SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Morjes!
Tuli viimetalvena ostettua kauan haaveissa ollut mersun kuningasmalli eli sec. Secci oli jo aloitettu projekti, joka oli kuitenkin jäänyt kesken, varmaan korroosiovaurioiden laajuus yllätti edellisen omistajan
Myin secin koneen kaverin isälle 450 sl:ään koska itellä haaveissa istuttaa pellin alle tuoreempaa v8 tekniikkaa ahdistettuna, joko chevy ls tai mersun m113.
Etulokarit on korjauskelvottomassa kunnossa, samoin apparin takakaari/helma. Ostin ruostevauioiden korjaamista silmälläpitäen AMG 6.0 widebody korisarjan. Auto on kauttaaltaan melko huonokuntoinen, eli menee täydelliseen purkuun koko kori ja puuteellinen sisusta korvataan kuppipenkeillä ja turvakaarilla.
Tavoitteena olisi rakennella pikkuhiljaa ratakelpoinen, mutta edelleen kilvissä oleva menopeli. Päivittelen jonkinverran tänne tarinaa projektin kulusta, mutta varmaan enemmän kuvia ja toimintaa löytyy tulevaisuudessa instagrammista @sec560project .
Ja hei jos jollain on ylimääräisenä takalasi secciin, joka ei olisi halki eikä, homeessa niin kaupaa saa.
Muutamat kuvat projektin lähtötilanteesta:
Tuli viimetalvena ostettua kauan haaveissa ollut mersun kuningasmalli eli sec. Secci oli jo aloitettu projekti, joka oli kuitenkin jäänyt kesken, varmaan korroosiovaurioiden laajuus yllätti edellisen omistajan
Myin secin koneen kaverin isälle 450 sl:ään koska itellä haaveissa istuttaa pellin alle tuoreempaa v8 tekniikkaa ahdistettuna, joko chevy ls tai mersun m113.
Etulokarit on korjauskelvottomassa kunnossa, samoin apparin takakaari/helma. Ostin ruostevauioiden korjaamista silmälläpitäen AMG 6.0 widebody korisarjan. Auto on kauttaaltaan melko huonokuntoinen, eli menee täydelliseen purkuun koko kori ja puuteellinen sisusta korvataan kuppipenkeillä ja turvakaarilla.
Tavoitteena olisi rakennella pikkuhiljaa ratakelpoinen, mutta edelleen kilvissä oleva menopeli. Päivittelen jonkinverran tänne tarinaa projektin kulusta, mutta varmaan enemmän kuvia ja toimintaa löytyy tulevaisuudessa instagrammista @sec560project .
Ja hei jos jollain on ylimääräisenä takalasi secciin, joka ei olisi halki eikä, homeessa niin kaupaa saa.
Muutamat kuvat projektin lähtötilanteesta:
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Eikös LS7 olis aika hyvä ratkaisu koneeksi? Palikkaa saa vaikka kuinka paljon rakentelua ajatellen eikä ne ole edes aivan älyttömissä hinnoissa!
Juu ja aihion on tuolaiseen tarkoitukseen suorastaan loistava... eiköhän niitä reilusti parempia riitä entisöintiin!
Juu ja aihion on tuolaiseen tarkoitukseen suorastaan loistava... eiköhän niitä reilusti parempia riitä entisöintiin!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Hieno projekti tulossa, melko huonolta tuo sun kori näyttää joten hyvä aihio tuohon hommaan.
Itseltä löytyy kanssa tuo korisarja, mutta vielä mietinnässä laitanko sen tulevana talvena autoon..
Itseltä löytyy kanssa tuo korisarja, mutta vielä mietinnässä laitanko sen tulevana talvena autoon..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Mitenkään haluamatta lannistaa intoa lähtötilanteessa tuon ikäisissä mersuissa ruostekorjauksilla ja työmäärällä on taipumus moninkertaistua alkuperäiseen arvioon verrattuna.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Tän projektin kanssa ei oo tarkotus kiirehtiä, joten sinällään peltitöiden määrällä ei ole miulle väliä. Ja olen jo yhden paalivalmiin yykaakoon parsinut näyttelykuntoon ja sen kori oli vielä paljon heikommassa kunnossa kuin tämä. Korisarjassa arveluttaa sen huono laatu, tai mikään osa ei oikein sovi kunnolla mihinkään, mutta painitaan sen kanssa sitten kun on sen aika.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Tämän olen huomannut todeksi harrastevitoa korjatessani; kurkataanpa vielä tuotakin, ouu...Sharedoc kirjoitti:Mitenkään haluamatta lannistaa intoa lähtötilanteessa tuon ikäisissä mersuissa ruostekorjauksilla ja työmäärällä on taipumus moninkertaistua alkuperäiseen arvioon verrattuna.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Ei kai näitä kannata tehdä jos töitä pelkää.
Hienoa ettei tästä ole tulossa pussihousuprojekti. Nostan hattua niillekin mutta on mukavempi seurata tällaisia projekteja.
Tsemppiä hommiin!
Hienoa ettei tästä ole tulossa pussihousuprojekti. Nostan hattua niillekin mutta on mukavempi seurata tällaisia projekteja.
Tsemppiä hommiin!
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Jebadabaduu ! Loistava projekti, jatka tätä !
Vaikka pikkaisen rusteisena, silti maaiman kaunein auto
Pikku lisäys. Vaikka tollasia pieniä ruostejuttuja tulee niin ne saa kyllä korjattua.
Kun aihiona on täydellisyys, projektiin löytyy aina suurta intoa !! Jatka eteenpäin, haluan nähdä lisää kuvia tästä
Vaikka pikkaisen rusteisena, silti maaiman kaunein auto
Pikku lisäys. Vaikka tollasia pieniä ruostejuttuja tulee niin ne saa kyllä korjattua.
Kun aihiona on täydellisyys, projektiin löytyy aina suurta intoa !! Jatka eteenpäin, haluan nähdä lisää kuvia tästä
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Suosittelen hankkimaan heti tämän, näkyy jo noista kuvista monta paikkaa mihin tarvii. Esimerkkinä takalasin ja takalamppujen ympäryksien korjaamiseen ehdoton värkki.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Anteeksi hätäisyyteni mutta mikämikämikämikä ? Pistehitsausvehje ?
Yritin kuvasta katsella mutta en saanut täyttä ymmärrystä. Mikä toi vehjes on ? Onko se reiäntekokone, pistehitrsari vai mikä ihmetys ?
En tiedä onko mitään järkeä kertoa että mikä laite on ja miten sitä käytetään.
Mutta silti..mikä tämä vehje on ?
Yritin kuvasta katsella mutta en saanut täyttä ymmärrystä. Mikä toi vehjes on ? Onko se reiäntekokone, pistehitrsari vai mikä ihmetys ?
En tiedä onko mitään järkeä kertoa että mikä laite on ja miten sitä käytetään.
Mutta silti..mikä tämä vehje on ?
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Niin joo toki, kutistin/venytin toi on.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Sensuroitu ja kuopattu omasta tahdosta
Viimeksi muokannut Mika_Veee, La 22.09.2018 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Tää ei voi olla pistehitsauslaite..
Siis pistehitsauslaite ??
Ei voi olla totta..ja sä väitit jotain että sinkitys ei toimi suditettuna ?
Täällä taitaa tyh..eih.
Eeeii..mä olen tullut lastenpalstalle, missä vaihdetaan vaipat ?
Siis pistehitsauslaite ??
Ei voi olla totta..ja sä väitit jotain että sinkitys ei toimi suditettuna ?
Täällä taitaa tyh..eih.
Eeeii..mä olen tullut lastenpalstalle, missä vaihdetaan vaipat ?
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Joo ei siis kaikki kannatukset SEC-miehelle !
En vaan vieäkään ymmärrä että mikä tämä vehjes on, en vaan ymmärrä.
