OM 642 V6 nokkaketju
OM 642 V6 nokkaketju
Moro,
luulin että metallinen nokkaketju olisi lähes ikuinen mutta V6 Diesel on alkanut rallatella startin jälkeen 310 tkm myötä.
Kotitalliin ko. homma ei taida sopia, joten PK seudulle minne viedä? Eka tarjous Vartsikasta oli 1200€ eli hieman kookkaammasta hommasta on kyse. Mitä siis on edessä ja onko suosituksia?
Kiitän aktiivisuudesta
luulin että metallinen nokkaketju olisi lähes ikuinen mutta V6 Diesel on alkanut rallatella startin jälkeen 310 tkm myötä.
Kotitalliin ko. homma ei taida sopia, joten PK seudulle minne viedä? Eka tarjous Vartsikasta oli 1200€ eli hieman kookkaammasta hommasta on kyse. Mitä siis on edessä ja onko suosituksia?
Kiitän aktiivisuudesta
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: OM 642 V6 nokkaketju
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikun lukemaan
Eikun lukemaan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Meillä ei maksa lähestulkoonkaan tuhattakahtasataa jakoketjun ja kiristimen vaihto OM642:een, mutta välimatkaa Pohjois-Pohjanmaalle varmaankin liikaa
wiimax.fi
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Moro jälleen,
ketju on vielä vaihtamatta. Ihmettelen sitä että miksi startin jälkeinen hetken rallattelu on aina mukana kun kone on ollut stopissa yön yli tai kauemmin. Työpäivän mittaisen tauon jälkeen ei yleensä pidä meteliä startissa. Onko ketjun kiristin riippuvainen öljynpaineesta? Voiko suodatin (tai joku takaiskuventtiili) laskea paineet pois ja antaa löysää. Voiko hitaat öljyn nousupaineet aiheuttaa venttiliikoneiston ääntelyä startissa?
Osaisiko joku asiantuntijoista valaista onko 315 tkm ajetun koneen ketju ilman muuta valmis vai pitäisikö vaihtaa öljyt/suodatin kokeeksi em. "paineongelmien " vuoksi?
Avointa valtakirjaa en haluaisi pajalle antaa...
Kiitos vastauksista
ketju on vielä vaihtamatta. Ihmettelen sitä että miksi startin jälkeinen hetken rallattelu on aina mukana kun kone on ollut stopissa yön yli tai kauemmin. Työpäivän mittaisen tauon jälkeen ei yleensä pidä meteliä startissa. Onko ketjun kiristin riippuvainen öljynpaineesta? Voiko suodatin (tai joku takaiskuventtiili) laskea paineet pois ja antaa löysää. Voiko hitaat öljyn nousupaineet aiheuttaa venttiliikoneiston ääntelyä startissa?
Osaisiko joku asiantuntijoista valaista onko 315 tkm ajetun koneen ketju ilman muuta valmis vai pitäisikö vaihtaa öljyt/suodatin kokeeksi em. "paineongelmien " vuoksi?
Avointa valtakirjaa en haluaisi pajalle antaa...
Kiitos vastauksista
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: OM 642 V6 nokkaketju
kyllä vois sanoa että varmasti on venynyt ketju, vaihdata se
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Moi, mulla rauhoittui startti rallatus kun vaihdoin kiristimen. Kyllä se silti ketju on noilla kilsoilla varmaankin vaihtokunnossa.
-Markus
-Markus
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Onhan siinäkin näköjään työtä jokseenkin täyden työpäivän verran. Luulin, että vanhempi TDCI Ford on erityisen työläs kun marmoritiski olisi halunnut 680€ pelkästä tarkistuksesta. Työtä laskettu tarkistukselle 6h.dealer kirjoitti:Aiheesta lisää.
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Kyllä OM642 ketjun kuuteen tuntiin vaihtaa helposti, tietysti pitää olla työkalut ja tieto miten. Vito ja Sprinter vähän työläämpiä kun on enemmän purettavaa, G:ssä parhaiten tilaa
wiimax.fi
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Palaan vielä tuohon öljynpaineeseen, toimiiko kiristin öljynpaineella? Ketju ei rallattele kun auto on seissyt 6-7 tuntia, mutta pidemmän seisonnan jälkeen kyllä. Eli kestäisikö paineen nousu tuon sekunnin ja aiheuttaisi äänen ennen kuin kiristin vetää löysät pois?
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Kyllä on mahdollista eli pitempi seisotus pitempi aika paineen nousuun...öljyjen vanhuuskin vaikuttaa siihen miten se rallattaa eli vanhoilla pitkään ja uusilla jopa ei ollenkaan....voithan vaihtaa sen kiristimn ja varmaan loppuu rallatus mutta ketjun venyneisyys olisi jees tarkistuttaa mutta voi 8lla työläskin homma,jolloin olisi kerralla suoraan paras vaihtaa se ketju ilman tarkistuksia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Toimii öljynpaineella. Ei kannata haaskata rahaa öljynvaihtoon tms. jos ei se muutenkin ole ajankohtainen.
Nyt pitäisi vaan kerätä rohkeutta ja tarkistaa miten ulkona kiristin on...
Nyt pitäisi vaan kerätä rohkeutta ja tarkistaa miten ulkona kiristin on...
wiimax.fi
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Uudella ketjulla mennään, kiristimen mäntä oli melkein ulkona. Heinomotors vaihtoi ketjun 6 tunnissa. Moottorin ääni sivistyi selvästi ja näyttää kulutuskin palautuneen " entiselle" tasolle.
Kiitos asiassa neuvoneille.
Kiitos asiassa neuvoneille.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Minkä verran homma suurin piirtein makso?Jasu24 kirjoitti:Uudella ketjulla mennään, kiristimen mäntä oli melkein ulkona. Heinomotors vaihtoi ketjun 6 tunnissa. Moottorin ääni sivistyi selvästi ja näyttää kulutuskin palautuneen " entiselle" tasolle.
Kiitos asiassa neuvoneille.
Itelläki se pitäis vaihtaa.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: OM 642 V6 nokkaketju
820€
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Pe 12.04.2019 01:48
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Laitetaan vanhaa threadiä ylös.
Eli S 320cdi 08 tarvisi myös ketjun ja kiristimen vaihdon, mielellään pk-seudulta.
Nihkeästi tuntuu korjaamot olevan halukkaita tekemään ko. hommaa.
Eli S 320cdi 08 tarvisi myös ketjun ja kiristimen vaihdon, mielellään pk-seudulta.
Nihkeästi tuntuu korjaamot olevan halukkaita tekemään ko. hommaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Kysy tuolta kahvimaan auto, konalan autohuoltoPastasoosi kirjoitti:Laitetaan vanhaa threadiä ylös.
Eli S 320cdi 08 tarvisi myös ketjun ja kiristimen vaihdon, mielellään pk-seudulta.
Nihkeästi tuntuu korjaamot olevan halukkaita tekemään ko. hommaa.
Mökkillä
'
'
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Jännä kun toisilla näkyy kuvissa selvästi tuo kiristimen reikä, itelläkin alkaa uloin tappi olla pitkällä, muttei näy vielä reikää. Samoin tuo keskitappi kierteen jälkeen ei taas ole niin pitkällä kuin toisilla?
Ketju kuitenkin pitää lähiaikoina vaihdatella kun kylmäkäynnistyksissä korahtelee. Bilsteinin ketjua, vai inan valmistamaa? Vaiko perse ruvillea? Pitääkö oikeasti suuttimetkin käyttää irti, eli sinnekin alusrikat uudet?
Ketju kuitenkin pitää lähiaikoina vaihdatella kun kylmäkäynnistyksissä korahtelee. Bilsteinin ketjua, vai inan valmistamaa? Vaiko perse ruvillea? Pitääkö oikeasti suuttimetkin käyttää irti, eli sinnekin alusrikat uudet?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Automan Vantaalla vaikutti pätevältä firmalta kun tekivät B -huollon.
S212 E350CDI 4Matic -10
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Se kiristimen reikä näkyy jos se on öljyntäyttöaukkoa kohti, voi se kääntynytkin olla. Mutta kulumattomalla ketjulla sellainen 10 millin luokkaa saisi olla kiristintapin ohutta osaa näkyvissä. Ei se katastrofi ole, jos on enemmän, mutta paksun osan näkyviin tulo alkaa jo kertoa pikaisesta vaihtotarpeesta. Ja se kiristin voi jäädä vähän eri asentoon joka kerta kun moottorin sammuttaa. Tarkan kuvan asiasta saa vain pyörittämällä moottoria kampiakselin päästä käyntisuuntaan, että väljät on kiristimen puolella ja sitten tähystelemällä.
Eikä sekään täysin tarkka ole kun ei ole öljynpainetta, mutta ihan riittävä.
