C250TDT piristys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

C250TDT piristys

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Kevät tulee ja alkaa toi 150hp tuntumaan jo mopedilta, joten
tietääkös kukaan mitään "helppoa" / "halpaa" konstia millä kyseiseen värkkiin sais lisää potkua? Ajattelin noin 1 - 40 hevosen lisäystä, joten lastutus on käväissyt mielessä..

Niin ja onko vapaavirtaussuodatin - putki yhdistelmästä mitään apuja?

Kiittää jo näin etukätehen :D
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä kai tuossa putki, suodatin ja lastu - yhdistelmällä jo ihan kivasti tehoja irtoaa.

Jos lastu nostaa ahtoja paljonkin, kannattaa miettiä sitä coolerin ja ahtimen vaihtoa.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mauri H. kirjoitti:Kyllä kai tuossa putki, suodatin ja lastu - yhdistelmällä jo ihan kivasti tehoja irtoaa.

Jos lastu nostaa ahtoja paljonkin, kannattaa miettiä sitä coolerin ja ahtimen vaihtoa.
Aloittais ainakin coolerin pesusta. Se on semmoisessa paikassa, että ainakin Suomen oloissa, jo vuoden ajon jälkeen on niin tukossa (ulkopuolisesti), ettei siinä paljoa ilmaa kulje läpi.

Olen kanssa omassani ajatellut huohottimesta tehdä ns. avoimen järjestelmän, sillä sekin päästää kaiken mahdollisen tavaran koko järjestelmän läpi ja täten sotkee niin imusarjan kuin coolerin aika täydellisesti
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, huohotin pukkaan kyllä sen coolerin aika liejuiseksi ja tehottomaksi. Paras olisi teettää Raatikaisella mittojen mukaan, edes alkuperäisen kokoisen coolerin, ja tietty jos mahtuu niin suuremman.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mauri H. kirjoitti:Paras olisi teettää Raatikaisella mittojen mukaan, edes alkuperäisen kokoisen coolerin, ja tietty jos mahtuu niin suuremman.
Suurempi olisi varmasti parempi, mutta kun on noi ilmastoinnin sähköflektit maskin takana pikkuisen häiritsemässä. Mites 24 tappisessa pysyy lämmöt kohillaan, sillä sulla ei tiettävästi viskon lisäks muita ole, vai... :roll: :roll:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Antti V kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Paras olisi teettää Raatikaisella mittojen mukaan, edes alkuperäisen kokoisen coolerin, ja tietty jos mahtuu niin suuremman.
Suurempi olisi varmasti parempi, mutta kun on noi ilmastoinnin sähköflektit maskin takana pikkuisen häiritsemässä. Mites 24 tappisessa pysyy lämmöt kohillaan, sillä sulla ei tiettävästi viskon lisäks muita ole, vai... :roll: :roll:
Ei ole kesäkokemuksia vielä, mutta kokeneemmat kehuu että ei lämpene.

Mulla tulee taas kesäksi kaksi flektiä coolerin eteen ilmastoinnin kennoa viilentämään, ohuet tarvikemallit juuri mahtuu.
jepulis kepulis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22

Viesti Kirjoittaja jepulis kepulis »

mites yleensä noissa super-turboissa lämmöt pysyy kurissa kunnolla kenkiessä.esim jos lähdetään vetämään paikoiltaan motarille suunnilleen minkä autosta lähtee? :twisted: :shock:

rupeeko lämmöt nousemaan rankasti vai pysyykö ne suht hyvin hallinnassa? 8)

kyllä omassa "väärän merkkisessä"(volkkarissa) tahtoo lämmöt hypätä äkäseen jos vedetään motarilla nappi pohjassa vähänkin reilummin :?

onko tuollaisella "kunnollisella" coolerilla paljon vaikutusta tähän ongelmaan :D :?:

toki itselläkin ihan tuollaisen tdi passatista peräisin olevan cooleri löytyy kuten myös öljynjäähdytin mutta niin vaan lämpö meinaa nousta kunnolla polkimen päällä seisoessa 8)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllähän ne kesäkuumalla hiukan kohoaa, vanhalla syylarilla nousi ihan liikaakin, mutta uudella ja puhtaalla pysyy paremmin hallinnassa.

Tässä uudessa koneessa on vesikanavat paljon paremmat, joten mielenkiinnolla odotamme kesää.
Vastaa Viestiin