Oliko tämä se sama mies joka sanoi että sinkityksestä ei ole mihinkään ?
Enkä nyt tarkoita missään nimessä jutun kirjoittajaa, vaan tätä joka kertoo tästä ihmelaitteesta jotain.
Hänelllä täytyy olla jotain salaista tietoa, koska hän kiisti aiemmin sinkityksen.
Nyt vaan, kerro mitä iloa tästä laitteesta on SEC kunnostamiseen ja miksi ja miten ?
En vaan vieäkään ymmärrä että mikä tämä vehjes on, en vaan ymmärrä.
Oliko tämä se sama mies joka sanoi että sinkityksestä ei ole mihinkään ?
Enkä nyt tarkoita missään nimessä jutun kirjoittajaa, vaan tätä joka kertoo tästä ihmelaitteesta jotain.
Hänelllä täytyy olla jotain salaista tietoa, koska hän kiisti aiemmin sinkityksen.
Nyt vaan, kerro mitä iloa tästä laitteesta on SEC kunnostamiseen ja miksi ja miten ?
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Mieletöntä Secciä !!!
Korkki kii, kiikki kii. En vaan ymmärtänyt että mihin tollasta vehjettä tarvitaan.
En sano että anteeksi tyhmyyteni, mutta heitän kyssärin.
Mä ostin tällaisen pihti-apparaatin 30 vuotta sitten Otin valokuvan äsken.
.Tuo pää kääntyy, eli saa pokkaus-saumaa, tai reikiä peltiin piste-hitseille.
Mikä ihme tässä 30 vuodessa on niin paljon muuttunut että mun
pitäisi tollanen helwvatun iso vehje hankkia, ja ..ja..vetää korkki kii ?
Tai helpompi kysymys. Miksi pellin reiittämiseen/pokkaamiseen tarvitaan nykyään tollanen kottikärryilla kuljetettava laite ???
Mä en vaan ymmärrä, selitä mulle !
Korkki kii, kiikki kii. En vaan ymmärtänyt että mihin tollasta vehjettä tarvitaan.
En sano että anteeksi tyhmyyteni, mutta heitän kyssärin.
Mä ostin tällaisen pihti-apparaatin 30 vuotta sitten Otin valokuvan äsken.
.Tuo pää kääntyy, eli saa pokkaus-saumaa, tai reikiä peltiin piste-hitseille.
Mikä ihme tässä 30 vuodessa on niin paljon muuttunut että mun
pitäisi tollanen helwvatun iso vehje hankkia, ja ..ja..vetää korkki kii ?
Tai helpompi kysymys. Miksi pellin reiittämiseen/pokkaamiseen tarvitaan nykyään tollanen kottikärryilla kuljetettava laite ???
Mä en vaan ymmärrä, selitä mulle !
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Mä häpeän. Tämä on oikeasti väärä palsta ja VÄÄRIN paikka keskustella työkaluista -ja haluista kun kyseessä on SEC-mersu.
Ottakaa tästä oppia ja älkää kiroitelko tänne sellaisia mitä ei ole tarkoitettu, eli kaikki kunnia viestiketjun aloittajalle.. Hän jatkakoon
Ottakaa tästä oppia ja älkää kiroitelko tänne sellaisia mitä ei ole tarkoitettu, eli kaikki kunnia viestiketjun aloittajalle.. Hän jatkakoon
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Luepas tuolta, niin löydät vastaavan laitteen....Mika_Veee kirjoitti:Mieletöntä Secciä !!!
Korkki kii, kiikki kii. En vaan ymmärtänyt että mihin tollasta vehjettä tarvitaan.
Mä en vaan ymmärrä, selitä mulle !
https://www.torafors.com/peltitystkoneita.htm
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Tuolla on englanitilainen pyörä millä tehdään ohueen peltiin nättejä kaaria. Edelleenkin tämä on väärä topic puhua työkaluista.
Tuolla on samanlainen työkalu mikä mahtuu mun yhden hengen käteen. En ymmärrä. Pois täältä !
Nyt puheenvuoro Herralle joka rakentaa SECciä.
--
Tuolla on samanlainen työkalu mikä mahtuu mun yhden hengen käteen. En ymmärrä. Pois täältä !
Nyt puheenvuoro Herralle joka rakentaa SECciä.
--
Vitonraato kirjoitti:Luepas tuolta, niin löydät vastaavan laitteen....Mika_Veee kirjoitti:Mieletöntä Secciä !!!
Korkki kii, kiikki kii. En vaan ymmärtänyt että mihin tollasta vehjettä tarvitaan.
Mä en vaan ymmärrä, selitä mulle !
https://www.torafors.com/peltitystkoneita.htm
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Yritän välttää tätä aiheitten sotkemista turhalla lässytyksellä, mutta kirjoitin jo tuonne että se on laite nimeltään kutistin/venytin. Toi laitteen sininen osa on kooltaan noin 15cm x 15cm ja varsi ehkä 40cm, eli sitä ei tarvi kuljettaa kottikärryillä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Katsotaan ja odotellaan saako SEC-Mersu LS7 koneekseen...........Mika_Veee kirjoitti:Mä häpeän. Tämä on oikeasti väärä palsta ja VÄÄRIN paikka keskustella työkaluista -ja haluista kun kyseessä on SEC-mersu.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Paskahöpöä taas kirjoitin. Itseasiassa vekkuli idea laittaa toi ls7 moottori keulille...
Tai no mitä mä tässä, voin sen itekkin alottaa, annetaan kunniaa ja aihetta itse Herralle jolla on SEC
Tai no mitä mä tässä, voin sen itekkin alottaa, annetaan kunniaa ja aihetta itse Herralle jolla on SEC
Viimeksi muokannut Mika_Veee, La 22.09.2018 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Juujuu, itse-senruuri on paras sensuuri.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, La 22.09.2018 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Jos autoa rakennellaan reilusti, niin silloin monesti sitä myös viritetään ja kuten tuolla jo aikaisemmin mainitsin, niin LS7 on sen suhteen paljon parempi (ja myös halvempi) rakentelun kohde kuin Mersun koneet ja niihin saa vaikka mitä palikkaa kohtuu hinnalla.Mika_Veee kirjoitti:Se Ls7 ei kuulu sinne Saksalaiseen konehuoneeseen. Helvein hieno moottori on. Mersu vaan tekee vielä parempia.
Silloin kun auto rakennetaan, eikä entisöidä, niin kädet on monesti vapaat myös sen moottorin suhteen, koska sen vaihdosta ei mene prosentit yli.
Itse ainakin käyttäisn LS7 konetta.. toki aihiokin olisi joku muu kuin Mersu, mutta ei niistä sen enempää tällä palstalla!
PS. Hyvät aihiot kannattaa entisöidä ja huonommista voi rakentaa mitä tahansa......... no toki jokainen tekee omallaan mitä haluaa!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
On se tietysti niinkin, kaikki tekee tietysti laitteillansa mitä haluavat. Onhan se LS7 hieno moottori, ja saadaan yksi SEC lisää maantielle
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Purkuhommat etenee, kopassa käytännössä vain akselit ja lasit kiinni. Melkonen johtosarja tässä secissä, aika paljon saa karsia ylimääräisiä johtoja pois. Perus johtosarjan lisäksi sekaan oli viritelty vielä jälkiasenteista kaukosäätöistä keskuslukitusta, autopuhelinta ja varashälytintä
Kaikki äänieristeet raaputtelin pois, yllätykseksi lattia paljastui hyväkuntoiseksi ja vain yksi ruostereikä löytyi kuskinpuoleisesta takajalkatilasta. Kohtapuoliinpääsee jo suunnittelemaan kaarien tekoa Jos jollain tarvetta sec:in sähköosille, niin niitä voi kysellä, myisin niitä mielelläni. Sisusta on myyty jo.
