GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Laatikko on toiminut hyvin eli softa tuntuisi toimivalta, vielä kun löytäisi jostain millä saisi turbiinin lukkon luistoa pienemmäksi, ecusta tai tcusta. En ole sitä onnistunut löytämään vieläkään mistä siihen vaikutetaan.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Joko on maailmalta osia kotiutunut?MJPfin kirjoitti:Kärjiksi valikoitui DLLA 153P 1494 eli se 646 isompi kärki, pitäisi ilmeisesti virrata sen about saman mitä amg kärjet.
Saa nähdä mitä sieltä ulos tulee kun kärjet tulee maailmalta ja saa penkkiin että pääsee mittailemaan.
Runkoja on nyt hyviä aihioita 6 ja pari varaosaa millä testailla.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Juu osat on kotona, aika vaan on ollut vähän kortilla. Pitäisi ehtiä tekemään suutinpenkin pumpulle teline ja paineen ohjaus.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Omaani kun pari vuotta sitten vaihdoin tuon amg imusarjan, tuntui että alavääntö hieman kärsi. Korkeammilla kierroksilla savutus väheni. Todellista hyötyä tuosta en koskaan saanut kun ei tullut isoja suuttimia hommattua.
Niitä imusarjan pitkiä pultteja jotka menee painekotelon läpi, ei sillon saanut mersulta. Omaan laitoin jotku vespan sylinterin pinnapultit.
Niitä imusarjan pitkiä pultteja jotka menee painekotelon läpi, ei sillon saanut mersulta. Omaan laitoin jotku vespan sylinterin pinnapultit.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Okei, kiitos vinkistä. Pitää kokeilla miten saa toimimaan kunhan suuttimet saa tehtyä. Oli pakko ostaa kun halavalla sai.
Edit: oliko sulla Jukkis miten toi egr jäähdytin omassa, amg vai teitko vaan vesikierrolle letkun ja unohdit koko egr kikottimen pois? Muutama kuva ois kiva nähdä.
Edit: oliko sulla Jukkis miten toi egr jäähdytin omassa, amg vai teitko vaan vesikierrolle letkun ja unohdit koko egr kikottimen pois? Muutama kuva ois kiva nähdä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Niin vähän arvelinkin, onkos kenelläkään tietoa mitä joutuu puukotteleen että egr venttiilin saa heittää kuuseen? Vai onko tuohon joku vastus liittimeen kikka?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Vastus käy, systeemi on tyytväinen kunhan sähköinen tarkastus on ok,MJPfin kirjoitti:Niin vähän arvelinkin, onkos kenelläkään tietoa mitä joutuu puukotteleen että egr venttiilin saa heittää kuuseen? Vai onko tuohon joku vastus liittimeen kikka?
vaikkapa niin että pyynti tasolle mikä ei koskaan toteudu
jos ohjelmasta kokonaan pois niin vertaile selisia ohjelmia autosta missä on ja ei ole
esim sprinteritä on seliaisia
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Talonki kirjoitti:Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kuva ei näy.jukkis. kirjoitti:...[ https://mbturbod.kuvat.fi/kuvat/c220cdi%20sport/om612/20170816_211236.jpg?img=medium ]
Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Paljonkos teho nousi imusarjan vahdolla?jukkis. kirjoitti:Talonki kirjoitti:Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ei yhtään, tuossa kun oli vakio suuttimet eikä isoja tullut laitettua. Niin vakio imusarjakin olisi riittänyt.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Alkaa olemaan vakiosuuttimet tapissaan, 120mm ja 1800bar. Vähän vetojakin tuntuisi jo olevan mutta äkkiä tuohon taitaa tottua. Suutinkartat jatkettu 120mm asti ja se ohjelman mukaan näyttäisi toteutuvan, ruiskutusikkuna on vaan aika pitkä jo. Eikä siitä johtuen tehoa kyllä ole niin paljoa kun määrä antaisi olettaa. Penkataan kun keretään. Tästä on taas hyvä jatkaa kun saa suuttimia tehtyä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Tullut taas leikittyä tcu softan kanssa nyt toimii manuaali M-mode.
Edittiä: Nyt on tullut vähän ajettua autolla ja voi veljet että loota toimii hienosti. Pykälä tulee heti päälle kun käsketään eikä vaihteen vaihto ole enään vain kaino pyynti että voisitko vaihta, johon vastataan sekuntin kahden viiveellä.
Ja M-mode voi lähteä kaikilla vaihteilla 1300-1500rpm lappu lattiassa ja vaihde pysyy päällä asetettuun rajaan saakka jonka jälkeen tule pakko vaihto jos raja on alle syötön katkon.
Edittiä: Nyt on tullut vähän ajettua autolla ja voi veljet että loota toimii hienosti. Pykälä tulee heti päälle kun käsketään eikä vaihteen vaihto ole enään vain kaino pyynti että voisitko vaihta, johon vastataan sekuntin kahden viiveellä.
Ja M-mode voi lähteä kaikilla vaihteilla 1300-1500rpm lappu lattiassa ja vaihde pysyy päällä asetettuun rajaan saakka jonka jälkeen tule pakko vaihto jos raja on alle syötön katkon.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Alkoi kiinnostamaan lukkoperä tuohon omaan ropposeen. Lähistöltä löytyi yksi todella edullinen Volvon eaton g80 lukko ja kävin hakemassa pois.
Niin että mitenkö volvon perä sopii mersuun, no ei mitenkään saimpahan mittoja ja levyjä mitä sovitella paikoilleen.
Tarkoituksena on modata toi mersun oma perä lukolliseksi malliin budjetti perä. Yksi ylimääräinen murikka on hyllyssä ja siitä se idea sitten lähti.
On sitten about läpikarkastuja nuo rattaat, penteleen kovia sorvata.
Vetoratas sorvattuna tilaa levypakalle.
Jyrsittävänä hammastus välilevyille.
Valmis ratas.
Ja levypakka sovitettuna, mittojen puolesta pitäisi mennä ilman shimmaamista uusilla levyillä, kokeilen varmaan noilla olemassa olevilla miten toimii. Pakassa kaksi välilevyä ja kolme kitkalevyä missä noi korvat on.
Niin että mitenkö volvon perä sopii mersuun, no ei mitenkään saimpahan mittoja ja levyjä mitä sovitella paikoilleen.
Tarkoituksena on modata toi mersun oma perä lukolliseksi malliin budjetti perä. Yksi ylimääräinen murikka on hyllyssä ja siitä se idea sitten lähti.
On sitten about läpikarkastuja nuo rattaat, penteleen kovia sorvata.
Vetoratas sorvattuna tilaa levypakalle.
Jyrsittävänä hammastus välilevyille.
Valmis ratas.
Ja levypakka sovitettuna, mittojen puolesta pitäisi mennä ilman shimmaamista uusilla levyillä, kokeilen varmaan noilla olemassa olevilla miten toimii. Pakassa kaksi välilevyä ja kolme kitkalevyä missä noi korvat on.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kuinka tiukka tulee ?MJPfin kirjoitti:Alkoi kiinnostamaan lukkoperä tuohon omaan ropposeen. Lähistöltä löytyi yksi todella edullinen Volvon eaton g80 lukko ja kävin hakemassa pois.
Niin että mitenkö volvon perä sopii mersuun, no ei mitenkään saimpahan mittoja ja levyjä mitä sovitella paikoilleen.
Tarkoituksena on modata toi mersun oma perä lukolliseksi malliin budjetti perä. Yksi ylimääräinen murikka on hyllyssä ja siitä se idea sitten lähti.
On sitten about läpikarkastuja nuo rattaat, penteleen kovia sorvata.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00241/14799820.jpg] ][/url]
Vetoratas sorvattuna tilaa levypakalle.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00568/14799821.jpg] ][/url]
Jyrsittävänä hammastus välilevyille.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00373/14799822.jpg] ][/url]
Valmis ratas.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00783/14799823.jpg] ][/url]
Ja levypakka sovitettuna, mittojen puolesta pitäisi mennä ilman shimmaamista uusilla levyillä, kokeilen varmaan noilla olemassa olevilla miten toimii. Pakassa kaksi välilevyä ja kolme kitkalevyä missä noi korvat on.
ajon vakatus voi tiukan(kääntessä vastann potkivan) kanssa olla ihmeissään
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
En ole laskenut vielä, riippuu jousista mitä laitan hattuvakio 6 levyiselle on 50%. Ajonvakautus on jo ohjelmasta loivennettu ja off asento on oikeasti Kaikki pois.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ja murikan pilaaminen jatkuu, kitkalevyille parit vetopaikat. Ei mahdu kuin kaksi tuolle puolelle mutta en anna sen häiritä.
