Millaiset suvitortut ässään?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: Jori Ravantti

Viesti Kirjoittaja HVM »

RH kirjoitti:
Jori Ravantti kirjoitti:Naapurilla näkyy olevan w140 S:ssä 195/75/16" Nokian Hakkapeliitta C2 talvirenkaat. Veikkaisin, että on hyvä talvirengasvalinta. Hän on siis kaventanut renkaita alkuperäisiin nähden! :?
Ei muuten varmaan ole hyvä rengasvalinta!!!!!!!!!!! :? :idea: :!:

Tulee vaan mieleen, että tollaisella pari tonnia painavalla tankilla kannattaa sitten noitten kumien kanssa välttää mutkaisia teitä. Voipi olla, että jos tien pinta sattuu olemaan kuiva ja vauhtia normaalisti (tai vähän reilummin), niin renkaat taittuu mutkassa auton alle ja se on menoa sitten... :? :evil:

Konkretisoidaas vähäsen: Eli tuohan on vähän sama, jos esim. itse tunkisin 124:n alle 185/65-15 kokoisten renkaiden sijaan jotkut ikiaikaiset 155-15 renkaat. Sama ongelma molemmissa muuten jo pelkästään, että on liian korkea ja kapea rengas vanteen leveyteen nähden. Oletan, että siinä ässässä on alkuperäiset 16" vanteet.
Mitkäs renukangoon kumit nuo 195/75x16 on? :shock: Aika mystinen koko. Vai onkos näissä nykyautoissa noita enämpikin?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tuollaisia kumeja en kyllä laittais edes kirahvin kuljetus relluun (kangoo) :roll:
Saatikka sitten mersuun :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kyllä voisin itsekin harkita vähän järeempiä vanteita ja renkaita jos täällä vieläkin tulee lisää positiivisiä ajokokemuksia. Harmittaa vaan noi hesan mukulakivet. Näin tommoiset vesan vanteet yhdessä sec:ssä keskustassa yks päivä.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Jori Ravantti

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Eihän Sprintterissäkään ole kuin 225/70/15 ja monessa isossa pakussa on 16 tuuman vanteella sitä kapeammat. Esim. 205/75/15.

Eiköhän se w140 S:ssä ole ihan ok ajaa niillä 195/75/16 pakettiautonrenkailla.

http://www.nokiantyres.com/pakettiautot ... ELIITTA+C2

Itse laitoin joskis nuorempana sällinä Capriceen 245 eturenkaiden ja 275 takarenkaiden tilalle 215/80/15 ja oli taatusti parempi talvella.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Onko Capricen vakiokoko renkailla muka 245/275. Itse muistelisin, että ainakin näissä 80-luvun lopun farmaribuumin vehkeissä käytettiin itse asiassa jotain 225/75-15 tai vast. rengasta.

Siihen ässään vielä. Joku muu voi täsmentää, mutta siinä autossa lienee 7,5" vannekoko, joten tuo 195/75-16 ei ole oikein hyvä. Sitä paitsi mahtaako nuo C2:set olla kaiken lisäksi pakettiauton pyörät? Se siitä ajomukavuudesta ja ajo-ominaisuuksista.
Optimi vanneleveys korkeaprofiiliselle 195 renkaalle olisi jotain 6" tai 6,5". Seiska alkaa olla jo liian leveä. Mutta koska kohta joku toteaa, että mulla ainakin on 7" leveillä vanteilla 195 leveät renkaat, niin todettakoon, että kun renkaan profiili madaltuu, niin vanteen tulee myös jonkin verran suhteessa leventyä, jotta paketti toimisi ok.
Toki on totta, että varsinkin lumessa ja sohjossa kapea ja korkea rengas on parempi kuin leveä, mutta kyllä koko paketin toimivuus pitääm ottaa huomioon. Mikäs se w140:n alkuperäinen koko olikaan? 225/65-16 tai jotain sinne päin? Eipä se mikään varsinainen matalaprofiilirengas ole,eikä siihen autoon erityisen leveäkään.
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Jori Ravantti

Viesti Kirjoittaja markku »

Jori Ravantti kirjoitti:Eiköhän se w140 S:ssä ole ihan ok ajaa niillä 195/75/16 pakettiautonrenkailla.
Kyllä alkuperäinen 235/60/16 on poikaa W140 äSsään, ei ole mitään syytä laittaa kapeampaa tai leveämpää. Mukavuuskin on kohdallaan.

