mb w110 jarru päivitys
mb w110 jarru päivitys
Terve!
Onko kukaan laittanut uudemmasta mersusta jarruja w110!? Etenkin takajarruja.
Jos on niin mistä mersu mallista sais rakennettuu käypäset jarrut?
Onko kukaan laittanut uudemmasta mersusta jarruja w110!? Etenkin takajarruja.
Jos on niin mistä mersu mallista sais rakennettuu käypäset jarrut?
Re: mb w110 jarru päivitys
moi
Minä olen kuullut että W111:n eteen sopii (heittämällä?) W115:n jarrusatulat, joiden saatavuus ja hintaluokka paljon parempi.
Olikos siellä W110 myös jo levyt edessä?
Omaan W111:een hankin taakse uudet jarrusylinterit, ja myös kaikki letkut ja putket uusitaan. Projekti ei ole vielä jarrurempan
tasolla, tulee vastan keväämmällä. Takajarrujen osat (sylinterit) tilasin AutoDoc'ista.
Minä olen kuullut että W111:n eteen sopii (heittämällä?) W115:n jarrusatulat, joiden saatavuus ja hintaluokka paljon parempi.
Olikos siellä W110 myös jo levyt edessä?
Omaan W111:een hankin taakse uudet jarrusylinterit, ja myös kaikki letkut ja putket uusitaan. Projekti ei ole vielä jarrurempan
tasolla, tulee vastan keväämmällä. Takajarrujen osat (sylinterit) tilasin AutoDoc'ista.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: mb w110 jarru päivitys
Terve!
Ok. Kiitokdia! Joo w110 on levyt edessä. Kuulin tossa joku aika sitte et w110 takajarru hilppeet ois kiven alla ja aika hintavia. En oo itse vielä asiaa niin paljon perehtyny että en tiedä pitääkö paikkansa. Sen pohjalta kyselinkii et onko kukaan päivittäny uudenman mesen jarruja W110:iin.
Ok. Kiitokdia! Joo w110 on levyt edessä. Kuulin tossa joku aika sitte et w110 takajarru hilppeet ois kiven alla ja aika hintavia. En oo itse vielä asiaa niin paljon perehtyny että en tiedä pitääkö paikkansa. Sen pohjalta kyselinkii et onko kukaan päivittäny uudenman mesen jarruja W110:iin.
Re: mb w110 jarru päivitys
Ne takajarrun hilppeet ovat tosiaan jo melko kiven alla ja hintavia, joutuu menemään näihin MB erikoisliikkeisiin, esim.
https://www.mbclassics.de/brakes_3" onclick="window.open(this.href);return false;
...jossa nuo takajarrukengätkin (4) maksaa 190 eur / sarja (W110). Jarrurumpujen saanti on vielä vaikeampaa.
Mutta taakse noita jarrusylintereitä saa esim. täältäkin:
https://www.autodoc.fi/autonosat/tarvik ... eb-111-014" onclick="window.open(this.href);return false;
Samoin tuolta saa huomattavan halvalla jarruosia eteen, palat (4kpl) alk. 10e ja jarrulevyt alkaen 23 eur...
Sitten kun mennään etupäässä jarrusatuloihin, niin taas mennään erikoisliikkeisiin, mutta vaihtoehtona tuo W115-osien käyttö.
Olen tilannut noista kummastakin osia, noin viikossa ovat tulleet. Jarruletkut ja -putket aion hakea Motonetistä, siellä näytti olevan ~kaikki tarvittava.
En ole vielä rempannut oman W111:n jarruja, ainoastaan avannut toisen takarummun (vaikutti periaatteessa ok:lta) sekä tarkistanut etupalat.
