W220 500 v8 ja miss fire ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

W220 500 v8 ja miss fire ongelma

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

Ongelmana että:
W220 500 bensa käy aina joskus 4sylinterillä.
Autossa on sylinterien lepuutus järjestelmä.
Elikkäs:maantiellä kun antaa happea yms. Niin kaikki toimii oikein.
Mutta kun tullaan liikenne valoihin,rekan perään himmaa,tai rajoitus muuttuu 80km/h -> 60km/h
Alkaa kone käymään 4 sylinterillä ja rynkyttää/vatkaa niin että kuski tippuu kyydistä. starilla luettaessa että missfire sylintereissä.. aina erit 4kpl.. (muuttuu myös lohkojen puolet yms)
Saman tekee myös joskus taajama ajossa. Toisinaan menee viikkoja ilman vikaa,joskus pitää sammuttaa ja käynnistää jokaisella bussipysäkillä..

Vaihdettu:
-tulpat,tulpan johdot,polttoaine suodatin ja joku alipaine letku.
Mikä ihme tuota vaivaa,auto kävi ennen joulua veholla 2tuntia tutkimuksissa.. mitään ei löydy kaikki arvot kunnossa(ilma määrä mittarit,alipaineet,pakokaasu arvot yms)
Auto appiukon ja ei vaan jaksa enää puhelimessa kuunnella:että taas teki sen ja nyt siellä ja täällä ymsp.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: W220 500 v8 ja miss fire ongelma

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Väittäisin kyllä että autossa ei sylinterien lepuutusjärjestelmää ole ymmärtääkseni? Ainoastaan V12 koneisissa.

Mitään muuta sytkän osaa ei oo tutkittu kuin tulpat ja johdot? Joltain ohjainlaite / sytkäboxi / virranjakaja(Muttei näissä taida olla enään perinteisiä jakajia) vialtahan tuo vaikuttaa jos heittää laidasta laitaan pyttyjä pois eri kerroilla.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 500 v8 ja miss fire ongelma

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Suksipoika kirjoitti:Väittäisin kyllä että autossa ei sylinterien lepuutusjärjestelmää ole ymmärtääkseni? Ainoastaan V12 koneisissa.

Mitään muuta sytkän osaa ei oo tutkittu kuin tulpat ja johdot? Joltain ohjainlaite / sytkäboxi / virranjakaja(Muttei näissä taida olla enään perinteisiä jakajia) vialtahan tuo vaikuttaa jos heittää laidasta laitaan pyttyjä pois eri kerroilla.
Se on M113 moottorissa hieman harvinaisempi, mutta saihan sitä juurikin viissatkuun.

M137 pudotti itsellä koko pankin pimeeksi kun oli puolapaketissa kipinä hypännyt tulpan kärkien sijaan piirilevyllä. Mutta M113 on erilliset puolat. Veikkaan että siellä on ainakin yksi puola rikki ja se syö tehoja. Siitä ei välttämättä saa edes koodia empiiristen havaintojen mukaan.

Starissa on puristuspainemittaus M113 moottorille, sen voisi tehdä jos ei ole tehty.

Moottorin kiinnityskumet, missä kunnossa lienevät?

Jaa, voishan katsella lambdojen käppyrät ja toki kk anturin kokeilla ehjällä.

Maavikaa? Testaa vaikka starttikaapelilla koeajolenkillä mosan ja auton rungon välissä silleen ettei pääse irtoomaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1537
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W220 500 v8 ja miss fire ongelma

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Puolat vaihtoon. Sillä se kuntoon tuloo, jos tosiaan johdot mitkä sinne on vaihdettu on kaikki uudet.

Onko tästä lepuutustoiminnosta olemassa oikein jotain faktaa ja dokumentaatiota? En ole koskaan kuullutkaan että M113 koneisiin sitä olisi saanut.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W220 500 v8 ja miss fire ongelma

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

Lepuutustoiminnosta:
Tuulettajan remmin kiristäjässä on erillinen iskari.. tämä asia tuli oulun mb:osassa selville. Vain siinä missä on lepuutus järjestelmä on tämä iskunvaimennin.
Ja runkonumeron perusteella varmistettu asia.
Haluatko tsekata?
Tässä runkonumero: wdb2200751a183921
Koodi löytyy: 479 *3 220____ 19970804 CYLINDER CUT-OUT SYSTEM (ZAS
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W220 500 v8 ja miss fire ongelma

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Jos et ole katsonut laturin hiilien & jännite säätimen sekä kaapeleiden kuntoa niin kannattaa tarkistaa.
Oli clkssa M111 myös misfire vika ja syy oli heikko jännite.
Hiilet ja säätimen vaihdoin jo syksyllä sekä tarkistin piuhat nyt oli maakaapeli ehjän näköinen mutta vain muutama karva kiinni.
Löytyi ihan mittaamalla ja mekaanisesti kokeilemalla jolloin kaapeli jäi käteen.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 500 v8 ja miss fire ongelma

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ääni puolavialle. Jostain syystä etummaiset puolat ovat herkempiä hajoamaan. Viallinen puola on omissa vehkeissäni näyttänyt normaalilta, mutta käsissä pyöritellessä olen huomannut niiden turvonneen.
Vastaa Viestiin