Aurauskulmat kuntoon Jyväskylässä
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Aurauskulmat kuntoon Jyväskylässä
Autohuolto Alatalo (ST1) Tekun vastapäätä Viitaniemessä. Pyöränkulmien mittaus ja säätö 45€.
Hintaan kuuluu lasermittaukset ja kaikkien pyörien säädöt.
Itse en ole vielä käynyt ko. paikassa, mutta muut ovat kehuneet homman toimineen moitteetta.
Hintaan kuuluu lasermittaukset ja kaikkien pyörien säädöt.
Itse en ole vielä käynyt ko. paikassa, mutta muut ovat kehuneet homman toimineen moitteetta.
Re: Aurauskulmat kuntoon Jyväskylässä
Olivatten nostaneet hintoja nyt 53€.Day Downhill kirjoitti:Autohuolto Alatalo (ST1) Tekun vastapäätä Viitaniemessä. Pyöränkulmien mittaus ja säätö 45€.
Hintaan kuuluu lasermittaukset ja kaikkien pyörien säädöt.
Itse en ole vielä käynyt ko. paikassa, mutta muut ovat kehuneet homman toimineen moitteetta.
Aika paljon oli kulmat pielessä n.3astetta camber kahdessa pyörässä. Nyt voi hyvillä mielin käydä ostamassa uudet kumit. 225/45-17 halvimmat olen löytänyt asennettuna porin Tuontiosasta 400€ kierros. Täällä metsäsuomen pääkaupungissa tuntuu olevan vastaavat 70€-100€ kalliimpia
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Aurauskulmat kuntoon Jyväskylässä
Joo.. ihan paska paikka !Day Downhill kirjoitti:Autohuolto Alatalo (ST1) Tekun vastapäätä Viitaniemessä. Pyöränkulmien mittaus ja säätö 45€.
Hintaan kuuluu lasermittaukset ja kaikkien pyörien säädöt.
Itse en ole vielä käynyt ko. paikassa, mutta muut ovat kehuneet homman toimineen moitteetta.
Käytin auton tuolla ja katselin arvoja vasta kotona lapuista. Ainoa mikä oli säädetty annettujen rajojen sisäpuolelle oli etupyörien auraus. En todellakaan suosittele kenellekkään ko. paikkaa, jos ei kerralla osata tehdä parempaa työtä.
En viitsi edes viedä takuu säätöön mokomaan paikkaan, pitäkööt viiskymppisensä ja samalla saakoon asianmukaisen mainoksensa.
Jkl:n parhaat/uusimmat 4- pyöräsuuntaus laitteet on OK-autossa, hinta käsittääkseni ei ole tuon kalliimpi.
Asiasta sen verran, että mersun pyöränkulmien säätö ei ole välttämättä mikään simppeli juttu. Kalusto on sen verran vanhaa, että kaikki mahdolliset säätöpultit on usein juntturassa. Takapään aurausta säätäessä joutuu herkästi vaihtamaan säätötangot, koska säätöpultti ei lähde kuin rälläkällä irti sisäpään helasta. Campperia takaa ei pysty säätämään, koska säätöä ei ole(paitsi vm 83 ja 84 w201).
Edessä sama tilanne, Cambberin ja olkatapin takakallistuman säätö on todella työläs talkoo, jos säätöpultit on ruostunut kiinni alatukivarren pusliin. Samoin raidetangot ovat useasti yllättävän sitkeästi juntturassa. Kulmien säätö kannattaa mielestäni aloittaa herkistyttämällä säädöt jossain mersupajassa ja sitten vasta säädättää hyvillä laitteilla ja ammattitaidolla varustetussa paikassa. Muuten jää herkästi säätämättä.
Edessä sama tilanne, Cambberin ja olkatapin takakallistuman säätö on todella työläs talkoo, jos säätöpultit on ruostunut kiinni alatukivarren pusliin. Samoin raidetangot ovat useasti yllättävän sitkeästi juntturassa. Kulmien säätö kannattaa mielestäni aloittaa herkistyttämällä säädöt jossain mersupajassa ja sitten vasta säädättää hyvillä laitteilla ja ammattitaidolla varustetussa paikassa. Muuten jää herkästi säätämättä.
Viimeksi muokannut JP74, Ke 08.12.2004 06:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Noinhan se menee..JP74 kirjoitti:Asiasta sen verran, että mersun pyöränkulmien säätö ei ole välttämättä mikään simppeli juttu. Kalusto on sen verran vanhaa, että kaikki mahdolliset säätöpultit on usein juntturassa. Takapään aurausta säätäessä joutuu herkästi vaihtamaan säätötangot, koska säätöpultti ei lähde kuin rälläkällä irti sisäpään helasta. Campperia takaa ei pysty säätämään, koska säätöä ei ole(paitsi vm 83 ja 84 w201).
Edessä sama tilanne, Cambberin ja olkatapin takakallistuman säätö on todella työläs talkoo, jos säätöputit on ruostunut kiinni alatukivarren pusliin. Samoin raidetangot ovat useasti yllättävän sitkeästi juntturassa. Kulmien säätö kannattaa mielestäni aloittaa herkistyttämällä säädöt jossain mersupajassa ja sitten vasta säädättää hyvillä laitteilla ja ammattitaidolla varustetussa paikassa. Muuten jää herkästi säätämättä.
Itse ilmoitin jo autoa viedessä sinne, että kaikki säädöt liikku ja siitä huolimatta tulos täysi paska.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Do dii
Nyt on sitten pyöränkulmat säädätetty Ok-autossa, ja tuli todella hyvä
Listahinta Ok autossa on 64 euroa aurauksen säätö ja nelipyörämittaus, muut kulmat säädetään tuntityönä.
Kuten jo aikasemminkin todettua, säädöt kannattaa nöyrrytellä valmiiksi, kuin myös tutkailla, ettei välyksiä ole. Itse uusin kaikki tukitangot ja narinat, sekä eteen ohjauksen nivelet, ettei tarvii heti olla uudestaan säädättämässä tai väljiä ehtimässä, on tuo kulkine ollu jo sen verta kauan, että alko olemaan noiden tarpeessa.
Oma autoni oli pukilla reilun puolituntia.
Nyt on sitten pyöränkulmat säädätetty Ok-autossa, ja tuli todella hyvä
Listahinta Ok autossa on 64 euroa aurauksen säätö ja nelipyörämittaus, muut kulmat säädetään tuntityönä.
Kuten jo aikasemminkin todettua, säädöt kannattaa nöyrrytellä valmiiksi, kuin myös tutkailla, ettei välyksiä ole. Itse uusin kaikki tukitangot ja narinat, sekä eteen ohjauksen nivelet, ettei tarvii heti olla uudestaan säädättämässä tai väljiä ehtimässä, on tuo kulkine ollu jo sen verta kauan, että alko olemaan noiden tarpeessa.
Oma autoni oli pukilla reilun puolituntia.