Asun erittäin hankalassa paikassa, 200 m yksityistietä jossa on kaksi jyrkkää mutkaa/tiukkaa ylämäkeä. ÄSsä kiipeää mäkeä kuin orava verrattuna Vol*o 144/940/S90-autoihin, ASR poiskytkettynä. Eli en näe mitään syytä laittaa kapeita renkaita nykyisten vakiokokoisten Hakkapeliitta 2-rinkuloiden tilalle.
S320L -97
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Jori Ravantti

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

En ole vähään aikaan millään Capricella ajanut, mutta mulla sellainen käsitys, että jos niissä on 15 tuuman vanteet, niin aika asiallinen yleisrengas on 235/75/15.

Minä laitoin 215/80/15 ja meni varsin hyvin lumimössössä.

Uusissa pakettiautoissa on ihan ok ajo-ominaisuudet Suomen nopeusrajoituksille sen kokoisilla vakiorenkailla kuin mitä niissä on.

Kyllä niitä 17 ja 18 tuuman vanteilla olevia renkaita asennellaan pääasiassa ulkonäkösyistä ja mikäs siinä jos huvittaa sellaisesta maksaa. Käyttöominaisuudet ei siitä kuitenkaan taida parantua.

Jossain off-road maasturissahan sellaiset voisi olla paikallaan tyyliin 295/85/18 mud terrain, mutta siviilimaastureihin tarkoitetut maastorenkaatkin tuppaa olemaan enemmän 15 tai 16 tuumaisia.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Laitahan Vesa 15" muovikapselit (alkuperäiset) tai escort-malliset hunajakennovanteet (lisävaruste), tai pölykapselin näköiset kottikärrynvanteet (lisävaruste) autoosi niin on varmasti kaikkien mielestä tosi hieno ja nykyaikainen kokonaisuus.

Katsoin tuota kuvaa jossa oli pelkkä vanne ja meinasin nauraa ääneen ja kovaa. Ainoastaan rintaliivilinja-auto teksti pelasti näppiksen kahvikylvyltä. Mutta auton allehan ne sopii melko hyvin. On niitä hienompiakin vanteita olemassa mutta ei noitakaan viitsi rumiksi sanoa. Silmä tottuu niin ihan ok.

Kumman pieneltä muuten näyttää nuo 18" vanteet ässässä. :shock:

---


valssit
17"
puuratti
:lol:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Laitahan Vesa 15" muovikapselit (alkuperäiset) tai escort-malliset hunajakennovanteet (lisävaruste), tai pölykapselin näköiset kottikärrynvanteet (lisävaruste) autoosi niin on varmasti kaikkien mielestä tosi hieno ja nykyaikainen kokonaisuus.

Katsoin tuota kuvaa jossa oli pelkkä vanne ja meinasin nauraa ääneen ja kovaa. Ainoastaan rintaliivilinja-auto teksti pelasti näppiksen kahvikylvyltä. Mutta auton allehan ne sopii melko hyvin. On niitä hienompiakin vanteita olemassa mutta ei noitakaan viitsi rumiksi sanoa. Silmä tottuu niin ihan ok.

Kumman pieneltä muuten näyttää nuo 18" vanteet ässässä. :shock:

---


valssit
17"
puuratti
:lol:
Mnjoo... Tosiaankin.Kyllä niihin toivottavasti ainakin py*lysilmä tottuu, kyyti varmaan terävöityy ainakin jonkin verran...Eikä tässä ole tähänkään asti peesailtu muitten mieltymyksiä, tokko jatkossakaan :wink:

-Peter North takavalot-
-Tarzan bundalo 3000-maski-
:lol:
Avatar
satakakskuus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.08.2004 07:52

Viesti Kirjoittaja satakakskuus »

[viesti poistettu]
Viimeksi muokannut satakakskuus, Ke 18.05.2005 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Jori Ravantti

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jori Ravantti kirjoitti:En ole vähään aikaan millään Capricella ajanut, mutta mulla sellainen käsitys, että jos niissä on 15 tuuman vanteet, niin aika asiallinen yleisrengas on 235/75/15..
Aika iso kumi sitten farkussakin, nimittäin meillä on Vanissa samanmoiset ja ilm. ihan alkuperäiskoko siinäkin.

