatruuna, vaikkapa rapiat 100g raetta?

Mikäs tämä (http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=315" onclick="window.open(this.href);return false;) tuolla aikaisemmin ollut suodatin on - roskia vartenko?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
A.Asiamies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

taky kirjoitti: Mikäs tämä (http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=315" onclick="window.open(this.href);return false;) tuolla aikaisemmin ollut suodatin on - roskia vartenko?
Son juuri imuilmansuodatin kävyille, oraville ja sen semmosille sylinteriä kuluttaville ja venttiileitä tukkiville asioille.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
OMA648
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 27.07.2016 22:53
Paikkakunta: Espoo/ Heinävesi

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja OMA648 »

Tuo on ihan vain kiintoaineille.
S211 320CDI -05
jarsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 30.08.2016 11:16

Re: s211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja jarsse »

Kävin muutama viikko sitten starilla lukemassa mitä se sanoo tuosta jousen käyttäytymisestä niin vika kuulemma viittasi ilmapussin päällä olevaan venttiiliin tai vastaavaan. Se nyt muutamia viikkoja on pelannut hyvin ei ole laskeutunut vaikka auto on vkonloput seisonut, tosin se oikea takakulma on ollut koko ajan muutaman senttiä alempana.
Nyt sitten kun alkoi viileät kelit viikonloppuna yöllä pikku pakkastakin niin ei meinaa enää pysyä ylhäällä. Eilen humpasi korkeutta sitä mukaa kun kompura kävin pääällä joitakin kymmeniä sekunteja, lähin kuitenkin ajamaan niin se jossain vaiheessa asettui ja pysy illan taas ylhäällä. Yöllä oli taas maassa, kompura kyllä heti lähtee nostamaan mutta nyt se ei nosta sitä enää kuin joitakin senttejä. Pitänee purkaa se kompura ja tutkia vai joko tilaan uudet ilmapussit?
jarsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 30.08.2016 11:16

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja jarsse »

Purin sen kompuran nyt kun oli aikaa. Vaihdoin suodattimen ja kuiva-aineen. Kuiva-aine rakeet oli ihan läpeensä märkänä. Sen verran parani nyt että nosti eilen sen oikean puolen takakulman jo ihan normi korkeuteen ja pysy siinä yön yli. Taitaa olla niin paljon kosteutta järjestelmässä että sen takia juonittelee ilmeisesti se pussin magneettiventtiili. Tallissa kun auto seiso ennen remonttia vähän aikaa ja aukasin takaoven niin kompuran päästä laski ilmat pois ilmapussista.
Eipä tässä taida nyt isommin muuta tehdä kun ajaa menemään ja seurata tilannetta.
w203_270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 05.01.2013 14:38

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja w203_270 »

Onko tuon kompuran rele samassa paikassa takailmajousisessa ja airmaticissa? Konehuoneen rasiassa vasemmalla takimmainen?
Avatar
ronaldo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: La 26.05.2007 12:50

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja ronaldo »

itse ajattelin tehdä ennakoivan kompurahuollon ja vaihtaa suodattimen, männänrenkaan ja tiivisteet ja kuivaimen ryynit. Tokmannilta löysin Silica gel kissanhiekkasäkin 5l 6,50eur. Kokeilin vesilasiin rakeita ja näytti toimivan hyvin imien vettä rakeisiin. :D Kiteet on hieman erinäkösiä (läpikuultavia) kuin nämä kuivaimen alkuperäiset ruskeahkot rakeet.. Tokkopa tuolla mitään väliä ole. Tuoteseloste tuotteesta puuttuu, eli onkohan rakeet pelkkiä silaca geliä.. Onko kukaan koittanut näitä kissanhiekkoja? Ihan vaan kun helposti ja halvalla saatavana... :D Itsellä tekee airmaticci välillä sitä, että kun parkkeeraa esim. ulkoa sisälle parkkiin, ja auto seisoo yön yli, niin keula nousee hieman korkeammalle.. Avaa keskuslukituksen, niin keula laskee "normi" asentoon. Liekö johtuu vain ilman lämpölaajenemisesta...? :eh:
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja simosami »

Tässä oikeaa ainetta

https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;

Kissan hiekasta en tiedä, mitä on

Korjaus sarja

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... t&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilmansuodin löytyy motonetista

Jos nousee alle 1 min, mäntä on kunnossa
Viimeksi muokannut simosami, To 17.11.2016 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
ronaldo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: La 26.05.2007 12:50

Re: w211 oikea takakulma laski alas

Viesti Kirjoittaja ronaldo »

Tuo ei vissiin ole silica geliä mitä kuivaimeen pitäisi laittaa. :) lueskelin motonetissä myytävien kuivainpussejen sisältöä ja yhdessäkään ei mainittu silica gel.. Eli saattaa sisältää myös suolaa, ja sehän ei ole vissiin tee ihan hyvää metaliosien seassa..?
Viimeksi muokannut ronaldo, To 17.11.2016 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin