W126 380SE 1985 projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

W126 380SE 1985 projekti

Viesti Kirjoittaja Juha R »

No niin, nyt on Ässä hankittu eli 1985 380SE, tuotu saksasta 1/2004. Mittarissa 220 000 km, alkuperäinen huoltokirja löytyy 100 000 km saakka.

Tässä vähän infoa:

VIN WDB126XXXXXXXXXXX
Model 380 SE
Chassis 126XXXXXXXXXXX
Engine 116963 12 XXXXXX
Transmission 722310 02 XXXXXX
Order 0 - 219 XXXXX
Approx. year not defined
Lights BOSCH
Cab 04508
Dealer Hamburg branch (219)
Interior leather black / anthracite (271)
Paint metallic blue-black (199)
Options
240 outside temperature indicator
241 left front seat electrically adjustable with memory feature
242 right front seat electrically adjustable with memory feature
406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right
410 electric sliding roof
430 headrests in the rear, safety belts, front and rear
440 bumpers with guards, front and rear, tempomat (cruise control)
470 anti-lock braking system (abs), special export version 3, fan clutch
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.)
510 Becker radio Mexico cassette full stereo, electronic, Kurier LW/MW/SW/USW
531 automatic antenna
570 folding armrest front
586 Behr air conditioner, and electric window lifters (front and rear doors)
590 green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany
600 headlamp wiper/washer
611 courtesy lamps for front and rear doors, sealed beam lamp unit, l.h. traffic,lamp unit, symmetrical
640 15-hole light alloy rims
673 high-capacity battery
731 wood trim, burred walnut root
872 electric seat heater for rear seat bench, left and right
873 seat heater for left and right front seats

Autoon on Suomeen tuonnin jälkeen hankittu uudet alkuperäisiä vastaavat aluvanteet valkosivurenkailla sekä Becker Mexico 2330 kasettiradio 10 cd:n boxilla (mankan etulevy samaa puujäljitelmää kuin kojelauta). Jakoketju ohjaimineen ja kiristimineen vaihdettu alle 1000 km sitten.

Projektiksi auton tekee huutava tyhjäkäynti, sekaisin oleva seos, pari naputtavaa venttiiliä sekä orastava ruoste takalokasuojissa. Lisäksi aion poistaa autoon 1997 asennetun jälkiasennus katin ja siihen liittyvän lambda-tahtiventiili-ohjainlaite systeemin (syynä palanut tahtiventiili).

Hommat alkavat kunhan saan auton kotiin (on vielä myyjän tallissa).
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aika lupsakat varusteet... 8)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1465
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo varusteita on, ja värikin on oikea :wink: Pistähän kuvia projektistasi :)
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Kuvia tulee kunhan vauhtiin päästään.

Tuota tyhjäkäyntiongelmaa on jo sen verran tutkittu, että vika löytyy johdoista tai ohjainboxista. Mistähän tuollaisen boxin löytää, jos se on uusittava?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

jman2004 kirjoitti:Kuvia tulee kunhan vauhtiin päästään.

Tuota tyhjäkäyntiongelmaa on jo sen verran tutkittu, että vika löytyy johdoista tai ohjainboxista. Mistähän tuollaisen boxin löytää, jos se on uusittava?
Mitäs se huutava tyhjäkäynti noin niinkuin käytännössä tarkoittaa?
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Eli kone käy n. 1500 kierroksen tyhjäkäyntiä (kylmänä ja lämpöisenä). Tyhjäkäyntimoottori toimii joten syy on kait puuttuvassa ohjaussignaalissa (boxi tai johdot).
Viimeksi muokannut Juha R, La 30.07.2005 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

jman2004 kirjoitti:Eli kone käy n. 1500 kierroksen tyhjäkäyntiä (kylmänä ja lämpöisenä). Tyhjäkäyntiventtiili (vai mikä se on) toimii joten syy on kait puuttuvassa ohjaussignaalissa (boxi tai johdot).
Pistän yv:tä.
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Hienolta vaikuttaa auto! Harvahkossa tosiaan noin runsaita varusteita on näkynyt.