Mistä tulee mieleen, että tuossa kaapissa toimii aivan järjettömän hyvin talvirenkaana BF Goodrichin Winter Slalom. Eli jos joku W140-kuski jo miettii ensi talven rengastusta, niin tästäpä vinkki korvan taakse.
Suoranainen nopean ajon rengas se ei ole, mutta kuka hullu ajaa edes sataa jos lunta sataa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heh, ja minulla Suzukissa 235/75/15 ja talvirenkaat 215/15...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

vesa kirjoitti: Mnjoo... Tosiaankin.Kyllä niihin toivottavasti ainakin py*lysilmä tottuu, kyyti varmaan terävöityy ainakin jonkin verran...Eikä tässä ole tähänkään asti peesailtu muitten mieltymyksiä, tokko jatkossakaan :wink:

-Peter North takavalot-
-Tarzan bundalo 3000-maski-
:lol:
Rehellisesti sanoen mun 45mm madalletun 124:n kyyti ei terävöitynyt yhtään vaihdoin vakiokumet 225/40 18":siin... Uriin vaan vähä vetelee jos on pahat urat....

Vakioalustalla saattaa terävöityä enemmän....
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Täyttä p*skaa jauhaa juttuja että ajo-ominaisuudet tai mukavuus ei huononisi jollain 40/45 profiilin ja 17-18" 225-245 renkailla verrattuina vakiokokoihin w124:ssa... ihme "rata-alustoja" on sitten väännetty joillain H&R jousilla ja Sprint-iskareilla...ilman uretaanipuslia, kallistuksenvakaimia tai niiden vahvimista jne...

Nimimerkillä: 4 100kg pössee oli kyydissä eikä repinyt kurvissa kiinni... ;)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Petehri kirjoitti:
vesa kirjoitti:Jospa takana olisikin ajoneuvon ulkonäön ehostaminen ajo-ominaisuuksien kustannuksella? Saiskos luvan semmoseen? :lol:

Tuskimpa saat! Mobilistit ovat todennäköisesti sitä mieltä, että ei tuollaiset ylisuuret vanteet ja matalat renkaat jo valmiiksi kauniin auton ulkoäköä kaunista...päin vastoin!


Minä en ole mikään mobilisti enkä tosiaan ole tuota miletä. Osta ihmeessä vanteet jos van alle sopivat!!!!!!
En jaksanut vielä toistaiseksi lukea seuraavia viestejä (enkä muuten tiedä, tuntuu etten jaksakaan kun loi nopean silmäyksen tämänkin keskustelun kulkuun) kuin tämä lainaamani, mutta vaikka arvonimi velvoittaisi....
En todellakaan allekirjoita em. väitteitä :wink:

Mutta Vesalle, ostettavahan ne vanteet on jos ja kun niistä tykkää. Jos tuntuu että pilaat niillä autosi, saahan ne aina pois.

Edit: Ja nyt kun huomasin nuo vanteetkin niin... ärgh... öh. Joo. :lol: Jotain tälläistä ja muutakin ounastelinkin. Joten: eivätpähän ainakaan ole nelipuolaiset!!! :roll:
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Re: Jori Ravantti

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Aku P kirjoitti:Aika iso kumi sitten farkussakin, nimittäin meillä on Vanissa samanmoiset ja ilm. ihan alkuperäiskoko siinäkin.
Taitaa Caprisen letkeä kulku omalta osaltaan perustua reippaalla ilmatilavuudella oleviin renkaisiin. Olen haaveillut jos Mersuun laittas samanlaiset! :roll:

Noille w126:sen 7 tuumaa leveille voisi aikamoiset munkit asentaa. Jouset mulla onkin jo aika sopivat, mutta edestä joutus varmaankin tekemään tilaa ettei ota pyöränkaariin kiinne.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: Jori Ravantti

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jori Ravantti kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Aika iso kumi sitten farkussakin, nimittäin meillä on Vanissa samanmoiset ja ilm. ihan alkuperäiskoko siinäkin.
Taitaa Caprisen letkeä kulku omalta osaltaan perustua reippaalla ilmatilavuudella oleviin renkaisiin. Olen haaveillut jos Mersuun laittas samanlaiset! :roll:

Noille w126:sen 7 tuumaa leveille voisi aikamoiset munkit asentaa. Jouset mulla onkin jo aika sopivat, mutta edestä joutus varmaankin tekemään tilaa ettei ota pyöränkaariin kiinne.
18x9,5 et 26 255/ 45 kumeilla mahtuupi rullaamaan ilman moukarointia :roll:

En taida nyt laittaa kuvaa tällä kertaa... :D
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Re: Jori Ravantti

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Mulla oli joskus w123:sessa takana 215/80/15" :D

