E350 bluetec moottori ongelma
E350 bluetec moottori ongelma
Mikähän mahtaa olla vikana w212 e350 bluetecissä kun kesken ajon yhtäkkiä tuli hirveä valkoinen savu pakoputkista ja vedot hävisi totaallisesti. Tehojen häviämisen jälkeen moottori sammui itsestään eikä enään lähde millään käymään? Startatessa tuntuu kuin moottori olisi ihan jumissa. Eli startatessa startti jaksa pyörittää moottoria vaikka akku aivan uusi ja täynnä.
Vikakoodeja moottoriin näytti 13AF00 dpf:n nokimäärä ei ole kunnossa sekä 123900 ahtopaine on liian pieni sekä 104F00 vaihtoventtiili pakokaasun takaisinkierrätyksen jähdytin virtakatkos. Muissa ohjainlaitteissa ei ollut vikakoodeja.
Vikakoodeja moottoriin näytti 13AF00 dpf:n nokimäärä ei ole kunnossa sekä 123900 ahtopaine on liian pieni sekä 104F00 vaihtoventtiili pakokaasun takaisinkierrätyksen jähdytin virtakatkos. Muissa ohjainlaitteissa ei ollut vikakoodeja.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Minkälaista ajoa tällä autolla ajetaan? Onko pätkäajoa, matkaa? Lämmittämättä liikkeelle?
Ikä, kilometrit?
Yksi dieseli väyrynen on ollut sellainen, mikä ajon jälkeen ei enää jaksanut startata seuraavana päivänä, Moottori löi hanttiin lisävirrallakin, syynä oli ihan tukkoon muurautunut katalysaattori. Turbon jälkeen laippaa löysälle ja heti lähti käyntiin.
Mutta tämähän on vain spekulointia, voihan siellä olla kannentiivistekkin mennyt yms..
Staarilla nyt ensimmäisenä suosittelisin tutkimaan.
Ikä, kilometrit?
Yksi dieseli väyrynen on ollut sellainen, mikä ajon jälkeen ei enää jaksanut startata seuraavana päivänä, Moottori löi hanttiin lisävirrallakin, syynä oli ihan tukkoon muurautunut katalysaattori. Turbon jälkeen laippaa löysälle ja heti lähti käyntiin.
Mutta tämähän on vain spekulointia, voihan siellä olla kannentiivistekkin mennyt yms..
Staarilla nyt ensimmäisenä suosittelisin tutkimaan.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Kumipää kirjoitti:Minkälaista ajoa tällä autolla ajetaan? Onko pätkäajoa, matkaa? Lämmittämättä liikkeelle?
Ikä, kilometrit?
Yksi dieseli väyrynen on ollut sellainen, mikä ajon jälkeen ei enää jaksanut startata seuraavana päivänä, Moottori löi hanttiin lisävirrallakin, syynä oli ihan tukkoon muurautunut katalysaattori. Turbon jälkeen laippaa löysälle ja heti lähti käyntiin.
Mutta tämähän on vain spekulointia, voihan siellä olla kannentiivistekkin mennyt yms..
Staarilla nyt ensimmäisenä suosittelisin tutkimaan.
Sekalaista ajoa pääasissa.
Viimeksi muokannut Zizig, Pe 30.12.2016 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Valkoinen savu voisi olla jäähdytysnestettä, eli onko sitä hävinnyt? Ei kyllä ihan selitä vedon kokonaan häviämistä.
Onko laskutettu?
Onko laskutettu?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Jäähdytinnesteen merkkivalo ei pala mutta kun paisuntasäiliöön katsoin niin näyttää kuin hiukan olisi vähentynyt. Täysin vakio laite eli ei lastutettu.
simosami kirjoitti:Valkoinen savu voisi olla jäähdytysnestettä, eli onko sitä hävinnyt? Ei kyllä ihan selitä vedon kokonaan häviämistä.
Onko laskutettu?
Re: E350 bluetec moottori ongelma
.
Ahdin on mennyt rikki.
Moottorissa mahtaa olla nyt öljyt siellä, missä niiden ei pitäisi olla.
Eikun purkamaan ja katsomaan, mitä löytyy.
Ahdin on mennyt rikki.
Moottorissa mahtaa olla nyt öljyt siellä, missä niiden ei pitäisi olla.
