Voi poistaa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
rottaperkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26

Voi poistaa

Viesti Kirjoittaja rottaperkele »

Voi poistaa
Viimeksi muokannut rottaperkele, Ma 22.05.2017 08:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rottaperkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja rottaperkele »

varaan tämän vastauksen
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1104
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kuvia peliin niin päästään porukalla arvioimaan projektin alkutilaa.
rottaperkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja rottaperkele »

Sharedoc kirjoitti:Kuvia peliin niin päästään porukalla arvioimaan projektin alkutilaa.
Kuvia tästä pommista en nyt vielä laittele :mrgreen:

No mutta asiaan, tänään pääsin pumpun kimppuun ja jäi vähän sellainen maku,
että tuosta on 7mm tapit ja ppd touhut kaukana :crazy:

Ensinäkin, tuossa on tuo sähköinen nykimisen esto, eli luukun
alla on tuo "iso" mötikkä, jonka keskellä sitten kuusiokolo.

Siinä tuli pulla suussa säädeltyä ja kun syöttöjä tuosta kuusiokolosta
löi niin alkoi ampumaan mustaakin, mutta kierrokset laskee vielä hitaammin.

Tyhjäkäynnin karkeaa säätöä ruuvasin ulos niin paljon, kuin tulee mutta ei
vaikutusta asiaan.

Tuossa itse syöttöruuvissa tuota ulkokehää pystynee pyörittelemään sormin
sisään ja ulos, onko tuolla vaikutusta syötän säätöön? Ja jos niin kuinka sen
tulisi olla?

No mutta, itse tuossa tein yhteenvetoa > syöttöä lisää > kierrokset laskee hitaasti >
karkea säätö ulkona > ei vaikutusta > vakio pumppu *tadaa* :thumbdown:

Eli sellainen pumppu se, tai sitten en vaan osaa :lol:

Ideoita?

edit, pumppu näyttäisi äkkiseltään tältä
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos siellä on 7mm elementit ja syöttöä säädetty sen, mitä pihalle saa, niin kyllä sen savun määrä on sellanen, että sen kyllä huomaa, eikä koneen toiminta nikottele vielä mitenkään. vakiotapeillakin saa savua aikaseks ilman ahtopaineita, mutta ei oikein vetoja. ja kun koittaa säätää vielä vähän lisää soppaa, niin koneen toiminta alkaa häiriintyyn esim. juuri mainitsemallasi tavalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
rottaperkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja rottaperkele »

pera8x kirjoitti:jos siellä on 7mm elementit ja syöttöä säädetty sen, mitä pihalle saa, niin kyllä sen savun määrä on sellanen, että sen kyllä huomaa, eikä koneen toiminta nikottele vielä mitenkään. vakiotapeillakin saa savua aikaseks ilman ahtopaineita, mutta ei oikein vetoja. ja kun koittaa säätää vielä vähän lisää soppaa, niin koneen toiminta alkaa häiriintyyn esim. juuri mainitsemallasi tavalla.
Niimpä niin, no näillä mennään nyt mitä toistaiseksi saadaan pihalle :thumbdown:
Pitänee alkaa haalia osia sitten tähän ja riipasta kerralla kunnon palikat.
Auto kuitenkin toistaiseksi päivittäisessä ajossa niin ei kehtaa osa kerrallaan vaihdella :problem:


Eli ostoslistalle lähtee nyt:

- Holset HX40 super #14 pesällä
- 8mm pumppu samantien, mahdollisesti ruotisista :shh:
- Ahtoputkea + silikoniputkea kuulerille

Pakosarja pitänee sitten katsastella, että miltä se näyttää, jalostaako siitä vai hommaako kunnollisen samantien,
jossa paikka hukkaportille. (nykyisessä ei siis ole paikkaa)

ABS-valo palaa edelleen, eli heti käynnistyessä jää palamaan. Hommasin Yj-releen, josko sillä rupeisi toimimaan.

Tiivisteet myös vitospytyn kammiolle hommattu, kun sais vielä aikaiseksi vaihtaa. Kammion irroitus voi kyllä koitua tässä ongelmaksi :oops:


Ostoslistalla on myös:

- Vakio puskuri, kuitu AMG myynnissä
- Vakio valot, nuiden kirkasoptiikka umpioiden valokuvio & laatu jotain aivan kauheaa (nämä tulee myös myyntiin)
- Ehjä kuskin sivupeilinlasi
- Vakiopeltivanteet tahi 16" peltivanteet (OEM-lookkia haetaan)
- Nippeliä & nappelia
rottaperkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja rottaperkele »

Heitellääs vielä mielipidekysymys ahtimesta,
Holset hx40 super vs. hx40w

Kokemuksia heräävyydessä, huipputehossa yms yms.

Lähinnä tässä arvon ottaakko pakosarjan ulkoisella hukkaportinlähdöllä
vaiko ei joten ahdinta sitten sen mukaan :problem:
Viimeksi muokannut rottaperkele, Ma 27.03.2017 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jere97
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 09.10.2014 15:57

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja Jere97 »

Omaan otin ptracingiltä pakosarjan ilman ulkoisen hukkaportin lähtöä sekä proturbolta hx40w super, käyttökokemusta ei toistaiseksi tästä paketista löydy
Rajanpeikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 14.04.2016 19:28

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Hmm vaihtusko kuitupuskuri vakioon? :D
W124 om606 Turbo
W211 270cdi
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

rottaperkele kirjoitti:Heitellääs vielä mielipidekysymys ahtimesta,
Holset hx40 super vs. hx40w

Kokemuksia heräävyydessä, huipputehossa yms yms.

Lähinnä tässä arvon ottaakko pakosarjan ulkoisella hukkaportinlähdöllä
vaiko ei joten ahdinta sitten sen mukaan :problem:
No pakopesänkoko vaikuttaa oleellisesti heräämiseen ja hx40super on ilman porttia ja w on wastagate elikkä portillinen malli..
Mullon omasa tenavassa 40superi 16# pesällä ja 8mm mynä, ahin herää alta 3000rpm ja tehoja on ylitte 400++.. ite ainakin tykkään tuosta ahtimesta pirusti.. ja se pakosarja kannattaa teetättä PT-Racingillä Pyry tietää mitä tekee ja tekee sellasenkun asiakas haluaa sieltä itekki otin satsin ja olen ollu tyytyväinen
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

niin kun kaverilla oli sitte sama setti mut 14# pesällä ni se kelas 8mm pumpulla jo melkoset pakopaineet..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
rottaperkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja rottaperkele »

Jere97 kirjoitti:Omaan otin ptracingiltä pakosarjan ilman ulkoisen hukkaportin lähtöä sekä proturbolta hx40w super, käyttökokemusta ei toistaiseksi tästä paketista löydy
:problem:
Rajanpeikko kirjoitti:Hmm vaihtusko kuitupuskuri vakioon? :D
Kuitupuskuri joutaa, onko sun puskin samoja värejä? Oma auto 512 koodilla.
Laita yksityisviestiä niin tuumataan.
Ropsoni88 kirjoitti:
rottaperkele kirjoitti:Heitellääs vielä mielipidekysymys ahtimesta,
Holset hx40 super vs. hx40w

Kokemuksia heräävyydessä, huipputehossa yms yms.

Lähinnä tässä arvon ottaakko pakosarjan ulkoisella hukkaportinlähdöllä
vaiko ei joten ahdinta sitten sen mukaan :problem:
No pakopesänkoko vaikuttaa oleellisesti heräämiseen ja hx40super on ilman porttia ja w on wastagate elikkä portillinen malli..
Mullon omasa tenavassa 40superi 16# pesällä ja 8mm mynä, ahin herää alta 3000rpm ja tehoja on ylitte 400++.. ite ainakin tykkään tuosta ahtimesta pirusti.. ja se pakosarja kannattaa teetättä PT-Racingillä Pyry tietää mitä tekee ja tekee sellasenkun asiakas haluaa sieltä itekki otin satsin ja olen ollu tyytyväinen
Kiitos valaisevasta vastauksesta :thumbup:
Onko sulla minkälainen hukkaportti tuossa setissä?
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

46mm makso 130€ ja on muuten ketun paska ostin kkd:ltä ostan täs keväällä 60mm jota sullekkin suosittelen.. otin portin pois kun oli koko ajan auki..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
rottaperkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja rottaperkele »

Muutama kysymys, eli moottoriin on laitettu tuo "vanhanmallin" suodattimen jalka,
jossa ei ole jäähdyttimelle lähtöjä.

Ajattelin kuitenkin tähän laittaa moottoriöljyn jäähdyttimen, tuossa googlettelin
erinäisiä suodattimen jalkoja niin lie joku bolt on om605? esim tälläinen om617 klik

Tarkoitus siis laittaa keulalla kunnon jäähdytin, eli ei mitään vesivaippa jäähdytystä,
mitä tähän olisi tarjolla.

Sitten toisekseen, kestääkö sisuskalut (alkuperäinen turbokone) millaisia tehoja?
Onko 606 kanget tahi kiinalaiset kestävämpiä?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w124 st projekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Jos sulla on alkuperäinen turbo kone niin siellä on samat kanget kun om606 turbossa. Tuskin tarvit vahvempia.suodatinjalka käy om606 om603 ja om602 turbo koneista.
Vastaa Viestiin