Vapaavirtaussuodattimista
Vapaavirtaussuodattimista
Minkäslaisia filttereitä käytätte mutkan kyljessä?
sattu löytymään tuommonen sivu kun www.mpm-performance.com
tehnöönkö noilla mitään ja milainen kannattaisi olla turbo käytössä öljytön/öljyllinen
sattu löytymään tuommonen sivu kun www.mpm-performance.com
tehnöönkö noilla mitään ja milainen kannattaisi olla turbo käytössä öljytön/öljyllinen
ML W164
Mulla on kanssa tuollainen vihreä Pipercross tallissa ja nyt paikallaan ITG:n suurimpiin kuuluva 3-kerrosvaahtomuovisuodatin aika asiallisella kiinteällä kiihdytyssuppilolla.
Molemmat tuntuu toimivan ilman vastusta ja ovat öljyttäviä. ITG:tä voi käyttää kuivanakin jos on herkkä ilmamäärämittari autossa.
Puuvillaiset Green, BMC jne suodattimet joutaa roskiin kun ilmamäärät alkavat olemaan suuret, ne menee vaan lyttyyn ja ahdistaa vaikka kuinka suuria olisivat.
Molemmat tuntuu toimivan ilman vastusta ja ovat öljyttäviä. ITG:tä voi käyttää kuivanakin jos on herkkä ilmamäärämittari autossa.
Puuvillaiset Green, BMC jne suodattimet joutaa roskiin kun ilmamäärät alkavat olemaan suuret, ne menee vaan lyttyyn ja ahdistaa vaikka kuinka suuria olisivat.
Mikäs on se öljy mitä tällaiseen öljyttävään uskaltaa laittaa?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Riippuu millainen suodatin, vaahtomuovisiin menee esim. silikoniöljy tms. mutta itse pitäytyisin valmistajan suosittelemassa aineessa. Greenin öljyä löytyy muuten kaksi pullollista eikä mulla ole edes suodatinta mihin niitä käyttääSaul kirjoitti:Mikäs on se öljy mitä tällaiseen öljyttävään uskaltaa laittaa?
mulla on tuollainen British Motor Corporation "suodatin" tulppana HX40:n päässä ja hyvin on pelittänyt.Mauri H. kirjoitti: Puuvillaiset Green, BMC jne suodattimet joutaa roskiin kun ilmamäärät alkavat olemaan suuret, ne menee vaan lyttyyn ja ahdistaa vaikka kuinka suuria olisivat.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Voipi kesällä vähän rutistua jos pitää siivua vetelee.nokileka kirjoitti:mulla on tuollainen British Motor Corporation "suodatin" tulppana HX40:n päässä ja hyvin on pelittänyt.Mauri H. kirjoitti: Puuvillaiset Green, BMC jne suodattimet joutaa roskiin kun ilmamäärät alkavat olemaan suuret, ne menee vaan lyttyyn ja ahdistaa vaikka kuinka suuria olisivat.
Täältä löytyy tuollainen K&N 76/152-114 suodatin, hintaa oli 76,50 (Autoracing) ja öljy, itseasiassa huoltosarja, samalta valmistajalta spray pullossa.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0058.jpg
Tuolta löytyy mainosta ja ohjetta filttereistä:
http://www.knfilters.com/facts.htm
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0058.jpg
Tuolta löytyy mainosta ja ohjetta filttereistä:
http://www.knfilters.com/facts.htm
Lisää tietoa: www.skg.fi
ei kannata ostaa spray pulossa,aika vähän sitä tavaraa!!!! ihan vaan pullo tavarana riittää huomattavasti kauemmin!!!!veskola kirjoitti:Täältä löytyy tuollainen K&N 76/152-114 suodatin, hintaa oli 76,50 (Autoracing) ja öljy, itseasiassa huoltosarja, samalta valmistajalta spray pullossa.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0058.jpg
Tuolta löytyy mainosta ja ohjetta filttereistä:
http://www.knfilters.com/facts.htm
www.thaiklupi.fi
No se huoltosarja maksoi vain 16,15 € joten aivan sama näillä minun kulutuksilla kun kestää kuitenkin pari vuotta. Sekö kaadetaan siitä pullosta sitten siihen suodattimen pinnalle, -> vaikea annostellako ?Jussi k kirjoitti:ei kannata ostaa spray pulossa,aika vähän sitä tavaraa!!!! ihan vaan pullo tavarana riittää huomattavasti kauemmin!!!!
Mistäs tuota pullotavaraa kannattaa tiedustella ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vai ettei mee pipercross ruttuun Eilen illalla kävin Esson pihalla laatikon säädön jälkeen oikomassa ???Mauri H. kirjoitti:Mulla on kanssa tuollainen vihreä Pipercross tallissa....
Puuvillaiset Green, BMC jne suodattimet joutaa roskiin kun ilmamäärät alkavat olemaan suuret, ne menee vaan lyttyyn ja ahdistaa vaikka kuinka suuria olisivat.