Eikä sekään täysin tarkka ole kun ei ole öljynpainetta, mutta ihan riittävä.
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Onko kommentteja kuvan kiristäjästä, joko loppu häämöttää ketjulla? 2006 ja 430 tuhatta työnnetty, ei tietoa ketjunvaihdosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: OM 642 V6 nokkaketju
pitkältä näytää varsi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Paljonko maksaa ketjun vaihto tohon om642:seen ja kuka tekis täällä Etelä-Pohjanmaalla päin? Ne mistä oon asiasta kysynyt niin sanoo vaan että ei oo ikinä vaihdettu eikä osaa kertoa hintaa? Kylmänä rohahtaa molemmat ässä ja ärrä nii varmaan olis vaihdon aika...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Varmaan sama ottaa suunnaksi Ylivieska.jjk270cdi kirjoitti:Paljonko maksaa ketjun vaihto tohon om642:seen ja kuka tekis täällä Etelä-Pohjanmaalla päin? Ne mistä oon asiasta kysynyt niin sanoo vaan että ei oo ikinä vaihdettu eikä osaa kertoa hintaa? Kylmänä rohahtaa molemmat ässä ja ärrä nii varmaan olis vaihdon aika...
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Mikä paikka siellä? Noin 300km on matkaa, täytyynyt ensin kattoa jos lähempää löytyis joku...Behemoth kirjoitti:Varmaan sama ottaa suunnaksi Ylivieska.jjk270cdi kirjoitti:Paljonko maksaa ketjun vaihto tohon om642:seen ja kuka tekis täällä Etelä-Pohjanmaalla päin? Ne mistä oon asiasta kysynyt niin sanoo vaan että ei oo ikinä vaihdettu eikä osaa kertoa hintaa? Kylmänä rohahtaa molemmat ässä ja ärrä nii varmaan olis vaihdon aika...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: OM 642 V6 nokkaketju
jjk270cdi kirjoitti:Mikä paikka siellä? Noin 300km on matkaa, täytyynyt ensin kattoa jos lähempää löytyis joku...Behemoth kirjoitti:Varmaan sama ottaa suunnaksi Ylivieska.jjk270cdi kirjoitti:Paljonko maksaa ketjun vaihto tohon om642:seen ja kuka tekis täällä Etelä-Pohjanmaalla päin? Ne mistä oon asiasta kysynyt niin sanoo vaan että ei oo ikinä vaihdettu eikä osaa kertoa hintaa? Kylmänä rohahtaa molemmat ässä ja ärrä nii varmaan olis vaihdon aika...
Koskinen Seinäjoella ainakin noita on vaihdellut, oliskohan jostain 900€ puhunut kun entiseeen autoon kyselin hintaa, jäi sitten tekemättä kun auto vaihtu välissä eikä aivan akuutti tapaus vielä ollut.
Re: OM 642 V6 nokkaketju
https://huoltokeskuslintonen.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;jjk270cdi kirjoitti:Mikä paikka siellä? Noin 300km on matkaa, täytyynyt ensin kattoa jos lähempää löytyis joku...Behemoth kirjoitti:Varmaan sama ottaa suunnaksi Ylivieska.jjk270cdi kirjoitti:Paljonko maksaa ketjun vaihto tohon om642:seen ja kuka tekis täällä Etelä-Pohjanmaalla päin? Ne mistä oon asiasta kysynyt niin sanoo vaan että ei oo ikinä vaihdettu eikä osaa kertoa hintaa? Kylmänä rohahtaa molemmat ässä ja ärrä nii varmaan olis vaihdon aika...
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Koskisella vaihtavat, ei tarvi ajaa ylivieskaan. Onko se joku tehtaan ohjeistus noille vehoille ja käyttöautoille että vaikka kyseessä olis kuinka selvä tyyppivika niin vastaus on aina sama ei ole koskaan ollut tai vaihdettu tai korjattu?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Käyttöautolta itsekin sain muunmuassa juuri tuon vastauksen. Pakkohan niiden on asiasta tietää mutta joku syy siihen on kun eivät ole muka tietoisiakaan että tälläistä ongelmaa on, vaikka koskee varmaan jokaista om642 moottoriaS202 kirjoitti:Koskisella vaihtavat, ei tarvi ajaa ylivieskaan. Onko se joku tehtaan ohjeistus noille vehoille ja käyttöautoille että vaikka kyseessä olis kuinka selvä tyyppivika niin vastaus on aina sama ei ole koskaan ollut tai vaihdettu tai korjattu?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017