...
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Ymmärrän, mutta minun kannalta tässä ei ole mitään ongelmaa. Polttoainelämmitin lämmittää sisätilat mukavan lämpimäksi, moottorin tunnelmista en piittaa. Se kuluu ehkä nopeammin mutta mitä sitten kun olet veikannut että kolme vuotta vanhasta dieselistä ei muutenkaan saa mitään?
Kysymyksessähän ei ole tekninen vaan lainsäädännöllinen ongelma. Ja jos virka ovat päättäneet että tämä on kansalle parasta, näin se sitten on. Äänestämällä voit vaikuttaa... ehkä.
Kysymyksessähän ei ole tekninen vaan lainsäädännöllinen ongelma. Ja jos virka ovat päättäneet että tämä on kansalle parasta, näin se sitten on. Äänestämällä voit vaikuttaa... ehkä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2744
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Nyt taas keväällä kun katselee ja ihmettelee tuota talvella kylvetyn hiekoitussepelin aiheuttamaa kivipölyn määrää, niin onkohan nuo dieselin hiukkaset sittenkään se kaupunkialueiden suurin ongelma...
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Saksalaisen ammattimiehen tarinaa dieselien markkinoista ja hintakehityksestä:
https://www.kfz-betrieb.vogel.de/dat-ch ... -a-702360/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.kfz-betrieb.vogel.de/dat-ch ... -a-702360/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Käänsin ko. artikkelin koska siinä oli mielestäni tärkeitä näkemyksiä nykytilanteesta. Alla suomenkielinen yhteenveto, alkuperäinen lähde https://www.kfz-betrieb.vogel.de/dat-chef-die-standtage-sind-der-killer-a-702360. Kommentit poimittu omasta mielestäni tärkeimmistä asioista, oikaisut ja kommentit käännösvirheistä ym. ovat tervetulleita.
KFZ-Betrieb on suuri saksalainen autoalan ammattilehti joka haastatteli ajoneuvojen markkina- ja hintatutkimusta ja hinta-arviontipalvelua tekevän DAT: in toimitusjohtaja Jens Nietschmannia.
Toimittaja: Euro 5 dieseliä on lähes mahdoton myydä. Miten DAT arvioi tulevan markkinakehityksen?
Jens Nietzschmann: Ensimmäinen vuosineljännes ja erityisesti maaliskuu ovat tuoneet ongelman esiin. Viime vuosina varsinkin maaliskuu oli hyvä käytettyjen autojen kauppakuukausi, mutta nyt markkina on heikompi. Omistajavaihdoksia edellisvuoteen verrattuna oli dieseleissä 17% ja Euro 5-malleissa 26% vähemmän. …
Kuitenkin sekä Euro 6 että Euro 1-4 autojen vaihto on pysynyt samalla tasolla edellisvuoteen verrattuna. …
nämä 2 ryhmää erottuvat selkeämmin dieselien ostajissa ….
Toinen fakta on että kysyntä on laskenut erityisesti sellaisilla alueilla joilla ajokielto voi vaikuttaa.
T: Kauppiaiden mukaan dieselien jäännösarvo on vapaassa pudotuksessa. DAT:in dieselbarometrin käyrien mukaan 3 v / 60 tkm ajettujen autojen hinnat olivat laskeneet vain 2,3% edellisvuodesta. Mistä ero johtuu?
JN: Mielestäni julkisen keskustelun ongelma on termien sekoittaminen. ”Jäännösarvo” on käytössä leasingmaksujen laskemisessa, mutta ”käytetyn ajoneuvon arvo" kuvaa todellista autosta myytäessä saatavaa hintaa. Jälkimmäinen on ja pysyy edelleen käytetyn auton arvon määritteenä kun on puhe dieselauton hinnasta vapailla markkinoilla, ja nämä eivät havaintojemme mukaan ole vapaassa pudotuksessa. Koska analysoimme todellisia myyntihintoja, voimme arvioida hyvin tarkasti miten eri mallien hinnat muuttuvat….
Yleisissä kuvaajissa kuten mainitsemanne dieselbarometri vertaamme kolmivuotiaitten dieselautojen markkinahintoja uusien vastaavien hintoihin sisältäen kaikkien valmistajien, mallien ja varusteluvaihtoehtojen keskiarvon …
Tarjoamme hinta-arvioita kaikille toimijoille: kauppiaat, valmistajat, maahantuojat, leasingyhtiöt. Jos alkaisimme ennustaa autojen tulevia hintoja, myös vaikuttaisimme niihin eli kyseessä olisi itsensä toteuttava profetia josta ei hyötyisi kukaan.
T: Voisivatko ajokieltovyöhykkeiden kauppiaat päästä eroon ongelmasta alentamatta radikaalisti hintojaan?
JN: Itse asiassa seisontapäivät ovat ongelma, tällä hetkellä dieseleillä keskimäärin 102 päivää. Kerrottuna keskimääräisellä päiväkustannuksella 28 euroa on selvää että marginaalit on jo käytetty ja ylimääräiset alennukset menevät tappion puolelle. Siksi olemme jo jonkin aikaa tuoneet esiin että kauppiaat ovat dieselkriisin todelliset uhrit, koska he eivät voi vain pitää varastojaan ja toivoa parempia aikoja toisin kun kuluttajat …
Käsityksemme mukaan useimmat vähittäismyyjät ovat jo pitkään reagoineet tilanteeseen ja tehneet arvonmuutoksia kaikille niille ajoneuvoille, joita he eivät ole myyneet muiden jakelukanavien kautta ulkomaille tai alueille, joilla ajokielto ei uhkaa …
Suuri haaste on kuitenkin edelleen se, miten leasingpalautusautojen jäännösarvo määritellään. …
Kun palautusarvon ja markkina-arvon ero kasvaa isommaksi, myyjät joutuvat ongelmiin….
T: Puhuitte myyntikanavista ulkomaille. Mikä niiden merkitys on tällä hetkellä?
JN: Jälleenmyyjät ulkomailla ovat takuu sille että käytettyjen dieselautojen hinta ei tipu nollaan. He ovat hyötyneet tilanteesta jo kun keskustelu ajokiellosta alkoi, ja jos kiellot tulevat voimaan, he hyötyvät jälleen ….
Todennäköisesti ulkomaalaiset myyjät pärjäävät 10-15 prosentin myyntikatteella hyvin.
T: Lähes kaikki autonvalmistajat houkuttelevat tuhansia eurojen arvoisilla tarjouksilla. Kuten tiedetään, tällaiset tuet eivät paranna tulevaa jälleenmyyntiarvoa. Joko seuraava ongelma uhkaa?
JN: Ainakin nämä myynninedistämistoimet ovat julkisesti tunnettuja. Tämä antaa meille mahdollisuuden ottaa tämä huomioon arvioidessamme jäännösarvoennusteita….
T: Eikö näissä olosuhteissa DAT:lle ole yhä vaikeampaa ennustaa jäännösarvoa?
JN: Jäännösarvoennusteet ovat vaikeita ja riippuvat suuresta määrästä muuttujia, mutta ne eivät ole kristallipallosta peräisin kuten jotkut olettavat. …
Seuraamme hintakehitystä isojen yritysajoneuvokantojen avulla…
Meillä on tutkijatiimejä jotka perehtyvät markkinamuutoksiin…
Joka tapauksessa emme tyydy pelkästään internetin avulla tehtävään yksinkertaiseen hintatutkimukseen
T: Audiista Volvoon: miten DAT määrittelee käytettyjen ajoneuvojen arvon?
JN: Kunkin käytetyn ajoneuvon arvo muodostuu tapauskohtaisesti. Joku tarjoaa ajoneuvon, toisen on kiinnostunut ja molemmat hyväksyvät sovitun hinnan. Nämä kauppahinnat joilla kauppa myy ajoneuvon loppuasiakkaalle, muodostavat arvioidemme perustan….
Kaiken kaikkiaan saamme tiedot noin 20%:sta kaupallisista myyntitoimista ja otos on siten kattava
T: Miten vastaatte niille jotka väittävät, että DAT on jäännösarvoineen 6 kuukautta todellisuutta jäljessä ja antaa liian optimistisia arvoja?
JN: Riippuen siitä, keneltä kysyt, saat erilaisen mielipiteen arvoistamme….
Neutraalina laitoksena - kuten Bundesliigan tuomari - emme saa myöskään olla puolueellisia. …
T: Mitä toivot uuden liittohallituksen tai liittovaltion liikenneministerin Andreas Scheuerin toimivan dieselasiassa?
JN: Andreas Scheuer joutuu kohtaamaan keskustelun ajokiellosta hyvin nopeasti ja aloittamaan myös tehokkaat toimenpiteet. Aika on kypsä epäselvyyden ja epävarmuuden lopettamiseksi. Ajokiellot ovat - ja tässä asiassa olemme samaa mieltä poliitikkojen aiempien lausuntojen kanssa - huonoin mahdollinen vaihtoehto.
T: Onko dieselmoottorilla tulevaisuutta?
JN: Tietenkin! Valitettavasti usein jää mainitsematta että typpioksidiongelma on jo ratkaistu nykyaikaisella dieselmoottorilla, henkilöautokanta vaihtuu vähitellen, ja useissa ajoneuvosegmenteissä ja käyttötarkoituksissa dieselille ei ole vaihtoehtoa. Ne, jotka äänestivät dieselmoottoria vastaan, eivät ymmärtäneet autoteollisuuden perushaasteita.
T: Miten hybridi- ja sähköautojen arvo on viime kuukausien aikana kehittynyt?
JN: Kuluttajat ovat huomanneet että vaihtoehtoisilla energialähteillä toimivien ajoneuvojen tekniikka kehittyy nopeasti. Eilispäivän “hip” innovaatio on tänään kylmä kahvi. Näillä ajoneuvoilla kehitys on melkein kuin älypuhelimella: Käytettyjä älypuhelimia myydään vähemmän koska ne jotka pitävät tästä tekniikasta haluavat uusinta uutta eikä vanhaa.
Siksi ei ole ihme, että käytettyjen vaihtoehtoisten energialähteiden ajonevuojen myyntiajat ovat paljon pitemmät kuin bensiini- tai dieselautoilla - tällä hetkellä noin 120 päivää.
Eräs ongelma on myös myyntihenkilökunnan osaamistaso. Myyjät ovat vähemän proaktiivisia näiden autojen myynnissä koska loputtomien dieselkeskustelujen myötä heillä ei ole aikaa perehtyä uusiin teknologioihin.
KFZ-Betrieb on suuri saksalainen autoalan ammattilehti joka haastatteli ajoneuvojen markkina- ja hintatutkimusta ja hinta-arviontipalvelua tekevän DAT: in toimitusjohtaja Jens Nietschmannia.
Toimittaja: Euro 5 dieseliä on lähes mahdoton myydä. Miten DAT arvioi tulevan markkinakehityksen?
Jens Nietzschmann: Ensimmäinen vuosineljännes ja erityisesti maaliskuu ovat tuoneet ongelman esiin. Viime vuosina varsinkin maaliskuu oli hyvä käytettyjen autojen kauppakuukausi, mutta nyt markkina on heikompi. Omistajavaihdoksia edellisvuoteen verrattuna oli dieseleissä 17% ja Euro 5-malleissa 26% vähemmän. …
Kuitenkin sekä Euro 6 että Euro 1-4 autojen vaihto on pysynyt samalla tasolla edellisvuoteen verrattuna. …
nämä 2 ryhmää erottuvat selkeämmin dieselien ostajissa ….
Toinen fakta on että kysyntä on laskenut erityisesti sellaisilla alueilla joilla ajokielto voi vaikuttaa.