Aika monessa jenkissä riittää kaksi hahloa vedolle niin saa riittää mersussakin, lautaspyörän puolelle tulee neljä reikää kun kerran mahtuu.
Pitäisi kestää vaikka materiaalia lähtee, suurin rasitus tulee kuitenkin edelleen pikkupyöriltä tapilla keskelle, nyt kitkalevyt sitten jakaa sitä vääntöä rungon päätyihin myös.
Aika monessa jenkissä riittää kaksi hahloa vedolle niin saa riittää mersussakin, lautaspyörän puolelle tulee neljä reikää kun kerran mahtuu.
Pitäisi kestää vaikka materiaalia lähtee, suurin rasitus tulee kuitenkin edelleen pikkupyöriltä tapilla keskelle, nyt kitkalevyt sitten jakaa sitä vääntöä rungon päätyihin myös.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ja homma etenee, levyt sopii paikoilleen.
Levyille tilaa että mahtuu loputkin rattaat paikoilleen.
Sielä ne nyt olisi, aika punnertaminen että sai käännettyä pikku rattaat takas kuoren sisään, pyörii kun meisselin kanssa avittaa vetorattaasta. Välykset ois aika ok.
Vielä tarvitsee esijännitys paketti hommata tai tehdä, joku racingdiffs tai phantomgrip tyyppinen ratkaisu mutta karkaistuilla liukupinnoilla ja öljyurat voitelun varmistamiseksi tai sitten posi-traction jousi paketti.
Levyille tilaa että mahtuu loputkin rattaat paikoilleen.
Sielä ne nyt olisi, aika punnertaminen että sai käännettyä pikku rattaat takas kuoren sisään, pyörii kun meisselin kanssa avittaa vetorattaasta. Välykset ois aika ok.
Vielä tarvitsee esijännitys paketti hommata tai tehdä, joku racingdiffs tai phantomgrip tyyppinen ratkaisu mutta karkaistuilla liukupinnoilla ja öljyurat voitelun varmistamiseksi tai sitten posi-traction jousi paketti.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Nyt on asiallisen näköistä hommaa. Onko kitkalukollisen perän pikkurattaissa jotain eroa hampaan profiilissa, käsittääkseni se kitkalukko toimii siten että jos toinen pyörä meinaa sutia ja rattaat lähtee pyörimään, niin ne pyrkii erilleen toisistaan ja samalla vetoakselin pikkurattaat puristuvat kuorta vasten ja sielä välissä on noi kitkalevyt laakeroinnin sijaan. Kleemanniltahan saa sen palikan sinne pikkurattaiden väliin, mutta kun ei sielä ole niitä kitkalevyjä niin se esijännitys täytyy olla pirun kova ja sehän toimii sitten just niin huonosti kun ajattelis.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
On niissä olevinaan ramppia, mutta se on niin häviävän vähän että normaali kartiohammaspyörä pari yrittää erottua melkein yhtä suurella voimalla. Toi hammasmoduuli on sellainen että se väkisinkin painaa lukkoa kiinni.
Positraction lukoissa on vaihtelevasti 200-400 paunaa jousivoimaa eli about 800-1750N esijännitystä. Jotain tuolle välille ajattelin laittaa ja kokeilla. Lisäksi teen ramppikulmaa jousi palikoihin että kun pyrkivät pyörähtämään vetorattaan mukana painavat myös lukkoa kiinni.
Nähtäväksi jää miten toimii. Ei se kuitenkaan enään täysin avoperä ole tuon kanssa.
Positraction lukoissa on vaihtelevasti 200-400 paunaa jousivoimaa eli about 800-1750N esijännitystä. Jotain tuolle välille ajattelin laittaa ja kokeilla. Lisäksi teen ramppikulmaa jousi palikoihin että kun pyrkivät pyörähtämään vetorattaan mukana painavat myös lukkoa kiinni.
