RitariS kirjoitti: ↑Ma 15.03.2021 09:42
Eipä taida olla vaihteiston vika tämä vaikka -"transmission malfunction stop" ilmoitaakin? Virallinen huolto löysi seuraavat koodit:
U301700 Realtime control unit internal clock has a fault
P066600 ei tietoa mitä MB:llä tämä mutta monella muulla merkillä: PCM/ECM/TCM Internal Temperature Sensor Circuit
P1D8C92 ei tietoa
Korjaus oli koodien nollaus, ohjelmistopäivityksen tarkistus(ei ollut) ja "varmaakin jokin anturivika, kuuraa tai jotakin kun on ollut kovat pakkaset. Eikun kovaa ajoa!" Suoritettussa huollossa oli osana laatikon öljyjen vaihto mutta teki uudestaan saman kun oli -28 pakkasta ollut edellisenä yönä. Kun moottori oli lämmin ja ensimäisen kerran vaihtoi bensalta sähkölle ja taas takaisin niin tämä errori tapahtui eli:
-"transmission malfunction stop" ruudulle
-pysäytän auton
-sammutan ja käynnistän uudestaan
Ruudulle ei jää mitään hammasrattaita näkyville eikä mitään muutakaan.
2016 C 350e farkku kyseessä.
On kyllä uskomattoman kelvotonta asikaspalvelua huollolla ja älyttömän tehotonta "vianetsintää". Noh mutta tämä keissi se on pitkässä selvitysputkessa. Sain vihdoin koko Xentry rapsan käsiin.
Ongelmaa ei ole esiintynyt nyt kun kelit ovat lämmenneet. Sen sijaan vaihdot ovat välillä aika töksähteleviä kylmänä ja kerran auto päätti, että kierrokset nousee vain hitaasti ja vaihde vaihtuu vasta kun kaasu vähän löysää. Arvatkaa millä korjaantui? Käynnistin auton uudeleen ja taas laukattiin kuin nuori varsa!
Eli vastasi kaasuun kuin moottorissa olisi ollut alle sata heppaa ja vaihde ei lukittunut/vaihtunut.
Koodeja:
N82/2 - Battery management system (BMS)
P142A00 There is a vehicle-side isolation alert in the high-voltage on-board electrical system.
Esiintynyt kolme kertaa.
U301700 The real-time internal control unit clock has a malfunction.
Frequency counter 72 (!! WTF?!) ja tilana A+S eli current + stored.
Tällaisen löysin:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 7-9999.pdf
N3/10 - Motor electronics 'MED40' for combustion engine
'M274' (ME)
P052E71 The valve for crankcase ventilation has a malfunction. The actuator is blocked.
Kilometreistä päätellen meinannut huohotus tjms. jäätyä umpeen Hollannin autossa?
N10/6 - Front signal acquisition and actuation module (Driver-side
SAM)
P126F11 The signal 'Hot start' from the automatic engine start/stop system has a malfunction. There is a short circuit to ground.
B181E64 The sensor for the engine hood has a malfunction. There is an implausible signal.
Ilmeisesti huolimattomasti suljettu konepelti aiheutti piipityksen kesken ajon ja nämä kaksi koodia tuli samalla kilometrimäärällä.
N83/5 - Charger (SG-LG)
P066600 The internal temperature sensor of the control unit has an electrical fault.
Pirullinen koodi ja frequency counterissa 83
P13E800 The lock for the charging cable is jammed open.
Laskurissa 28.
Lataus on keskeytynyt ehkä seitsemisen kertaa nyt kesken kaiken latauksen alussa.
N127 - Control unit 'Powertrain' (PTCU)
P0CF600 The electric circuit of the pilot function has a short circuit to positive.
P0D5800 The sensor for contact detection between the female contact and the charging cable has a short circuit to
ground.
Nämä kaksi vanhoja koodeja samalla kilometrimäärällä.
P066600 The internal temperature sensor of the control unit has an electrical fault.
Jälleen pirullinen koodi mutta "vain" kaksi kertaa laskurissa,..
P1D8C92 The switchover valve of low-temperature circuit 1 has a malfunction. The function or the instruction is faulty.
Nolla vauhdissa tällainen kertaallee.
A90 - Control unit 'COLLISION PREVENTION ASSIST' (SG-AWF)
C10C6FA The control unit 'COLLISION PREVENTION ASSIST' is blocked by dirt or by a foreign object.
N30/4 - Electronic stability program (ESP®)
Implausible data were received from control unit 'Transmission'.
Y3/8n4 - Fully integrated transmission control (VGS)
P272A00 The specified position of component 'Y3/8 (Fully integrated transmission control controller unit)' cannot be reached.
Tämä tuli ilmi kun ekan kerran käytin kodien luvussa mutta eivät hoksanneet kilsoja katsoa. Tämä on todella vanha koodi kun kilometrit ovat 5000km (autolla ajettu nyt 107 000km.
Olisipa mahtava kun näihin jotain kommenttia saisi. Huolto on tietysti ihan pihalla. Eivät aluksi oikein tosissaan ottaneet ja vain koodeja lukivat. Tehtaalta apuja nyt kyselevät.