Aurauskulmat kuntoon Jyväskylässä

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Aurauskulmat kuntoon Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Autohuolto Alatalo (ST1) Tekun vastapäätä Viitaniemessä. Pyöränkulmien mittaus ja säätö 45€.
Hintaan kuuluu lasermittaukset ja kaikkien pyörien säädöt.
Itse en ole vielä käynyt ko. paikassa, mutta muut ovat kehuneet homman toimineen moitteetta.
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Kajjjaanissa Sotkamontien Shell on myös asia paikka ko. operaatiolle. Hinta säädölle viimekäynnillä 50e, vaihtoi samalla myös väljän raidetangonpään. Asiallista ja osaavaa palvelua.
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aurauskulmat kuntoon Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Day Downhill kirjoitti:Autohuolto Alatalo (ST1) Tekun vastapäätä Viitaniemessä. Pyöränkulmien mittaus ja säätö 45€.
Hintaan kuuluu lasermittaukset ja kaikkien pyörien säädöt.
Itse en ole vielä käynyt ko. paikassa, mutta muut ovat kehuneet homman toimineen moitteetta.
Olivatten nostaneet hintoja nyt 53€.
Aika paljon oli kulmat pielessä n.3astetta camber kahdessa pyörässä. Nyt voi hyvillä mielin käydä ostamassa uudet kumit. 225/45-17 halvimmat olen löytänyt asennettuna porin Tuontiosasta 400€ kierros. Täällä metsäsuomen pääkaupungissa tuntuu olevan vastaavat 70€-100€ kalliimpia :evil:
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Eräs tähtiklubin sponsori pääsi myös houkuttelevaan tarjoukseen joten taidanpa kurvata sinne :P
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aurauskulmat kuntoon Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Day Downhill kirjoitti:Autohuolto Alatalo (ST1) Tekun vastapäätä Viitaniemessä. Pyöränkulmien mittaus ja säätö 45€.
Hintaan kuuluu lasermittaukset ja kaikkien pyörien säädöt.
Itse en ole vielä käynyt ko. paikassa, mutta muut ovat kehuneet homman toimineen moitteetta.
Joo.. ihan paska paikka !

Käytin auton tuolla ja katselin arvoja vasta kotona lapuista. Ainoa mikä oli säädetty annettujen rajojen sisäpuolelle oli etupyörien auraus. En todellakaan suosittele kenellekkään ko. paikkaa, jos ei kerralla osata tehdä parempaa työtä.

En viitsi edes viedä takuu säätöön mokomaan paikkaan, pitäkööt viiskymppisensä ja samalla saakoon asianmukaisen mainoksensa.

Jkl:n parhaat/uusimmat 4- pyöräsuuntaus laitteet on OK-autossa, hinta käsittääkseni ei ole tuon kalliimpi.
Pilski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 03.12.2004 07:48

Viesti Kirjoittaja Pilski »

Mulla olis sama ongelma pyöränkulmat pitäis säätää.
Osaakohan ne OK-autolla säätää Mersun kulmat vai
pitääkö viedä paikalliselle "veholle"
Mitähän lienee säädätys maksaa OK.:lla ja mitä veholla (JKL)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Asiasta sen verran, että mersun pyöränkulmien säätö ei ole välttämättä mikään simppeli juttu. Kalusto on sen verran vanhaa, että kaikki mahdolliset säätöpultit on usein juntturassa. Takapään aurausta säätäessä joutuu herkästi vaihtamaan säätötangot, koska säätöpultti ei lähde kuin rälläkällä irti sisäpään helasta. Campperia takaa ei pysty säätämään, koska säätöä ei ole(paitsi vm 83 ja 84 w201).

Edessä sama tilanne, Cambberin ja olkatapin takakallistuman säätö on todella työläs talkoo, jos säätöpultit on ruostunut kiinni alatukivarren pusliin. Samoin raidetangot ovat useasti yllättävän sitkeästi juntturassa. Kulmien säätö kannattaa mielestäni aloittaa herkistyttämällä säädöt jossain mersupajassa ja sitten vasta säädättää hyvillä laitteilla ja ammattitaidolla varustetussa paikassa. Muuten jää herkästi säätämättä.
Viimeksi muokannut JP74, Ke 08.12.2004 06:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

JP74 kirjoitti:Asiasta sen verran, että mersun pyöränkulmien säätö ei ole välttämättä mikään simppeli juttu. Kalusto on sen verran vanhaa, että kaikki mahdolliset säätöpultit on usein juntturassa. Takapään aurausta säätäessä joutuu herkästi vaihtamaan säätötangot, koska säätöpultti ei lähde kuin rälläkällä irti sisäpään helasta. Campperia takaa ei pysty säätämään, koska säätöä ei ole(paitsi vm 83 ja 84 w201).

Edessä sama tilanne, Cambberin ja olkatapin takakallistuman säätö on todella työläs talkoo, jos säätöputit on ruostunut kiinni alatukivarren pusliin. Samoin raidetangot ovat useasti yllättävän sitkeästi juntturassa. Kulmien säätö kannattaa mielestäni aloittaa herkistyttämällä säädöt jossain mersupajassa ja sitten vasta säädättää hyvillä laitteilla ja ammattitaidolla varustetussa paikassa. Muuten jää herkästi säätämättä.
Noinhan se menee..

Itse ilmoitin jo autoa viedessä sinne, että kaikki säädöt liikku ja siitä huolimatta tulos täysi paska.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Do dii :lol:

Nyt on sitten pyöränkulmat säädätetty Ok-autossa, ja tuli todella hyvä 8)

Listahinta Ok autossa on 64 euroa aurauksen säätö ja nelipyörämittaus, muut kulmat säädetään tuntityönä.

Kuten jo aikasemminkin todettua, säädöt kannattaa nöyrrytellä valmiiksi, kuin myös tutkailla, ettei välyksiä ole. Itse uusin kaikki tukitangot ja narinat, sekä eteen ohjauksen nivelet, ettei tarvii heti olla uudestaan säädättämässä tai väljiä ehtimässä, on tuo kulkine ollu jo sen verta kauan, että alko olemaan noiden tarpeessa.

Oma autoni oli pukilla reilun puolituntia.
Vastaa Viestiin