Kesärengas asiaa "Aurinko paistaa"
Kesärengas asiaa "Aurinko paistaa"
Käyttö kokemuksia C W202 kesärenkaista?.Minkä levyisiä/korkeita renkaita olette käyttäneet ko.autoissa ja myös vanteen offset luku kiinnostaisi?17" vanteet olisi hankinnassa. Lähinnä ilmeneekö vetelyä sun muuta.
Ainakin porukoitten W202:ssa ilmeni vetelyys ongelmia ku iskä löi jääräpäisyyttään (ei siis kuunnellut mua) siihen alle 15/185/65. Sanoin sille että lyö vaan niihin vanteisiin, joko 205, mutta vähintään 195:set, ni ei oo veltto ajella. Nyt se sit on hankkimassa leveämpiä renkaita siihen. Tohon 17" vois olla semmoset 225/55 aika passelit. kyllä se leveillä renkailla siihen tiehen liimautuu. Ja sitäpaitsi näyttääkin paremmalta. Todelliset mersuforum rengastietäjät varmaan korjaa tämänkin viestin, mutta toi olis mitä itse harkitsisin.
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
itse laittelin viime syksynä 17" 225 /45 ja hyvin tuntuu tiellä menevän eikä vetele. Aika yleinen koko tuntu tuo olevan kun sillon aikaslailla kattelin ja tuumailin tuota samaa asiaa...
Nyt vaan jälkeenpäin on hieman kaivellut et oisko sittenkin pitänyt ostaa 18" ja taakse vähän leveemmät kun ne takakolot on aikas isot ja tuo 225 nykyisellä ET:llä hukkuu sinne ja kaaret tulee paljon ulommas kuin ite rengas.
Nyt vaan jälkeenpäin on hieman kaivellut et oisko sittenkin pitänyt ostaa 18" ja taakse vähän leveemmät kun ne takakolot on aikas isot ja tuo 225 nykyisellä ET:llä hukkuu sinne ja kaaret tulee paljon ulommas kuin ite rengas.
W202 C220 -93 Sport
Juu jos 17" laitat, niin oikea koko on 225/45. Tietysti jos taakse laittais leveemmän vanteen ja sinne 245/40 renkaan, olisi se ainakin ulkonäöllisesti parempi. Mutta tällöin on kääntöpuolena se, ettet voi missään vaiheessa akseleiden välillä vaihtaa ristiin, jos aiot kaksi kesää niitä samoja käyttää.
Se vetely ei ole ongelma, jos alustasi on kunnossa, pyöräkulmat, nivelet, jouset ja iskarit, siis myös ohjaus iskari. Tottakai kun profiilia pienennetään, tulee väistämättäkin eteen se tosiasia, että renkaan olkapää on jyrkkä, mutta on se sitten taas mukava ajaa, kun ohjaus tottelee.
Niin ja mun oli pakko eilen jo mennä tallille ja kaivaa naftaliinista kesä sandaalit alle. Kyllä se 17" ainakin omaan silmään näyttää ihan kivalta tenavassa
Se vetely ei ole ongelma, jos alustasi on kunnossa, pyöräkulmat, nivelet, jouset ja iskarit, siis myös ohjaus iskari. Tottakai kun profiilia pienennetään, tulee väistämättäkin eteen se tosiasia, että renkaan olkapää on jyrkkä, mutta on se sitten taas mukava ajaa, kun ohjaus tottelee.
Niin ja mun oli pakko eilen jo mennä tallille ja kaivaa naftaliinista kesä sandaalit alle. Kyllä se 17" ainakin omaan silmään näyttää ihan kivalta tenavassa
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Näin juuri.Antti V kirjoitti:Juu jos 17" laitat, niin oikea koko on 225/45. Tietysti jos taakse laittais leveemmän vanteen ja sinne 245/40 renkaan, olisi se ainakin ulkonäöllisesti parempi. Mutta tällöin on kääntöpuolena se, ettet voi missään vaiheessa akseleiden välillä vaihtaa ristiin, jos aiot kaksi kesää niitä samoja käyttää.
Onkos sulla itelläs sitten koko sarja 225/45?Antti V kirjoitti:Niin ja mun oli pakko eilen jo mennä tallille ja kaivaa naftaliinista kesä sandaalit alle. Kyllä se 17" ainakin omaan silmään näyttää ihan kivalta tenavassa
Näyttäähän nuo sunkin avattaressa komeilevan. Ite meinasin viikonloppuna laittaa alle kesätassukat pitkän talven odottelun jälkeen...
W202 C220 -93 Sport
Juu kyllä ne on. Ja onneks niin auto kuin vanteet suorastaan kiiltää tossa No jos sais joskus otettua kuvan kun se olisi puhdas niin...Massa kirjoitti:Onkos sulla itelläs sitten koko sarja 225/45?
Näyttäähän nuo sunkin avattaressa komeilevan. Ite meinasin viikonloppuna laittaa alle kesätassukat pitkän talven odottelun jälkeen...
Silloin kun viime keväänä noi ostin, ei ollut niitä leveempiä vanteita, joten koko sarja on pientä
Mutta nyt tuli sitten vaihdettua etuset taakse ja päinvastoin. Aika kiva yksityiskohta noissa Nokian gummipyörissä, niissä on pinnassa kulutusmerkinnät ja ihan varma en ole, mikä oli lähtökohta, mutta nyt edessä on 5mm ja takana 6mm ja mielestäni siihen lisätään vielä se n 2mm(lain minimi).
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ja me muut muistutamme, että siellä se on rekisteriotteesssa merkittynä insinöörien autoon sopivaksi miettimä rengaskoko.meze1 kirjoitti:Todelliset mersuforum rengastietäjät varmaan korjaa tämänkin viestin
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu siellä lukee yhtenä vaihtoehtona 225/45-17Aku P kirjoitti:Ja me muut muistutamme, että siellä se on rekisteriotteesssa merkittynä insinöörien autoon sopivaksi miettimä rengaskoko.meze1 kirjoitti:Todelliset mersuforum rengastietäjät varmaan korjaa tämänkin viestin
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
¨Mauri H. kirjoitti:Ei sitä inssit oo miettinyt, rengaskustannusten pienentämiseksi on vedetty noi sirkkelit alla uutenaAku P kirjoitti:Ja me muut muistutamme, että siellä se on rekisteriotteesssa merkittynä insinöörien autoon sopivaksi miettimä rengaskoko.
Äh, ette vain tajua.
Olis muuten kiva, jos saisi kokeilla joskus tuommoista iskussa olevaa satakaksnelkkua oman aikansa huippurenkailla eli ihan vakiokoossa jotain Michelin MX:aa -- jos ne renkaat nyt ovat niin paljon kehittyneet mitä väitetään, niin mikä on mahtanut olla ajotuntuma jollain 80-luvun renkaalla tämänpäiväiseen verrattuna.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Olen samaa mieltä Aku P:n kanssa...on w124 on kyllä varsinainen homosohva 225 tai yli kumeilla vaikka olis kuinka alusta kunnossa - taitaa olla pojilla popit täysillä ja lapaset kädessä ajellessa..
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Joo, makuasioita. Mun mielestä painava auto on 195/65 15 renkailla tosi veltto ajattava. Joo, imeehän se tien epätasaisuudet, mutta samalla eristää kuljettajan tehokkaasti olosuhteista.
Itse pidän siitä että tuntuma on tallella tienpintaan koko ajan. Jäykkä alusta ja matalat 225/45 - renkaat 2.5 - 3 barin paineilla ja kyllä kelpaa. Olkoon hiukan epämukava kunhan ei ole letku ja tunnoton.
Itse pidän siitä että tuntuma on tallella tienpintaan koko ajan. Jäykkä alusta ja matalat 225/45 - renkaat 2.5 - 3 barin paineilla ja kyllä kelpaa. Olkoon hiukan epämukava kunhan ei ole letku ja tunnoton.
Re: Kesärengas asiaa "Aurinko paistaa"
Aiheesta on keskusteltu myös täälläMB260E kirjoitti:Käyttö kokemuksia C W202 kesärenkaista?.Minkä levyisiä/korkeita renkaita olette käyttäneet ko.autoissa ja myös vanteen offset luku kiinnostaisi?17" vanteet olisi hankinnassa. Lähinnä ilmeneekö vetelyä sun muuta.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=80890#80890
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Monenlaista on taas mielipidettä ja mieltymystä tähän rengasasiaan. Kuka istuu letku kädessä homosohvalla, toinen väittää kirkkain silmin olevansa tienpinnassa kiinni vaikka omistaa auton jossa on saman verran ähkyä kuin mitä meikäläisen mersuhistoriassa yhteensä. On tullut pidettyä melko matalaa profiilia noista omista kesärenkaista , mutta sanompa nyt mielipiteeni minäkin: Se on muuten vit*n vale että Ässän ajettavuus paranee laittamalla alle 255/45x18 kumit. Menikö jakeluun? Omilla renkailla autot ovat mukavimmillaan.
Tämä asia on todennettu useammalla automerkillä ja rengaskoolla, auton käyttömukavuus on parhaimmillaan sen omilla renkailla, ulkonäkö ei niinkään.
Minä kun en hae niitä mikroauto-ominaisuuksia ajettavuuteen, ulkonäön kohennus on etusijalla. Tänä keväänä se on onnistunut poikkeuksellisen hyvin, väittäisin jopa ihan valtakunnallisella tasolla....
Tämä asia on todennettu useammalla automerkillä ja rengaskoolla, auton käyttömukavuus on parhaimmillaan sen omilla renkailla, ulkonäkö ei niinkään.
Minä kun en hae niitä mikroauto-ominaisuuksia ajettavuuteen, ulkonäön kohennus on etusijalla. Tänä keväänä se on onnistunut poikkeuksellisen hyvin, väittäisin jopa ihan valtakunnallisella tasolla....
No, sitäkin.Hirviövannemies kirjoitti: Omilla renkailla autot ovat mukavimmillaan.
Edelleen vaan mietin, miksi ostaa mersu jos kerran ei kuitenkaan haluta mersun ominaisuuksia.
Vaan tämä tästä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mahtaa olla W124 mukavimmillaan tuo 205/55/16 koko.
Ainakin tänään kun omalla ajelin vajaa 200 kilometriä vaihtelevilla teillä
(suht asiallista asfalttia, roudan runtelemaa paikattua asfalttia, liejuista soratietä, koloista soratietä)
lastina neljä raavasta miestä ja peräkontissa satakunta kiloa tavaraa tuntui että oikea oli rengas(koko)valinta; en osannut moittia millään alustalla.
Voi se olla sitäkin ettei ole tietoa paremmasta niin tuntuu nuo hyviltä.
Yksin ajettaessa kun kokeilin tehdä keveitä "väistöliikkeitä" ensin talvi 195/65/15 alla ja renkaanvaihdon jälkeen kesärenkaat alla, ero oli kuin yöllä ja päivällä.
Profiilia madaltamalla (jolloin kasvatetaan halkaisijaa) tietysti saadaan vielä lisää tarkkuutta "väistöihin", mutta tahtoopi muut ominaisuudet kärsiä.
Vesalla vika on kyllä vanteissa eikä renkaissa.
Ainakin tänään kun omalla ajelin vajaa 200 kilometriä vaihtelevilla teillä
(suht asiallista asfalttia, roudan runtelemaa paikattua asfalttia, liejuista soratietä, koloista soratietä)
lastina neljä raavasta miestä ja peräkontissa satakunta kiloa tavaraa tuntui että oikea oli rengas(koko)valinta; en osannut moittia millään alustalla.
Voi se olla sitäkin ettei ole tietoa paremmasta niin tuntuu nuo hyviltä.
Yksin ajettaessa kun kokeilin tehdä keveitä "väistöliikkeitä" ensin talvi 195/65/15 alla ja renkaanvaihdon jälkeen kesärenkaat alla, ero oli kuin yöllä ja päivällä.
Profiilia madaltamalla (jolloin kasvatetaan halkaisijaa) tietysti saadaan vielä lisää tarkkuutta "väistöihin", mutta tahtoopi muut ominaisuudet kärsiä.
Vesalla vika on kyllä vanteissa eikä renkaissa.
oulaistenliikenne.fi
Mukavimmillaan kyllä, niinhän mä jo sanoin, mutta mersut onkin vakioalustalla ja rengastuksella ihan kauheita ajettavia, kuin vanhalla Hiacella ajais. Muista ominaisuuksista kyllä tykkään ja siksi kyseisellä autolla ajankin. Onneksi alustan ja rengastuksen saa vaihdettua mieleisekseen.Aku P kirjoitti:No, sitäkin.Hirviövannemies kirjoitti: Omilla renkailla autot ovat mukavimmillaan.
Edelleen vaan mietin, miksi ostaa mersu jos kerran ei kuitenkaan haluta mersun ominaisuuksia.
Vaan tämä tästä.
Taidat syyllistyä provosointiin? No totta puhuen en sitä sinusta usko...olen muuten ylen tyytyväinen noihin sinun pyöriisi, niissä ei ole kuin 2 puolaa liikaa, monella muulla on runsaammin...Lupaan pistää väliaikoja aina välillä mitä praatvurst-rintamalle kuuluu...on oikeastaan tullut oltua liian passiivinen noitten vanteiden suhteen ......................
Minä? No enHirviövannemies kirjoitti:Taidat syyllistyä provosointiin?
Totuuksiahan mä tässä vaan lauon. Toki suurin osa mersumiehistä arvostanee mukavuutta ajotuntumaa tärkeämmäksi, ja näkeehän sen jo vakioalustoista ja rengastuksesta.
Mullahan on muuten 12 pikkupuolaa...
Edit: kun mä ostan käyttöautoksi toisen 124:sen niin saatan ajella vakiorengastuksella, jos se on joku mopo.
Mauri H. kirjoitti: Totuuksiahan mä tässä vaan lauon. .
Mutta sen verran on kyllä pakko sanoa, että 124/201 -koriset ovat herkempiä sille, että alusta ei ole ihan iskussa, oli sitten vakioinen tai ei.
Nimittäin oikein huonoa W123- tai W126-sarjalaista en ole ajanut, vaikka mukana on siis semmoisiakin yksilöitä että korista lentää linnut läpi ja matkamittari on sipannut jonnekin 800 000 km kohdille ja alustalle ei tehty ikinä mitään pakollista isompaa. Nämä "perushyvät" alustat kulkevat suunnilleen veulomatta ja vetelemättä vielä tällöinkin, kun taas noista uudemmista ei tarvitse olla kuin pientä väljyyttä siellä täällä tai iskari yhdestä kulmasta muita huonompi, niin jo muuttuu käytös kummalliseksi. Ja tässä tosiaan tarkoitetaan kummallista, eli ei ehjän tuntuista.
Pitäisi kyllä tuohon omaankin hylkyyn jossain vaiheeessa lyödä uudet iskarit, alkaa olla jo muuta kuin asiaankuuluvaa pehmeyttä pidemmissä heitoissa. Mennään silti noilla tämä kelirikkoaika, ettei tarvitse uusia heti ehdoin tahdoin särkeä.
(Mikä mainio hätävalhe kertoa, että rahaa ei tosiasiassa olisi ensimmäiseenkään uuteen vaimentimeen... )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ääni täältäkin tanakammalle alustalle... Omia mielipiteitä, mutta vakioalusta on tunnoton löllö! Tokihan se matkustusmukavuutta ajatellen miellyttävämpi on, mutta kun minua ei kyyditä autolla vaan ajan sitä itse, enkä halua että auto on vaikea tai ärsyttävä ajaa. Sitä se oli vakioalustalla verrattuna nykyiseen - ajokoiramaisuus, tuuliherkkyys ja levoton keinuminen loppui saman tien painopisteen tultua järkevämmälle tasolle. Nyt menee kuin juna (tosin ohjattavuus on paaaljon parempi), ja p*rseen kautta kuljettajalle välittyy huomattavasti enemmän informaatiota siitä, mitä renkaan ja tien välillä tapahtuu. Vakioalustan suunnittelussa todellakin on painotettu matkustusmukavuutta liikaa ajettavuuden kustannuksella...
No, kuten Mauri jo sanoikin, onneksi tuon alustan voi modata mieleisekseen, niin ei tartte kiihdytyksessä katsella taivaalle tai jarrutuksessa tiehen
No, kuten Mauri jo sanoikin, onneksi tuon alustan voi modata mieleisekseen, niin ei tartte kiihdytyksessä katsella taivaalle tai jarrutuksessa tiehen
Peijooni!
Itse lähdin tänä aamuna liikkeelle 124:n sijaan Wanhalla kunnon keinulaudalla eli satakakskolmosella. Aku ainakin tietää, millaisessa kyntöpeltokunnossa tuo paikallistie, jota työmatkoilla kuljen, parhaillaan routimisen ansiosta on.
Tuo 124 kun on jonkun aiemman omistajan toimesta pikkusen jämäköitetty ja madallettu, niin kiitos ei ajotuntumalle. No, ei vaan onhan se pääteillä kiva ajaa, tanakka ja tukeva, mutta terävissä routaheitoissa meinaa paikat pudota hampaista...
(Ai niin, mainittakoon taas ihmetteleville, että meikäläinen ehti joskus opetella reilut kymmenen vuotta ajamista ranskalaisautoilla, joten ei tuo 123:kaan mun makuuni loppujen lopuksi niin erityisen 'pehmeä' auto ole, jos sitä verrataan johonkin samanikäiseen isoon peugeottiin tai citikkaan )
Itse lähdin tänä aamuna liikkeelle 124:n sijaan Wanhalla kunnon keinulaudalla eli satakakskolmosella. Aku ainakin tietää, millaisessa kyntöpeltokunnossa tuo paikallistie, jota työmatkoilla kuljen, parhaillaan routimisen ansiosta on.
Tuo 124 kun on jonkun aiemman omistajan toimesta pikkusen jämäköitetty ja madallettu, niin kiitos ei ajotuntumalle. No, ei vaan onhan se pääteillä kiva ajaa, tanakka ja tukeva, mutta terävissä routaheitoissa meinaa paikat pudota hampaista...
(Ai niin, mainittakoon taas ihmetteleville, että meikäläinen ehti joskus opetella reilut kymmenen vuotta ajamista ranskalaisautoilla, joten ei tuo 123:kaan mun makuuni loppujen lopuksi niin erityisen 'pehmeä' auto ole, jos sitä verrataan johonkin samanikäiseen isoon peugeottiin tai citikkaan )
Tai otapa siitä työmatkasi varrelta joskus lainaan joku 70-luvun Oldsmobile...RH kirjoitti: ei tuo 123:kaan mun makuuni loppujen lopuksi niin erityisen 'pehmeä' auto ole, jos sitä verrataan johonkin samanikäiseen isoon peugeottiin tai citikkaan )
***
Jaha, pitääkin tänään yrittää "katuvilinästä" (so. 2 autoa tunnissa) havannoida tuo teikäläisen 123....
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu, onhan noita erilaisia jenkkipelejäkin tullut ajeltua, vaan olen silti sitä mieltä, että vanhat ranskalaiset on käytännössä niitäkin pehmeämpiä, jenkkilullat ovat vastaavasti velttoja.Aku P kirjoitti:Tai otapa siitä työmatkasi varrelta joskus lainaan joku 70-luvun Oldsmobile...RH kirjoitti: ei tuo 123:kaan mun makuuni loppujen lopuksi niin erityisen 'pehmeä' auto ole, jos sitä verrataan johonkin samanikäiseen isoon peugeottiin tai citikkaan )
***
Jaha, pitääkin tänään yrittää "katuvilinästä" (so. 2 autoa tunnissa) havannoida tuo teikäläisen 123....
Jos noilla asioilla nyt sitten jotain eroa haluaa tulkita olevan...
Juu, ja toiset bongaa lintuja, me pölhöt autoja...