Eikun purkamaan ja katsomaan, mitä löytyy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: E350 bluetec moottori ongelma
tuikku kirjoitti:.
Ahdin on mennyt rikki.
Moottorissa mahtaa olla nyt öljyt siellä, missä niiden ei pitäisi olla.
Eikun purkamaan ja katsomaan, mitä löytyy.
Pitää alkaa tutkimaan tarkemmin. Sen verran kerkesin katsomaan että öljytikussa öljymäärä näytti ihan normaalilta.
Lisäksi mielestäni pakoputkista puski valkoista diisselin savua eikä öljyn savua
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Samanlainen valkoinen pölläys tuli, kun omasta kulkineesta lähti ahtoputki irti. Turbon tiivistys ei pelaa, kun ei ole painetta vastassa ja öljyä pääsee sinne minne ei kuuluisi. Tarkista ahtopuolen kunto.
Moottorin pyörimättömyys voi olla vakavampi juttu.
Moottorin pyörimättömyys voi olla vakavampi juttu.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
tulimäki kirjoitti:Samanlainen valkoinen pölläys tuli, kun omasta kulkineesta lähti ahtoputki irti. Turbon tiivistys ei pelaa, kun ei ole painetta vastassa ja öljyä pääsee sinne minne ei kuuluisi. Tarkista ahtopuolen kunto.
Moottorin pyörimättömyys voi olla vakavampi juttu.
Joo pitää tsekata ahtoputket. Se minuakin ihmetyttää miksi moottori on niin jumissa. Yleensä jos vaikka turbo hajoaa niin ei luulisi moottorin menevän noin jumiin.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Nyt on tutkittu ahtoletkut, jotka olivat ehjiä ja turbokin vaikuttaisi ehjältä. Ideoita mitä seuraavaksi alkaisi tutkimaan?
Re: E350 bluetec moottori ongelma
.
Jos kerran sylinterissä on jotain, joka estää käynnistämisen ja on sammuttanut moottorin savun kera.
- Niin polttomoottorissa ei oikein oe muuta mahdollisuutta, kun että joko öljyä on päässyt jotain kautta sylinteriin, siis turbon tai huohottimen kautta, muuta reittiä ei oikein ole.
Tai jäähdytysnestettä, jolle on sitten useampikin mahdollisuus.
Siinäpä ne vaihtoehdot on - vai ? , arvuuttelu on oikeastaan aivan turhaakin.
Sitten vaikkapa endoskooppi käteen ja hehku irti, jotta pääsee kurkkaamaan, kumpaa se neste siellä sylinterissä on.
Jos kerran sylinterissä on jotain, joka estää käynnistämisen ja on sammuttanut moottorin savun kera.
- Niin polttomoottorissa ei oikein oe muuta mahdollisuutta, kun että joko öljyä on päässyt jotain kautta sylinteriin, siis turbon tai huohottimen kautta, muuta reittiä ei oikein ole.
Tai jäähdytysnestettä, jolle on sitten useampikin mahdollisuus.
Siinäpä ne vaihtoehdot on - vai ? , arvuuttelu on oikeastaan aivan turhaakin.
Sitten vaikkapa endoskooppi käteen ja hehku irti, jotta pääsee kurkkaamaan, kumpaa se neste siellä sylinterissä on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Jaa muistinpas että yhden om642:n oikeen pahasti kuseva suutin löi myös moottorin jumiin.
Sieltäpä se selviää tosiaan kun hehkuja irrottaa, että mitä märkää sieltä löytyy.
Sieltäpä se selviää tosiaan kun hehkuja irrottaa, että mitä märkää sieltä löytyy.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Kumipää kirjoitti:Jaa muistinpas että yhden om642:n oikeen pahasti kuseva suutin löi myös moottorin jumiin.
Sieltäpä se selviää tosiaan kun hehkuja irrottaa, että mitä märkää sieltä löytyy.
Kiitoksia, tämä suutin homma voisi pitää paikkansa. Tuossa kun katsoin niin suuttimet oli päällisin puolin hyvän näköset, muistatko oliko siinä om642 koneessa silloin minkälaisessa kunnossa suuttimet päältäpäin?
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Jos suutin kusee niin päällepäin ei voi tehdä mitään arviota, yhtä hyvin voi olla märkä kuin kuivakin.
