Mieleinen kruisinki peli

Linkkejä Mercedes-Benz-aiheisille sivuille.
Vastaa Viestiin
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Mieleinen kruisinki peli

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Tahtoo tuollasenkin!

Joskus ennenvanhaan oli älytön W115 limusiinikuume, joka muuttui ambulanssikuumeeksi, josta taas kehittyi ruumisautokuume... :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jyty peli

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vallaton laite - varsinkin kun päälle laitetaan täysi, ilmeisesti 8 hengen, poka :shock: Voipi olla, ettei 200-dieselin muhkeilla voimavaroilla pidetä erityistä hoppua. Ajelin joskus vastaavalla normaalikorisella yksinään, eikä vauhtia vaivoiksi asti kertynyt silläkään. Mutta ottaisin silti mieluusti tuollaisen.

Edit: katselin päivänä muutamana sitten erästä saksalaista saittia ja siellä oli kerrottu paikallisista 200D-takseista, joissa moottoritehoa oli laskettu "lisävarusteena" (oikein oma koodi) tuosta hiukeasta 72 hepasta peräti 55 hevoseen eli vanhan pystäri-200D.n lukemiin. Mitähän tarkoitusta tuo tehonalennus palvelee??
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Re: Jyty peli

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Jukka N. kirjoitti:
Edit: katselin päivänä muutamana sitten erästä saksalaista saittia ja siellä oli kerrottu paikallisista 200D-takseista, joissa moottoritehoa oli laskettu "lisävarusteena" (oikein oma koodi) tuosta hiukeasta 72 hepasta peräti 55 hevoseen eli vanhan pystäri-200D.n lukemiin. Mitähän tarkoitusta tuo tehonalennus palvelee??

Jos ne ompi vähäpäästösiä/kulutuksisia kaupunkimalleja, tai sitte taksi yrittäjät on sielä saatanan pihejä :) Taitta tommonen 55 heponen olla ikunen moottori. Imee varmaan penkkiin kiihyttäessä.......
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: Jyty peli

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Jukka N. kirjoitti: Edit: katselin päivänä muutamana sitten erästä saksalaista saittia ja siellä oli kerrottu paikallisista 200D-takseista, joissa moottoritehoa oli laskettu "lisävarusteena" (oikein oma koodi) tuosta hiukeasta 72 hepasta peräti 55 hevoseen eli vanhan pystäri-200D.n lukemiin. Mitähän tarkoitusta tuo tehonalennus palvelee??
Maalaisjärjellä pääteltynä kulutus pienenee? Kyllä siinä jonkun verran luulisi voittavan taksin matkamäärillä. Muuta en kyllä keksi.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Jyty peli

Viesti Kirjoittaja luokyio »

JoniAskola kirjoitti: Maalaisjärjellä pääteltynä kulutus pienenee? Kyllä siinä jonkun verran luulisi voittavan taksin matkamäärillä. Muuta en kyllä keksi.
Lisää maalais"järkeä" kehiin: 55 pollea puolitoistatonnisessa autossa tarkoittaa sitä, että kaasupoljin on jatkuvasti pohjassa. Tällöin sitten vuorostaan kulutus nousee. Tästä osoituksena esim. että 200 D syö enemmän käytössä kuin 250 D.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Re: Jyty peli

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Marko L. kirjoitti:
JoniAskola kirjoitti: Tästä osoituksena esim. että 200 D syö enemmän käytössä kuin 250 D.
Tätä en kyllä allekirjoita.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jyty peli

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

AMG kirjoitti:
Marko L. kirjoitti:
JoniAskola kirjoitti: Tästä osoituksena esim. että 200 D syö enemmän käytössä kuin 250 D.
Tätä en kyllä allekirjoita.
Minä voisin allekirjoittaa, toi 200d on aika laiska ja sitä saa polkea enemmän kuin 250d:tä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Re: Jyty peli