T: Kauppiaiden mukaan dieselien jäännösarvo on vapaassa pudotuksessa. DAT:in dieselbarometrin käyrien mukaan 3 v / 60 tkm ajettujen autojen hinnat olivat laskeneet vain 2,3% edellisvuodesta. Mistä ero johtuu?
JN: Mielestäni julkisen keskustelun ongelma on termien sekoittaminen. ”Jäännösarvo” on käytössä leasingmaksujen laskemisessa, mutta ”käytetyn ajoneuvon arvo" kuvaa todellista autosta myytäessä saatavaa hintaa. Jälkimmäinen on ja pysyy edelleen käytetyn auton arvon määritteenä kun on puhe dieselauton hinnasta vapailla markkinoilla, ja nämä eivät havaintojemme mukaan ole vapaassa pudotuksessa. Koska analysoimme todellisia myyntihintoja, voimme arvioida hyvin tarkasti miten eri mallien hinnat muuttuvat….
Yleisissä kuvaajissa kuten mainitsemanne dieselbarometri vertaamme kolmivuotiaitten dieselautojen markkinahintoja uusien vastaavien hintoihin sisältäen kaikkien valmistajien, mallien ja varusteluvaihtoehtojen keskiarvon …
Tarjoamme hinta-arvioita kaikille toimijoille: kauppiaat, valmistajat, maahantuojat, leasingyhtiöt. Jos alkaisimme ennustaa autojen tulevia hintoja, myös vaikuttaisimme niihin eli kyseessä olisi itsensä toteuttava profetia josta ei hyötyisi kukaan.
T: Voisivatko ajokieltovyöhykkeiden kauppiaat päästä eroon ongelmasta alentamatta radikaalisti hintojaan?
JN: Itse asiassa seisontapäivät ovat ongelma, tällä hetkellä dieseleillä keskimäärin 102 päivää. Kerrottuna keskimääräisellä päiväkustannuksella 28 euroa on selvää että marginaalit on jo käytetty ja ylimääräiset alennukset menevät tappion puolelle. Siksi olemme jo jonkin aikaa tuoneet esiin että kauppiaat ovat dieselkriisin todelliset uhrit, koska he eivät voi vain pitää varastojaan ja toivoa parempia aikoja toisin kun kuluttajat …
Käsityksemme mukaan useimmat vähittäismyyjät ovat jo pitkään reagoineet tilanteeseen ja tehneet arvonmuutoksia kaikille niille ajoneuvoille, joita he eivät ole myyneet muiden jakelukanavien kautta ulkomaille tai alueille, joilla ajokielto ei uhkaa …
Suuri haaste on kuitenkin edelleen se, miten leasingpalautusautojen jäännösarvo määritellään. …
Kun palautusarvon ja markkina-arvon ero kasvaa isommaksi, myyjät joutuvat ongelmiin….
T: Puhuitte myyntikanavista ulkomaille. Mikä niiden merkitys on tällä hetkellä?
JN: Jälleenmyyjät ulkomailla ovat takuu sille että käytettyjen dieselautojen hinta ei tipu nollaan. He ovat hyötyneet tilanteesta jo kun keskustelu ajokiellosta alkoi, ja jos kiellot tulevat voimaan, he hyötyvät jälleen ….
Todennäköisesti ulkomaalaiset myyjät pärjäävät 10-15 prosentin myyntikatteella hyvin.
T: Lähes kaikki autonvalmistajat houkuttelevat tuhansia eurojen arvoisilla tarjouksilla. Kuten tiedetään, tällaiset tuet eivät paranna tulevaa jälleenmyyntiarvoa. Joko seuraava ongelma uhkaa?
JN: Ainakin nämä myynninedistämistoimet ovat julkisesti tunnettuja. Tämä antaa meille mahdollisuuden ottaa tämä huomioon arvioidessamme jäännösarvoennusteita….
T: Eikö näissä olosuhteissa DAT:lle ole yhä vaikeampaa ennustaa jäännösarvoa?
JN: Jäännösarvoennusteet ovat vaikeita ja riippuvat suuresta määrästä muuttujia, mutta ne eivät ole kristallipallosta peräisin kuten jotkut olettavat. …
Seuraamme hintakehitystä isojen yritysajoneuvokantojen avulla…
Meillä on tutkijatiimejä jotka perehtyvät markkinamuutoksiin…
Joka tapauksessa emme tyydy pelkästään internetin avulla tehtävään yksinkertaiseen hintatutkimukseen
T: Audiista Volvoon: miten DAT määrittelee käytettyjen ajoneuvojen arvon?
JN: Kunkin käytetyn ajoneuvon arvo muodostuu tapauskohtaisesti. Joku tarjoaa ajoneuvon, toisen on kiinnostunut ja molemmat hyväksyvät sovitun hinnan. Nämä kauppahinnat joilla kauppa myy ajoneuvon loppuasiakkaalle, muodostavat arvioidemme perustan….
Kaiken kaikkiaan saamme tiedot noin 20%:sta kaupallisista myyntitoimista ja otos on siten kattava
T: Miten vastaatte niille jotka väittävät, että DAT on jäännösarvoineen 6 kuukautta todellisuutta jäljessä ja antaa liian optimistisia arvoja?
JN: Riippuen siitä, keneltä kysyt, saat erilaisen mielipiteen arvoistamme….
Neutraalina laitoksena - kuten Bundesliigan tuomari - emme saa myöskään olla puolueellisia. …
T: Mitä toivot uuden liittohallituksen tai liittovaltion liikenneministerin Andreas Scheuerin toimivan dieselasiassa?
JN: Andreas Scheuer joutuu kohtaamaan keskustelun ajokiellosta hyvin nopeasti ja aloittamaan myös tehokkaat toimenpiteet. Aika on kypsä epäselvyyden ja epävarmuuden lopettamiseksi. Ajokiellot ovat - ja tässä asiassa olemme samaa mieltä poliitikkojen aiempien lausuntojen kanssa - huonoin mahdollinen vaihtoehto.