Mulla on myös 280SE:ssä suht samanlainen tyhjäkäyntiongelma, joskin tyhjäkäynti laskee 1500 kierroksesta koneen lämpenemisen myötä hiljalleen ja saavuttaa normaalin tason kun kone on 80-asteinen. Kuumalla kesäpäivällä tyhjäkäynti menee jo liiankin alhaalle. Ärsyttävä vika, jonka kanssa ei tulisi toimeen ollenkaan jos olisi automaattilaatikko. Olisi kiva kuulla mistä vika löytyy omassasi, vaikka tosin taitaa olla vähän erilaiset systeemit 380:ssä kuin 280:ssä..?
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tgts kirjoitti:Hienolta vaikuttaa auto! Harvahkossa tosiaan noin runsaita varusteita on näkynyt.

Mulla on myös 280SE:ssä suht samanlainen tyhjäkäyntiongelma, joskin tyhjäkäynti laskee 1500 kierroksesta koneen lämpenemisen myötä hiljalleen ja saavuttaa normaalin tason kun kone on 80-asteinen. Kuumalla kesäpäivällä tyhjäkäynti menee jo liiankin alhaalle. Ärsyttävä vika, jonka kanssa ei tulisi toimeen ollenkaan jos olisi automaattilaatikko. Olisi kiva kuulla mistä vika löytyy omassasi, vaikka tosin taitaa olla vähän erilaiset systeemit 380:ssä kuin 280:ssä..?
oma 280SE teki just samoin että laski pikkuhiljaa kierrokset. mutta tyhjäkäynti jäi noin 800kierrokseen eli se taisi toimia oikein.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Joku tehnyt hyvän homman kun on vaihtanut ketjun ja kaikki ohjaimet. Noita ketjun ohjaimia on katkennut huonoilla seurauksilla.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Mikä olikaan se sivuvilkkujen "ikäraja"? Jotain ?/84 vai? Tussa omassa vehkeessä ei ole sivuvilkkuja enkä niitä aio siihen laittaakkaan. Siinä ei ole rekisteriotteessa merkintää "sivuvilkku vapautuksesta".
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

jman2004 kirjoitti:Mikä olikaan se sivuvilkkujen "ikäraja"? Jotain ?/84 vai
1.1.1985
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

PK kirjoitti:
jman2004 kirjoitti:Mikä olikaan se sivuvilkkujen "ikäraja"? Jotain ?/84 vai
1.1.1985
Kävin katsastamassa omani pari viikkoa sitten. Sen käyttönottopäivä on 3.4.1986 eikä sivuvilkkuja ole.

Katsastusmies kiinnitti asiaan huomiota ja sanoi, että taitaa olla aikoinaan Suomeen rekisteröidessä todettu ettei niitä tarvitse jälkikäteen asentaa. Kävi vielä zoomaamassa takakulmasta että näkyykö etuvilkut - näkyi kuulemma tarpeeksi.

Että ei (tälläkään) kertaa tullut kehotusta sivuvilkkujen jälkiasentamiselle.
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: W126 380SE 1985 projekti

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Onnea uudelle tuttavuudelle. Onnistuit saamaan pyykkilautasukupolven aivan viimeisimmän edustajan parhaimmillaan. Mausteet ovat kyllä kadehdittavat, olisikohan ollut mallisarjan loppupään juhlatarjous kyseessä :shock: :lol:
jman2004 kirjoitti: 510 Becker radio Mexico cassette full stereo, electronic, Kurier LW/MW/SW/USW
Ainakin radio on spesiaali: Pitkät Aallot/Keskipitkät/Lyhyet/Ja Niin Edelleen :shock: Kommentti oli tietenkin täysin turha, mutta silti pakollinen julkipanna :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14023
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Auto kuulostaa hienolta. Varustelistassa olin havaitsevinani päällekäisyyksiä, esim. 440 bumpers with guards, front and rear, tempomat (cruise control):