Jos moottorin pyöriminen on jumitilanteessa niin suositeltavaa on tutkia sylinterien sisäpuolista elämää ja jos nestepuristus(polttoaine/jäähdytysneste)
on päässyt tapahtumaan niin joutunee tutkimaan hieman syvemmältäkin moottorin elämää.
Villi veikkaus: suutin kussut kärjen ja mutterin juuresta, kanki väärässä-> ahdistaa kampiakselin kaulalla.
Jos moottorin pyöriminen on jumitilanteessa niin suositeltavaa on tutkia sylinterien sisäpuolista elämää ja jos nestepuristus(polttoaine/jäähdytysneste)
on päässyt tapahtumaan niin joutunee tutkimaan hieman syvemmältäkin moottorin elämää.
Villi veikkaus: suutin kussut kärjen ja mutterin juuresta, kanki väärässä-> ahdistaa kampiakselin kaulalla.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Siinä oli muutamien suuttimien kärjet sulaneet, johtuen öljyllä käymisestä, männänpää täynnä niin eihän se häävisti pyörinyt.
Varamoottorista suuttimet reikään ja auto ajoon, ei mennyt veivejä mutkalle.
Varamoottorista suuttimet reikään ja auto ajoon, ei mennyt veivejä mutkalle.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Okei, kiitos tiedoista. Onko kellään tietoa tarviiko käytetyn suuttimen koodata testerillä autoon vai toimiiko suoraan?Kumipää kirjoitti:Siinä oli muutamien suuttimien kärjet sulaneet, johtuen öljyllä käymisestä, männänpää täynnä niin eihän se häävisti pyörinyt.
Varamoottorista suuttimet reikään ja auto ajoon, ei mennyt veivejä mutkalle.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
aina täytyy koska jokainen suutin on erillainenZizig kirjoitti:Okei, kiitos tiedoista. Onko kellään tietoa tarviiko käytetyn suuttimen koodata testerillä autoon vai toimiiko suoraan?Kumipää kirjoitti:Siinä oli muutamien suuttimien kärjet sulaneet, johtuen öljyllä käymisestä, männänpää täynnä niin eihän se häävisti pyörinyt.
Varamoottorista suuttimet reikään ja auto ajoon, ei mennyt veivejä mutkalle.
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Nyt on kone saatu käyntiin. Mutta kylmänä tyhjäkäynnillä kone naputtaa voimakkaasti ikään kuin ei kävisi kaikilla pytyillä sen lisäksi pakoputkista tulee valkoista savua pirusti. Naputus kuulostaa mekaaniselta vialta, koska testeri ei antanut mitään vikakoodeja moottoriin ja mittausarvotkin näytti olevan ok. Lisäksi startatessa joutuu sahaamaan muutaman sekunnin pidempään.
Autoon on nyt vaihdettu uusi ahdin sekä kaikki suuttimet. Eikä ääni/savutus ole muuttunut mitenkään.
Onko kellään ajatuksia/kokemuksia mistä lähtisi vikaa selvittämään?
Autoon on nyt vaihdettu uusi ahdin sekä kaikki suuttimet. Eikä ääni/savutus ole muuttunut mitenkään.
Onko kellään ajatuksia/kokemuksia mistä lähtisi vikaa selvittämään?
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Ensin puristuspainemittaus ja jos joku sylinteri näyttää vajaalta niin vuotomittaus siihen.
Näkee vuotaako venttiilit.
Huonon palamisen ääni voi kuulostaa mekaaniselta vialta.
Näkee vuotaako venttiilit.
Huonon palamisen ääni voi kuulostaa mekaaniselta vialta.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Re: E350 bluetec moottori ongelma
finnstar kirjoitti:Ensin puristuspainemittaus ja jos joku sylinteri näyttää vajaalta niin vuotomittaus siihen.
Näkee vuotaako venttiilit.
Huonon palamisen ääni voi kuulostaa mekaaniselta vialta.
Kiitos vinkistä, pitää nuo tehdä.
Sellainen tuli mieleen että voisiko savutus johtua että joku sylinteri ei polta polttoainetta kunnolla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: E350 bluetec moottori ongelma
kyllä voi savuttaa siksi. tokeneeko se lämpimänä?
Re: E350 bluetec moottori ongelma
Jokos tämän ongelman juurisyy on löytynyt?
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88