T: Onko dieselmoottorilla tulevaisuutta?
JN: Tietenkin! Valitettavasti usein jää mainitsematta että typpioksidiongelma on jo ratkaistu nykyaikaisella dieselmoottorilla, henkilöautokanta vaihtuu vähitellen, ja useissa ajoneuvosegmenteissä ja käyttötarkoituksissa dieselille ei ole vaihtoehtoa. Ne, jotka äänestivät dieselmoottoria vastaan, eivät ymmärtäneet autoteollisuuden perushaasteita.
T: Miten hybridi- ja sähköautojen arvo on viime kuukausien aikana kehittynyt?
JN: Kuluttajat ovat huomanneet että vaihtoehtoisilla energialähteillä toimivien ajoneuvojen tekniikka kehittyy nopeasti. Eilispäivän “hip” innovaatio on tänään kylmä kahvi. Näillä ajoneuvoilla kehitys on melkein kuin älypuhelimella: Käytettyjä älypuhelimia myydään vähemmän koska ne jotka pitävät tästä tekniikasta haluavat uusinta uutta eikä vanhaa.
Siksi ei ole ihme, että käytettyjen vaihtoehtoisten energialähteiden ajonevuojen myyntiajat ovat paljon pitemmät kuin bensiini- tai dieselautoilla - tällä hetkellä noin 120 päivää.
Eräs ongelma on myös myyntihenkilökunnan osaamistaso. Myyjät ovat vähemän proaktiivisia näiden autojen myynnissä koska loputtomien dieselkeskustelujen myötä heillä ei ole aikaa perehtyä uusiin teknologioihin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Kuinka hyvin dat enusteet on on aiemmin osuneet kohdalleen tuon 20% perustellaajysi kirjoitti:Käänsin ko. artikkelin koska siinä oli mielestäni tärkeitä näkemyksiä nykytilanteesta. Alla suomenkielinen yhteenveto, alkuperäinen lähde https://www.kfz-betrieb.vogel.de/dat-chef-die-standtage-sind-der-killer-a-702360. Kommentit poimittu omasta mielestäni tärkeimmistä asioista, oikaisut ja kommentit käännösvirheistä ym. ovat tervetulleita.
KFZ-Betrieb on suuri saksalainen autoalan ammattilehti joka haastatteli ajoneuvojen markkina- ja hintatutkimusta ja hinta-arviontipalvelua tekevän DAT: in toimitusjohtaja Jens Nietschmannia.
Toimittaja: Euro 5 dieseliä on lähes mahdoton myydä. Miten DAT arvioi tulevan markkinakehityksen?
Jens Nietzschmann: Ensimmäinen vuosineljännes ja erityisesti maaliskuu ovat tuoneet ongelman esiin. Viime vuosina varsinkin maaliskuu oli hyvä käytettyjen autojen kauppakuukausi, mutta nyt markkina on heikompi. Omistajavaihdoksia edellisvuoteen verrattuna oli dieseleissä 17% ja Euro 5-malleissa 26% vähemmän. …
Kuitenkin sekä Euro 6 että Euro 1-4 autojen vaihto on pysynyt samalla tasolla edellisvuoteen verrattuna. …
nämä 2 ryhmää erottuvat selkeämmin dieselien ostajissa ….
Toinen fakta on että kysyntä on laskenut erityisesti sellaisilla alueilla joilla ajokielto voi vaikuttaa.
T: Kauppiaiden mukaan dieselien jäännösarvo on vapaassa pudotuksessa. DAT:in dieselbarometrin käyrien mukaan 3 v / 60 tkm ajettujen autojen hinnat olivat laskeneet vain 2,3% edellisvuodesta. Mistä ero johtuu?
JN: Mielestäni julkisen keskustelun ongelma on termien sekoittaminen. ”Jäännösarvo” on käytössä leasingmaksujen laskemisessa, mutta ”käytetyn ajoneuvon arvo" kuvaa todellista autosta myytäessä saatavaa hintaa. Jälkimmäinen on ja pysyy edelleen käytetyn auton arvon määritteenä kun on puhe dieselauton hinnasta vapailla markkinoilla, ja nämä eivät havaintojemme mukaan ole vapaassa pudotuksessa. Koska analysoimme todellisia myyntihintoja, voimme arvioida hyvin tarkasti miten eri mallien hinnat muuttuvat….
Yleisissä kuvaajissa kuten mainitsemanne dieselbarometri vertaamme kolmivuotiaitten dieselautojen markkinahintoja uusien vastaavien hintoihin sisältäen kaikkien valmistajien, mallien ja varusteluvaihtoehtojen keskiarvon …
Tarjoamme hinta-arvioita kaikille toimijoille: kauppiaat, valmistajat, maahantuojat, leasingyhtiöt. Jos alkaisimme ennustaa autojen tulevia hintoja, myös vaikuttaisimme niihin eli kyseessä olisi itsensä toteuttava profetia josta ei hyötyisi kukaan.
T: Voisivatko ajokieltovyöhykkeiden kauppiaat päästä eroon ongelmasta alentamatta radikaalisti hintojaan?
JN: Itse asiassa seisontapäivät ovat ongelma, tällä hetkellä dieseleillä keskimäärin 102 päivää. Kerrottuna keskimääräisellä päiväkustannuksella 28 euroa on selvää että marginaalit on jo käytetty ja ylimääräiset alennukset menevät tappion puolelle. Siksi olemme jo jonkin aikaa tuoneet esiin että kauppiaat ovat dieselkriisin todelliset uhrit, koska he eivät voi vain pitää varastojaan ja toivoa parempia aikoja toisin kun kuluttajat …
Käsityksemme mukaan useimmat vähittäismyyjät ovat jo pitkään reagoineet tilanteeseen ja tehneet arvonmuutoksia kaikille niille ajoneuvoille, joita he eivät ole myyneet muiden jakelukanavien kautta ulkomaille tai alueille, joilla ajokielto ei uhkaa …
Suuri haaste on kuitenkin edelleen se, miten leasingpalautusautojen jäännösarvo määritellään. …
Kun palautusarvon ja markkina-arvon ero kasvaa isommaksi, myyjät joutuvat ongelmiin….
