Ovitaskussa siinä kankaisessa kotelossa.luokyio kirjoitti:Mihin ihmeeseen muuten näissä on tarkoitettu käyttöohjekirjat yms säilöttävän? Tuohon lokeroon ei mahdu mitään ja perinteistä hanskalokeroa ei ole olemassakaan...
S124 E 280 teinirassin elvytys
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Vähän hassusti jää, mutta ymmärrettävä toki, että suunnittelijoilla ei ollut alunperin apparin airbag päällimmäisenä mielessä, joten sen mukaantulo väkisin sotkee asioita alkuperäisestä suunnitelmasta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Siinähän näkyy köllöttelevän mummon markkakin, joita tuollaisen ostamiseen uutena suomessa on tarvittu yli puolimiljoonaaluokyio kirjoitti:Nyt sain noita puuttuvia pölysuojia sinne sun tänne, muut meni kiltisti paikalleen, mutta millä ihmeellä tuo kuskin puolen umpion taustasuoja mahtuu kiinni? ABS-laatikon rauta tulee niin älyttömän lähelle umpiota ettei tuo tunnu mahtuvan mitenkään päin...
[ [url=https://farm1.staticflickr.com/930/43790515452_4b55b92bf1_b.jpg] ][/url]
Keskikonsolissa olevan lokeron liukukansi puuttuu, pitää jostain etsiä joko kansi, tai vaikka koko lokero. Mihin ihmeeseen muuten näissä on tarkoitettu käyttöohjekirjat yms säilöttävän? Tuohon lokeroon ei mahdu mitään ja perinteistä hanskalokeroa ei ole olemassakaan...
[ [url=https://farm2.staticflickr.com/1815/41976587110_c1002539ef_b.jpg] ][/url]
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Mummon markka löytyi pystäristä ostaessa, siirsin tähän kun sopii ajan henkeen. Tästä ei löytynyt kuin kasa kruunuja.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Mankka tuli, hienosti sopii. Kasettipuoli poistettu, tilalla BT-moduuli. Kun laittaa kasettipuolelle, niin pääsee soittelemaan puhelimen kautta. Myös 3.5mm lähtö löytyy takana, mutta en nyt keksi sille erityistä käyttöä kun sinihammas on olemassa, joten en vetänyt sitä minnekään.
Moottoriantenni ei liiku, ja kanavat kuuluu aika huonosti. Antennissa lie jotain...
Kajarit menee vaihtoon, edessä pörisee oikealla ja takana ovessa pätkii. Aikanaan vaihdoin sedaniin Rainbowin mallikohtaiset ja olin oikein tyytyväinen. Onko parempia jo markkinoilla? Onko takaovien kaiuttimet samanlaiset?
Edit: takana on ruuvattavat 10 cm, edessä se 120mm klipsikiinnitys. Crunchilta saisi koko setin plug'n'playnä, mutta tekeeköhän noilla mitään?
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... 2969654839" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja koska kuvat on kivoja, Bilt Hamberin Autobalmit pintaan hierottuna. Apukuskin lokarin huonoa maalausta ei edes balmi pelasta, vaikka paljon se meikkaakin.
Seisontajarrun poljin ei palaudu ylös asti vaan jää löysänä liian alas. Itse jarru toimii kyllä kuten pitää, ja polkimenkin saa pysymään ylhäällä kun avustaa jalalla samalla kun vapauttaa.
Ulkolämpömittari horisee omiaan, hakureissulla kun todellinen lämpötila pyöri vajaassa 30 asteessa, mittari näytti yli 40. Toisaalta tuossa pihassa käytellessä näyttää välillä parikymmentä astetta liian vähän, ja joskus taas ihan oikeinkin. Oletettavasti anturi vaihtoon?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Siisti juttu tuo modattu soitin. Voisi itsekin harkita SL:ään, mutta handsfreen puute kyllä häiritsee. Itselläni on Continentalin TR7412UB-OR joka sopii tyylillisesti aika hyvin näihin 90-luvun Mersuihin.
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Mulla ja monella muullakin tuohon vaivaan on auttanut auton pohjan alla olevan linkkumekanismin puhdistus ja voitelu. Siis se värkki, joka jakaa voiman polkimelta tulevalta yhdeltä vaijerilta kahdelle takapyörälle menevälle vaijerille.luokyio kirjoitti: Seisontajarrun poljin ei palaudu ylös asti vaan jää löysänä liian alas. Itse jarru toimii kyllä kuten pitää, ja polkimenkin saa pysymään ylhäällä kun avustaa jalalla samalla kun vapauttaa.
