W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdossa
W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdossa
Elikäs 2. varamersu 200d -90 tai -91 kävi huonosti, perässä ei pysyny edes vaseliini, ja vaihdelaatikko rahisi yms. Jote vaihdettiin siihen vanhempi -89 vuosmallin 200d ylimääräseksi jäänyt kone laatikko ja perä ja tässä sanotaan nyt -91 on EGR ja moottorin sähkötys erinlainen. kuvassa ''ylimääräiset'' anturit vanhassa koneessa ja toinen ylimääräinen liitin hehkureleen viereeen. Joutuuko nostauttaan moottorin vielä pois ja tekee antureille reijät ja kierteet. Osaako joku sanoa mitä nämä ovat ja mitä merkitystä? KIITOS
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
En laittaisi paikalleen mutta jos pakko niin eikös tuon kopan voi vaihtaa siihen vanhempaan koneeseen..pulteillahan toi on kiinni jossa anturit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
Vanha kunnon 200D ei noista antureista piittaa.
wiimax.fi
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
atlas kirjoitti:En laittaisi paikalleen mutta jos pakko niin eikös tuon kopan voi vaihtaa siihen vanhempaan koneeseen..pulteillahan toi on kiinni jossa anturit.
Ei perkele olinkohan nuin kaljoissa eilen katellessa etten olis hokannu että tuossa kotelossa vain kiinni Pitää tsekata.
Ei tuo 200d moonestakaan anturista/asiasta välitä mut meinaan että alkaa flekti pyörii, ja mittarissa toimiin moottorin lämpömittari.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
Niin, flektiä ohjaa "punainen" anturi ylävesiletkun juuressa ja lämpömittaria anturi kannen puolivälin paikkeilla. Ellei lämpömittarille löydy johtoja niin sitten pitää kokeilla mikä johto, ja jatkaa anturille tarvittaessa...
wiimax.fi
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
Jeps
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
Mikäs anturi siellä jotakin piittaa kun ei alkanut moottorin lämmöt näkkyy mittarissa ? Olisivatko nuo 3. kuvassa näkyvät anturit? Mitenhän toimii vanhemmassa kun ei ole nuita antureita nooojoo vaihtais sen kopan niin saapi anturit paikallee.
Perkl ko oli motit vierekkäin niin olis ollut nätti homma mutta liikaa alkoholia ja vauhtia niin ei ajateltu
Perkl ko oli motit vierekkäin niin olis ollut nätti homma mutta liikaa alkoholia ja vauhtia niin ei ajateltu
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
dealer kirjoitti:Niin, flektiä ohjaa "punainen" anturi ylävesiletkun juuressa ja lämpömittaria anturi kannen puolivälin paikkeilla. Ellei lämpömittarille löydy johtoja niin sitten pitää kokeilla mikä johto, ja jatkaa anturille tarvittaessa...
Nii elikkäs se oliki tuo kannen puolvälissä se anturi. Täytyy mitata ja vaihtaa tarvittaessa. Onko tietoa mitä sen anturin pitäisi näyttää kylmänä ja kumana ??
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
Ei ole ainakaan minulla tietoa. Voit kokeilla maadoittaa johtoa, jos mittari nousee niin kaikki muu on suunnilleen kunnossa paitsi anturi ei tule tuolla testattua.
Noista alavesiletkun lähellä olevista antureista toinen tunnistaa lämpötilaa hehkureleelle, toisesta en tiedä mutta kumpikaan ei ole välttämätön toiminnan kannalta.
Sähköliittimellä jossa ei ole ollut mitään kytkettynä ei tietenkään ole merkitystä, vai oliko hehkureleen vieressä jotain jossa liitin kiinni ?
Noista alavesiletkun lähellä olevista antureista toinen tunnistaa lämpötilaa hehkureleelle, toisesta en tiedä mutta kumpikaan ei ole välttämätön toiminnan kannalta.
Sähköliittimellä jossa ei ole ollut mitään kytkettynä ei tietenkään ole merkitystä, vai oliko hehkureleen vieressä jotain jossa liitin kiinni ?
wiimax.fi
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
Kun elr jää pois ja jos tulee kylmänä tyhjiksen liian pieni kierrosluku voi sen tehdä siihen vanhan moottorin tyyliin...alipaine kytkin,lämpökytkin ohjaa alipaine kelloa pumpunpäässä.
Outoa vain että kaikkiin ei ole tarvinnut tehdä tätä....varmaan pumpun säädöt kun on tarkat niin eroja on ...toisessa ei häiritse ja toinen just just käy...lämpimänähän ei ole mitään ongelmaa kuin toi kylmänä vain.
Outoa vain että kaikkiin ei ole tarvinnut tehdä tätä....varmaan pumpun säädöt kun on tarkat niin eroja on ...toisessa ei häiritse ja toinen just just käy...lämpimänähän ei ole mitään ongelmaa kuin toi kylmänä vain.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
Juu oli sille paikka ja saatiin siihen liitin kun vaihdettiin moottorin johtosarja. En tiedä oliko merkitystä kun nyt ne kaksi liitintä jäi pois alavesiletkunpaikkeilta luulen että olivat juuri niiden anturien liitin. Ei vaivauduttu edes testaan Moottorin lämpötila-anturi oli sökö, alkoi toimiin kun vaihtoi toisesta motista..dealer kirjoitti:Ei ole ainakaan minulla tietoa. Voit kokeilla maadoittaa johtoa, jos mittari nousee niin kaikki muu on suunnilleen kunnossa paitsi anturi ei tule tuolla testattua.
Noista alavesiletkun lähellä olevista antureista toinen tunnistaa lämpötilaa hehkureleelle, toisesta en tiedä mutta kumpikaan ei ole välttämätön toiminnan kannalta.
Sähköliittimellä jossa ei ole ollut mitään kytkettynä ei tietenkään ole merkitystä, vai oliko hehkureleen vieressä jotain jossa liitin kiinni ?
Muuten toimii nyt hienosti mutta hehkun merkkivalo ei sammu kun kääntää avaimen hehkutusasentoon vaan sammuu käynnistyksen jälkeen. Mitattiin hehkuista että hehkutus ja jälkihehku sammuu vaikka valo jää palaan tauluun ennen käynnistystä.
Pari iltaa noin 9h meni vaihtaa moottori ja laatikko, etukardaani, perä, tehostajan pumppu piti vaihtaa kun erikokonen kierre ja moottorin johtosarja.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W124 200d moottorin sähköjen ihmettelyä tekniikanvaihdos
Juu nythän tässä vaihdettiin pois kone jossa oli egr ja tilalle tuli kone jossa ei ollut.atlas kirjoitti:Kun elr jää pois ja jos tulee kylmänä tyhjiksen liian pieni kierrosluku voi sen tehdä siihen vanhan moottorin tyyliin...alipaine kytkin,lämpökytkin ohjaa alipaine kelloa pumpunpäässä.
Outoa vain että kaikkiin ei ole tarvinnut tehdä tätä....varmaan pumpun säädöt kun on tarkat niin eroja on ...toisessa ei häiritse ja toinen just just käy...lämpimänähän ei ole mitään ongelmaa kuin toi kylmänä vain.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93