Jollei etujarrujen satulat tokene korjaussarjasta, voi olla että vaihdan tilalle W115-satulat. Takajarruihin en aio vaihtaa muuta kuin sylinterit, letkut ja putket ja tietysti uudet nesteet. Kyllä se katsastusmies sitten kertoo jos tarvii isompaa jumppaa...
https://www.mbclassics.de/brakes_3" onclick="window.open(this.href);return false;
...jossa nuo takajarrukengätkin (4) maksaa 190 eur / sarja (W110). Jarrurumpujen saanti on vielä vaikeampaa.
Mutta taakse noita jarrusylintereitä saa esim. täältäkin:
https://www.autodoc.fi/autonosat/tarvik ... eb-111-014" onclick="window.open(this.href);return false;
Samoin tuolta saa huomattavan halvalla jarruosia eteen, palat (4kpl) alk. 10e ja jarrulevyt alkaen 23 eur...
Sitten kun mennään etupäässä jarrusatuloihin, niin taas mennään erikoisliikkeisiin, mutta vaihtoehtona tuo W115-osien käyttö.
Olen tilannut noista kummastakin osia, noin viikossa ovat tulleet. Jarruletkut ja -putket aion hakea Motonetistä, siellä näytti olevan ~kaikki tarvittava.
En ole vielä rempannut oman W111:n jarruja, ainoastaan avannut toisen takarummun (vaikutti periaatteessa ok:lta) sekä tarkistanut etupalat.
Jollei etujarrujen satulat tokene korjaussarjasta, voi olla että vaihdan tilalle W115-satulat. Takajarruihin en aio vaihtaa muuta kuin sylinterit, letkut ja putket ja tietysti uudet nesteet. Kyllä se katsastusmies sitten kertoo jos tarvii isompaa jumppaa...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: mb w110 jarru päivitys
Takajarrut on mahdollista päivittää w108/9:n levyjarruihin...se taas on kovempi rasti...vetoakselit, jarrukilvet, takanavat pitää vaihtaa ja sitten pitää hitsata korvakot satuloille...helpompaa, huomattavati, on vaihtaa koko taka-akseli.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: mb w110 jarru päivitys
[youtube][/youtube]
Ok. Kiitoksia.
Tänää otin jarrurummut auki ni oikealla puolemla kaikki oli ok. Mutta sitten vasemmalla puolella sylkkä vuotanu ja kengästä hihna irti
Zac kirjoitti:Ne takajarrun hilppeet ovat tosiaan jo melko kiven alla ja hintavia, joutuu menemään näihin MB erikoisliikkeisiin, esim.
https://www.mbclassics.de/brakes_3" onclick="window.open(this.href);return false;
...jossa nuo takajarrukengätkin (4) maksaa 190 eur / sarja (W110). Jarrurumpujen saanti on vielä vaikeampaa.
Mutta taakse noita jarrusylintereitä saa esim. täältäkin:
https://www.autodoc.fi/autonosat/tarvik ... eb-111-014" onclick="window.open(this.href);return false;
Samoin tuolta saa huomattavan halvalla jarruosia eteen, palat (4kpl) alk. 10e ja jarrulevyt alkaen 23 eur...
Sitten kun mennään etupäässä jarrusatuloihin, niin taas mennään erikoisliikkeisiin, mutta vaihtoehtona tuo W115-osien käyttö.
Olen tilannut noista kummastakin osia, noin viikossa ovat tulleet. Jarruletkut ja -putket aion hakea Motonetistä, siellä näytti olevan ~kaikki tarvittava.
En ole vielä rempannut oman W111:n jarruja, ainoastaan avannut toisen takarummun (vaikutti periaatteessa ok:lta) sekä tarkistanut etupalat.
Jollei etujarrujen satulat tokene korjaussarjasta, voi olla että vaihdan tilalle W115-satulat. Takajarruihin en aio vaihtaa muuta kuin sylinterit, letkut ja putket ja tietysti uudet nesteet. Kyllä se katsastusmies sitten kertoo jos tarvii isompaa jumppaa...
Ok. Kiitoksia.