Suodatin öljyä saa valmiiksi spray pullossa ja suodatinta ei kannata öljytä liikaa ainakin K&N putsari on puuvillanen ja menee liiasta öljystä tukkoon...on meinaa aika monesti tullut harjoteltua moottoripyörän k&n putsarin öljyämistä... ja joku mieto pesuaine on paras esim.. astian pesuaine siihen paskaisen putsarin pesemiseen.... paineilman ja liuottimet kannattaa unohtaa...
Itse tein ja säästin
Onko sulla liian pienellä liitoksella (esim. 100 mm), ei uskoisi että puhtaana pidettyä 140 mm liitoksella olevaa saisi ruttuun.XUX63 kirjoitti:Vai ettei mee pipercross ruttuun Eilen illalla kävin Esson pihalla laatikon säädön jälkeen oikomassa ???Mauri H. kirjoitti:Mulla on kanssa tuollainen vihreä Pipercross tallissa....
Puuvillaiset Green, BMC jne suodattimet joutaa roskiin kun ilmamäärät alkavat olemaan suuret, ne menee vaan lyttyyn ja ahdistaa vaikka kuinka suuria olisivat.
No ITG:tä nyt ei ainakaan saa kun siellä on vahvikkeet sisällä.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Yleensähän niitä käytetään kahtena nuissa jaappanin ihmeissä kun ovat tuplaturpoja.shaka kirjoitti:En tiiä sitten, mutta nähnyt melko monessa japskivirityksessä noita sienityyppisiä putsareita bensavehkeissä kylläkin, mutta niissä olikin sitten sen +600hv(skyline, supra jne..)... että eikait ne kovin huonoja voi olla !?
Piti sitten googlata tuo vertailu jonka mainitsin edellisessä viestissäni.
http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html
So long, and thanks for all the fish
soittelin tuonne simotan filttereitä kauppaavaan puljuun ja vertasivat sielä K&N vastaaviin öljyttäviin,ja että simota olis ollu parempi hengittämään jossain testeissä kun K&N
kyselin siinä samalla suodattavuus tehoista että K&N puhdistaa tehokkaamin hienon pölyn mitä simota!
myyjä ei oikei suositellu mitään kartiofiltteriä jos ajelee ennenpi hiekkateillä tai pölyisissä olosuhteissa,jote vähän huononpi homma minulle kun joudun ajelemaan aika paljon hiekkateillä,ite ainakin vaadin kunnon suodattuvuuttaa filtteriltä ennnenkuin tuhoan ne vähäiset viimeisetkin puristukset motista
oottekos ottanu selvää minkälaisiin olosuhteisiin nuo teidän filtterit on suunniteltu---> yks kisa ja motti uusiksi ??kohan vaan ilmaa riittää muusta piittaamatta
kyselin siinä samalla suodattavuus tehoista että K&N puhdistaa tehokkaamin hienon pölyn mitä simota!
myyjä ei oikei suositellu mitään kartiofiltteriä jos ajelee ennenpi hiekkateillä tai pölyisissä olosuhteissa,jote vähän huononpi homma minulle kun joudun ajelemaan aika paljon hiekkateillä,ite ainakin vaadin kunnon suodattuvuuttaa filtteriltä ennnenkuin tuhoan ne vähäiset viimeisetkin puristukset motista
oottekos ottanu selvää minkälaisiin olosuhteisiin nuo teidän filtterit on suunniteltu---> yks kisa ja motti uusiksi ??kohan vaan ilmaa riittää muusta piittaamatta
ML W164
Onkos kellään kokemusta tai tietoa tuosta Apexin kartiosuodattimesta?
Sehän kun ei ole öljyttävä ja suodatustehoakin pitäisi olla, niin ei pitäisi ilmamassamittarinkaan rikkoutua.
Kyselin netin kautta hintaa ja sekään ei ihan hirveältä kuulostanut. 70 Euroa.
Onkohan niitä eri kokoja ja mikähän koko riitäisi 2.9 litraiselle koneelle ja noin 200 hv tehoille?
Sehän kun ei ole öljyttävä ja suodatustehoakin pitäisi olla, niin ei pitäisi ilmamassamittarinkaan rikkoutua.
Kyselin netin kautta hintaa ja sekään ei ihan hirveältä kuulostanut. 70 Euroa.
Onkohan niitä eri kokoja ja mikähän koko riitäisi 2.9 litraiselle koneelle ja noin 200 hv tehoille?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Varmasti on eri kokoja. Valmistajalta tai ainakin maahantuojalta pitäisi löytyä tehotaulukot, tyypillisesti ne ovat bensalle ja siitä lukemasta kun vähentää jonkun 30 % niin ollaan oikealla alueella.Jani M kirjoitti:Onkohan niitä eri kokoja ja mikähän koko riitäisi 2.9 litraiselle koneelle ja noin 200 hv tehoille?
Minä varasin vähän reserviä, kun tilakysymys ei ollut ongelma, eli suodattimeni riittää muistaakseni bensavehkeessä jonnekin 400+ hv.
Luonnollisesti se alkaa 'ahistamaan' kun lähestytään rajaa, mutta eiköhän noihin nyt sentään voi luottaa kun ammattimiehet on niitä laskeneet valmiiksi.
Muutoin ulkoisen koon perusteella ei voi päätellä mitään, koska se riippuu rakenteesta, materiaaleista jne.
Lisää tietoa: www.skg.fi