Nähtäväksi jää miten toimii. Ei se kuitenkaan enään täysin avoperä ole tuon kanssa.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Saako ohjelmasta tuon muutettua, että ”esp off” napista kaikki pois eikä jää jarruttelemaan mikään?MJPfin kirjoitti:En ole laskenut vielä, riippuu jousista mitä laitan hattuvakio 6 levyiselle on 50%. Ajonvakautus on jo ohjelmasta loivennettu ja off asento on oikeasti Kaikki pois.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Joo siltä se ainakin vaikuttaa kun valitsi sen ohjelmasta nollaksi.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Alkaa olemaan lootan ohjain nyt sellainen kuin haluan sen olevan, W on mukavuus painoitteinen ja S on muuttunut sport asennoksi missä turbiini lukittuu jo heti 1 vaihteella 1300 kierroksen jälkeen ja pysyy lukossa sen yli joka tilanteessa vain vaihtojen ajaksi kevennetään hiukan.
M asento on nyt tosiaan manuaali ja turbiini on lukossa kokoajan ja vaihtojen aikana tiputetaan vain vääntöä kytkennän ajan, meno on dsg omaista ja alas vaihdoissa on moottori jarrutus käytössä.
Kaasuun vastaavuus on ihan eri luokkaa kuin aikaisemmin, auto on todella kiva ajaa vaikka vähän luistossa kun kumilanka puuttuu polkimen ja moottorin väliltä.
M asento on nyt tosiaan manuaali ja turbiini on lukossa kokoajan ja vaihtojen aikana tiputetaan vain vääntöä kytkennän ajan, meno on dsg omaista ja alas vaihdoissa on moottori jarrutus käytössä.
Kaasuun vastaavuus on ihan eri luokkaa kuin aikaisemmin, auto on todella kiva ajaa vaikka vähän luistossa kun kumilanka puuttuu polkimen ja moottorin väliltä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Jos tätä turbiinin lukitusta käyttäisi simppeliin ohjaimeen, onko kevennys sidottu kierroslukuun, aikaan vai muuhun? Jos se olisi sidottu aikaan tai kierroslukuun, millaisia arvoja suosittelisit vaihdon kevennyksiksi bensakoneen manuaalivaihdossa noin kierrosluvulla 5500-6000?MJPfin kirjoitti:Alkaa olemaan lootan ohjain nyt sellainen kuin haluan sen olevan, W on mukavuus painoitteinen ja S on muuttunut sport asennoksi missä turbiini lukittuu jo heti 1 vaihteella 1300 kierroksen jälkeen ja pysyy lukossa sen yli joka tilanteessa vain vaihtojen ajaksi kevennetään hiukan.
Onnistuisiko tämä bensakoneessa rajoittamalla moottorin kierroslukua (katkomalla kipinää/polttoainetta) ylösvaihdon yhteydessä?MJPfin kirjoitti:M asento on nyt tosiaan manuaali ja turbiini on lukossa kokoajan ja vaihtojen aikana tiputetaan vain vääntöä kytkennän ajan, meno on dsg omaista...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kevennys on turbiinin pyörimisnopeus eroa kierroksina mitä säädetään.
Bensa ja aftermarket en osaa ottaa kantaa suuremmin kun en ole käpistellyt moista yhdistelmää. Olefin boksin saa kuulemma vaihtamaan kuin halolla selkään jos haluaa. Kaipa sen kytkentä hetkenä sytkän katkasemalla saa pelaamaan kuin muutkin vaihteistot. Eihän se montaa kierrosta tarvitse sytkää katkaista että vaihto on jouhevampi.
Bensa ja aftermarket en osaa ottaa kantaa suuremmin kun en ole käpistellyt moista yhdistelmää. Olefin boksin saa kuulemma vaihtamaan kuin halolla selkään jos haluaa. Kaipa sen kytkentä hetkenä sytkän katkasemalla saa pelaamaan kuin muutkin vaihteistot. Eihän se montaa kierrosta tarvitse sytkää katkaista että vaihto on jouhevampi.