Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Ei nyt luoda turhia pelkoja asiassa, jossa ei siihen ole aihetta.
VW tuli kuuluisaksi jäätyään kiinni selkeästä huijauksesta, jonka vuoksi autot eivät todellisuudessa täyttäneet normimittauksen vaatimuksia. Sellaisesta pitääkin lähteä kilvet katsastuksessa. Sitähän ei vielä tiedä monikaan miten Mersun käy nyt kun OM651 on nostettu tikun nokkaan eri yhteyksissä ja eri koreihin kiinnitettynä? Vapaaehtoisten päivitysten tapauksessa on silti kyse auton optimoinnista testitilanteeseen. Tämä on täysin laillinen tapa ohjelmoida auto näyttämään testitilanteessa parhaat puolensa, jolloin normin mukaisessa mittaustilanteessa auto todella täyttää normin vaatimukset. Joissain muissa ajotilanteissa tietenkin päästöt voivat olla jotain muutakin. Tämä liittyy teollisuuden ja suunnittelutyön perinteeseen "sitä saat mitä mittaat". Siksi normin laatijan kannattaa harkita tarkasti mitä normin kirjaimellisesta täyttämisestä seuraa, koska mitä todennäköisimmin juuri niin tulee tapahtumaan. Tämä optimointi on teknisen speksin blueprinttaamista, jolla haetaan sääntöjen rajat.
Oma autoni on päivityksen piiriin kuuluva malli W212 E220 CDI vuodelta 2012. Jätin toistaiseksi päivityksen tekemättä, koska aiemmin asiasta kysyessäni Veholla ei ainakaan vielä silloin ollut näyttää vääntökäyrää ennen ja jälkeen ohjelmoinnin. Moottorivalintani peruste oli kaksoisahdetun OM651:n miellyttävä toiminta ja siihen ohjelmoitu taloudellisuus, jonka turvin auto kulkee pitkän ajan keskiarvolla NEDC normilukemillaan, jos sen annetaan niin tehdä, enkä ole valmis riskeeraamaan näitä hyviä ominaisuuksia vapaaehtoisella päästöpäivityksellä.
kiitokset Jysille linkistä oman auton päivityksen luonteen kertovalle sivustolle.
VW tuli kuuluisaksi jäätyään kiinni selkeästä huijauksesta, jonka vuoksi autot eivät todellisuudessa täyttäneet normimittauksen vaatimuksia. Sellaisesta pitääkin lähteä kilvet katsastuksessa. Sitähän ei vielä tiedä monikaan miten Mersun käy nyt kun OM651 on nostettu tikun nokkaan eri yhteyksissä ja eri koreihin kiinnitettynä? Vapaaehtoisten päivitysten tapauksessa on silti kyse auton optimoinnista testitilanteeseen. Tämä on täysin laillinen tapa ohjelmoida auto näyttämään testitilanteessa parhaat puolensa, jolloin normin mukaisessa mittaustilanteessa auto todella täyttää normin vaatimukset. Joissain muissa ajotilanteissa tietenkin päästöt voivat olla jotain muutakin. Tämä liittyy teollisuuden ja suunnittelutyön perinteeseen "sitä saat mitä mittaat". Siksi normin laatijan kannattaa harkita tarkasti mitä normin kirjaimellisesta täyttämisestä seuraa, koska mitä todennäköisimmin juuri niin tulee tapahtumaan. Tämä optimointi on teknisen speksin blueprinttaamista, jolla haetaan sääntöjen rajat.
Oma autoni on päivityksen piiriin kuuluva malli W212 E220 CDI vuodelta 2012. Jätin toistaiseksi päivityksen tekemättä, koska aiemmin asiasta kysyessäni Veholla ei ainakaan vielä silloin ollut näyttää vääntökäyrää ennen ja jälkeen ohjelmoinnin. Moottorivalintani peruste oli kaksoisahdetun OM651:n miellyttävä toiminta ja siihen ohjelmoitu taloudellisuus, jonka turvin auto kulkee pitkän ajan keskiarvolla NEDC normilukemillaan, jos sen annetaan niin tehdä, enkä ole valmis riskeeraamaan näitä hyviä ominaisuuksia vapaaehtoisella päästöpäivityksellä.
kiitokset Jysille linkistä oman auton päivityksen luonteen kertovalle sivustolle.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Semmoisen ominaisuuden bongasin autosta, että sport+:lla tyhjäkäynti nousee lähes 1000rpm:n. Onkohan tuo ominaisuus tullut päivityksen jälkeen vai oliko se jo aiemminkin?? Auto on w205 220D.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Vissiin työt vähissa paikallisessa mb huollossa kun soittelivat että olisi päivitys. Ei ollut pakollinen niin kieltäydyin. Ja nimenomaan päästöihin liittyvä oli kun kysyin.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Sain kirjeen MB:ltä varata aika päivitykseen. Katsastin auton viime viikolla ja silloin mitään kampanjaa ei löytynyt, vaikka siitä erikseen kysyin. En päivitä ellei pakko. Auto W212 250cdi -09.
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Tänne pamahti postilaatikkoon kirje myös MB:ltä moottorinohjauksen päivitykseen. Tietääkö joku onko pakollisia toimenpiteitä vai voiko unohtaa asian? Omasta kulkineesta egr ohjelmoitu pois joten varmaan joutuisi toimenpiteen jälkeen viemään uudelleen ohjelmoitavaksi? Kulkine w212 220cdi -09
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Traficomin sivuilta löytyy autoa koskevat pakkolisetkanka kirjoitti:Tänne pamahti postilaatikkoon kirje myös MB:ltä moottorinohjauksen päivitykseen. Tietääkö joku onko pakollisia toimenpiteitä vai voiko unohtaa asian? Omasta kulkineesta egr ohjelmoitu pois joten varmaan joutuisi toimenpiteen jälkeen viemään uudelleen ohjelmoitavaksi? Kulkine w212 220cdi -09
. .
Mökkillä
'
'
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Tuollainen löyty rafin sivuilta. Liekö tässä tulkinnan varaa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Jännä tuo Trafin ilmoitus ajoneuvojen pienen määrän osalta. Itsellä olisi tarkoitus ohjelmoida egr pois käytöstä, mutta ennen sitä täytyy kaivaa selvyys tähän vapaaehtoisuus/pakollisuus asiaan.
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 01.07.2020 09:23
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Täällä kans 220cdi -09. Ei osu tyyppihyväksyntänumero noihin Trafin ilmoittamiin. Ei ole kyllä kutsuakaan ole näkynyt. Kanka onko sinulla sama numero kuin Trafin liittessä?
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
No nyt kun sitä tarkemmin katsoo ja tutkii asiaa nii minähän hoksasin että eihän se hyväksyntä numero sovikkaan oman auton numeroon. Jos nyt osasin tulkita asiaa oikein, voitaneen päätellä että asiahan ei minua koske?
Toisaalta vaikka koskisi, en kovin helpolla lähtisi moisen turhakkeen takia ajamaan 200km matkaa päivitykseen
Toisaalta vaikka koskisi, en kovin helpolla lähtisi moisen turhakkeen takia ajamaan 200km matkaa päivitykseen
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT