M273 V8, naputus...?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

M273 V8, naputus...?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Onko näillä 2005-8 Mersun V8 bensakoneilla jotain haasteita suoriutua E10 bensoilla? Etsin uutta kulkinetta ja yhteen GL450 on vaihdettu vähänajettu moottori. Myyjän mukaan 95E10 bensalla antaa joskus häiriötä katalysaattorista. 98E5 bensalla ei... Voisko olla, että katit olus saanu siipeensä jo aiemmalla moottorilla jos kone on esim polttanu öljyä tms.? Ja tästä syystä olis nyt kattien toiminta rajoilla...

TJ
Viimeksi muokannut Maastis, Pe 22.11.2019 16:31. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M273 ja 95E10

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Maastis kirjoitti:Hei

Onko näillä 2005-8 Mersun V8 bensakoneilla jotain haasteita suoriutua E10 bensoilla? Etsin uutta kulkinetta ja yhteen GL450 on vaihdettu vähänajettu moottori. Myyjän mukaan 95E10 bensalla antaa joskus häiriötä katalysaattorista. 98E5 bensalla ei... Voisko olla, että katit olus saanu siipeensä jo aiemmalla moottorilla jos kone on esim polttanu öljyä tms.? Ja tästä syystä olis nyt kattien toiminta rajoilla...

TJ
Miksi se moottori on vaihdettu? Tuskin ainakaan toiseen ehjään joten vaihtoehtoina ovat:

-rikkoutumisen vuoksi (onko rikkoutumisen syy poistettu?)

-huonompaan moottoriin
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 ja 95E10

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Myyjän mukaan alkanut kalista ja korjaamo infonnu, että kone niin huono, että hommattava vaihtomoottori. Meinas että edellinen laiminlyöny huoltoja ja ongelmat lähtis jo sieltä... vaihtomoottori papereiden mukaan 20 tuhatta mailia ajetusta (USA:sta, maksanu 3500e...). Itte vaan mietin, että eikös tämä kone ole sellainen jossa kovapinnoitetut sylinterit suoraan alumiinissa? Jos sielä on ollu vanhassa koneessa rautaa liikkeellä, niin varmasti sylinterit saanu kipeää. Siutä sitte öljynpolttoa ja katteihin vikaa...?
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M273 ja 95E10

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Maastis kirjoitti:Myyjän mukaan alkanut kalista ja korjaamo infonnu, että kone niin huono, että hommattava vaihtomoottori. Meinas että edellinen laiminlyöny huoltoja ja ongelmat lähtis jo sieltä... vaihtomoottori papereiden mukaan 20 tuhatta mailia ajetusta (USA:sta, maksanu 3500e...). Itte vaan mietin, että eikös tämä kone ole sellainen jossa kovapinnoitetut sylinterit suoraan alumiinissa? Jos sielä on ollu vanhassa koneessa rautaa liikkeellä, niin varmasti sylinterit saanu kipeää. Siutä sitte öljynpolttoa ja katteihin vikaa...?
Mahdollista toki mutta vikakoodi ei välttämättä kerro missä vika on.

Vian syyhän voi olla esim. johtosarja, ecu, vääränlainen moottori, vialliset anturit yms.
Jenkkilässä usein on erilaisilla standardeilla olevia moottoreita joten sieltä tuotu ei vältttämättä ole suoraan sama kuin eurooppalaisessa mallissa.
Esimerkiksi minulla on tallissa MB bensakone jossa on varusteita saastelaitteisiin liiittyen mitä täällä ei ole.

Tuossa kaupassa on paljon riskejä koska koneet eivät kolisi huvikseen ja jos ei koneeseen välitä öljyjäkään vaihtaa, ei muutakaan ole tehty ja ajo ollut sen mukaista.

Kannattaa harkita tarkkaan haluaako edellisen omistajan riskit itselleen...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M273 ja 95E10

Viesti Kirjoittaja atlas »

Alumiini sylinteri niklaus pinnalla niin se tuhoutuu herkästi jos katti toinen menee tukkoon ja ylipaine poistaa ölkjykalvon sylinteristä ja lähtee pinnat sylinteristä..jos tälläinen tapahtunut ei ongelma ole poistunut vaan edelleen on vaarana tapahtua uudelleen...kolistelemalla se selviäisi...tämä yksi mahdollinen syy mutta tuossa edellä tulikin kaikki muut vaihtoehdot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 ja 95E10