T: Puhuitte myyntikanavista ulkomaille. Mikä niiden merkitys on tällä hetkellä?
JN: Jälleenmyyjät ulkomailla ovat takuu sille että käytettyjen dieselautojen hinta ei tipu nollaan. He ovat hyötyneet tilanteesta jo kun keskustelu ajokiellosta alkoi, ja jos kiellot tulevat voimaan, he hyötyvät jälleen ….
Todennäköisesti ulkomaalaiset myyjät pärjäävät 10-15 prosentin myyntikatteella hyvin.
T: Lähes kaikki autonvalmistajat houkuttelevat tuhansia eurojen arvoisilla tarjouksilla. Kuten tiedetään, tällaiset tuet eivät paranna tulevaa jälleenmyyntiarvoa. Joko seuraava ongelma uhkaa?
JN: Ainakin nämä myynninedistämistoimet ovat julkisesti tunnettuja. Tämä antaa meille mahdollisuuden ottaa tämä huomioon arvioidessamme jäännösarvoennusteita….
T: Eikö näissä olosuhteissa DAT:lle ole yhä vaikeampaa ennustaa jäännösarvoa?
JN: Jäännösarvoennusteet ovat vaikeita ja riippuvat suuresta määrästä muuttujia, mutta ne eivät ole kristallipallosta peräisin kuten jotkut olettavat. …
Seuraamme hintakehitystä isojen yritysajoneuvokantojen avulla…
Meillä on tutkijatiimejä jotka perehtyvät markkinamuutoksiin…
Joka tapauksessa emme tyydy pelkästään internetin avulla tehtävään yksinkertaiseen hintatutkimukseen
T: Audiista Volvoon: miten DAT määrittelee käytettyjen ajoneuvojen arvon?
JN: Kunkin käytetyn ajoneuvon arvo muodostuu tapauskohtaisesti. Joku tarjoaa ajoneuvon, toisen on kiinnostunut ja molemmat hyväksyvät sovitun hinnan. Nämä kauppahinnat joilla kauppa myy ajoneuvon loppuasiakkaalle, muodostavat arvioidemme perustan….
Kaiken kaikkiaan saamme tiedot noin 20%:sta kaupallisista myyntitoimista ja otos on siten kattava
T: Miten vastaatte niille jotka väittävät, että DAT on jäännösarvoineen 6 kuukautta todellisuutta jäljessä ja antaa liian optimistisia arvoja?
JN: Riippuen siitä, keneltä kysyt, saat erilaisen mielipiteen arvoistamme….
Neutraalina laitoksena - kuten Bundesliigan tuomari - emme saa myöskään olla puolueellisia. …
T: Mitä toivot uuden liittohallituksen tai liittovaltion liikenneministerin Andreas Scheuerin toimivan dieselasiassa?
JN: Andreas Scheuer joutuu kohtaamaan keskustelun ajokiellosta hyvin nopeasti ja aloittamaan myös tehokkaat toimenpiteet. Aika on kypsä epäselvyyden ja epävarmuuden lopettamiseksi. Ajokiellot ovat - ja tässä asiassa olemme samaa mieltä poliitikkojen aiempien lausuntojen kanssa - huonoin mahdollinen vaihtoehto.
T: Onko dieselmoottorilla tulevaisuutta?
JN: Tietenkin! Valitettavasti usein jää mainitsematta että typpioksidiongelma on jo ratkaistu nykyaikaisella dieselmoottorilla, henkilöautokanta vaihtuu vähitellen, ja useissa ajoneuvosegmenteissä ja käyttötarkoituksissa dieselille ei ole vaihtoehtoa. Ne, jotka äänestivät dieselmoottoria vastaan, eivät ymmärtäneet autoteollisuuden perushaasteita.
T: Miten hybridi- ja sähköautojen arvo on viime kuukausien aikana kehittynyt?
JN: Kuluttajat ovat huomanneet että vaihtoehtoisilla energialähteillä toimivien ajoneuvojen tekniikka kehittyy nopeasti. Eilispäivän “hip” innovaatio on tänään kylmä kahvi. Näillä ajoneuvoilla kehitys on melkein kuin älypuhelimella: Käytettyjä älypuhelimia myydään vähemmän koska ne jotka pitävät tästä tekniikasta haluavat uusinta uutta eikä vanhaa.
Siksi ei ole ihme, että käytettyjen vaihtoehtoisten energialähteiden ajonevuojen myyntiajat ovat paljon pitemmät kuin bensiini- tai dieselautoilla - tällä hetkellä noin 120 päivää.
Eräs ongelma on myös myyntihenkilökunnan osaamistaso. Myyjät ovat vähemän proaktiivisia näiden autojen myynnissä koska loputtomien dieselkeskustelujen myötä heillä ei ole aikaa perehtyä uusiin teknologioihin.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Kävin 3 viikkoa sitten auto-ostoksilla Saksassa postinumeron alueella 4- (Länsi-Saksa) pienessä kylässä ja automyyjän mukaan (liike) paikalliset eivät enää osta päästöluokan 4-dieselautoja vaikka niillä saakin ajaa alueella vielä vapaasti. Hinnat ovat pudonneet hieman ja myyntiajat ovat pidentyneet.
Eli liikkeet ovat vielä odottavalla kannalla ja huomiovat hintariskin jos ottavat ed. auton liikkeeseen myyntiin.
Seurasin mobilesta noin kymmentä vaihtoehtoa ja äkkiseltään kuukauden seurantajakson aika puolet myytiin ja myynnissä olevista hinta laskettiin noin 2-500 euroa (tämä siis noin 10 K€ hintaluokassa).
