24V bensa-rivikuutosen lämmöt
24V bensa-rivikuutosen lämmöt
Käykö M104 liian kylmänä, jos -7°C pakkasella moottoritiellä reilua satkua ajettaessa lämpömittari näyttää näin? :
Moottoritieltä pois, pari rauhallista kiihdytystä risteyksestä viidenkympin nopeuteen, ja tilanne on tämä:
Pitäisiköhän tuohon vaihtaa toisenlainen termari? Lämpöjä ei kovin helposti saa nousemaan, vaikka ripeämminkin etenisi tovin. Toisaalta lämmöt nousevat noihin lukemiin hyvin nopeasti liikkeellelähdön jälkeen, ehkä parin kilometrin aikana (jos ollut lohkolämppärissä / keli on lämpimämpi). Ja miten se nyt meni, onko tuo 80°C:n ja 120°C:n välissä oleva viiva 90°C vai 100°C?
BTW: onko jenkkimallissa °F -lämpömittari?
Moottoritieltä pois, pari rauhallista kiihdytystä risteyksestä viidenkympin nopeuteen, ja tilanne on tämä:
Pitäisiköhän tuohon vaihtaa toisenlainen termari? Lämpöjä ei kovin helposti saa nousemaan, vaikka ripeämminkin etenisi tovin. Toisaalta lämmöt nousevat noihin lukemiin hyvin nopeasti liikkeellelähdön jälkeen, ehkä parin kilometrin aikana (jos ollut lohkolämppärissä / keli on lämpimämpi). Ja miten se nyt meni, onko tuo 80°C:n ja 120°C:n välissä oleva viiva 90°C vai 100°C?
BTW: onko jenkkimallissa °F -lämpömittari?
vanhemmiten termari jumii vaikka olisi ihan oikea. Onko noihin "kesätermaria" edes olemassa? Omaan kärryyn oli valittavana ilmastointi / ei ilmastoitun termari. Mä vaihdoin tohon 2.2 16v bensakoneeseen termarin kun oireet oli vähän samat ja nyt viisari pysyy hivenen ylempänä jopa moottoritiellä ajaessa. Toihan vaikuttaa jo bensankulutukseen aika lailla kun käy kylmänä.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Minulla tuo dieseli tekee samaa mutta pienemmällä liikkeellä, eli kun pakkasella lähtee moottoritielle niin ei lämmöt nouse kuin 80 viivalle,mutta kun hiljentää rampista ulos ja moottori käy hetken pienemmillä kierroksilla niin lämmöt nousee normaaliin eli siihen 85-87 ja siinä ne jököttää sitten vaikka ajaisi maan ääriin.
Vahva MUTU on että on ominaisuus,edelliset volvot teki ihan samaa.
Lämpöö on täälläkin riittänyt.
Vahva MUTU on että on ominaisuus,edelliset volvot teki ihan samaa.
Lämpöö on täälläkin riittänyt.
Lämpömittari
Minulla on sama kone ja lämpömittari käyttäytyy samalla lailla. Termari vaihdettu n. 20.000 km sitten. Sanoisin että on täysin normaalia käytöstä.
S320L -97
Juu, 87c termari siellä oli ja uusi on samanlainen. KL- varaosista tilasin ja on samanmerkkinen kuin alkuperäinen. tuohon 16 venaseen maksoi pyöreästi 20egee ja oli helppo vaihtaa kun on kannen päällä. Vanhan kun otin pois niin valmistusleima oli vuodelta -92 eli hyvin todennäköisesti alkuperäinen. Toinen vaihtoehto on että lämpömittari heittää, noi ei kovinkaan tarkkoja taida vanhemmiten olla.m4rcuz kirjoitti:Laitoitko "juha" samanlaisen termarin mikä oli aiemminkin? Voihan olla että tossa jumii. Mutta lämpöä kyllä on sisätiloihin riittänyt kolmenkympin pakkasillakin tarpeeksi. Entäs sitten, jos vaihtaa toisentyyppisen termarin, niin mitä tapahtuu kesällä? Ylikuumenee?
KL-hinnasto näyttää m104 termarin hinnaksi 16egee ja todentotta siellä on välimerenmalli joka aukeaa 79c ja sitten 87c .
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Eipäs ole hinnalla pilattu! Voisi vaihtaa varmuuden vuoksi. Auto on myyty uutena Saksaan, joten tuskinpa siinä mediterraanitermaria on, mutta pitäneepä tarkistaa asia. Mahdollista on tuokin, että siinä lämpömittarissa on virhettä. Kesällä lämmöt eivät nouse hirveästi korkeammalle, mutta kone tuntuu käyvän hirmuisen kuumana (pellin avaa niin kunnon lämpöhönkäys tulee vastaan)juha kirjoitti:KL-hinnasto näyttää m104 termarin hinnaksi 16egee ja todentotta siellä on välimerenmalli joka aukeaa 79c ja sitten 87c .
Jumii juu vanhemmiten, 300CE:ssäkin oli ilmeisen alkuperäinen 87-termari, jolla lämmöt eivät edes kesähelteillä nousseet juurikaan yli 80, maantiellä oli aina jossain 70-75C tienoilla. Heti kun vaihdettiiin bränäri 87, on lämmöt kaikessa ajossa kesällä ja talvella aina selvästi tuon 80 asteen viivan yli. Jonkun kymmenen asteen lämpötilaeron luulisi vaikuttavan jo kulutuksessakin jonkun verran. Niin ja harakiritermareita ei kannattane ostaa, nehän eivät kuuleman mukaan toimi kunnolla edes uutena.