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Muffler kirjoitti:
AMG kirjoitti:
Marko L. kirjoitti:
JoniAskola kirjoitti: Tästä osoituksena esim. että 200 D syö enemmän käytössä kuin 250 D.
Tätä en kyllä allekirjoita.
Minä voisin allekirjoittaa, toi 200d on aika laiska ja sitä saa polkea enemmän kuin 250d:tä.
Aika mopojahan ne on kummakki :) Mut kuitenkin isukin 250D vs siskon perheen 200D, syöpi se kaks-satanen vähempi. Tosin siihen ne paremmat puolet loppuuki.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

saul kirjoitti:Tahtoo tuollasenkin!

Joskus ennenvanhaan oli älytön W115 limusiinikuume, joka muuttui ambulanssikuumeeksi, josta taas kehittyi ruumisautokuume... :roll:


Keltaisessa Pörssissä tais olla kaupan W115 ambulanssi. :?
230 C 1978
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: Jyty peli

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Marko L. kirjoitti: Lisää maalais"järkeä" kehiin: 55 pollea puolitoistatonnisessa autossa tarkoittaa sitä, että kaasupoljin on jatkuvasti pohjassa. Tällöin sitten vuorostaan kulutus nousee. Tästä osoituksena esim. että 200 D syö enemmän käytössä kuin 250 D.
No jos tuo pitäisi paikkansa, niin miten selität sen, että taksit valitsevat mielummin 55 hevosta 75 sijaan jos vielä tuo edellinen kuluttaakin enemmän?
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Marko M kirjoitti:Keltaisessa Pörssissä tais olla kaupan W115 ambulanssi. :?
Älä viiti! :P

No en mä nyt innostu, mutta jos olis ollut ruumisvankkuri, niin sitten! :shock:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Tuo autojen ikuinen kulutusväittely... :wink:
Onhan se selvä että 300D syö vähemmän kuin 200D... :roll:
Perustelut 200D:llä ajat jo 120km/h nopeudessa kaasupohjassa ja 300D :llä menee ko. nopeutta lähes tyhjäkäynnillä. :lol:

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

MB kirjoitti:Tuo autojen ikuinen kulutusväittely... :wink:
Onhan se selvä että 300D syö vähemmän kuin 200D... :roll:
Perustelut 200D:llä ajat jo 120km/h nopeudessa kaasupohjassa ja 300D :llä menee ko. nopeutta lähes tyhjäkäynnillä. :lol:

MB
ahaa, milläs sitte selität tämän :) anopin 300D turbo aut. syö n.10l ja se 200:nen luuska vetelee jotain 6l.

Toki ottaahan tomaattiki omansa.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Suurempi teho vaatii, että ainetta on poltettava enemmän. Tietysti joissain tapauksissa koko ajan täysillä huudattaminen pienempitehoisella koneella kuluttaa enemmän, mutta jos esim. tässä saksalaistaksien tapauksessa koneen tehoja on laskettu "oikein", niin kyllä sen mielestäni pitäisi pienentää kulutustakin.

Nykyautoissa on se vika, että niistä otetaan liikaa tehoja irti ja myös vaaditaan koko ajan enemmän tehoa. Jos nykytekniikalla tehtäisiin mahdollisimman pihi auto, jonka huippunopeus olisi jotain 130 km/h ja kiihtyvyys kanssa 1970-luvun 200D:n luokkaa, niin kulutus olisi varmaan nykyisiä autoja pienempi. Kuka sellaisen haluaisi ostaa? Se on jo eri asia. Tietenkin taas saman massan liikuttaminen vaatii aina saman energian oli vuosikymmen mikä vain, mutta luulisi hyötysuhteen, aerodynamiikan, säätöelektroniikan (ei ollut ennen edes olemassa), voiteluaineiden yms. parantuneen.

Koko ekoautokehitys on ollut väärillä urilla, kun sähköautoiltakin vaaditaan normaalin parilitraisen suorituskykyä.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin