Öljynpaine 617 korkea
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Öljynpaine 617 korkea
Jostain syystä öljynpaineet on noussut , tiedä tuliko kampiakselin auki ollessa vai oliko jo ennen. Mutta yrittää olla yli 6bar normi ajossa ja kylmänä jo tyhjäkäynnillä , lämpöisenä tyhjä käynti 3-4bar.
Voisiko paine säätö olla jumissa , onko kellään ollut vastaavaa.
Takapään stefan kanssa ollut ongelmia ja mietin voisiko tuo olla syynä.
Voisiko paine säätö olla jumissa , onko kellään ollut vastaavaa.
Takapään stefan kanssa ollut ongelmia ja mietin voisiko tuo olla syynä.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Öljynpaine 617 korkea
liika paine ei ole hyväksi ..rasittaa jo pumppua ja ketjukin vaarassa...joko roska tai metalli särö paineen alennus venttiilissä eli etsi se pura ja tutki joutuuko vaihtamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Öljynpaine 617 korkea
Juu onhan se liian kova ,, kait se pumpussa venttiili ja näyttäisi ettei tarvi ottaa konetta pois kun tuo pelli pohjan irrottaa niin saa pumpun irti.
Mietin että onko mallivika vai huono säkä.
Mietin että onko mallivika vai huono säkä.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Öljynpaine 617 korkea
Empä ole moisesta kuullut puhuttavan juurikaan. Eli huonon tuurin piiriin lasken tämän vian
Onhan tuo mittaus tehty toimivaksi todetulla mittarilla?
Onhan tuo mittaus tehty toimivaksi todetulla mittarilla?
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Öljynpaine 617 korkea
Täytyy vielä testata toisella mittarilla ennen purkua , ihan jälki asennus mittari joka putkella ennen ollut kyllä alhaisempi .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Öljynpaine 617 korkea
Jos paine on todellista, niin hiukan pelottaa... Lämpimänä ja varsinkaan tyhjäkäynnillä ei taida pumpun tuotto riittää paineenrajoitusventtiilin aukeamiseen. Onkohan joku öljykanava nyt tukossa (laakeriliuskat väärinpäin, väärä kannentiiviste tms.)? Jos näin olisi, niin valitettavasti se ilmoittaa itsestään hyvinkin pian.
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Öljynpaine 617 korkea
On kyllä ajettu niin paljon että olisi ilmoittanut laakereista ,, kansitiiviste ollut jo monta vuotta ja ennen toiminut samalla . Ongelma tuli kun vaihdoin takapään stefan ( siis muokkasin stefalle paikan) ennen karvamato joka vuoti .enins kirjoitti:Jos paine on todellista, niin hiukan pelottaa... Lämpimänä ja varsinkaan tyhjäkäynnillä ei taida pumpun tuotto riittää paineenrajoitusventtiilin aukeamiseen. Onkohan joku öljykanava nyt tukossa (laakeriliuskat väärinpäin, väärä kannentiiviste tms.)? Jos näin olisi, niin valitettavasti se ilmoittaa itsestään hyvinkin pian.
Nyt auto liikenteestä poistossa ja odottaa uutta turboa , cooleria ynm kivaa ja otan varmaan koneen pois asti .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Öljynpaine 617 korkea
Tuli taas asennettua kone paikoilleen , MUTTA öljynpaineet tapissa heti tyhjäkäynnillä ja takapäästä valuu öljyä ihan solkenaan .
Nyt vähän alkaa tuntumaan että 617 lähtee romuttamolle , tarkistin öljyn paineen venttiilin eikä mitään ihmeellistä ( jos se pumpussa oleva se oli)
Alkaa myös tuntumaan että tuleeko se öljy stefasta vai jostain muusta .
Eikö kellään ole ollut samoja ongelmia. Muuten kyllä olis koneen jo vaihtunu jos tietäis mitä sinne laittaa.
Nyt vähän alkaa tuntumaan että 617 lähtee romuttamolle , tarkistin öljyn paineen venttiilin eikä mitään ihmeellistä ( jos se pumpussa oleva se oli)
Alkaa myös tuntumaan että tuleeko se öljy stefasta vai jostain muusta .
Eikö kellään ole ollut samoja ongelmia. Muuten kyllä olis koneen jo vaihtunu jos tietäis mitä sinne laittaa.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Öljynpaine 617 korkea
Öljypumpun ylipaineventtiilin avautumispaine pitäisi olla 7 bar.
Öljysuodattimen tukkeutuneen suodattimen ohitusventtiili taasen 3,5 bar.
Eihän se oma mittari näytä kuin 3 bar niin mistäpä sen tietää mitä siellä on painetta kuin erillisellä mittarilla.
Onko siinä alkuperäinen öljynpuhdistusjärjestelmä?
Onhan siellä koneen takana öljykanavan porauksen tulppaus, vai onko stefan laitossa tapahtunut jotain.
Öljysuodattimen tukkeutuneen suodattimen ohitusventtiili taasen 3,5 bar.
Eihän se oma mittari näytä kuin 3 bar niin mistäpä sen tietää mitä siellä on painetta kuin erillisellä mittarilla.
Onko siinä alkuperäinen öljynpuhdistusjärjestelmä?
Onhan siellä koneen takana öljykanavan porauksen tulppaus, vai onko stefan laitossa tapahtunut jotain.
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Öljynpaine 617 korkea
Ei ole alkuperäistä mittaria , laitoin jälkiasennus mittarin.
On alkuperäinen suodatin ja järjestelmä.
Tuo takapää on vuotanut koko ajan kun tämä turbo kone asennettu , karva vaihdettu 2 kertaa ja nyt asennettu stefa 2 kertaa. Taidan ottaa koneen pois vielä kerran ja laittaa käyntiin irtonaisena jos näkyy mistä tulee.
On alkuperäinen suodatin ja järjestelmä.
Tuo takapää on vuotanut koko ajan kun tämä turbo kone asennettu , karva vaihdettu 2 kertaa ja nyt asennettu stefa 2 kertaa. Taidan ottaa koneen pois vielä kerran ja laittaa käyntiin irtonaisena jos näkyy mistä tulee.
JOHe kirjoitti:Öljypumpun ylipaineventtiilin avautumispaine pitäisi olla 7 bar.
Öljysuodattimen tukkeutuneen suodattimen ohitusventtiili taasen 3,5 bar.
Eihän se oma mittari näytä kuin 3 bar niin mistäpä sen tietää mitä siellä on painetta kuin erillisellä mittarilla.
Onko siinä alkuperäinen öljynpuhdistusjärjestelmä?
Onhan siellä koneen takana öljykanavan porauksen tulppaus, vai onko stefan laitossa tapahtunut jotain.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Öljynpaine 617 korkea
Tarkoitin juuri tuota, että jos on alkuperäinen mittari niin 3 bar se näyttää vaikka todellinen paine olisi 6 bar.jjruutiainen kirjoitti:Ei ole alkuperäistä mittaria , laitoin jälkiasennus mittarin.
Voihan se tarvikemittarikin näyttää väärin. Kuuma tyhjäkäynti vaikuttaa kyllä korkealta.
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Öljynpaine 617 korkea
Tuli vähän testattua toisella mittarilla öljynpainetta ja max 6.5 bar kierroksilla sekä tyhjäkäynti 3 bar kylmä öljy .
Luulen että kuumana vähän pienemmät.
Öljy vuoto selkis , venttiili kopan tiiviste jäänyt vähän huonosti Onneksi.
Nyt vähän cooleri asennusta ja testiä auttaako viritys.
Luulen että kuumana vähän pienemmät.
Öljy vuoto selkis , venttiili kopan tiiviste jäänyt vähän huonosti Onneksi.
Nyt vähän cooleri asennusta ja testiä auttaako viritys.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Öljynpaine 617 korkea
Mulla kun on alkuperäinen mittari siihen 3 bar asti, niin se on lähes aina tapissa. Ainoastaan kuumilla öljyillä tyhjäkäynnillä laskee hieman alle 3 barin. Mitä olen muualta lukenut, niin yli 6 bar on ihan normaalia kierroksilla. Jos painetta on liikaa, niin öljyt tulee suodatinkopan kannenvälistä ulos.jjruutiainen kirjoitti:Tuli vähän testattua toisella mittarilla öljynpainetta ja max 6.5 bar kierroksilla sekä tyhjäkäynti 3 bar kylmä öljy .
Luulen että kuumana vähän pienemmät.
Öljy vuoto selkis , venttiili kopan tiiviste jäänyt vähän huonosti Onneksi.
Nyt vähän cooleri asennusta ja testiä auttaako viritys.
Vähän asiaa sivuten. Onko sinulla alkuperäinen turbokone? Osaatko sanoa nouseeko siinä öljynpaineet hitaammin kuin vapaastihengittävässä käynnistyksen jälkeen? Mulla nimittäin kestää selkeästi kauemmin kuin aiemmassa 616 vaparikoneessa ja mietin, että onko se vika vai ominaisuus. Noissahan on kuitenkin erilainen pumppu ja 616:ssa ei ollu öljynjäähdytintä ja tietenkin turbokin vaikuttaa osaltaan siihen. Järjestelmässä on ilmeisesti jossain takaiskuventtiili, ettei öljy pääse takaisinpäin koneen ollessa sammutettuna, mietin että voisiko se vuotaa.
W123
W463
W463
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Öljynpaine 617 korkea
Tuo on alkuperäinen turbo kone S mersusta , muistaaksen vanhassa vaparissa kesti tosi kauan sammua valo jopa kuumana vilkutteli tyhjäkäynnillä . Olihan remontin tarpeessa veikkaasin .
Ismo84 kirjoitti:Mulla kun on alkuperäinen mittari siihen 3 bar asti, niin se on lähes aina tapissa. Ainoastaan kuumilla öljyillä tyhjäkäynnillä laskee hieman alle 3 barin. Mitä olen muualta lukenut, niin yli 6 bar on ihan normaalia kierroksilla. Jos painetta on liikaa, niin öljyt tulee suodatinkopan kannenvälistä ulos.jjruutiainen kirjoitti:Tuli vähän testattua toisella mittarilla öljynpainetta ja max 6.5 bar kierroksilla sekä tyhjäkäynti 3 bar kylmä öljy .
Luulen että kuumana vähän pienemmät.
Öljy vuoto selkis , venttiili kopan tiiviste jäänyt vähän huonosti Onneksi.
Nyt vähän cooleri asennusta ja testiä auttaako viritys.
Vähän asiaa sivuten. Onko sinulla alkuperäinen turbokone? Osaatko sanoa nouseeko siinä öljynpaineet hitaammin kuin vapaastihengittävässä käynnistyksen jälkeen? Mulla nimittäin kestää selkeästi kauemmin kuin aiemmassa 616 vaparikoneessa ja mietin, että onko se vika vai ominaisuus. Noissahan on kuitenkin erilainen pumppu ja 616:ssa ei ollu öljynjäähdytintä ja tietenkin turbokin vaikuttaa osaltaan siihen. Järjestelmässä on ilmeisesti jossain takaiskuventtiili, ettei öljy pääse takaisinpäin koneen ollessa sammutettuna, mietin että voisiko se vuotaa.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Öljynpaine 617 korkea
Mulla löytyikin vika takaiskuventtiilistä. Sitä oli joku joskus onnistunut naarmuttamaan, niin että suodatinkotelo tyhjeni kun kone ei ollut käynnissä.jjruutiainen kirjoitti:Tuo on alkuperäinen turbo kone S mersusta , muistaaksen vanhassa vaparissa kesti tosi kauan sammua valo jopa kuumana vilkutteli tyhjäkäynnillä . Olihan remontin tarpeessa veikkaasin .
Ismo84 kirjoitti:Mulla kun on alkuperäinen mittari siihen 3 bar asti, niin se on lähes aina tapissa. Ainoastaan kuumilla öljyillä tyhjäkäynnillä laskee hieman alle 3 barin. Mitä olen muualta lukenut, niin yli 6 bar on ihan normaalia kierroksilla. Jos painetta on liikaa, niin öljyt tulee suodatinkopan kannenvälistä ulos.jjruutiainen kirjoitti:Tuli vähän testattua toisella mittarilla öljynpainetta ja max 6.5 bar kierroksilla sekä tyhjäkäynti 3 bar kylmä öljy .
Luulen että kuumana vähän pienemmät.
Öljy vuoto selkis , venttiili kopan tiiviste jäänyt vähän huonosti Onneksi.
Nyt vähän cooleri asennusta ja testiä auttaako viritys.
Vähän asiaa sivuten. Onko sinulla alkuperäinen turbokone? Osaatko sanoa nouseeko siinä öljynpaineet hitaammin kuin vapaastihengittävässä käynnistyksen jälkeen? Mulla nimittäin kestää selkeästi kauemmin kuin aiemmassa 616 vaparikoneessa ja mietin, että onko se vika vai ominaisuus. Noissahan on kuitenkin erilainen pumppu ja 616:ssa ei ollu öljynjäähdytintä ja tietenkin turbokin vaikuttaa osaltaan siihen. Järjestelmässä on ilmeisesti jossain takaiskuventtiili, ettei öljy pääse takaisinpäin koneen ollessa sammutettuna, mietin että voisiko se vuotaa.
Samalla perehdyin öljynpainemittarin toimintaan. Luulin, että siinä on joku tukos tms kun viisari ei palautunut ikinä nollaan. Ilmeisesti siitä olikin vääntynyt se kuparilätkä johon paine menee. Nyt väänsin sitä takaisin niin että viisari näyttää sammuksissa nollaa, eihän siinä tyhjäkäynnillä olekkaan kuin ~1,8 baria mittarin mukaan. Ei kauheasti herätä luottamusta tuo mittari, mutta eipä sillä tarkkuudella niin suurta väliä ole.
W123
W463
W463
Re: Öljynpaine 617 korkea
jos takaisku valskaa, niin paineet nousee kylmästä käynnistettäessä todella hitaasti. yhdessä 602:ssa oli se vika. se takaisku löytyy suodatinkotelosta. tai suodatin jalasta, mikä sen oikea nimi nyt onkaan. muovinen kartio ja hentonen jousi painaa sitä vasten. eli tuskin tästä viasta on kyse.
kaverin transportterissa on kylmillä öljyillä ajossa maksimissaan jotain 7 baaria. erillinen mittari hänelläkin. mikä sitten lie normaalia noille maximi paineille.
kaverin transportterissa on kylmillä öljyillä ajossa maksimissaan jotain 7 baaria. erillinen mittari hänelläkin. mikä sitten lie normaalia noille maximi paineille.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E