KKK Vakioturbon siipipyöräkoot W201

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

KKK Vakioturbon siipipyöräkoot W201

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Ostinpa jokin aika sitten W201 turbon. Kesällä turbo leikkas kiinni ja
huollatin sen perusteellisesti. Kuitissa lukee kompressoripyörän olevan K16
ahtimeen kun vakio ahtimen pitäisi olla K14. Pyörien koot ovat 55/50mm (suurimmat halkaisijat).

Onkohan joku käynyt roplaamassa meitin autoon suuremmat pyörät/kotelot?

Mitkäköhän on KKK K14 ahtimen vakio pyöräkoot?

Entä millaisia ahtoja kehtais pitää coolerittomassa koneessa?

Koneeseen vaihdoin kannen,suuttimet, pakoputkiston, ahtimen ja torstaina
tulee säädetty pumppu (vakiotapeilla). Oiskohan seuraava rojekti se cooleri... :wink:
MB W201 2.5 TURBO
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei niihin ahtoihin kannata koskea jos ei ole cooleria....ja muutenkaan vakio turbolla ei kannata nostaa painetta yli 1bar...
Itse tein ja säästin
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: KKK Vakioturbon siipipyöräkoot W201

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Spudenius kirjoitti:Ostinpa jokin aika sitten W201 turbon. Kesällä turbo leikkas kiinni ja
huollatin sen perusteellisesti. Kuitissa lukee kompressoripyörän olevan K16
ahtimeen kun vakio ahtimen pitäisi olla K14. Pyörien koot ovat 55/50mm (suurimmat halkaisijat)
KKK käyttää ahtimissaan usein isomman sarjan kompressoripyörää ihan vakioissakin ahtimissa 03/04-, 14/16, 24/26-, 27/ 29-pyörää jne. :!:
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Selevä. Onko kellään olemassa turbokarttaa kyseiseen ahtimeen niin
voisi tarkastella millasilla alueilla liikutaan...
MB W201 2.5 TURBO
Vastaa Viestiin