Kaikki äänieristeet raaputtelin pois, yllätykseksi lattia paljastui hyväkuntoiseksi ja vain yksi ruostereikä löytyi kuskinpuoleisesta takajalkatilasta. Kohtapuoliinpääsee jo suunnittelemaan kaarien tekoa Jos jollain tarvetta sec:in sähköosille, niin niitä voi kysellä, myisin niitä mielelläni. Sisusta on myyty jo.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Onko kukaan muuten testannut tuon 560:sen lsd perän tehonsietoa? ulkoisestihan se on isohko, mutta onko virityskäytöstä kokemuksia?
Onko mersuissa käytetyissä hammastanko-ohjauksissa eri välityksiä? tarkoitus olisi muuttaa tämä apusimpukasta hammastanko-ohjaukselliseksi, mutta jos joku hiukan nopeampivälitteinen löytyisi, kuin perus w210 tai w203
Onko mersuissa käytetyissä hammastanko-ohjauksissa eri välityksiä? tarkoitus olisi muuttaa tämä apusimpukasta hammastanko-ohjaukselliseksi, mutta jos joku hiukan nopeampivälitteinen löytyisi, kuin perus w210 tai w203
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
OT. Kivalta näyttää.
Vekkulin näköinen tuo johtosarja noin irroitettuna
Ootko muuten tarkastanut etu-kallistuksenvakaajan kiinnitykset, siis se mikä on siinä ikään kuin lähellä tuulilasia ainakin W126:sessa. En tiedä onko C126:sessa sama ongelma että se kiinnityskohta mikä tulee puslalla koriin kiinni, "häviää = ruostuu", mutta aiheutti mulla tosi omituista ajokäyttäytymistä kun toinen kallistuksenvakaajan pää ei ollutkaan kiinni enää missään...
Vekkulin näköinen tuo johtosarja noin irroitettuna
Ootko muuten tarkastanut etu-kallistuksenvakaajan kiinnitykset, siis se mikä on siinä ikään kuin lähellä tuulilasia ainakin W126:sessa. En tiedä onko C126:sessa sama ongelma että se kiinnityskohta mikä tulee puslalla koriin kiinni, "häviää = ruostuu", mutta aiheutti mulla tosi omituista ajokäyttäytymistä kun toinen kallistuksenvakaajan pää ei ollutkaan kiinni enää missään...
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Auton keula osassa ei ole juurikaan ruostetta, etu kallistuksenvakaajan kiinnitykset hyvässä kunnossa. reaktiotankojen/edessä pitkittäin olevien tukivarsien kiinityskohdissa on kyllä ruostetta. Pesin auton alustan kuumavesipainepesurilla jonka jälkeen paljastui, että taka sisäpyöränkaaria on korjailtu poraruuveilla ja liimalla kinnitetyillä pellinpaloilla ja tunkinnostokohdan vierustaa lasikuidulla ja sikamassalla...
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta
Mielenkiintoista.
Noita kunnon rautalanka-virityksiä löytyy aina silloin tällöin..sieltä missä niitä ei saisi olla.
Mä olen itse ajatellut tota kuuma-painepesuria ja kysellyt vuokraamoista ko. laitetta.
Miten teit itse ton pesun/puhalluksen, missä ja miten onnistui ja mitä maksoi ?
Toi hiekkapuhallus kun vaan venyttää ja tuhoaa ve viimeisetkin pellin rippeet...ja sitä hiekkaa ei saa ikinä pois..
Terq. Mika V
Noita kunnon rautalanka-virityksiä löytyy aina silloin tällöin..sieltä missä niitä ei saisi olla.
Mä olen itse ajatellut tota kuuma-painepesuria ja kysellyt vuokraamoista ko. laitetta.
Miten teit itse ton pesun/puhalluksen, missä ja miten onnistui ja mitä maksoi ?
Toi hiekkapuhallus kun vaan venyttää ja tuhoaa ve viimeisetkin pellin rippeet...ja sitä hiekkaa ei saa ikinä pois..
Terq. Mika V