Ennätyshidas Superturbo-projekti.
Ennätyshidas Superturbo-projekti.
Elettiin vuoden 2002 syksyä, kun illalla heräsin sohvalta outoon ääneen
Pihassani oli vanha 190D mersu! Stonehead oli tullut esittelemään uutta leluaan,
Mersua, johon oli nostettu 310D pakusta 2,9 kone höystettynä turbolla ja sen aikaisella Mynäpumpulla. Ja kyyti oli kylmää, kun ei ollut edes kuullu, että jollain voi käydä mielessä virittää dieselmersua!!!
Samana syksynä Stonella nälkä kasvoi syödessä ja hän päätti tunkea kutoskoneen omaan autoonsa, ja minä ostin oitis väistyneen vitosmyllyn..
Kamalalla kiireellä hankkimaan Sprintterin kiertokanget ja kansi koneistamolle, ja sopivaa koria etsimään..
Kone odotteli pajan nurkassa palasina uutta kotia, kunnes yhtäkkiä olikin joulukuu 2004, Ja (yllättäen)Stone oli myynyt vanhasta Ferrarin tappajasta ja filmitähdestä koneen ouluun (kommenteista päätellen) onnelliselle uudelle omistajalle..
Siinähän oli sopiva uhri hyvällä valmiilla tekniikalla, ja ei muuta kun kone nippuun ja kiinni.. Toki hukka oli verottanut nippeleitä levällään olevasta koneesta, ja muutamia osia jouduin ostamaan toiseen kertaan, pumppu lähetettiin mynään päivitykseen, ja pieni holsetti vaihtui Garrettin GT40:seen..
Auto on nyt ollut vajaan viikon liikenteessä, hienosti toimii, voimaa on riittävästi ja tietkin alkaa sulaa
Projekti on siis tähän mennessä kestänyt noin kaksi ja puoli vuotta, ja nythän valmiina on vasta ajettava aihio, että eiköhän se ole jonkinmoinen suomen ennätys
Mut ei voi muuta sanoa ku et TÄÄ ON HIANO LAJI !!!
Pihassani oli vanha 190D mersu! Stonehead oli tullut esittelemään uutta leluaan,
Mersua, johon oli nostettu 310D pakusta 2,9 kone höystettynä turbolla ja sen aikaisella Mynäpumpulla. Ja kyyti oli kylmää, kun ei ollut edes kuullu, että jollain voi käydä mielessä virittää dieselmersua!!!
Samana syksynä Stonella nälkä kasvoi syödessä ja hän päätti tunkea kutoskoneen omaan autoonsa, ja minä ostin oitis väistyneen vitosmyllyn..
Kamalalla kiireellä hankkimaan Sprintterin kiertokanget ja kansi koneistamolle, ja sopivaa koria etsimään..
Kone odotteli pajan nurkassa palasina uutta kotia, kunnes yhtäkkiä olikin joulukuu 2004, Ja (yllättäen)Stone oli myynyt vanhasta Ferrarin tappajasta ja filmitähdestä koneen ouluun (kommenteista päätellen) onnelliselle uudelle omistajalle..
Siinähän oli sopiva uhri hyvällä valmiilla tekniikalla, ja ei muuta kun kone nippuun ja kiinni.. Toki hukka oli verottanut nippeleitä levällään olevasta koneesta, ja muutamia osia jouduin ostamaan toiseen kertaan, pumppu lähetettiin mynään päivitykseen, ja pieni holsetti vaihtui Garrettin GT40:seen..
Auto on nyt ollut vajaan viikon liikenteessä, hienosti toimii, voimaa on riittävästi ja tietkin alkaa sulaa
Projekti on siis tähän mennessä kestänyt noin kaksi ja puoli vuotta, ja nythän valmiina on vasta ajettava aihio, että eiköhän se ole jonkinmoinen suomen ennätys
Mut ei voi muuta sanoa ku et TÄÄ ON HIANO LAJI !!!
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Tässä Härmässä ollaan... Kiitos kutsusta, mut työt vähä haittaa harrastuksia, pitäis ensimmäinen päivä huhtikuuta singahtaa työmaalle, ja siäl ollaanki sit koko kuukausi.. Et vähä huonoon saumaan miittinki...Tai työvuoro.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Joo, nyt on pojan hyvä olla..... Paitsi että nälkä tosiaankin kasvaa syödessä...XUX63 kirjoitti:Onneksi olokoon ! ! !
Tarpeeksi pitkään kun odottelee niin tuntuu varmaan entistä paremmalle
Sitä kai ollaan sit nälissään loppu elämän..
No, tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Ai niin, ja huhtikuussa saa viedä ton supervanhuksen synnyinseuduilleen katsomaan, pysyykö siellä bahnalla nuorempien mukana...
Luulis olevan tyytyväinen, ku viedään vähä matkoille...
Luulis olevan tyytyväinen, ku viedään vähä matkoille...
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Lyypekissä tulee käytyä aika tiuhaan tahtiin työn puolesta, että siitä on isoa tietä hyvä(ja nopea) jatkaa etelään päin.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Joo! Ehdottomasti tuon tullessani peräkontillisen päänahkatakkeja
Noo.. Kunhan käyn testaamassa ilman tutkaanajamispelkoa
Noo.. Kunhan käyn testaamassa ilman tutkaanajamispelkoa
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Kyllähän se hyvä olis..
Sulla meni kotimatka ilmeisesti hyvin..
Oli kyl nätti peli sulla.. Alkoi tekeen mieli purkaa oma projekti atomeihin ja aloittaa alusta
Sulla meni kotimatka ilmeisesti hyvin..
Oli kyl nätti peli sulla.. Alkoi tekeen mieli purkaa oma projekti atomeihin ja aloittaa alusta
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Aika vähällä meni.. Mulla vähä uudenviehkeyttään kuluu enemmän
Kyllähän täälä mukavaa on, plus että kaikki on täälä mahdollista
Kyllähän täälä mukavaa on, plus että kaikki on täälä mahdollista
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Sanoppa muuta Esko! Ei sakupoliisitkaan mitään Elviksiä oo; vaikka onkin esimerkkinä kettu, Derrick ja Matula...
Hyvin pitää mondeon tonkia, että voimasauhun läpi meikäläisen nappaa
Hyvin pitää mondeon tonkia, että voimasauhun läpi meikäläisen nappaa
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
huhhuh olihan sitten aivan tautista kyytiä. koko korihan siinä rupes vääntyileen jo tuollaisen väännön alaisena kun annoit hieman tossua tuolle nokivasaralle. eka superturbo kyytini ja pakko toivoa että jos ensviikolla tuo seisokki suostuisi jo hellittämään jännä tunne olla kyydissä kun vasta 4:lla alkaa pitoa löytymään.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
kyllä se vajaamoottorikin jaksaa, kun kuski osaa käskeälassi-s kirjoitti:huhhuh olihan sitten aivan tautista kyytiä. koko korihan siinä rupes vääntyileen jo tuollaisen väännön alaisena kun annoit hieman tossua tuolle nokivasaralle. eka superturbo kyytini ja pakko toivoa että jos ensviikolla tuo seisokki suostuisi jo hellittämään jännä tunne olla kyydissä kun vasta 4:lla alkaa pitoa löytymään.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Noo.. Sen verran vieraanvaraisia ollaan pohjanmaalla, että ei täältä tyhjinkäsinlassi-s kirjoitti:huhhuh olihan sitten aivan tautista kyytiä. koko korihan siinä rupes vääntyileen jo tuollaisen väännön alaisena kun annoit hieman tossua tuolle nokivasaralle. eka superturbo kyytini ja pakko toivoa että jos ensviikolla tuo seisokki suostuisi jo hellittämään jännä tunne olla kyydissä kun vasta 4:lla alkaa pitoa löytymään.
kukaan saa lähteä
Ja sen verran täytyy kamiinaa käskeä, et ei tarvi vajaamoottorilla hävetä isompiaan
Kiva kun välillä käy vieraita kylässä... Kyllä me stonen kaa kestitään..
Ja nyt Lassi-s sullekin se tähti keulalle
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85