Jos ostas vaikka BF Goodrich:in all terrainit 235/75/15 ja vinssin keulalle, ni eiköhän rupeisi olemaan asialinjalla?
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jassoo, aurinko paistaa ja tiet on kuivat. :roll: Nyt petti hermo, kohta on Mersussa saapin pyörät alla :twisted: Saattaa olla että laitan kuvia jos viitsin ottaa... :roll:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

vesa kirjoitti:kohta on Mersussa saapin pyörät alla Saattaa olla että laitan kuvia:
Uskallakin! :x

:wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Onhan nuo ainakin erilaiset kuin ne viisipuolaiset, joita on kaikissa vatsaantulevissa riiseissä.
Vielä kun autoa hieman laskisi, jo tulisi räyhäkkä peli. :twisted:
Tosiaan sellainen matala musta sec nuilla vanteilla ja himpun matalammilla kumeilla ois aika rouhee.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:
vesa kirjoitti:kohta on Mersussa saapin pyörät alla Saattaa olla että laitan kuvia:
Uskallakin! :x

:wink:
Zorge Aku :( kuvasessio lykkääntyy auton paskaisuuden takia tällä erää, mutta lupaan esitellä lopputulosta heti kun autonpesu kannattaa :D
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kolmipuolahirviövannemies kirjoitti:blaa blaa blaa...heti kun autonpesu kannattaa :D
Autonpesu kannattaa aina.

Mäkin kävin just pesemässä kun vaihdoin kesägummit alle. Toki se on jo hiukan likainen, mutta ei haittaa, hyötyliikuntaa nääs.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mauri H. kirjoitti:
Kolmipuolahirviövannemies kirjoitti:blaa blaa blaa...heti kun autonpesu kannattaa :D
Autonpesu kannattaa aina.
<---------------- 8) :D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

vesa kirjoitti:kuvasessio lykkääntyy auton paskaisuuden takia tällä erää
Taivaalle kiitos kelirikosta! :lol:

On muuten meikäläisen työhuoneen mittarissa parhaillaan 13,1 lämpöastetta (ulkolämpö siis) = oiva autonpesukeli!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:
vesa kirjoitti:kuvasessio lykkääntyy auton paskaisuuden takia tällä erää
Taivaalle kiitos kelirikosta! :lol:

On muuten meikäläisen työhuoneen mittarissa parhaillaan 13,1 lämpöastetta (ulkolämpö siis) = oiva autonpesukeli!
Rupesin Aku lausumasi jälkeen pohtimaan asiaa vähän enemmän antaumuksella, Maurikin oli sitä mieltä että auton peseminen kannattaa aina, tosin sehän voi johtua ihan puhtaasti ainaisesta takaluukun nuohoustarpeestakin hänen kohdallaan :lol: . No, yhtäkaikki ,Aku oli oikeassa kuten Maurikin. Oli mahittoman hyvä pesukeli ja jälki näyttää tältä:

Kuva

Ihan jälkihuomautuksena, oli muuten eukon mielestä melko rukiiset "voimasauhut" Mersussa meilläkin tässä päivällä, vai voivatko ne olla sisäpuolella autoa? Kun minulle ei ole tuo superturposlangi oikein vielä auennut? Joku Jurpoista voi varmaan valaista asiassa?
:lol: :lol:
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Taitaa Vesalla olla torstaisin perinteinen hernekeittopäivä, jos perjantaina tulee voimasauhuja... :P
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Tuossa kuvassa näyttävät ihan kohtuu kivalta, vähän niin kuin mersun tähti olisi vanteessa. Mutta muuten vanne on aivan kauhea, siis minun mielestä ja makuja on monta! :wink: Tosiaan on pienen näköiset nuinkin isoiksi, vaikutus tulee matalasta renkaasta.

Nopeasti tuohonkin silmä tottuu ja sittenhän se sopii alle kuin nakutettu!
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Taitaa Vesalla olla torstaisin perinteinen hernekeittopäivä, jos perjantaina tulee voimasauhuja... :P
Joo, eukon iloksi keittelen aina vitosen panoksen rokkaa, ja pyrin syömään sen n. 3 tuntiin. Herneet pitää tottakai jättää puolikoviksi että hampaillekin on töitä.. :twisted: Kyllä tuntuu morkooli välillä olevan kovilla :x , vai mikä se reikä tuolla alhaalla on...ai niin sehän on se integroitu hukkaportti 8) , ei vissiin laske paineita pakopuolella yli kahden kilon? :shock: Ja tosiaan ne voimasauhut meinaavat johtaa välillä asumuseroon. :lol:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mikäs on ollut pirttihirmun mielipide vanteistasi?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin