Katsastusmies kirjasin hylätyn päästöistä ja ongelma todennäköisimmin on K-Jetronicin säädöissä - käy liian rikkaalla. Myös korkeahko kulutus viittaisi samaan.
Mihin kannattaisi viedä Uudenmaan alueella huoltoon?
K-jetronic osaajia Uudellamaalla
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 11.02.2017 22:53
- Paikkakunta: Järvenpää
K-jetronic osaajia Uudellamaalla
W126 280SE 1982
Re: K-jetronic osaajia Uudellamaalla
Kun sytkäpuolen laitteet on tarkastettu ja ilmansuodatin todettu hyväksi niin ihan perus huoltoon vaan jossa on CO-mittari. Täällä joskus antavat itse säätää katsastuksessakin, jos on liian korkeat päästöt; yhdellä katsastusasemalla oli jopa pitkä 3 mm kuusiokoloavain hommaa varten, se käy muihinkin aitoihin kuin mersuihinVesa Rimpele kirjoitti:Katsastusmies kirjasin hylätyn päästöistä ja ongelma todennäköisimmin on K-Jetronicin säädöissä - käy liian rikkaalla. Myös korkeahko kulutus viittaisi samaan.
Mihin kannattaisi viedä Uudenmaan alueella huoltoon?
Säätö tehdään siitä ilmanputsarin kannen läpi, kannattaa selvitttää oikea arvo valmiiksi ja ei kun säätämään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: K-jetronic osaajia Uudellamaalla
Oma kokemus 124 200 E mallin kanssa meni niin että ostin auton vikalistalla, oli muita pikkujuttuja mutta päästöjen osalta ok. Hetken ajelua ja pikku nykiminen tasakaasulla ja hiukan laiska kaasuun vastaaminen alkoi tympiä.
No säädettäväksi pajalle mittariin ja kertoivat että oli rikkaalla. Ihmettelin tätä ja lähdin ajamaan,selvä muutos kyllä oli pikku nykiminen vaihtui isoksi ja veto aivan hukassa.
Tämän jälkeen kuusiokoloavain mukaan ja ajamaan. Muutaman kokeilun jälkeen tuli tosi hyvä kun oppi tarpeeksi vähän kerrallaan sitä ruuvia kääntämään-ja vielä oikeaan suuntaan.....
Joku vika siinä tietty oli kun ei varmaankaan niillä säädöillä leimaa olisi tullut mutta toimi hienosti ja Hki -Tre- Hki reissu mootoritievauhdeilla oli kulutus 7,7 l.
No säädettäväksi pajalle mittariin ja kertoivat että oli rikkaalla. Ihmettelin tätä ja lähdin ajamaan,selvä muutos kyllä oli pikku nykiminen vaihtui isoksi ja veto aivan hukassa.
Tämän jälkeen kuusiokoloavain mukaan ja ajamaan. Muutaman kokeilun jälkeen tuli tosi hyvä kun oppi tarpeeksi vähän kerrallaan sitä ruuvia kääntämään-ja vielä oikeaan suuntaan.....
Joku vika siinä tietty oli kun ei varmaankaan niillä säädöillä leimaa olisi tullut mutta toimi hienosti ja Hki -Tre- Hki reissu mootoritievauhdeilla oli kulutus 7,7 l.
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: K-jetronic osaajia Uudellamaalla
Kannattaa kaivaa vanhoja kirjoituksiani. Muistaakseni kirjoittelin aikoinaan ohjeet kuinka nuo säädöt onnistuu vimpan päälle.
220.128 Black Mirror