Ehkä tuntuvin epävarmuus on vuoden 2010-2015 , päästöluokan euro 5 autoissa...
Eli liikkeet ovat vielä odottavalla kannalla ja huomiovat hintariskin jos ottavat ed. auton liikkeeseen myyntiin.
Seurasin mobilesta noin kymmentä vaihtoehtoa ja äkkiseltään kuukauden seurantajakson aika puolet myytiin ja myynnissä olevista hinta laskettiin noin 2-500 euroa (tämä siis noin 10 K€ hintaluokassa).
Ehkä tuntuvin epävarmuus on vuoden 2010-2015 , päästöluokan euro 5 autoissa...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Artikkelin mukaan tavoitteena on +/- 1% virhe, joten luultavasti sitä myös mitataan. En tiedä julkaistaanko.CDI203 kirjoitti:Kuinka hyvin dat enusteet on on aiemmin osuneet kohdalleen tuon 20% perustellaa
(Käytännössä ainoa tapa vertailla on tutkia esim. maaliskuun kaupat tietyssä merkki/malli/vuosimalli/varustetaso-ryhmässä, verrata joka auton hinta-arviota toteutuneeseen kauppahintaan ja laskea sitten erotusten keskiarvo. Tuo on DAT:ille helppoa kun kerran jatkuvasti keräävät dataa, muille työlästä.)
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
https://www.tekniikkatalous.fi/stories/ ... 722673.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Tässä koko uutinen;
Rajoitukset astuvat voimaan tämän kuun lopussa.
Saksan toiseksi suurimmassa kaupungissa Hampurissa kielletään vanhojen dieselautojen liikennöinti kahdella tieosuudella. Kyseessä on kaksi kaupungin länsiosassa sijaitsevaa vilkasliikenteistä väylää.
Toisella tieosuudella kielto koskee vain 3,5-tonnisia tai sitä suurempia hyötyajoneuvoja. Toisella tiellä liikennöinti kielletään kaikilta vanhoilta dieselajoneuvoilta, kertoo uutistoimisto Reuters.
Joidenkin mediatietojen mukaan kielloista olisi kuitenkin luvassa erivapauksia paikallisille asukkaille ja joillekin hyötyajoneuvoille.
Ajokiellot astuvat voimaan 31. päivänä toukokuuta. Henkilöautojen kohdalla vanhoilla dieselautoilla tarkoitetaan niitä autoja, jotka eivät täytä vuoden 2014 loppupuolella voimaan tulleita Euro 6- päästömääräyksiä.
Pyrkimyksenä on vähentää ilmansaasteiden määrää.
Rajoitukset astuvat voimaan tämän kuun lopussa.
Saksan toiseksi suurimmassa kaupungissa Hampurissa kielletään vanhojen dieselautojen liikennöinti kahdella tieosuudella. Kyseessä on kaksi kaupungin länsiosassa sijaitsevaa vilkasliikenteistä väylää.
Toisella tieosuudella kielto koskee vain 3,5-tonnisia tai sitä suurempia hyötyajoneuvoja. Toisella tiellä liikennöinti kielletään kaikilta vanhoilta dieselajoneuvoilta, kertoo uutistoimisto Reuters.
Joidenkin mediatietojen mukaan kielloista olisi kuitenkin luvassa erivapauksia paikallisille asukkaille ja joillekin hyötyajoneuvoille.
Ajokiellot astuvat voimaan 31. päivänä toukokuuta. Henkilöautojen kohdalla vanhoilla dieselautoilla tarkoitetaan niitä autoja, jotka eivät täytä vuoden 2014 loppupuolella voimaan tulleita Euro 6- päästömääräyksiä.
Pyrkimyksenä on vähentää ilmansaasteiden määrää.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
EDIT: meni väärinpäin. Eli 580 m pätkä Max-Brauer-Alleeta kielletään ei-EU6-dieselhenkilöautoilta. Vielä tuosta sentään pääsee ohi ja ympäri...
https://www.zeit.de/mobilitaet/2018-05/ ... rie-abgase" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.zeit.de/mobilitaet/2018-05/ ... rie-abgase" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Joko näkyy hinnoissa? Missä eniten niin vois katsella jo seuraavaa hankintaa
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
katso https://dieselbarometer.dat.de" onclick="window.open(this.href);return false; ja ko. lafkan pomon haastattelu edellä.
Näkyy eniten Euro 5-autoissa ja siellä missä ajokieltoja on suunniteltu. Tammi - maaliskuussa 2018 kolmivuotiaitten dieselautojen kaupoissa toteutunut keskihinta oli 4,1% alempi kun edellisvuonna samaan aikaan.
Näkyy eniten Euro 5-autoissa ja siellä missä ajokieltoja on suunniteltu. Tammi - maaliskuussa 2018 kolmivuotiaitten dieselautojen kaupoissa toteutunut keskihinta oli 4,1% alempi kun edellisvuonna samaan aikaan.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Huhtikuun tilastot on päivitetty. https://dieselbarometer.dat.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Dieseleiden kaupassa tapahtui pientä parannusta, myyntiaika putosi kuten keväällä yleensä ja hintaero viime vuoteen verrattuna pieneni 0,1%.
DAT:n datan pohjalta askartelin pienen kuvan siitä suuresta hintaromahduksesta:
3 vuotta vanhan diesel- ja bensiinikäyttöisen auton hinta verrattuna samanikäisen auton hintaan viime vuonna samaan aikaan.
Dieseleiden kaupassa tapahtui pientä parannusta, myyntiaika putosi kuten keväällä yleensä ja hintaero viime vuoteen verrattuna pieneni 0,1%.
DAT:n datan pohjalta askartelin pienen kuvan siitä suuresta hintaromahduksesta:
3 vuotta vanhan diesel- ja bensiinikäyttöisen auton hinta verrattuna samanikäisen auton hintaan viime vuonna samaan aikaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Eihän tällä asialla ole merkitystä oikein kenellekkään, kun kiellot koskee jotain suurkaupunkien ydinkeskustojen paria katua. Media on tästä(kin) saanut tehtyä ihan valtavan kohun. Tästäkin lentää päivittäin yli kymmeniä lentoja jostain new yorkista mumbaihin, koskahan tuohon järjettömyyteen alkaa joku puuttua?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Eikä varsinkaan Hampurissa sataman vieressä 0,58 km pätkän tieliikenteen rajoittaminen auta yhtään mitään, kun satamakaupungissa valtamerilaivojen dieselpäästöt on isommat kun koko kaupungin liikenteen.
https://www.shz.de/regionales/hamburg/h ... 12511.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.zeit.de/2017/19/feinstaubbe ... rg/seite-2" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.shz.de/regionales/hamburg/h ... 12511.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.zeit.de/2017/19/feinstaubbe ... rg/seite-2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
En löytänyt parempaakaan ketjua aiheesta, niin jaetaan tänne:
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikk ... na-6728534" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko kenellekään herunut tietoa että mikä tämä Viton (ja C-sarjan) mahdollinen ohjelmistokikka on ollut?
VAG-puolellahan softa tunnisti testitilanteen, jolloin otettiin käyttöön oma haara moottorinohjauksesta.
Sillä saatiin testitilanteessa ok arvot, eikä negatiivisia vaikutuksia (kuten naftan turhaa ruiskuttelua ym.) tarvinnut kärsiä normiajossa.
Mutta kikka tuli sittemmin aivan tähtitieteellisen kalliiksi (15.000.000.000 euron luokassa taidetaan siellä olla?)
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikk ... na-6728534" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko kenellekään herunut tietoa että mikä tämä Viton (ja C-sarjan) mahdollinen ohjelmistokikka on ollut?
VAG-puolellahan softa tunnisti testitilanteen, jolloin otettiin käyttöön oma haara moottorinohjauksesta.
Sillä saatiin testitilanteessa ok arvot, eikä negatiivisia vaikutuksia (kuten naftan turhaa ruiskuttelua ym.) tarvinnut kärsiä normiajossa.
Mutta kikka tuli sittemmin aivan tähtitieteellisen kalliiksi (15.000.000.000 euron luokassa taidetaan siellä olla?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Johtuu siitä, että laitteistojen toimintaa säätelevät pykälät on kirjoitettu väljästi ja liikutaan harmaalla alueella, tästä mm.Opel on ollut tapetilla, samaten kuin Renault.
- Kyseessä on poikkeustilanne, lähinnä kylmä keli, jolloin nämä Adblue ym järjestelmät kytkeytyy ohitustilaan varjellakseen moottoria. Toisaalta se on sallittu, mutta... Muistaakseni Opelillakin oli, että järjestelmä toimi... Jos ulkona oli +15/+25 astetta lämmintä, näiden rajojen ulkopuolella ei. Pykälän tulkinnasta siis tässä väännetään.
- Kyseessä on poikkeustilanne, lähinnä kylmä keli, jolloin nämä Adblue ym järjestelmät kytkeytyy ohitustilaan varjellakseen moottoria. Toisaalta se on sallittu, mutta... Muistaakseni Opelillakin oli, että järjestelmä toimi... Jos ulkona oli +15/+25 astetta lämmintä, näiden rajojen ulkopuolella ei. Pykälän tulkinnasta siis tässä väännetään.
Tiedät paikan, kokeile
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Sama (tai vastaava) "ominaisuus" oli myös Renaulta Kadjar citymaasturin toiminnassa: laitteisto kytkeytyi
kokonaan pois päältä jos ulkolämpötila oli alle +15C (jos muistan raja-arvon oikein). Tästä oli Tuulilasin testin yhteydessä juttua.
kokonaan pois päältä jos ulkolämpötila oli alle +15C (jos muistan raja-arvon oikein). Tästä oli Tuulilasin testin yhteydessä juttua.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Dieselbarometri https://dieselbarometer.dat.de" onclick="window.open(this.href);return false; on jälleen päivitetty, mukana kesäkuun luvut.
Hintaero 3-vuotiaan bensan ja dieselin välillä on säilynyt samana kun mitä se oli vuoden alussa.
Kesäkuun ensirekisteröintimäärät diesel -15,7% ja bensa +14,6% viime vuoden tasoon verrattuna.
Niinpä viime viikolla Kauppalehtikin kirjoitti:
Saksassa isojen dieselien kysyntä elpyy skandaalin jälkeen - Mikä on tilanne Suomessa?
VW uskoo kääntävänsä markkinaosuutensa loppuvuodesta nousuun isoilla katumaastureilla
"Kauppa käy vielä. Saksassa käytettyjen autojen markkinoilla ei tänä vuonna ole nähty ennusteltua dieseleiden hintaromahdusta."
Hintaero 3-vuotiaan bensan ja dieselin välillä on säilynyt samana kun mitä se oli vuoden alussa.
Kesäkuun ensirekisteröintimäärät diesel -15,7% ja bensa +14,6% viime vuoden tasoon verrattuna.
Niinpä viime viikolla Kauppalehtikin kirjoitti:
Saksassa isojen dieselien kysyntä elpyy skandaalin jälkeen - Mikä on tilanne Suomessa?
VW uskoo kääntävänsä markkinaosuutensa loppuvuodesta nousuun isoilla katumaastureilla
"Kauppa käy vielä. Saksassa käytettyjen autojen markkinoilla ei tänä vuonna ole nähty ennusteltua dieseleiden hintaromahdusta."
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Saksassa sähkö- ja hybridiautojen kaupan kiihdyttämiseksi hallitus on päättänyt pudottaa tällaisten työsuhdeautojen verotusarvon puoleen. Kun muille verotusarvo on 1,0% uushankinta-arvosta/kk, aikavälillä 1.1.2019-31.12.2021 hankituille tai liisatuille sähkö- ja hybridiautoille verotusarvo on 0,5%.
