S 210 300 TDT:n piristys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

S 210 300 TDT:n piristys

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Olen omistanut kyseisenlaisen auton nyt 4 kk ja 18 000 km. Kaikki tuntuu pelaavan hyvin (autolla ajettu 162 000 km) ja nyt tekisi mieli hieman piristää kesäksi. Tiedän että lastulla saa 215 hummaa, mutta tekisi mieli tehdä homma paremmin? Mielessä oli hieman suurempi turbo, uusi putkisto ja kunnon välijäähdytin. Kysymys kuuluukin, että mihin riittää vakio pumppu? Autolla vedetään asuntovaunua n 10 000 km vuodessa, joten rakennelman pitäisi kestää sitä hyvin. En hae mitään superturbo tehoja. Ehdotuksia, miten tulee hyvä ja toimii myös vaunun veturina.
Olisi kiva saada tosta vähän pirteempi, ku noita heebeleitäkin on ihan kohtuullisesti. Auto on Elegance, mutta kesäksi tulee uusi tiukempi alusta ja kunnon rattaat.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vakiopumppu riittänee arviolta sinne 230-250 hv tehoihin, siinä kun on jo 6 mm tapit.

No cooleri, pakoputki, pakosarja ja turbo, siinä hyvä paketti. Vielä sitten jos teetät lastun muutosten jälkeen Karalalla niin varmasti tulee hyvä.

Turbon kokoa voi vaikka hakea tuossa käytössä niin että mittaat alkuperäisen kompura - ja turbiinisiivet, ja ostat tilalle turbon jossa siivet on 5 mm suuremmat, hiukan suuremmilla pesillä tietenkin myös.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

jos en muista väärin, niin 24V:n turbo on sojottaa alaviistoon ja on kolmella pultilla kiinni. ehkä joku VAG :evil: viriturbo sopii suoraan tilalle isommilla siivillä?
yleensä bensaturboissa on imupää isommalla siivellä, sen voi vaihtaa pienempään osaavassa turbohuollossa.
pakosiven ulkohalkaisija saa olla vähintään 55mm.

Jäähdytinhuolto Raatikaiselta voi kysellä sopivaa kuuleria lamppujen väliin.

Sitten Karalalle ja hän säätää tarvittavat menohalut.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Täällähän on samanlainen rakkine ja vähän samanmoista suunniteltu.
Mutta sittemmin tulin toisiin aatoksiin, kun ei renkaat nytkään pidä niin mitäs sitten jos on SuperTurbo :shock:

Itse olen havainnut, että korkeintaan jossain 120 km/h yläpuolella tarttis olla potkua enemmän, mutta missäs Suomessa sitä saa ajaa.....
Eli siinä meni sekin...haave.... :cry:

0-70, 0-80 sujuu niin rivakasti, että jos siitä vielä parantaisi niin tarttis oikein mennä radalle treenaamaan ennen kuin yleisessä liikenteessä sitä alkaa ulosmittaamaan.

Mitäs parannusta nimimerkki "mrahunen" on hakemassa tarkemmin?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Kiitos vastauksista!

Olen siis todennäköisesti oikeilla jäljillä tehon noston suhteen.

Autohan on sen verran uusi ettei suurempaa turboa saisi vaihtaa ja uusi pakosarja paljastaisi sen heti. Eikö alkuperäisen pakosarjan virtaukset riitä yhtään suuremmalle turbolle? Suuremman välijäähdyttimen kuvittelin selittäväni vaunun vedolla. Mites vaihdelaatikko, kestääkö? Auto on rekistöröity 11/97 ja tilattu seuraavan vuoden varustuksella.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Arille

0-100Km/h kiihdytys ei ole mitään urheiluautoluokkaa näillä vakiotehoilla. 177 hummaa ja tämä paino ei ole vielä kummonen esitys (= vakio uusi perus vagdieselauto). Joko tehoa lisää tai painoa pois vähintään 400kg, niin voidaan puhua suht suorityskykyisestä autosta.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Ari66 kirjoitti:Täällähän on samanlainen rakkine ja vähän samanmoista suunniteltu.
Mutta sittemmin tulin toisiin aatoksiin, kun ei renkaat nytkään pidä niin mitäs sitten jos on SuperTurbo :shock:
Nyt on Helmikuu.