440 tarkoitti siis suojattuja (?) puskureita vv. 1970-1974 ja Tempomaattia 1.9.1975 lähtien. Eli ilmeisesti Tempomat on kyseessä autossasi :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Timo L. kirjoitti:Auto kuulostaa hienolta. Varustelistassa olin havaitsevinani päällekäisyyksiä, esim. 440 bumpers with guards, front and rear, tempomat (cruise control):

440 tarkoitti siis suojattuja (?) puskureita vv. 1970-1974 ja Tempomaattia 1.9.1975 lähtien. Eli ilmeisesti Tempomat on kyseessä autossasi :-).
Olet oikeassa, autossa normaalit puskurit mutta vakionopeudensäädin. Yritin poistaa noita "päällekkäisyyksiä" mutta tuo jäi. Tässä vielä "karsimaton lista":

Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
second spare wheel (с 01.01.1964 по 28.02.1973)
241 left front seat electrically adjustable with memory feature.
only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
wood rims (с 01.01.1964 по 31.08.1971)
242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
spare wheel, without tire (с 01.01.1964 по 31.08.1971)
406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970)
seat bench (с 01.01.1962 по 31.07.1965)
410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
safety belts, front and rear (с 01.01.1964 по 31.05.1973)
440 bumpers with guards, front and rear (с 01.10.1970 по 30.04.1974)
bumper with horn and rubber buffer front and rear (с 01.03.1964 по 30.09.1970)
tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
special export version 3 (с 01.12.1966 по 28.02.1968)
fan clutch (с 01.04.1970 по 30.11.1976)
506 outside rear view mirror, left, electrically adjustable and heated (с 01.07.1983 по 30.09.1983)
outside rear view mirrors, left and right (с 01.01.1963 по 31.07.1971)
outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
501 + 509 (с 01.08.1971 по 30.04.1974)
510 Becker radio Mexico (Olympia, with stereo cassette) (с 01.10.1969 по 30.09.1973)
Becker radio Mexico cassette full stereo, electronic, Kurier LW/MW/SW/USW (с 01.09.1979 по 30.11.1990)
Becker radio Monte Carlo (с 01.02.1964 по 30.06.1969)
Becker radio Monza cassette stereo LW/MW/USW (с 01.11.1974 по 31.01.1979)
radio MB Exquisit with traffic news decoder (VK), with RDS (Becker) (с 01.07.1992)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
586 Behr air conditioner, and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
heat-insulating glass, windshield (с 01.01.1967 по 31.01.1971)
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
trim strips on hardtop (с 01.04.1963 по 31.07.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
sealed beam lamp unit, l.h. traffic (с 01.01.1966 по 28.02.1972)
lamp unit, symmetrical (с 01.01.1962 по 28.02.1963)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
tires with tube (с 01.01.1963 по 31.08.1965)
15-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
872 electric seat heater for rear seat bench, left and right (с 01.10.1972)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tyhjäkäynnin sähköinen säätöjärjestelmä toimii noissa niin, että sähköpuoli pyrkii pienentämään kierroslukua. Jos sähkö puuttuu, avautuu tyhjäkäynnin säätöventiili täysin ja tyhjäkäynti nousee melko korkeaksi.

Vika voi löytyä jopa rikkinäisestä ylijännitereleesetä. Vaihtoehtoja toki riittää. Tyhjäkäynnin säätöventiili löytyy virranjakajan vieresta. Jos sille antaa virtaa vaikka halppislaturilla, pitäisi moottori sammua välittömästi.
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Perttu K kirjoitti:Vika voi löytyä jopa rikkinäisestä ylijännitereleesetä.
Vaikuttaako tuo ylijänniterele johonkin muuhunkin systeemiin?
Perttu K kirjoitti:Tyhjäkäynnin säätöventiili löytyy virranjakajan vieresta. Jos sille antaa virtaa vaikka halppislaturilla, pitäisi moottori sammua välittömästi.
Tämä on kokeiltu ja juuri noin se tekee eli sammuu kun säätöventtiilille antaa suoraan 12v.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Voishan sille antaa jännitettä säädettävällä powerilla hiljalleen 0 voltista ylöspäin ja katsoa miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Saattas 4-5 voltin kohdalla asettua. :roll:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Tänä aamuna rekka toi mersun ja projekti voi alkaa.

Huomenna olisi tavoitteena poistaa tuo GAT-jälkiasennus-lambda-katti-systeemi ja perehtyä tyhjäkäyntipiirin toimintaan. Sekä ottaa valokuvia työvaiheista ja autosta yleensäkin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Auton kaikkein herkimmät sähköosat on suojattu ylijännitereleellä. En vain muista onko ässä suojattu mitään muuta. Ylijänniterele on kulutustavaraa, joten hyvällä tuurilla vika voisi olla siinä, eikä tyhjäkäynnin säätöjärjestelmä saisi virtaa.

Itselle ei tuota vikaa ole sattunut, joten vähän hankala antaa hyviä neuvoja.

Säätöventiili on näköjään kunnossa.
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

jman2004 kirjoitti:Tässä pari kuvaa. Auto on tosin likainen, mutta eiköhän noista jonkinlaisen vision saa.

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010029.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010012.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010021.jpg
Onpas hieno peli.

Pidätkö noi valkosivut barokeilla itselläsi, vai myytkö niitä "näyttävämpien" alta pois? Vai kuinka alkuperäiseen kuntoon meinasit laittaa?

T Nimim. "kesäksi tarttisin vanteet ja renkaat" :D
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hieno peli vakuuttavine varusteineen. Ainoa mikä hyppäsi silmään oli kirvesmiehen vetämät sähköt konehuoneessa....tosin asiaan on varmaan tulossa päivitystä :wink:
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Hieno on juu. Sisusta oli tosin saksalaiseksi yllättävän törkyinen. Ei kait autossa ole poltettu?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13285
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

jman2004 kirjoitti:Tässä pari kuvaa. Auto on tosin likainen, mutta eiköhän noista jonkinlaisen vision saa.
Hienon näköinen tuo pähkinäpuun juuriviilu, omassa ´68:ssa on samanlaista :lol: . Niinhän se oli että noita jalopuita oli siis eri mallisia - omassa 280:ssä (sedanissa siis) on sitä Zebranoa.

Ja vanteista, eli nuo barokithan ei tuohon kuulu (vissin :?: ), vaan ne 15-reikäiset 14-tuumaiset, näin ymmärsin että itsekin olit asian ymmärtänyt. Olen nähnyt itse paria eri mallista 15-reikäistä 15-tuumaista, mutta ne toiset saattoi olla tarvikemalliset...korjatkaa tietävämmät jos puhuin soopaa :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14023
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:Ja vanteista, eli nuo barokithan ei tuohon kuulu (vissin :?: ), vaan ne 15-reikäiset 14-tuumaiset, näin ymmärsin että itsekin olit asian ymmärtänyt. Olen nähnyt itse paria eri mallista 15-reikäistä 15-tuumaista, mutta ne toiset saattoi olla tarvikemalliset...korjatkaa tietävämmät jos puhuin soopaa :lol: .
Puhuit soopaa. W126 1. sarjan autoissa alkuperäinen aluvanne oli vain ja ainoastaan "barokkivanne". Myöhempää 15-reikäistä on ollut vain yhtenä designina; se, missä sisempi tasainen alue näyttäisi tulevan ulommas, on tarvike.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jman2004 kirjoitti:Tässä pari kuvaa. Auto on tosin likainen, mutta eiköhän noista jonkinlaisen vision saa.

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010029.jpg

[
Hö. No onpa likainen. Näkisit meikäläläisen auton... :oops:

Hyvännäköinen laitos, ja justiinsa nuo barokit tekee sen viime silauksen. Niitä ei kovin usein näe edes vanhempien W126:sten alla enää. Pidä ihmeessä vanteet itselläsi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ässällä sitten Saariselälle ensi vuonna :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1465
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kylläpä on komea auto! Tässä alkaa taas ässä-kuume uhkaavasti nousta, kun kaupungillakin tuli vastaan erittäin hieno W126... :)
Vastaa Viestiin