Lähde: motor-talk.de
Lähde: motor-talk.de
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Tätä joku taho ehdotti Suomessakin, että saadaan käytettyjen autojen markkinoille tosi paljon nopeammin sähköautoja, mutta eipä se yllättäen mennyt läpi, liikaa olisi harmittanut kun naapuri ajaa Teslalla halvalla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: ...
Mitähän nuo blocket.se hinnat oikein on? Ei kai ajamaton V90 voi maksaa 312 000 kruunua? 27 900 eur?
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: ...
Kyllä voi. Terveisiä ruotsista
Minä puhun vain kruunuista. Sinun eurot on, köh, arvokkaat näköjään.
Hinnasta hyvän tekee myös se että kruunun arvo on laskenut euroon nähden.
Tuohan on ihan volvon liike joka myy sitä blocketin kautta.
Hintaa on alennettu 348 300kr:ta tuohon.
Sitten en tiedä saisko tuon ostettua jopa ilman alvia(moms) jos vie suomeen,
en usko, mutta silloin se vasta halpa oiskin(249600kr).
Muistaakseni myös volvo "korjasi" V90:sen hinnan kilpailu kykyiseksi ruotsissa
eli myy sitä vähemmällä katteella säilyttääkseen markkina osuuksia kilpailioihin nähden.
Käyttöverotus muuttui heinäkuussa jolloin uusista ("fosiili") autoista maksetaan korotettu vero
ensimmäisten kolmen vuoden aikana. Laskee noiden kolmen vuoden jälkeen.
Se vähän löi jarrut lukkoon autokaupassa kuten suomessa syyskuun vero uudistus.
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=v ... h&sp=1&cp=" onclick="window.open(this.href);return false;
Minä puhun vain kruunuista. Sinun eurot on, köh, arvokkaat näköjään.
Hinnasta hyvän tekee myös se että kruunun arvo on laskenut euroon nähden.
Tuohan on ihan volvon liike joka myy sitä blocketin kautta.
Hintaa on alennettu 348 300kr:ta tuohon.
Sitten en tiedä saisko tuon ostettua jopa ilman alvia(moms) jos vie suomeen,
en usko, mutta silloin se vasta halpa oiskin(249600kr).
Muistaakseni myös volvo "korjasi" V90:sen hinnan kilpailu kykyiseksi ruotsissa
eli myy sitä vähemmällä katteella säilyttääkseen markkina osuuksia kilpailioihin nähden.
Käyttöverotus muuttui heinäkuussa jolloin uusista ("fosiili") autoista maksetaan korotettu vero
ensimmäisten kolmen vuoden aikana. Laskee noiden kolmen vuoden jälkeen.
Se vähän löi jarrut lukkoon autokaupassa kuten suomessa syyskuun vero uudistus.
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=v ... h&sp=1&cp=" onclick="window.open(this.href);return false;
A170cdi-00 1999-
Dieseleiden suuren hintaromahduksen seurantaketju
Koska aihe on taas nostettu ajankohtaiseksi laitetaan tähän pieni tilannepäivitys:
Dieselbarometriin http://dieselbarometer.dat.de" onclick="window.open(this.href);return false; on päivitetty kesä- heinäkuun lukemat. Myyntiajat on samalla tasolla kun viime vuonna tähän aikaan, kolmevuotiaan dieselin hinta on pari prosenttia viime vuotta alempana ja bensan runsaan prosentin ylempänä.
Ennustettu dieselautojen lopullinen hintaromahdus
Dieselbarometriin http://dieselbarometer.dat.de" onclick="window.open(this.href);return false; on päivitetty kesä- heinäkuun lukemat. Myyntiajat on samalla tasolla kun viime vuonna tähän aikaan, kolmevuotiaan dieselin hinta on pari prosenttia viime vuotta alempana ja bensan runsaan prosentin ylempänä.
Ennustettu dieselautojen lopullinen hintaromahdus
antaa kuitenkin tällä menolla odottaa itseään vielä 25 vuotta. Lisäksi kyseessä on Saksan hintataso ja meillä maailman paras verottaja laskee tuontiautojen veron kotimaisen hintatason mukaan joten nollatasoon menee täällä ainakin 50 vuotta.venit kirjoitti:sen arvo tippuu n. 3 vuoden kuluttua minimiin. Eli vaihtoarvoa ei ole.
Viimeksi muokannut jysi, To 01.08.2019 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ...
Mitenhän diesel autojen käy? Dieselin hinta hipoo bensan hintaa, eikä ainakaan automaatti w211 E mallien kulutus mikään pieni ole. Tähän päälle vielä järjetön käyttövoimavero. Kulutus aika lähellä maltillisella moottorilla varustetun keskikokoisen bensa-auton lukemia.
Aika paljon netissä "vaihdetaan diesel bensaan" ilmoituksia. Ei juurikaan toisinpäin.
Eikä näköpiirissä ole helpotuksiä käyttövoima- tai dieselveroon.
Aika paljon netissä "vaihdetaan diesel bensaan" ilmoituksia. Ei juurikaan toisinpäin.
Eikä näköpiirissä ole helpotuksiä käyttövoima- tai dieselveroon.
Re: ...se suuri dieseleiden hintaromahdus
Onhan se kadonnut - dieselautojen kysynnän ja hinnan suuresta romahduksesta siinä taidettiin puhua.
En parempaakaan paikkaa löytänyt joten tässä tilannepäivitys, ehkäpä tämä jakso päättyy tähän: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/f2 ... 3810ab9176" onclick="window.open(this.href);return false;
En parempaakaan paikkaa löytänyt joten tässä tilannepäivitys, ehkäpä tämä jakso päättyy tähän: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/f2 ... 3810ab9176" onclick="window.open(this.href);return false;