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Moi

Ok, kiitti vastauksista. Laitoin myyjälle viestiä, että tarkastuttaa katit ennenku posahtaa vaihtomoottorikin.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8 kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Jatketaanpa hieman päivitetyllä otsikolla. Minkähän verran nämä Alumiinilohkoiset moniventtiili V8 koneet kestää kilsoja? Nyt olis kiikarissa noin 240 ajettu hyvin huollettu kulkine. Perushuollot tehty kohtuu säönnöllisesti 20-24tkm välein. Mersun bensakoneet on itselle sen verran vieraita kun aina ajanut diesel autoilla, mutta kai nämäkin nyt sen puolimiljoonaa menee?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja epk »

heikonlaisesti...

http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/" onclick="window.open(this.href);return false;


eli mahdollisimman uusi jos haluu jo paremmilla hiluilla / jo korjattu.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

No joo, menee kyllä tuohon sarjaan. Toisaalta ajattelis, että näillä kilometreillä liki 250tkm, toi olis jo tullu esille/korjattu jos olis tullakseen. Toki varmaan V6 konees tulee nopeammin esille, koska keskipyörä on ihan eri tapaan rasituksella tasapainopuntin takia. Eli en mä nyt tuon perusteella vielä sivuuta jos ongelmasta ei ole selviä merkkejä.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Monesta on noi jo laitettu ja tietystä vuosimallista ja moottori tyypistä ja numerosarjasta on jo paremmat hilut...varmaan jo 250tkm jo on ollut oireita koska yleensä noi vaihdetaan jo ennemmin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

No näin ajattelin myös, että jos olis huonoa matskua sattunu, niin olis ne jo menneet... kaupat tuli lyötyä lukkoon ja nyt varaillaan lippuja... saas nähdä mikä sielä odottaa. Ainahan näis varmaan tehtävää piisaa vanhois autois, joten todennäköisesti apuja tarvitaan jatkossa kanssa mersuilijoilta :)
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ei muuta ko kovaa ajoo, kyllä se sitten porsii, jos jos on porsiakseen :D
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Taitaa toi ratas kuluminen ilmoittaa moottorin vikavalolla nokka-akselin asento tunnistin vikaa muistaakseni eli ajoitus myöhästyy ja tällöin olisi se ratas kulunut mutta jos siellä ei ole mitään tälläistä homma ok.
Serkku osti 350 v6 johon oli toi ratas vaihdettu ja alkoi kuulumaan tyhjiksellä naputusta ja päätettiin kokeilla uuudella kiristimellä vaikka oli just tehty ennen auton ostoa toi iso remppa...kiristin oli uusi vehon kautta mutta sepä asettuikin uudella kiristimellä...sitten imusarjan jokin muovi osa pääsi venttiilin väliin ja siirsi keinun pois paikaltaan...eli uusi imusarjan paskan orkkiksen tilalle ja nyt pitäisi kaikki tyyppiviat olla eliminoitu...eikun ajoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Nyt olis V8 pihassa. Luin *:lla vikakoodit kaupanteon yhteydessä. Ei ollu mitään nokka-akseleihin viittaavaa. Imusarjan läpästä oli koodi joka ei tullut takausin nollauksen jälkeen... totesin sitten että kai se kunnossa on. Kone näytti vähän siltä, että jakopää olis joskus ollu auki, koska sen välistä työntyi ulos mustaa tiivistemassaa joka näytti siltä että ei ole tehtaan peruja. Mutta ei myöskään siltä että olis mitenkään hiljattain ruuvattu. No aika näyttää mikä tämä lopulta on. 2500km kuitenkin tultiin mukavasti.

Perus huolto pitäis tehdä pikimmiten. Mitä öljyä olette näissä V8 koneissa käyttäneet? Ihan vaan mikä tahansa 229.5 merkinnällä olevaa 5w30 liukastetta? Nykyisin on ainakin tosi etuusasti saatavilla GM 5l kannussa tuollaista. Ja jos vaihtelee 10-15 välein niin kai se on melkein öljy kun öljy joka tuon menee.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mistähän mä luin että toi GM öljy oli ihan kuraa. Tuollaisen auton kanssa tuskin kannattaa öljymerkin kanssa säästellä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Olispa kiva lukea jos muistuu mieleen mistä tuon bongasit?
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noita öljyjuttujahan nyt on netit ja kahvipöytäkeskustelut täynnä, toisella on tietty merkki joka pysyy sisällä ja toisella se on se jota saa lisätä litran tuhannella km tai 50 tunnissa. Jäi vaan mieleen kun jollain oli lyhyenkin öljynvaihtovälin jälkeen toi GM ihan kelvotomman oloista kuraa. Öljykin voi olla vaikka kenen valmistamaa mutta jos siinä lukee GM niin en koskisi tikullakaan :D
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