Tänää otin jarrurummut auki ni oikealla puolemla kaikki oli ok. Mutta sitten vasemmalla puolella sylkkä vuotanu ja kengästä hihna irti
Re: mb w110 jarru päivitys
Ok. Kiitoksia. Joo liian iso savotta tähä hätää. Mutta täytyy katsella jos tulevaisuudessa jotai keksis ☺unski kirjoitti:Takajarrut on mahdollista päivittää w108/9:n levyjarruihin...se taas on kovempi rasti...vetoakselit, jarrukilvet, takanavat pitää vaihtaa ja sitten pitää hitsata korvakot satuloille...helpompaa, huomattavati, on vaihtaa koko taka-akseli.
Timppa
Re: mb w110 jarru päivitys
W110:ssä kannattaa satsata ensin tehostajaan ja etujarruihin. Takajarrut ei kuitenkaan vaikuta itse jarrutuksessa kovinkaan paljoa.
Timppa.
Timppa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: mb w110 jarru päivitys
Eikös tonne eteen mene ihan w123 etusatulat? Tosin silloin ei mahdu pyörimään alkuperäisillä 13" vanteilla vaan vaatii min. 14" vanteet mut muuten pitäisi olla ihan bolt on?
Re: mb w110 jarru päivitys
vih kirjoitti:Eikös tonne eteen mene ihan w123 etusatulat? Tosin silloin ei mahdu pyörimään alkuperäisillä 13" vanteilla vaan vaatii min. 14" vanteet mut muuten pitäisi olla ihan bolt on?
Ei ihan mene. W110:ssa on 69mm. napa ja w123:ssa on 80mm. napa. Lisäksi saattaa satulaa joutua shimmaamaan. Taitaa olla myös niin, että satulan korvakko on säteisesti syvemmällä, eli satulan ja navan pultinreiät ei kohtaa, mikäli käyttää suurempihalkaisiallista levyä. Ainakin näin oli -63:ssa w111 coupessa.
Ohessa vähän mittoja.
https://www.sls-hh-shop.de/main/en/merc ... -1965-1989" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: mb w110 jarru päivitys
Kuvittelin siis että nuo W115 (pystäri) jarrusatulat mahtuisivat ihan 13" vanteisiinkin, eli silloin ei olisi tarvetta vaihtaa vanteita & renkaita...(?)vih kirjoitti:Eikös tonne eteen mene ihan w123 etusatulat? Tosin silloin ei mahdu pyörimään alkuperäisillä 13" vanteilla vaan vaatii min. 14" vanteet mut muuten pitäisi olla ihan bolt on?
Tuo SLS info antaa tosin ymmärtää että W115 osien sopivuus -> W111 (mutta ei W110?)
Tuo jarrukenkä josta pinta lähtenyt - Suomessa en ole juuri löytänyt mutta Saksan eBay:ssä settiä alk. 9,34 eur / pari:
https://www.ebay.de/itm/Bremsbackensatz ... SwbP1aV4va" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta melkein lähtisin itse tilaamaan, luultavasti laatu on ihan riittävä - kuten yllä todettua riittää että takajarrut toimii.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: mb w110 jarru päivitys
Se SLS:n luettelon W111 on W111 250-280 Coupe. Ei sedan. Noissa coupeissa on 14" vanteet alunperin ja sama akselisto kuin W108.Zac kirjoitti:
Kuvittelin siis että nuo W115 (pystäri) jarrusatulat mahtuisivat ihan 13" vanteisiinkin, eli silloin ei olisi tarvetta vaihtaa vanteita & renkaita...(?)
Tuo SLS info antaa tosin ymmärtää että W115 osien sopivuus -> W111 (mutta ei W110?)
14" levyt ja satulat yhdistelmä ei mahdu 13" vanteisiin. Sitävastoin 14" satulat yksin mahtuu vanhoihin akseleihin, kun ne menee syvemmälle vanhoissa akseleissa, missä on 13" vanteet alunperin. Vanhoissa akseleissa kiinnityslaipan pultinreiät on lähempänä napaa ja tällöin jarrulevy tietysti pitää olla pienenmpi. Hiukan vaikeasti selitetty, toivottavasti asiasta selvän.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: mb w110 jarru päivitys
Zac kirjoitti:
Tuo jarrukenkä josta pinta lähtenyt - Suomessa en ole juuri löytänyt mutta Saksan eBay:ssä settiä alk. 9,34 eur / pari:
https://www.ebay.de/itm/Bremsbackensatz ... SwbP1aV4va" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta melkein lähtisin itse tilaamaan, luultavasti laatu on ihan riittävä - kuten yllä todettua riittää että takajarrut toimii.
Täytyy varmaan hommata pelkät hihnat. Ja tosiaan itellekkii välttää että takajarrut menee katsastuksesta läpi muuten ei niinkään väliä. Alunperin kyselin tota jarru swappia sen takia et tulevaisuudessa ois saanu helpommalla jarru hilppeitä ja ei tarvis maksaa hunajaa:) jos ja kun esim. jarrukengät on liian kuluneet ni voi painaa varaosa tiskille ja napata uudet matkaa☺ toki sittenhä se ois jo liian helppoa☺☺
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: mb w110 jarru päivitys
Kitkaliimaus Oy:ssä olen liimauttanut uusia pintoja jarrukenkiin, sijaitsee Tuusulassa.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: mb w110 jarru päivitys
@unski - Kyllä tuo selvensi. Ja olettaen että kiinnityspulttien välikin on sama (W115 vs. W111) niin silloin tosiaan W115 satulat sopii myös W111 normivanteiden kanssa, levyjä vaihtamatta(?)
Onko tietoa mikä on takakenkien OEM numero? Toinen eBay-linkki, missä W111 sopivat takakengät 13,75 eur + (suolaiset) pk...
http://www.ebay.de/itm/SATZ-BREMSBACKEN ... SwNd9ZzGxP" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikka ne vähemmän tietysti kuluu kuin etupalat (= museoautossa ikuiset, jollei jarrut makaa päällä?) niin olisihan se kiva jos noita "kulutusosana" saisi yhä ihan koto-Suomestakin. En ole missään vielä nähnyt tarjolla.
Onko tietoa mikä on takakenkien OEM numero? Toinen eBay-linkki, missä W111 sopivat takakengät 13,75 eur + (suolaiset) pk...
http://www.ebay.de/itm/SATZ-BREMSBACKEN ... SwNd9ZzGxP" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikka ne vähemmän tietysti kuluu kuin etupalat (= museoautossa ikuiset, jollei jarrut makaa päällä?) niin olisihan se kiva jos noita "kulutusosana" saisi yhä ihan koto-Suomestakin. En ole missään vielä nähnyt tarjolla.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: mb w110 jarru päivitys
Minulla on omassa -63 W111 220 Coupessa (13" vanteet alunperin) W115/W123:n satulat. Hyvin toimii....no eihän niissä tehoa ole verrattuna 14" jarruihin, mutta toimii.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: mb w110 jarru päivitys
Onko w111 levyt takana? Ku nuo linkin kengät näyttää iha käsijarrukengiltäZac kirjoitti:@unski - Kyllä tuo selvensi. Ja olettaen että kiinnityspulttien välikin on sama (W115 vs. W111) niin silloin tosiaan W115 satulat sopii myös W111 normivanteiden kanssa, levyjä vaihtamatta(?)
Onko tietoa mikä on takakenkien OEM numero? Toinen eBay-linkki, missä W111 sopivat takakengät 13,75 eur + (suolaiset) pk...
http://www.ebay.de/itm/SATZ-BREMSBACKEN ... SwNd9ZzGxP" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikka ne vähemmän tietysti kuluu kuin etupalat (= museoautossa ikuiset, jollei jarrut makaa päällä?) niin olisihan se kiva jos noita "kulutusosana" saisi yhä ihan koto-Suomestakin. En ole missään vielä nähnyt tarjolla.
Re: mb w110 jarru päivitys
Nuo on taas kerran W111 250-280 coupen osia. Niissä on levyt takana. W111 220 Coupessa on rummut. Nuo on käsijarrukengät, kuten W114/5:ssä. Kannattaa olla tarkkana tuo Coupe-aspekti hämää monesti.Seppis88 kirjoitti:Onko w111 levyt takana? Ku nuo linkin kengät näyttää iha käsijarrukengiltäZac kirjoitti:@unski - Kyllä tuo selvensi. Ja olettaen että kiinnityspulttien välikin on sama (W115 vs. W111) niin silloin tosiaan W115 satulat sopii myös W111 normivanteiden kanssa, levyjä vaihtamatta(?)
Onko tietoa mikä on takakenkien OEM numero? Toinen eBay-linkki, missä W111 sopivat takakengät 13,75 eur + (suolaiset) pk...
http://www.ebay.de/itm/SATZ-BREMSBACKEN ... SwNd9ZzGxP" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikka ne vähemmän tietysti kuluu kuin etupalat (= museoautossa ikuiset, jollei jarrut makaa päällä?) niin olisihan se kiva jos noita "kulutusosana" saisi yhä ihan koto-Suomestakin. En ole missään vielä nähnyt tarjolla.
Timo
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: mb w110 jarru päivitys
Jos uusille hinnaksi annetaan alle 100€ on kyseessä väärä osa. Kannattaa odotella tällaisia hintoja sitten takajarruosille. Nämäkin on vaihto-osat.
https://www.sls-hh-shop.de/main/de/merc ... -ck-p-1173" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
https://www.sls-hh-shop.de/main/de/merc ... -ck-p-1173" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: mb w110 jarru päivitys
"whoo..aaa...!" (-Al Pacino)
Kenkien pinnoituttaminen alkoi juuri vaikuttaa hyvin järkevältä toiminnalta...
Kenkien pinnoituttaminen alkoi juuri vaikuttaa hyvin järkevältä toiminnalta...
unski kirjoitti:Jos uusille hinnaksi annetaan alle 100€ on kyseessä väärä osa. Kannattaa odotella tällaisia hintoja sitten takajarruosille. Nämäkin on vaihto-osat.
https://www.sls-hh-shop.de/main/de/merc ... -ck-p-1173" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: mb w110 jarru päivitys
Matti Äyräväinen kirjoitti:Kitkaliimaus Oy:ssä olen liimauttanut uusia pintoja jarrukenkiin, sijaitsee Tuusulassa.
Onko tietoa paljo kenkien liimauttaminen kustantaa? Ja tekeekö tuo kitkaliimaus oy myös hihnojen niittauksia? Ainakii vaikuttas tällä hetkellä lompakolle sopivalta ratkaisulta
Re: mb w110 jarru päivitys
Onko kellään kokemusta w110 takapyörän laakerin vaihdosta? Täytyykö purkaa sieltä perän luonta kumipalkeet irti? Onko siellä mitään sokka?a vai vaihetaanko laakeri samalla tavalla kuin ns. Normaaleissa jäykkä akselisissa???
Re: mb w110 jarru päivitys
Ei tarvitse, laippa on pulteilla kiinni akseliputkessa ja keskinivelessä pelkästään booreilla.Seppis88 kirjoitti:Onko kellään kokemusta w110 takapyörän laakerin vaihdosta? Täytyykö purkaa sieltä perän luonta kumipalkeet irti? Onko siellä mitään sokka?a vai vaihetaanko laakeri samalla tavalla kuin ns. Normaaleissa jäykkä akselisissa???
https://www.classicdigest.com/readers-s ... s/276/1986" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.classicdigest.com/readers-s ... s/276/2001" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mb w110 jarru päivitys
Andreas kirjoitti:Ei tarvitse, laippa on pulteilla kiinni akseliputkessa ja keskinivelessä pelkästään booreilla.Seppis88 kirjoitti:Onko kellään kokemusta w110 takapyörän laakerin vaihdosta? Täytyykö purkaa sieltä perän luonta kumipalkeet irti? Onko siellä mitään sokka?a vai vaihetaanko laakeri samalla tavalla kuin ns. Normaaleissa jäykkä akselisissa???
https://www.classicdigest.com/readers-s ... s/276/1986" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.classicdigest.com/readers-s ... s/276/2001" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok. Paljon kiitoksia. Rojekti etenee
Re: mb w110 jarru päivitys
Tervehdys! Käykö w115 etujarrulevyt w110 etee???
Re: mb w110 jarru päivitys
Tähän löytyy aiempi keskustelu foorumilta... en muista topikkia mutta tuskin 2. tai 3. sivua syvemmällä tässä Oldtimers-osiossa?
W115 jarrusatulat muistaakseni menee ainakin W111:een joten luultavasti W110:iin myös. Mutta jarrulevyhän on 14" vanteen eikä 13" vanteen kanssa. En tiedä ahdistaako muualta. Mutta kyllähän noin W110 jarrulevyjäkin saa, eivätkä ole edes älyttömissä hinnoissa(?)
Edit:
Se viestiketjuhan olikin ihan tämä sama
Kuten Timppa tuolla yllä kirjoittikin:
"
14" levyt ja satulat yhdistelmä ei mahdu 13" vanteisiin. Sitävastoin 14" satulat yksin mahtuu vanhoihin akseleihin, kun ne menee syvemmälle vanhoissa akseleissa, missä on 13" vanteet alunperin. Vanhoissa akseleissa kiinnityslaipan pultinreiät on lähempänä napaa ja tällöin jarrulevy tietysti pitää olla pienenmpi.
"
Mikä sulla nyt on tilanne? Oma käsitys on että eteen sopii W115 satulat + W110 levyt alkup. 13" vanteiden sisään. Korjatkaa jos väärässä?
Noiden saatavuus ei ongelma?
Sitten taakse saa uusia jarrusylintereitä (reilun 100e / pari tosin, tilasin hiljattain) ja kenkiä saa korjattua liimaamalla tai niittaamalla alan liikkeissä.
Ostin tässä muuten viikko pari takaperin harrastajalta noita takarummun käyttöjarrun kenkiä (1 uusi, 1 uusittu, aihioita..) ja myös noita uusia kitkapintoja... Sekä samaan syssyyn 3 kpl kuluneita rumpuja (varoksi).
Jos on tuollaisille osille tarvetta niin laita privaa? Myyn kaiken mitä ei omaan W111:n jarrujen elvytykseen tarvitse. En kerää omaa varastoa
W115 jarrusatulat muistaakseni menee ainakin W111:een joten luultavasti W110:iin myös. Mutta jarrulevyhän on 14" vanteen eikä 13" vanteen kanssa. En tiedä ahdistaako muualta. Mutta kyllähän noin W110 jarrulevyjäkin saa, eivätkä ole edes älyttömissä hinnoissa(?)
Edit:
Se viestiketjuhan olikin ihan tämä sama
Kuten Timppa tuolla yllä kirjoittikin:
"
14" levyt ja satulat yhdistelmä ei mahdu 13" vanteisiin. Sitävastoin 14" satulat yksin mahtuu vanhoihin akseleihin, kun ne menee syvemmälle vanhoissa akseleissa, missä on 13" vanteet alunperin. Vanhoissa akseleissa kiinnityslaipan pultinreiät on lähempänä napaa ja tällöin jarrulevy tietysti pitää olla pienenmpi.
"
Mikä sulla nyt on tilanne? Oma käsitys on että eteen sopii W115 satulat + W110 levyt alkup. 13" vanteiden sisään. Korjatkaa jos väärässä?
Noiden saatavuus ei ongelma?
Sitten taakse saa uusia jarrusylintereitä (reilun 100e / pari tosin, tilasin hiljattain) ja kenkiä saa korjattua liimaamalla tai niittaamalla alan liikkeissä.
Ostin tässä muuten viikko pari takaperin harrastajalta noita takarummun käyttöjarrun kenkiä (1 uusi, 1 uusittu, aihioita..) ja myös noita uusia kitkapintoja... Sekä samaan syssyyn 3 kpl kuluneita rumpuja (varoksi).
Jos on tuollaisille osille tarvetta niin laita privaa? Myyn kaiken mitä ei omaan W111:n jarrujen elvytykseen tarvitse. En kerää omaa varastoa
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: mb w110 jarru päivitys
Mikä sulla nyt on tilanne? Oma käsitys on että eteen sopii W115 satulat + W110 levyt alkup. 13" vanteiden sisään. Korjatkaa jos väärässä?
Noiden saatavuus ei ongelma?
Sitten taakse saa uusia jarrusylintereitä (reilun 100e / pari tosin, tilasin hiljattain) ja kenkiä saa korjattua liimaamalla tai niittaamalla alan liikkeissä.
Ostin tässä muuten viikko pari takaperin harrastajalta noita takarummun käyttöjarrun kenkiä (1 uusi, 1 uusittu, aihioita..) ja myös noita uusia kitkapintoja... Sekä samaan syssyyn 3 kpl kuluneita rumpuja (varoksi).
Jos on tuollaisille osille tarvetta niin laita privaa? Myyn kaiken mitä ei omaan W111:n jarrujen elvytykseen tarvitse. En kerää omaa varastoa [/quote]
Itellä on sellanen tilanne että ostin w110 etusatulat ku sattu viel paikallisesta varaosa liikkeestää saamaan. Takajarrut sain pelaamaa käytetyillä kengillä mut rummut on aikas kuluneet. Eli pitäs semmoset etsiä jostai.
Noiden saatavuus ei ongelma?
Sitten taakse saa uusia jarrusylintereitä (reilun 100e / pari tosin, tilasin hiljattain) ja kenkiä saa korjattua liimaamalla tai niittaamalla alan liikkeissä.
Ostin tässä muuten viikko pari takaperin harrastajalta noita takarummun käyttöjarrun kenkiä (1 uusi, 1 uusittu, aihioita..) ja myös noita uusia kitkapintoja... Sekä samaan syssyyn 3 kpl kuluneita rumpuja (varoksi).
Jos on tuollaisille osille tarvetta niin laita privaa? Myyn kaiken mitä ei omaan W111:n jarrujen elvytykseen tarvitse. En kerää omaa varastoa [/quote]
Itellä on sellanen tilanne että ostin w110 etusatulat ku sattu viel paikallisesta varaosa liikkeestää saamaan. Takajarrut sain pelaamaa käytetyillä kengillä mut rummut on aikas kuluneet. Eli pitäs semmoset etsiä jostai.
Re: mb w110 jarru päivitys
Mä ostin läjän osia jossa oli mm. W110 takajarrukenkiä (niitattuja) ja myös 3kpl vanhoja takarumpuja. Joku niistä voisi olla vielä käypäinen...
Sorvaan niitä (reunan huullosta veks) ei taida sentään kannata lähteä? Ja onhan niillä joku hylkyrajakin (tbc).
Sorvaan niitä (reunan huullosta veks) ei taida sentään kannata lähteä? Ja onhan niillä joku hylkyrajakin (tbc).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: mb w110 jarru päivitys
Rummut on niin kalliita, että sorvaaminen/ hiominen kannattaa kyllä. Voin kaivella hylkyrajan. Normikäytössä takarumpu kestää vuosia. Vähillä harrastekilometreillä loppuajan.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: mb w110 jarru päivitys
Sileän valurautajarrurummun max-halkaisija 232mm. Jäähdytysrivoilla varustetun rummun 231mm.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.