...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Ääni tälle! Ei auta vaik ois vaijereita myöte kaikki kilkkeet uutta, ni linkku jos jää putsaamatta ni jo on kohta taas kulunu uuet kengät iha suotta. Kaikista pahiten jumivat linkut löytyy yleensä "ammattilaisen toimesta ruostesuojatuista" autoista, kun ruoste oike turvottaa sen massakerroksen siinä linkussaNozki kirjoitti:Mulla ja monella muullakin tuohon vaivaan on auttanut auton pohjan alla olevan linkkumekanismin puhdistus ja voitelu. Siis se värkki, joka jakaa voiman polkimelta tulevalta yhdeltä vaijerilta kahdelle takapyörälle menevälle vaijerille.luokyio kirjoitti: Seisontajarrun poljin ei palaudu ylös asti vaan jää löysänä liian alas. Itse jarru toimii kyllä kuten pitää, ja polkimenkin saa pysymään ylhäällä kun avustaa jalalla samalla kun vapauttaa.
...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Pitääpä tutkia, kiitokset vinkeistä.
Kaukolukko pitäisi asennella, kun kuskin kahva on jostain vanhemmasta ilman vastaanotinta ja kaukosäätimetkin ovat hukassa. Onneksi hyllyyn on jäänyt käyttämätön setti.
Mutta eipä nyt ihan heti mennyt jakeluun. Foorumeilta löytyy ohjeita vuosien takaa, mutta värit ei nyt kyllä täsmää. Kytkentäkaavio on näin:
Dealerin kirjoittamissa ohjeissa lukee, että pitäisi löytyä letku jonka sisällä on ruskea, punainen ja sininen johto. Muuten osuu, mutta sinistä ei ole vaan musta. Olenkohan väärässä letkussa kiinni? Kaiken lisäksi tuo punainen ei mene minnekään vaan roikkuu irrallaan kojetaulun sisällä...
Kaukolukko pitäisi asennella, kun kuskin kahva on jostain vanhemmasta ilman vastaanotinta ja kaukosäätimetkin ovat hukassa. Onneksi hyllyyn on jäänyt käyttämätön setti.
Mutta eipä nyt ihan heti mennyt jakeluun. Foorumeilta löytyy ohjeita vuosien takaa, mutta värit ei nyt kyllä täsmää. Kytkentäkaavio on näin:
Dealerin kirjoittamissa ohjeissa lukee, että pitäisi löytyä letku jonka sisällä on ruskea, punainen ja sininen johto. Muuten osuu, mutta sinistä ei ole vaan musta. Olenkohan väärässä letkussa kiinni? Kaiken lisäksi tuo punainen ei mene minnekään vaan roikkuu irrallaan kojetaulun sisällä...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Nii eihän tässä vissiin ollu alkuperäistä keskuslukkoa, eiku siis kauko-ohjausta tehtaan asentamana? Silloin se on eri tavalla johdotettu, jos on, eikä kuskin oveen muistaakseni mene ollenkaan niitä mainittuja johtoja.
Mutta tuo ei mun mielestä yhtään näytä siltä johtonipulta, jota haetaan. Siinä se ei ole niinkuin tuollaista lyttyyn menevää PVC-letkua se sukka, vaan sellaista enemmän mattapintaista ja kumisen oloista, sellaista, joka menee itsekseen pyöreäprofiiliseksi, jos sitä ei paina kasaan. Aika ohkainenkin se on, kun siellä on vaan kolme ohutta johtoa sisällä.
Kuskin jalkatilassahan tässä ollaan, eikö? Olisin näkevinäni seisontajarruvaijerin, niin siitä päättelen. Meinaan, kun muistelisin myös silleen, että matkustajan puolella joku niistä ohjausjohdoista on eri värinen kuin kuskin puolella, tyyliin sininen kuskin puolella ja vihreä matkustajan puolella.
Mutta tuo ei mun mielestä yhtään näytä siltä johtonipulta, jota haetaan. Siinä se ei ole niinkuin tuollaista lyttyyn menevää PVC-letkua se sukka, vaan sellaista enemmän mattapintaista ja kumisen oloista, sellaista, joka menee itsekseen pyöreäprofiiliseksi, jos sitä ei paina kasaan. Aika ohkainenkin se on, kun siellä on vaan kolme ohutta johtoa sisällä.
Kuskin jalkatilassahan tässä ollaan, eikö? Olisin näkevinäni seisontajarruvaijerin, niin siitä päättelen. Meinaan, kun muistelisin myös silleen, että matkustajan puolella joku niistä ohjausjohdoista on eri värinen kuin kuskin puolella, tyyliin sininen kuskin puolella ja vihreä matkustajan puolella.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
...niin vielä. Tosta saa jotain käsitystä sen kyseisen (ovelle menevän keskuslukko-ohjauksen) johtonipun kokoluokasta ja ulkoisesta olemuksesta. Kuvassa olen itse viiltänyt sen, jotta saa liitoksen tehtyä sinne sisään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Luulin, että kaikissa E-malleissa oli kaukolukko? Jos ei, niin sitten ei varmaan tässäkään kun varustelista ei siitä mainitse.
Muut jalkatilassa olevat piuhat menee tuohon sähköboksiin, ei varmaan mikään näistä? Toki vaikeuttaa vielä se, että on tuolla aiemminkin tehty jotain omia sähkövetoja...
Muut jalkatilassa olevat piuhat menee tuohon sähköboksiin, ei varmaan mikään näistä? Toki vaikeuttaa vielä se, että on tuolla aiemminkin tehty jotain omia sähkövetoja...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Joo, tosiaan kyllä se lukkojen kaukosäätö ainakin vielä -94 on ollut lisävarusteena ainakin tietyillä markkina-alueilla. Mun ranskantuontiautosta se esim. puuttuu. Jos se on olemassa, niin auton avain pitäis olla linkkumallia ja kuskin oven kahvan alapuolella samoin kuin takaluukun lukon vieressä on peltiin upotettu se tumma neliskanttinen about peukalonkynnen kokoinen infrapunajuttu, jossa vilkkuu valoja, kun ovia avataan ja lukitaan.
No anyways, käsittääkseni sitä johtonippua ei pitäisikään olla tuolla alueella, joka sun viimeisimmässä kuvassa näkyy. Se tulee siis A-pilarin sisältä jalkatilaan, josta jatkaa sen muovikantisen kanaalin sisällä taaksepäin, kohti keskuslukon pumppuyksikköä.
Kuvassa sama homma matkustajan puolella, vissiin tossa mun sormi osoittaa suunnilleen sitä kyseistä suojaletkua, jonka sisällä mainitut johdot ovat. Kuskin puolella menee vastaavasti; tossahan on nyt se osittain kynnyksen alle tuleva verhous poistettuna.
No anyways, käsittääkseni sitä johtonippua ei pitäisikään olla tuolla alueella, joka sun viimeisimmässä kuvassa näkyy. Se tulee siis A-pilarin sisältä jalkatilaan, josta jatkaa sen muovikantisen kanaalin sisällä taaksepäin, kohti keskuslukon pumppuyksikköä.
Kuvassa sama homma matkustajan puolella, vissiin tossa mun sormi osoittaa suunnilleen sitä kyseistä suojaletkua, jonka sisällä mainitut johdot ovat. Kuskin puolella menee vastaavasti; tossahan on nyt se osittain kynnyksen alle tuleva verhous poistettuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kiitos, vaikeaksi menee, en vaan löydä oikeaa... Ruskeaa ja punavalkoista piuhaa vaan löytyy. Puukotettu kohta kaikki letkut... Kohta nöyrryttävä käyttämään avainta
Kokeilin kaivella apparin puolelta, samat värit sielläkin, mutta mielenkiintoisempana lattialla oli reilusti vettä. Jostain pääsee pesussa / sateella sisään...
Pörinänpoistosarjakin saapui, toivottavasti tekee hommansa:
Kokeilin kaivella apparin puolelta, samat värit sielläkin, mutta mielenkiintoisempana lattialla oli reilusti vettä. Jostain pääsee pesussa / sateella sisään...