No sepä näissä aina onkin. Vaikka kannus lukee GM, niin voipi tulla samasta hanasta kun vaikka Mobil. Kenen kanssa nyt on kulloinkin hyvän diilin saanut tehtyäkin. Vaihtuileehan se Mersuhollon öljyvalmistajakin tämän tästä. Ja jos vaikka se GM on jollain ollu lyhyellä vaihdolla kaameeta kuraa, niin tilanne voi toki olla, että on vaan putsannut aiempien vielä huonompien jätökset mukaansa... Pitäis olla joku puolueeton testi.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
GL 420 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: La 04.08.2018 11:52

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja GL 420 CDI »

Moro


Ei liity alkuperäiseen kysymykseen mutta vaihdoin 450 youtube opeilla muutamia osia myös 420 dieseliin...:) heh

Mutta sitä että imusarjan läpändeerokset, laittaako nii että on kokoajan auki?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos läpistä puhut m273 osalta niin taitaa olla että uusi imusarja tilalle..ei ole pahan kalliskaan ainakaan 350 moottoriselle jossa ainakin sitä ongelmaa on.
Tosta tiivisteliimasta niin 113 kone on ainakin aika pitkälti liimalla kasattu öljypohjan ja jakopään kohdin jo tehtaalta ja jäämiä on liitoksen ukopuolella...sori mutta parempi kertoa faktaa. kuin olla hiljaa mutta ainakin tohon m113 v8 koneesen ei tule tiivisteitä kuin venttiilikoppaan ja kannen tiivisten reunoissa näin tehtaan jäljeltä myös tiiviste liimaa aikä siihen muita tiivistetiä saakaan.
Silla noi kilsat ja ei vikakoodeja ja kaiketi konettakaan ei välttämättä ole purettu ja luulen että sulla on jo paremmat sisus kamat mutta senkin voi varmistaa jostain numero sarjasta mutta oliko se auton sarjanumerosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Joo, ajattelin vaan kun saumoista on sellainen musta liimapurse näkyvillä, että olisko tehtaan jäljiltä jäänyt vai onko käytetty auki... no ei sen väliä ei ole nokkiin/ketjuun liittyviä vikakoodeja, öljyssä ei ole mitään kimaltelevaa, niin ajellaan tyytyväisenä.

Mutta, yksi vika löytyi korjattavaksi. Nämä seoksen sekoitus läpät imusarjassa. Niitä käyttää alipainekello välivivun kautta josta lähtee tanko kummallekin pankille. Siitä on murtunut pallo irti josta alipainekello vetää. Jumitin läpät nyt matalien kierrosten asentoon. Netistä löytyy aika paljon aftermarket korjausosia tuohon vikaan, joten ei nyt heti tarvi vielä koko imusarjaa vaihtaa. Imusarjan hinta näyttäis olevan vähän vajaa 600e. Tämä vika ei ole näkynyt ajoon mitenkään, mutta diagnostiikka näytti p2004 ja sitte lampun kans tutkin tuon vivuston.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Onko ne läpät alakierroksilla kiinni vai auki?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3978
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuohon öljy hommaan meinasin takertua, mersun oma öljy maksaa jonkun 40€ 5L kannu, kannattaako sitä kymppiä säästää kannulta jos sillä tietää laittavansa moottoriin varmasti sopivaa öljyä?
Sen kympin kun tuolla tuhlaa pari kertaa kaasua painamalla vähän reippaammin.

Vaihdat öljyt 10x niin olet hävinnyt 100€ vs joku kuraöljy ja ajanut 150000km oikeilla öljyillä, onko kallista?
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Läpät:

Lukitsin läpät nyt "myötäpäivään", eli asentoon jossa ne olis ohjattuna alle 3000rpm kierrosalueella. Sellaisen kaavion löysin jenkkifoorumilta. Läpät liikkuu kevyesti, mutta muovisesta välinivelestä on murtunut irti pallonivel johon sylkyn varsi vaikuttaa. Ajoon en ole tuota mitenkään huomannut vaikka läpät on sielä päässeet liikkumaan miten tahtovat. Ilmeisesti tämä on hyvin tyypillinen vika kun erilaisia tarvike niveliä saatavilla. Mistäköhän ksnnattais tilara, että tulis kerralla laadukas?

Öljyt:

Joo, jos MB öljyä saa 40e/5l... Eli tällä tullaan ajamaan noin 10tkm per vuosi. Kerran vuoteen olis varmaan kuitenkin hyvä öljyt vaihdella. Öljyä menee 2 kannua (tilavuus 8,5l niin 2x4 ei riitä...). Eli halvoilla öljyillä (20e/5l) vaihto on sen 40e+suodatin ja "kalliilla" (MB öljy Motonetissa 50e/5l) on sen 100e. On tuossa kuitenkin aika paljon eroa ja onko 10tkm ajomäärässä öljyssä kuitenkaan vielä eroa? Tuleeko erot näkyviin vasta pitkissä "long life" vaihtoväleissä? Varmasti kallis öljy pitää ominaisuurmtensa pidempään mikäli se nyt sitten ihan oikiasti on päätynyt kannuun eri hanasta.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja RH »

Älä turhaan säästä öljyssä. 100€-40€=5€/kk
:arrow: V8 imaisee kuukaudessa pelkkään bensaan jo :?:
8)
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Onhan se niinkin, että ei suoranaisesti säästömielessä kannata. Mutta ei myöskään kiinnosta elättää lasipalatsien pystyttämisiä jos rahan käyttö ei tuokaan lisää ominaisuuksia. Pelkästään omantunnon pönkittämisestä ei kannata maksaa :)
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Maastis kirjoitti:Onhan se niinkin, että ei suoranaisesti säästömielessä kannata. Mutta ei myöskään kiinnosta elättää lasipalatsien pystyttämisiä jos rahan käyttö ei tuokaan lisää ominaisuuksia. Pelkästään omantunnon pönkittämisestä ei kannata maksaa :)
Kokeile miten käy. Kerro sitten.

Olen käyttänyt tuota GM:n halpisöljyä kahdessa GM:n koneessa, molemmat samanlaisia, toisella ajettu aloitettaessa noin 260tkm, toisessa oli tehdasuusi, tehtaan pakkauksesta otettu puolimoottori.
Tuossa paljon ajetussa öljyä kului noin litra, jopa enemmän/1000km, tehdasuudessa noin 1 litra per 10 000km. Molemmissa öljy oli ruskeahkoa, kuran väristä eikä kiiltävän mustaa kuten usein käytetty öljy on.

Vaihdoin Castrolin Magnatec 5W-40 öljyyn jota paljon ajettu kulutti silloin noin 3dl/1000km ja tuo uusi kone ei ollenkaan/10 000km. Tuo käytetty kone kuluttaa edelleen 3dl/1000km kun kilometrejä on tullut lisää aloitukseen 50 000km.

Mutta laita ihmeessä Mercedeksen tehokoneeseen halvinta mitä löytyy niin katsotaan toimiiko se siinä. Minulla ei ole vertailukohtaa enää joten olisi mielenkiintoista nähdä miten se Mersun koneessa pysyy.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

No nyt oli mielenkiintoista kokemuspohjaista palautetta. Eli ainakin sinun kokemuksella halppisöljy olis selkeästi huonompaa. Kiitos tästä tiedosta. Pitää loppuviikosta hakea ja siihen mennessä päättää mitä kokeilee. Eihän tuota nyt nuukuuksissa pidä alkaa rikkomaankaan...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Maastis kirjoitti:Hei

No nyt oli mielenkiintoista kokemuspohjaista palautetta. Eli ainakin sinun kokemuksella halppisöljy olis selkeästi huonompaa. Kiitos tästä tiedosta. Pitää loppuviikosta hakea ja siihen mennessä päättää mitä kokeilee. Eihän tuota nyt nuukuuksissa pidä alkaa rikkomaankaan...

TJ
Ei se välttämättä rikki mene kokeilusta mutta voisi saada omakohtaista kokemusta esim. siitä, muuttuuko käyntiääni kovemmaksi ja millainen käynnistyvyys/käyntiääni kylmänä on. Meillä tuo käyntiääni kuumana oli sellainen metallisen kuuloinen, aivan kuin öljykalvo olisi ollut hyvin ohut. Castrolilla tuollaista ei ole ollut.
Mutta nuo kokemukset ovat yhdestä moottorityypistä eivätkä ne kerro sitä miten joku toinen moottori toimii samalla öljyllä.

Veikkaan tuon GM:n öljyn erilaisen värin tulevan raaka-aineesta joka voi poiketa muista vastaavista. Vastaavan hintainen tai jopa halvempi Ford Formula F 5W-30 (A5/B5) on toiminut useammista muissa autoissa oikein hyvin. Tänään kävin kaksi viiden litran kannua hakemassa ja todennäköisesti huomenna yhden turbodieselin käynnistys sillä öljyllä.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: M273 V8, kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Imusarja asiaa. Eihän kellään olisi jäänyt V8 tai V6 imusarjarempasta ylimääräiseksi imusarjan etuosassa kuusiokolopultilla olevaa "kolmiolapaa" jonka välityksellä alipainesylkky liikuttaa läppiä. On murtunut toi välilinkku.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin