W126 380SE 1985 projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Tuo tyhjäkäynti ongelma on 90% varmuudella se yksikkö. Sijaitsee siellä rintapellin/mooritilan pellin välissä, ABS boxin vieressä. Kysyttyä tavaraa.
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

No niin, taas pääsi koneen ääreen…
vesa kirjoitti:Hieno peli vakuuttavine varusteineen. Ainoa mikä hyppäsi silmään oli kirvesmiehen vetämät sähköt konehuoneessa....tosin asiaan on varmaan tulossa päivitystä :wink:
”Kirvesmies johdotukset” ovat tuon jälkiasennus kattisysteemin johtoja ja boxeja ja ne lähtee kävelemään, samoin kuin katti. :twisted:
e320 kirjoitti:Hieno on juu. Sisusta oli tosin saksalaiseksi yllättävän törkyinen. Ei kait autossa ole poltettu?
Kyllä tuo auton likaisuus on ihan kotimaista tuotantoa :oops: ja siellä ei ole tupakoitu.
Olli Lajunen kirjoitti:Onpas hieno peli.

Pidätkö noi valkosivut barokeilla itselläsi, vai myytkö niitä "näyttävämpien" alta pois? Vai kuinka alkuperäiseen kuntoon meinasit laittaa?

T Nimim. "kesäksi tarttisin vanteet ja renkaat" :D
Tarkoitus on joko:

- entisöidä auto täydellisesti tai
- korjata viat (tekniset ja kosmeettiset), vaihtaa kirkkaat etuvilkut, asentaa maltillinen madallussarja sekä isommat pyörät (olis noi väyrysen 17’ AMG:t ylimääräisenä, niissä vain on väärä et)
En ole vielä tehnyt päätöstä… :roll:
Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Ja vanteista, eli nuo barokithan ei tuohon kuulu (vissin :?: ), vaan ne 15-reikäiset 14-tuumaiset, näin ymmärsin että itsekin olit asian ymmärtänyt. Olen nähnyt itse paria eri mallista 15-reikäistä 15-tuumaista, mutta ne toiset saattoi olla tarvikemalliset...korjatkaa tietävämmät jos puhuin soopaa :lol: .
Puhuit soopaa. W126 1. sarjan autoissa alkuperäinen aluvanne oli vain ja ainoastaan "barokkivanne". Myöhempää 15-reikäistä on ollut vain yhtenä designina; se, missä sisempi tasainen alue näyttäisi tulevan ulommas, on tarvike.
Uskoisin että vanteet on alkuperäiset (tai niitä vastaavat), koska varapyörä näyttää tältä. http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010008.jpg

Muutama kuva lisää (ei kauhean hyviä, jotenkin toi valaistus temppuili tai sitten en osaa käyttää tuota kameraa…).
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010023.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010015.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010011.jpg

Tässä kuvat auton korivaurioista.
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010024.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 010025.jpg

Kysymys teille viisaammille ässän omistajille ja tietäjille.
Autoni lisävarustelistassa ei ole mainintaa hydro-pneumaattisesta jousituksesta tai tasonsäädöstä, mutta alkuperäisessä saksalaisessa rekisteriotteessa kohdassa muuta lukee "ZIFF.13 HOCH 1410 M.HYDRO-PNEUMAT.FEDER." Onko ässissä ollut ko. systeemi vakiona vai on tuo joku teksti joka on kaikissa ässissä???? :shock:
Ja jos ko. jousitus löytyy niin hydr.pumppu samassa ohjaustehostimen pumpun kanssa vai löytyykö jostain toinen pumppu?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jman2004 kirjoitti:Autoni lisävarustelistassa ei ole mainintaa hydro-pneumaattisesta jousituksesta tai tasonsäädöstä, mutta alkuperäisessä saksalaisessa rekisteriotteessa kohdassa muuta lukee "ZIFF.13 HOCH 1410 M.HYDRO-PNEUMAT.FEDER." Onko ässissä ollut ko. systeemi vakiona vai on tuo joku teksti joka on kaikissa ässissä???? :shock:
Ja jos ko. jousitus löytyy niin hydr.pumppu samassa ohjaustehostimen pumpun kanssa vai löytyykö jostain toinen pumppu?
Autossasi näyttää olevan samanlaiset, saksalaiset tyyppikohtaiset tarvikekumimatot kuin TDT:ssäni, samoin mankka näyttää tutulta :-). Sopii hyvin pähkinäpuusisustukseen.

Hydropneumaattisen jousituksen sai ainoastaan V8-moottoroituihin SEL-malleihin. Tasonsäätö sen sijaan oli saatavana kaikkiin malleihin. Onko sinulla mitään hydrauliöljysäiliötä konehuoneessa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jman2004 kirjoitti: - entisöidä auto täydellisesti tai
- korjata viat (tekniset ja kosmeettiset), vaihtaa kirkkaat etuvilkut, asentaa maltillinen madallussarja sekä isommat pyörät (olis noi väyrysen 17’ AMG:t ylimääräisenä, niissä vain on väärä et)
Täältä ehdottomasti iso ääni entisöinnille ja alkuperäisenä säilyttämiselle. Jos vaikka makuasioista ei puhuttaisikaan (eli siitä, että W126 on suunniteltu arvokkaaksi ja hillityksi laitteeksi, johon eivät lisukkeet sovi), niin myös pidemmän päälle se lienee fiksua. Ainakin, jos autoa aiot pitää. Kymmenen vuoden päästä W126-kanta on taas pienempi kuin nykyään ja niistäkin osa on niitä katiskoja, joihin nyt pultataaan kiinni levikettä ja Motonetin alumiinipolkimia. Tulevaisuudessa alkuperäinen yksilö on valttia kaikenmaailman Biltema-levikkeillä kaunistettujen yksilöiden joukossa.
Ainakin minun silmääni tarttuu huomattavasti mieluummin hyvinpidetty, alkuperäinen yksilö kuin erilaisilla korisarjoilla ja isoilla vanteilla muokattu auto. Lisäksi autosi vauriot eivät kuvista päätellen ole mitenkään ylitsepääsemättömiä korjattavia.

On muuten ihan samanlaiset penkit kuin minulla 124:ssa. 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kyllähän tuosta kelpo kalun saa, mitään päälle kaatuvaa ei ainakaan kuvien perusteella näyttäisi olevan. Tosin oikean takalokarin ja puskurin välissä koko matkalta kiinni päässyt kuppa voi ulottua pidemmällekin, ellei sitten syvemmälle :x .

Onko konepelti vain tuulihaassa vai sovitusko on säätöä vaille, kun kuvassa haukottelee etureunasta? Vaiko optinen harha?
Niin, ääni täältäkin tulee entisöinnille ja Aku perusteli asian jo viittä vaille valmiiksi. Muutenkin auto on myös varustukseltaan ns. paremman väen versio 8) , joten tuuninki on senkin puolesta tuomittavaa.
Ainoa tuunattu S-Mersu, jonka Kaapo auktorisoi, on Waxenberger :shock: . Piti taas eilen käydä kuolaamassa peliä, nimim. ”koeajo realistisena haaveena”. Tuli samalla ostettua tulipunainen 220 SE Cabrio, vm. 1958. Tosin 1:18 oli se, mutta hieno kumminkin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Kaapo kirjoitti:Tosin oikean takalokarin ja puskurin välissä koko matkalta kiinni päässyt kuppa voi ulottua pidemmällekin, ellei sitten syvemmälle :x .

Onko konepelti vain tuulihaassa vai sovitusko on säätöä vaille, kun kuvassa haukottelee etureunasta? Vaiko optinen harha?
Niin, ääni täältäkin tulee entisöinnille ja Aku perusteli asian jo viittä vaille valmiiksi.
Tuo lokasuojan kuppa ulottuu koko puskurin sivuosan matkalle ja löytyy kuskin ovestakin kolme selvästi erottuvaa lommoa joten koko kärryn maalaus pohjatöineen on harkinnassa.

Konepelti on vain tuulihaassa.

Jos vaihdan vilkut ja vanteet niin onko tekoni tuomittava :shock: (saahan ne vaihdettua takaisin...)
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Tänään sitten vihdoin ja viimein päästiin mittailemaan tuota tyhjäkäyntipiiriä ja hakemaan siitä vikaa.
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... ittaus.jpg

Ennen mittausta kävin läpi ylijännitereleen. Se löytyi sulake- ja relerasiasta (ainoa rele jossa 10A:n sulake).

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... vprele.jpg

Relettä oli joskus aikaisemminkin "huollettu" tinaamalla muutama liitos uudelleen, silti siitä löytyi selvä katkos ja tinasimme kaikki liitokset uudelleen. Tilasin kuitenkin uuden releen (hintasta ei tietoa).

Seuraavana tarkistimme samalla tavalla tyhjäkäynnin ohjausyksikön ja siitä ei löytynyt mitään mullistavaa, ainoastaan säädimen lähtöliitännän pari vastusta oli joskus lämmenneet mutta ovat kuitenkin ehjät.

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 4/boxi.jpg

Itse tyhjäkäyntisäädin (solenoidi) tarkastettiin kytkemällä siihen 12v suoraan ja naksahdus sekä karan liike ilmaisivat sen olevan kunnossa.

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... saadin.jpg

Itse mittauksessa kaikki jännitteet, signaalit ja ohjuspulssit kulkivat niinkuin niiden pitääkin, säädin ei vain liikkunut mihinkään. Oskiloskoopilla kun tarkasteltiin säätimelle tulevaa jännitettä huomattiin sen olevan vain puolet siitä mitä sen pitäisi olla.
Kokeilimme toisella säätimellä (ei mb:n säädin) ja mittaus osoitti ohjausjännitteen nyt olevan oikea. Auton oman säätimen resistanssinmittaus osoitti liian pientä lukemaa ja vika oli löytynyt: säätimen käämi oikosulussa ja oli niinsanotusti alitehoinen. Ohjausjännite ei riittänyt liikuttamaan säädintä, mutta suora 12v riitti.

Soitto kaverille; mitä maksaa uusi säädin saksasta ja vastaus n. 550€. Valmistaja VDO-Siemens eikä ole varmaa löytyykö hyllystä...

Selvitys käyntiin; mistä autosta löytyy samantapainen, no ei mistään. VW/Audi käytti samanlaisia solenoidityyppisiä tyhjäkäyntisäätimiä, mutta niiden ohjaus on toisin päin kuin mersussa. Mersussa 0v = säädin auki ja VW/Audi 0v = säädin kiinni.

Eli tässä mennään ja huomenna jatketaan.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

mjo33400 kirjoitti:Voishan sille antaa jännitettä säädettävällä powerilla hiljalleen 0 voltista ylöspäin ja katsoa miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Saattas 4-5 voltin kohdalla asettua. :roll:
Olisiko yllämainittuun mahdollisuutta, varmuuden vuoksi. Virta noussee 1 A hujakoille.

A0001411325
SCHIEBER (lisäilmaluisti)
EUR 499.96 (Saksan hinta)
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Työt yrittää haitata harrastusta, mutta aina sitä ehtii jotain tehdä.

Tyhjäkäynti löytyi vihdoinkin. Eli muuttamaan komponentteja ohjain boxin sisältä ja nyt toimii. Lisäksi selvisi että kone vetää ylimääräistä ilmaa jostakin eli kaikki letkut ja vastaavat tarkastukseen. Vikoja: pari murtunutta alipaineletkua, reikä jarrutehostajan kalvossa sekä rikkinäinen letkunkiristin määränjakajan ja läppärungon välissä.
Huomenna pitäis hommata uusi tehostin, muut viat on jo korjattu.
Kuvia alipaineletkujen vaihdosta:
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... uiskua.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... ruisku.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... hostin.jpg

Oikean takalokasuojan "pieni kosmeettinen vika" näyttää tältä:
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... 4/rupi.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... kintaa.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... otelo1.jpg

verrattuna vasemman puolen lokasuojaan:
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... lo_vas.jpg

Günter on joskus kolhinut tuota oikeaa alanurkkaa ja korjauttanut sen jollain Helmutilla joka on "heppaillut" vähän uutta peltiä kiinni ja sotkenut koko nurkan jollain kumi-massa-mönjällä. Ja tulos on tuon näköistä... :twisted:

Uusia vikojakin löytyy. Kone pudottaa öljynpaineet melkein nollaan kun kone on lämmin ja tyhjäkäynnillä ????? Koneessa uudet öljyt ja suodatin. Tarvii tarkastaa tuo anturi.

Että näin tällä kertaa...
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jman2004 kirjoitti: Uusia vikojakin löytyy. Kone pudottaa öljynpaineet melkein nollaan kun kone on lämmin ja tyhjäkäynnillä ????? Koneessa uudet öljyt ja suodatin. Tarvii tarkastaa tuo anturi.

Että näin tällä kertaa...
tarkista alakerran laakerit ja öljypumppu jos ei ala löytymään noita öljynpaineita
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

On ollut vähän kiiruita, eikä oo oikein ehtiny tuohon projektiin paneutua.

Syy kiireisiin on tässä: http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0048.jpg

Tuli hankittua uusi koti ja vaihdettua paikkakuntaa (työt....). No nyt on katto pään päällä ja aikaa autoillekin alkaa löytymään... Ongelmiakin löytyy: autot ei mahdu katokseen (jää p**seet pihalle) ja autotalli valmistuu vasta myöhään syksyllä. http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0046.jpg

Lisäksi muuttuneet työmatkat (oma ja vaimon) vaativat kahden auton käyttöä. Jotenkin ei kiinnosta tehdä Ässästä työautoa (ajella talvella suolan seassa...), joten uuden auton hankkimiseen liittyen laitoin Ässän kokeeksi myyntiin (koska en pysty säilyttämään kolmea autoa säältä suojassa).
Ja jos sille löytyy "kunnon" ostaja (siis henkilö, joka ymmärtää sen arvon) niin se saattaa vaihtaa kotia. En kuitenkaan myy sitä miksikään "tuning-autoksi tai lauluautoksi.

Seuraavia hommia on rakennushommien lomassa ehditty tehty Ässälle:
- korjattu takalokasuojan ruostevaurio, maalauksen jätin talveksi (että ehtis edes vähän ajelemaan). http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0045.jpg
- vaihdettu viallinen sähköantenni (W124:sta löytyi samanlainen, vain lokasuojan kiinnitysosa piti ottaa vanhasta)
- poistettu kattisysteemi (vähän jäi putki vuotamaan)
- vaihdettu uusi jarrutehostin (tyhjäkäynti ongelmat taakse jäänyttä)
- maalattu lampunpesimien varret (väärä sävy, korjataan talvella)
- vaihdettu alkuperäinen öljynpaineanturi. Nyt on paineet oikeilla tasoilla.
- jarrut tarkastettu, puhdistettu, nesteet vaihdettu ja ilmattu
- tarkastettu nokat. Vasen nokka kulunut, siitä se ääni kuului (ääni, jota epäilin nostimen ääneksi). Uusi nokka tilattu keinuineen Saksasta. Lisäksi tulee kaikki ohjurinkumit ja koppien tiivisteet.
- huonoa käynnistyvyyttä on selvitetty, mutta syytä ei vielä ole löydetty. Epäilen vuotaavaa suutinta tai takaiskuventtiiliä (pensanpaine karkaa...).

Että näin.

PS. Päätös tyylistä on tehty: auto pysyy täysin alkuperäisenä, korkeintaa lisää alkuperäisiä varusteita hankitaan kuten valaistut meikkipeilit aurinkolipoissa, roiskeläpät, sähkösäätöinen rattiakseli, isommat alkuperäis vanteet 15', jne...
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Kävin tänään Ässän katsastamassa ja läpi meni huomautuksitta.8) Katsastusmies jopa kehui autoa. :D
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Kerkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Pe 24.10.2003 09:47

Viesti Kirjoittaja Kerkko »

"Uusi nokka tilattu keinuineen Saksasta. Lisäksi tulee kaikki ohjurinkumit ja koppien tiivisteet. "


Pystytkö antamaan vinkkiä mistä hommasit keinut?

Entäpä mistä löysit ohjurinkumit ja tiivisteet?

Oon miettiny itekin ko. huoltoa
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Entäs hydr. venttiili nostajat, onko sulla kunnossa. Mulla aavistuksen naputtaa 8-koneessa.
Onko toi 380 sillä yksrivisellä nokkaketjulla, jossain vaiheessa ne muutettiin 2-riviseksi en muista vuotta.
Jos on 1-rivinen, niin kannattaa vaihtaa tiuhempaan, tai mieluummin vaihtaa 2-riviseen semmosella asennussarjalla (voi olla kova homma).
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Kerkko kirjoitti:"Uusi nokka tilattu keinuineen Saksasta. Lisäksi tulee kaikki ohjurinkumit ja koppien tiivisteet. "


Pystytkö antamaan vinkkiä mistä hommasit keinut?

Entäpä mistä löysit ohjurinkumit ja tiivisteet?

Oon miettiny itekin ko. huoltoa
"Norin Veho" eli

Auto ja Varaosa Harri Vainionpää
Norinpääntie 104 A
61840 Norinkylä
Puh: 266 6206, 0500 269 657
Fax: 266 6286
Viimeksi muokannut Juha R, La 30.07.2005 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Tomi kirjoitti:Entäs hydr. venttiili nostajat, onko sulla kunnossa. Mulla aavistuksen naputtaa 8-koneessa.
Onko toi 380 sillä yksrivisellä nokkaketjulla, jossain vaiheessa ne muutettiin 2-riviseksi en muista vuotta.
Jos on 1-rivinen, niin kannattaa vaihtaa tiuhempaan, tai mieluummin vaihtaa 2-riviseen semmosella asennussarjalla (voi olla kova homma).
On kunnossa. Naputukseen voi vaikuttaa säätö. Hae Veholta/vast lainaksi välysmittari ja säätöpaloja.

Ainakin tämä 380 on kaksirivisellä ketjulla.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Tulipa vaihdettua Ässään automaatin öljyt ja suodatin sekä pa-suodatin. Samalla korjattiin vuotava pakoputki (vähän reikäinen sauma). Huomattiin siinä sivussa että vesipumppu vuotaa pumpun rungon ja lohkon välistä, oli jakoketjun vaihtajalla jäänyt tiiviste vaihtamatta. Vesipumppu yht'äkkiä irti ja uutta tiivistettä...ei menny ihan noin. Aikamoinen työ irroittaa vesipumppu (flekti ja sen suojus, neljä vesiletkua, neljä kiilahihnaa, virranjakaja, alahihnapyörät, ilmasuodattimen kotelo, pari lämpöanturin johtoa ja sitten itse vesipumppu).

No, tulipa tiivistettyä.

Automaatti muuttui aavistuksen pehmeämmäksi uusilla öljyillä ja suodattimella (Castrol TQD).

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0131.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0129.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0130.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0135.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0136.jpg
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Osat tulleet Saksasta, koko läjälle jäi hintaa n. 450 eur (eli nokka, 8 x keinu, 16 x ohjurinkumi ja 2 x venttiilikopantiiviste). Täytyy noutaa osat perjantaina Harrilta ja aloittaa vaihto-operaatio.

Käynnistysongelmaa on nyt tarkemmin tarkasteltu ja seuraavia johtopäätöksiä tehty:
- bensanpaineet pysyy eli suuttimet ja takaiskuventiilit ei vuoda
- pumput on kunnossa ja paineet OK
- kylmäkäynnistyssuutin toimii niin kuin sen pitää

Koska auto käynnistyy (niin lämpöisenä kuin kylmänä) kun kaasun painaa pohjaan ja sahaa, niin näiden oireiden perusteella kyseessä on mitä ilmeisemmin ilmavuoto ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välissä. Ajatus perustuu seuraavaan: kaasuläpän ollessa kiinni ei käynnistettäessä muodostu tarpeeksi "imua" ilmamäärämittarin mittauslevyyn, joten määränjakaja ei anna koneeseen bensaa. Eli kone ei vedä ilmaa ilmamäärämittarin läpi vaan jostain sen ja kaasuläpän välistä.

Mahdollisia vuotokohtia:
- kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välinen kumikauluri on rikki/ irti/ löysällä
- joku tyhjäkäyntipiirin ilmaputkista on rikki/ irti/ löysällä
- joku kaasuläppäkotelosta lähtevistä alipaineletkuista on rikki/ irti/ löysällä
- kaasuläppäkotelossa/ läpässä vikaa/ likaa

Puran ruiskun ja imusarjan samalla kun vaihdan nokan. Saa nähdä mitä löytyy.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Jaa että Saksan autoissa ei vikaa ole :shock:


:D :) :lol:
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Ere866 kirjoitti:Jaa että Saksan autoissa ei vikaa ole :shock:


:D :) :lol:
Niin mutta mikäs se sellainen autoharrastus on missä ei autoa saa ruuvata... :D
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Siinä se kasa on, nyt vain pitäis alkaa hommiin...

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0150.jpg
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

OT: Kaveri (vai voiko Opelin miestä kaveriksi sanoa) v..tuili Mersun korjauksista ja osien hinnoista. No, otettiin laskin käteen ja ynnäiltiin vähän kuluja Opel Astra 2.0i-16v -99 ja tuo MB 380 SE -85. Molemmilla ajettu noin 240 tkm jona aikana (ohjeiden mukaan) Astraan vaihdettu jakopää neljä kertaa ja mersuun kaksi. Laskettiin mukaan vielä tiedossa olleet muut tyyppi/vast viat ja tässä tulos (huom. laskettu vain osien hinta):

Astra: 4 x 170 € (jakopää) + tyhjäkäyntisäädin 135 € + YKK anturi k-akselille 69 € + YKK anturi n-akselille (2 kertaa) 2 x 57 € = 998 €

Mersu: 2 x 135 € (jakopää) + nokka-akseli keinuineen + tiivisteet 420 € + jarrutehostin 89 € = 779 €

Jos vielä huomioidaan että nuo Opelin anturi/tyhjäkäntisäädin viat vaativat testerin käyttöä (n. 50 €/ kerta) niin eikähän tässäkin vertailussa mersu liene voittaja... :lol:

Niin että se siitä v..tuilusta. 8)
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Ere866 kirjoitti:Jaa että Saksan autoissa ei vikaa ole :shock:


:D :) :lol:
Samalta tehtaalta ne kaikki on loppu viimeksi... et ole muuten Ere katsellut kepöä? sieltä voisi löytyä joku Uudenkaupungin Saabin raato kohtuuhintaan :twisted: olis ihka aito suomi-auto...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Opel on rahamiesten auto

[/quote]Samalta tehtaalta ne kaikki on loppu viimeksi... et ole muuten Ere katsellut kepöä? sieltä voisi löytyä joku Uudenkaupungin Saabin raato kohtuuhintaan :twisted: olis ihka aito suomi-auto...[/quote]

Kyyllä kepoö on katseltu, katsellaan edelleen
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Nyt on nokka, keinut ja tiivisteet vaihdettu. Remontti olikin vähän isompi kuin aluksi kuvittelin. Tässä vähän pohja tietoa siitä miten 116.XXX ja 117.XXX koneiden nokkaviat tulevat (esimerkkinä oman koneeni vasemman kannen osat):
- öljy nousee kanteen takimmaisen nokkalaakeripukin kautta voidellen samalla sen laakerin
- pukista öljy menee muovisen liitoskappaleen kautta öljyputkeen joka on kiinnitetty jokaiseen (5 kpl) nokkalaakeripukkiin samantyyppisillä muovikappaleilla, joiden kautta se voitelee kaikki nokkalaakerit
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0192.jpg

- öljyputkessa on reikiä joiden kautta öljy pääsee nokalle ja keinuille
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0198.jpg

- öljy palaa öljypohjaan etummaisen nokkalaakeripukin läpi voidelle samalla sen laakerin
- ajan hammas kovettaa nuo muoviset liitoskappaleet jolloin öljy "vuotaa" venttiilikoneistoon nokkalaakeripukin ja öljyputken välistä
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0193.jpg

- voitelu nokkalaakereille ja nokille heikkenee kannen etupäästä alkaen
- voitelun puutteessa nokkalaakerit ja nokka kuumenevat jolloin muoviset liitoskappaleet sulavat ja tukkivat loputkin öljykanavat laakeripukeissa
- nokka ja keinut alkavat kulua samoin nokka alkaa kuluttamaan laakeripukkeja
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0195.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0194.jpg

Eli omassa koneessani vaihtoon meni vasen nokka, kaikki vasemman kannen keinut, öljyputken liitoskappaleet, kaikki vasemman kannen nokkalaakeripukit, yksi hydr. venttiilinnostin, kaikki vasemman kannen venttiilien säätöpalat sekä öljypumppu. Eli töitä tuli hiukkasen enemmän kuin kuvittelin.

Pääsin onnettomuudessa halvalla sillä nokka ei katkennut ja löysin jakopäävikaisen 3.8 V8 koneen, josta sain tarvittavat osat (nokkapukit, öljypumpun, nostimen, öljyputken ja säätöpalat). Saksasta olisi kyllä saanut nokkapukkisarjan (5 kpl pukkeja) 300 € ja öljypumpun 320 €. Suomen hintoja en edes kysynyt.

Vinkki V8 mersun omistajalle:
- vaihtakaa öljyputken liitoskappaleet, ne saa valmiina "korjaussarjana" eikä maksa paljon
Vinkki V8 mersun ostajille:
- SUHTAUTUKAA VARAUKSELLA "RAKSUTTAVAAN" KONEESEEN. Vaikka myyjä vakuuttaa että kyseessä on vain hydraulinen nostin niin vika voi olla sama kuin yllä.

Nyt kun tekniikka toimii on aika aloittaa ulkonäön ehostus eli maalausaikaa kysellään.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mainio kertomus kuvilla höystettynä. Jään odottamaan mitä suurimmalla mielenkiinnolla jatkoa. Vieläkö auto on kaupan kaikkien näiden remonttien jälkeen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Timo L. kirjoitti:Vieläkö auto on kaupan kaikkien näiden remonttien jälkeen?
Ei ole. Myynti-ilmoitus poistettiin nettiautosta pari päivää sitten. Tietysti jos löytyy ostaja joka ymmärtää auton arvon niin asiaa harkitaan (huom. harkitaan). :wink:
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hyvät kuvat ässästä kiinnostaa, laittelehan niitä tänne.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Loistava remottikuvaus. Pitääpä tarkistaa omasta nuo liitoskappaleet. Olisi muuten tiedossa niin ikään 380 kone, käyvätkö nokat keinut nelikakskymppiseen, jos ostaisi sen pahan päivän varalle jemmaan... :idea:
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

HVM kirjoitti:Loistava remottikuvaus. Pitääpä tarkistaa omasta nuo liitoskappaleet. Olisi muuten tiedossa niin ikään 380 kone, käyvätkö nokat keinut nelikakskymppiseen, jos ostaisi sen pahan päivän varalle jemmaan... :idea:
Kiitos, kiitos.

Jos 420:n kone on 116.XXX sarjaa niin 380:sen osien pitäisi (huom. pitäisi) käydä siihen. Ainakin 560:sen 117.XXX koneessa on jo eri osia.

EDIT: Tuolta löytyy kannen osat:
380SE/SEL: http://www.drivewire.com/mercedesparts/ ... shaft.html
420SE/SEL: http://www.drivewire.com/mercedesparts/ ... shaft.html

Ja näyttäis olevan samat molemmissa.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Vastaa Viestiin