Pörinänpoistosarjakin saapui, toivottavasti tekee hommansa:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Sähköantennista sen verran, että älä ainakaan heti heitä mäjelle, ennen kuin oot tarkistanu sisältä juotokset. Ittellä ensin oireili ja lopulta lakkas toimimasta kokonaan. Sisältä löytyy pieni piirilevy ja mulla oli siinä tulevan virran juotokset vioittuneet. Juotin uudelleen ja taas toimii. Ja jos itse piiskassakin on vikaa, niin sekin kannattaa uusia.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kajarit tuli, eteen meni vanhasta muistista, kun tein saman 200 D:hen melkein 15 vuotta sitten. Parani kivasti, etenkin kun apukuskin puoleinen oli puoliksi irti.
Takana iski tenkkapoo, elementit lähti irti helposti, mutta missä asti tuo johtojen liitos on? Ei tule pihalle ovipahvin takaa, pitääkö koko verhoilu irrottaa?
Takana iski tenkkapoo, elementit lähti irti helposti, mutta missä asti tuo johtojen liitos on? Ei tule pihalle ovipahvin takaa, pitääkö koko verhoilu irrottaa?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Lopulta sopivat vanteet alla. Puhalluksen ja maalauksen vaatisi, mutta menköön sellaisenaan nyt. Jos sattuu ihme, ja osaan olla vaihtamatta autoa ennen kuin renkaat kuluu loppuun, voisi olla restauroinnin paikka. Trianglen Snowlink-kitkat koossa 205/55r16, näistä renkaista jäi tosi hyvä kuva s211:n alla, katsotaan miten käy mielipiteen kun ESP ei ole apuna. Melkein olisi voinut olla vähän leveämpikin 8 tuuman vanteelle, hieman venykumifiilistä.
Melko matalaksi meni, aiemmin paikallaan olleet hieman liian matalat renkaat jättivät enemmän tilaa lokasuojan kaareen niin korostuu.
Millaiset iskarit kuuluu olla tasonsäädössä, nämä näyttää niin tavallisilta että onkohan poistettu käytöstä koko järjestelmä?
Melko matalaksi meni, aiemmin paikallaan olleet hieman liian matalat renkaat jättivät enemmän tilaa lokasuojan kaareen niin korostuu.
Millaiset iskarit kuuluu olla tasonsäädössä, nämä näyttää niin tavallisilta että onkohan poistettu käytöstä koko järjestelmä?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Näkyy olevan tehty se, mitä ei pitäisi tehdä, eli vaihdettu taakse normi-iskarit . Mielenkiinnolla odotan kuvaa, kun taakse lastataan 500 kg tiiliä tms. Näkisi kerrankin, miten se perä toimii tavan iskareilla.luokyio kirjoitti:
Millaiset iskarit kuuluu olla tasonsäädössä, nämä näyttää niin tavallisilta että onkohan poistettu käytöstä koko järjestelmä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Minkähän lie iskarit sinne on tuupattu, onko ajossa minkälainen tuntuma? Olikohan joku yellow stuff tms. Säädettävät tolpat, mitkä kuulemma pelittää hyvin vaikka rata-ajossa. Itsellähän tuon tasonsäädön linjat, paine akut jne uusittiin talvella korjaamolla ja on kyllä erittäin hyvä ajella toimivana.
Merseedespents
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Ajossa ei huomannut mitään ihmeellistä, sinänsä tällähän en ole ajanutkaan kuin hakureissun kotiin. Nyt odotellaan vaan kylmempiä kelejä, että ässä joutaa talvilevolle ja tämän kitkat ei sula enää alle. Ei varmaan pidä sitten lastata puolta tonnia tiiliä kyytiin.
Ei ihmekään että tuo 205/55R16 näyttää vähän venytetyltä, taulukoiden mukaan levein sopiva vanne on tuolle 7,5", ja nuo kasireiät on 8"... No ei liene vaarallista, tosituunarit venyttelee ongelmitta reilumpiakin vääryyksiä.
Ei ihmekään että tuo 205/55R16 näyttää vähän venytetyltä, taulukoiden mukaan levein sopiva vanne on tuolle 7,5", ja nuo kasireiät on 8"... No ei liene vaarallista, tosituunarit venyttelee ongelmitta reilumpiakin vääryyksiä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Pörinäputki viskattu mäelle, ai että muuttui mukavaksi ajella matkaa. Kiihdyttäessä huomaa että on tarvikeputki - uskoisin orkkiksen olevan hiljaisempi - mutta tasakaasulla menee kyllä niin sukkasillaan nyt. Tuossa vakionopeudensäädin kytkettynä maantietä ajellessa tuli väkisin mieleen ajatus, että onko autot kehittyneet olennaisesti muutamaan vuosikymmeneen...
Takaa näyttää hassulta kun pönttö on metallin värinen entisen mustan taustaan häviävän sijaan.
Öljyt vaihdettu samalla, tuli mustat dieselimäiset öljyt ulos. Ei tietoa edellisestä vaihdosta, mutta tuskin ihan äskettäin...
Takaa näyttää hassulta kun pönttö on metallin värinen entisen mustan taustaan häviävän sijaan.
Öljyt vaihdettu samalla, tuli mustat dieselimäiset öljyt ulos. Ei tietoa edellisestä vaihdosta, mutta tuskin ihan äskettäin...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Sulla roikkuu putki, käy orkkikset kantikkaat "välipalalliset" kannatinkumit. Jos tarjoavat pyöreitä mitä EPC saattaa tarjota, älä hyväksy - jää liian alas. Omassa TDT:ssä kävi niin, mutta jonkun bensafarkun kumeilla korjaantui.luokyio kirjoitti:Pörinäputki viskattu mäelle, ai että muuttui mukavaksi ajella matkaa. Kiihdyttäessä huomaa että on tarvikeputki - uskoisin orkkiksen olevan hiljaisempi - mutta tasakaasulla menee kyllä niin sukkasillaan nyt. Tuossa vakionopeudensäädin kytkettynä maantietä ajellessa tuli väkisin mieleen ajatus, että onko autot kehittyneet olennaisesti muutamaan vuosikymmeneen...
Takaa näyttää hassulta kun pönttö on metallin värinen entisen mustan taustaan häviävän sijaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Hmm, käy järkeen. Tällaiset tuli putken mukana ja samanlaiset oli ennaltakin:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Yoloswag
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Vielä ajattelin palata tohon keskulukon ohjaukseen, vaikka se viesti onkin jo vanha. Nyt siihen satuin kiinnittämään huomiota.
Mun mielestä ulkonäöltään tuo letku, johon laitoin nuolen, näyttää siltä oikealta. Se ei ole kiiltävää mustaa PVC-letkua, kuten useimmat niistä ovat, vaan enemmän kumimaista, pehmeää ja pinnaltaan karheaa. Jos vertaat tota tuohon mun ylempänä postaamaani kuvaan, niin eikö tuo ole aika samannäköinen.
Siis tässä viestissä; mä en jotenkin nyt saa sitä kuvaa näppärästi suoraan tähän:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4#p1235164
Mun mielestä ulkonäöltään tuo letku, johon laitoin nuolen, näyttää siltä oikealta. Se ei ole kiiltävää mustaa PVC-letkua, kuten useimmat niistä ovat, vaan enemmän kumimaista, pehmeää ja pinnaltaan karheaa. Jos vertaat tota tuohon mun ylempänä postaamaani kuvaan, niin eikö tuo ole aika samannäköinen.
Siis tässä viestissä; mä en jotenkin nyt saa sitä kuvaa näppärästi suoraan tähän:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4#p1235164
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kiitokset vinkistä, pitää vielä tuo tarkistaa jos jäi viimeksi huomaamatta. Kyllästyin etsimään niin jäänyt homma etenemättä Pitää jatkaa harjoituksia.
Pakoputki hiljeni lopullisesti kun huomasin sen vuotavan katin takaa vielä liitoksesta. CRC:n paikkausmömmöt läästin päälle niin nyt suhisee kuten pitääkin eikä pörise enää. Katsotaan onko pysyvä ratkaisu vai pitääkö vielä pudottaa alas ja tiivistää paremmin.
Pakoputki hiljeni lopullisesti kun huomasin sen vuotavan katin takaa vielä liitoksesta. CRC:n paikkausmömmöt läästin päälle niin nyt suhisee kuten pitääkin eikä pörise enää. Katsotaan onko pysyvä ratkaisu vai pitääkö vielä pudottaa alas ja tiivistää paremmin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Millainen polttoaineen kulutus on ollut?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Tuli vaihdettua tämä loppusyksystä tuohon 213:een joten jäi elo vähän lyhyeksi. Kulutus oli kyllä kova, 13 litran nurkilla taisi olla keskimäärin. Ässä kasilla oli paljon pihimpi.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D