Huoltovälin nollaus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JarkkoKo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 04.03.2019 07:28

Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja JarkkoKo »

Potilas B200C vuosimallia 2015.
Youtubesta kattelin monta videota. Koitettu painella OK ja LUURI nappuloita vaikka millä combinaatiolla....
Ei aukea huoltovalikko, miten tän saa nollattua?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

https://www.mercedes-benz.ca/content/da ... 242246.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Onko joku järkevä syy tuon ikäiseen autoon itse tehdä huoltoja/ jättää täyttämättä sähköistä huoltokirjaa vai nollata muutenvaan huoltoa?
2007 R 320cdi
Avatar
JarkkoKo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 04.03.2019 07:28

Re: Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja JarkkoKo »

Huttiainen kirjoitti:Onko joku järkevä syy tuon ikäiseen autoon itse tehdä huoltoja/ jättää täyttämättä sähköistä huoltokirjaa vai nollata muutenvaan huoltoa?
Jaa a, tähän asti tehnyt aina käyttöhuollon tms. itse. Tosin ei näin uutta autoa ole ennen ollut... takuu ei tässä enää ole voimassa.
ja yleensä olen vaihtanut öljyt usemmin kuin huolto-ohjelmassa. Tosin nyt kun on 15000km huoltoväli tässä kaaasuvehkeessä, en vaihtele 7500km välein.
Mutta tuleehan tossa merkittävä säästö, kun pystyy itse käyttöhuollon tekemään.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Nii no miten sen ottaa, säästääkö sen muutaman satasen tekeemällä itse ja ei saa sähköiseen huoltokirjaan merkintää. Autoa vaihtaessa tai myytäessä hinta mersulle jossa todella puuteellinen sähköinen huoltokirja on sitten aika paljon heikompi kuin jos sähköinen huoltokirja olisi asianmukaisesti täytetty... Että en nyt tiiä siitä onko säästösi merkittävä, tai tuleeko säästöä ollenkaan tai pahimassa tapauksessa jäät häviölle... Toki riippuu siitä kuinka kauan autoa pidät...
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1642
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Jos ja kun tulee ongelmia kaasulaitteiden tai muuten vaikka moottoriin niin hiljasta on ainakin GW:t ilman minkäänlaista huoltohistoriaa toki jos itse tekee korjaukset tai muutenkaan sellaset kiinnosta niin mikäs siinä itse tehdessä :thumbup:
Avatar
JarkkoKo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 04.03.2019 07:28

Re: Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja JarkkoKo »

No meni vähän sivuun aiheesta.
Eli kuitenkin jatkossakin riskeistä huolimatta, huollan käyttöhuollon itse. Kaasujärjestelmän Terra Gas Tampere saa pitää kunnossa.
Mutta itse aiheeseen. Pääsen auton kimppuun Sunnuntai iltana kun palaan kotiin. Toivottavasti tuolla ohjeella se nyt onnistuu.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

JarkkoKo kirjoitti:No meni vähän sivuun aiheesta.
Eli kuitenkin jatkossakin riskeistä huolimatta, huollan käyttöhuollon itse. Kaasujärjestelmän Terra Gas Tampere saa pitää kunnossa.
Mutta itse aiheeseen. Pääsen auton kimppuun Sunnuntai iltana kun palaan kotiin. Toivottavasti tuolla ohjeella se nyt onnistuu.
Onnistuu tuolla nim DBFI laittamalla ohjella
muistaa ne ovet luukut,

jos ei onnistu niin jotain meni väärin tai sitten on jotain vikaa
Mökkillä
'
Avatar
JarkkoKo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 04.03.2019 07:28

Re: Huoltovälin nollaus.

Viesti Kirjoittaja JarkkoKo »

No niin, nollaantuhan se huoltoväli. Kiitos DBFI, ohje toimi.

Kaikissa youtube videoissa painettiin luuri+ok, vaikka pitää painaa luuri ja luuri kiinni + ok.
Vastaa Viestiin