diesel konetta turbolla -mb w 124t 200b

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
juuso h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 11.02.2005 20:11
Paikkakunta: kuopio

diesel konetta turbolla -mb w 124t 200b

Viesti Kirjoittaja juuso h »

elikkä kysymys ois tollasesta w 124 korisesta farmari mersusta jossa on 2.0 l kaasari kone. minkälaiasen diesel koneen siihen sais laittaa turbolla varustettuna kun siinä on muistaakseni 100hv. auto on vm 88 ja tosi hyväkuntoinen ja demecin laittama niin olisi kiinnostusta laittaa samaan koriin kuin ruveta heti laittamaan jotain ruosteista romua. :lol:
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

3litrasen turbo dieselin
dodge dart 1967
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

500E + 20% = 326 x 1,2 = 391hv
500E + 25% = 6,25 litraa.
500E + 10% = xyz kg. Pitäisi löytää tuon 500E koneen paino mutten jaksa nyt googlata.

Valitettavasti Cummins 6BT 5,9 taitaa painaa liikaa. Suosittelen siis pitäytymistä Mersun dieseleissä. Ehdotettu 3-litrainen turbod on ihan hyvä valinta.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 875
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

ahahhaha, farkku ois aika rouhee kasilla :lol:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
juuso h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 11.02.2005 20:11
Paikkakunta: kuopio

diesel konetta turbolla -mb w 124t 200b

Viesti Kirjoittaja juuso h »

juu täällä päin kyl taitaa jo yks yksilö olla ja viel remmillä varustettu. elikkä tarkotin että minkä koneen siihen saa laittaa noilla vakio jarruilla kun siinä on normaalijarrut edessä siis ei jäähdytetyt ja ilman abs:ää
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: diesel konetta turbolla -mb w 124t 200b

Viesti Kirjoittaja JP74 »

juuso h kirjoitti:juu täällä päin kyl taitaa jo yks yksilö olla ja viel remmillä varustettu. elikkä tarkotin että minkä koneen siihen saa laittaa noilla vakio jarruilla kun siinä on normaalijarrut edessä siis ei jäähdytetyt ja ilman abs:ää
Taitaa 250 vapari olla vakiojarruilla isoin mahdollinen, mutta eihän tuo ongelma ole vaihtaa isompia etujarruja, tosin menee voimansiirto uusiksi isoilla koneilla.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

300 vaparissa on vielä jäähdyttämättömät levyt edessä. Tuossa on tosin jo sitten vahvempi voimansiirto, mutta ei pitäisi vaikuttaa katsastukseen.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: diesel konetta turbolla -mb w 124t 200b

Viesti Kirjoittaja Melitos »

juuso h kirjoitti:elikkä tarkotin että minkä koneen siihen saa laittaa noilla vakio jarruilla kun siinä on normaalijarrut edessä siis ei jäähdytetyt ja ilman abs:ää
Vaihda ne jarrut samalla, niistähän ei mene enää edes muutosprosentteja :!:
So long, and thanks for all the fish
juuso h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 11.02.2005 20:11
Paikkakunta: kuopio

diesel konetta turbolla -mb w 124t 200b

Viesti Kirjoittaja juuso h »

tuossa ois kyl tutulla koko 300d aika halvalla myynnissä jos siitä sais elinten luovuttajan nii ois kyl ihan jees. mut jos olen vaan käsittäny oikein sen jutun mitä täälläkin on jossain vaiheessa väläytelty että tekniikan vaihto auto kone sit pitäs olla uudenpi nii se sit tyssää siihen ku se on 86 ja itellä 88. on mul tossa tallissa 2.3 b meinasin sen turbottaa, mut ei se nyt enää oikein kiinnosta ku diiseli pannu ois parempi. kiitoksia jo vastauksista ja saa nähdä sit onko edessä auton vaihto sellaseen jossa on jo 3l turbo
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kyllä se kone saa olla vanhempi. kunhan läpäisee vuoden -88 pakokaasu säännökset. eli pakokaasu testin.
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

pelkkä konttorin testi ei riitä, vaan pitää olla tyyppipäästötodistus
josta näkee että täyttää ne -88 vuoden päästömääräykset.
itse koin helpommaksi vaihtaa koko auton.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Osta multa -92 alkuperäinen turbokone niin ei ole huolta.
Vastaa Viestiin