Kesällä pitää olla vähintään 400hv jotta ehtii.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

jos tuntuu ettei sittenkään ehdi niin eikun suzuki gsxr turbolla alle niin johan ehtii ja tankki peksee naamaan aina kun vääntää hanaa...autoilu on ihan perseestä kesällä...
Itse tein ja säästin
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

petska kirjoitti:jos tuntuu ettei sittenkään ehdi niin eikun suzuki gsxr turbolla alle niin johan ehtii ja tankki peksee naamaan aina kun vääntää hanaa...autoilu on ihan perseestä kesällä...
Makuasia, mulle riitti yksi kesä mopoilua.No ehkä Vespan vois ostaa joskus..turbolla
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

nokileka kirjoitti: Nyt on Helmikuu.
Kesällä pitää olla vähintään 400hv jotta ehtii.
Onkohan tää meitin mopo sitten jo lastutettu, kun heinäkuussakin luistonesto vilkuttaa :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

petska kirjoitti:jos tuntuu ettei sittenkään ehdi niin eikun suzuki gsxr turbolla alle niin johan ehtii ja tankki peksee naamaan aina kun vääntää hanaa...
loppukesästä tuokin jo tuntuu mopolta? keväällä kun polkaisee KTM 620:n käyntiin ja ajaa eka lenkin se tuntuu ihan mahottomalta. seuraavalla reissulla ihan mopolta.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Se oma pakosarja ei ole kummoinen, mutta sitä turbon reikää voi suurentaa tosi paljon, sitten alkaa jo piisaamaan. Ja ottihan Ajarol sillä vakiosarjallakin reilut 430 hv, pakopaineista ei ole tietoa.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mites se tää projekti etenee :?:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Projekti etenee huonosti :x . Tuli vuoden ruotsin komennus,joten auto lähtee myyntiin. Nyt täytys keksiä auto minkä ostaa.Todennäköisesti samanlainen mutta 320cdi koneella tai sitten ML 270 cdi.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mauri H. kirjoitti:Se oma pakosarja ei ole kummoinen, mutta sitä turbon reikää voi suurentaa tosi paljon, sitten alkaa jo piisaamaan. Ja ottihan Ajarol sillä vakiosarjallakin reilut 430 hv, pakopaineista ei ole tietoa.
Hetkinen...

Siis tuota 24V vakio pakosarjan turbon reikää voi isontaa.....
Onko sellasia isompia turboja kolmiolaipalla joka ois suurinpiirtein vakio KKK:n (24 vai 26..??) näköinen..??

Jos on niin merkkiä ja mallia mulle vaikka yyveenä!!!
Ja jos jollain on tuollanen ahdin niin voisin ostaa sellasen.


~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Olikohan se Rehtijiin VNT tuollaisella laipalla.....
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Mauri H. kirjoitti:Olikohan se Rehtijiin VNT tuollaisella laipalla.....
eipä ollut- vaan sillä epämääräsen mallisella kolmiolla niinku veskolalla,
siitähän oli kuva jossain.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Niin ja tuo vakio turbo on kai KKK 14
http://gikturbo.se/prislistor/li-p.pdf

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

vnt

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

rehtijii kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Olikohan se Rehtijiin VNT tuollaisella laipalla.....
eipä ollut- vaan sillä epämääräsen mallisella kolmiolla niinku veskolalla,
siitähän oli kuva jossain.
olikos se gt23v, siinä on ainakin epämääräisen mallinen kolmiolaippa?
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62

Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Re: vnt

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Rammstein69 kirjoitti:
rehtijii kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Olikohan se Rehtijiin VNT tuollaisella laipalla.....
eipä ollut- vaan sillä epämääräsen mallisella kolmiolla niinku veskolalla,
siitähän oli kuva jossain.
olikos se gt23v, siinä on ainakin epämääräisen mallinen kolmiolaippa?
joo semmonen oli - vnt 23
Vastaa Viestiin