W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
En löytänyt etsimällä vastausta, joten pikakyssäri.
Org. puhallin alkoi vinkumaan, ja kävin noukkimassa Motonetistä Nissens-merkkisen puhaltimen. Tuo Nissens ei lähtenyt pyörimään, joten kävin vaihtamassa toiseen. Nyt sekään ei lähde pyörimään. Orggis vinkuja kyllä pyörii kaikilla asetuksilla ihan normisti. Onko tässä nyt jotain mitä en tajua? Pitää lahteä tallille mittailemaan auton sähköjä ja tuota puhallinta. Onko ainoa vaihtoehto käydä etsimässä Behr vai voiko tuon saada toimimaan?
Org. puhallin alkoi vinkumaan, ja kävin noukkimassa Motonetistä Nissens-merkkisen puhaltimen. Tuo Nissens ei lähtenyt pyörimään, joten kävin vaihtamassa toiseen. Nyt sekään ei lähde pyörimään. Orggis vinkuja kyllä pyörii kaikilla asetuksilla ihan normisti. Onko tässä nyt jotain mitä en tajua? Pitää lahteä tallille mittailemaan auton sähköjä ja tuota puhallinta. Onko ainoa vaihtoehto käydä etsimässä Behr vai voiko tuon saada toimimaan?
X164 420 CDI -07
E46 M3 Cabrio -02
E53 X5 3.0d -06
Ex: W212 E200 NGD -14, W212 E200 NGT -11
E46 M3 Cabrio -02
E53 X5 3.0d -06
Ex: W212 E200 NGD -14, W212 E200 NGT -11
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Tilanne siis on se, että orggispuhallin toimii kitinää lukuunottamatta moitteetta. Nissens-tarvikepuhallin toimii irtoakulla syötettäessä normaalisti. Autossa Nissens hörähtää ihan hetken kun liitintä laittaa kiinni virralliseen pistokkeeseen, mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Eikä lähde enää pyörimään. Virrattomaan pistokkeeseen kytkemällä ja sitten päälle laittamalla ei tainnut lähteä lainkaan. Kaikki kokeet toistettavia, eikä Nissens varsinaisesti rikki ole. Se ei vaan ole MB-yhteensopiva, tai ainakin mun auto hylkii sitä. Onko puhaltimen säätimessä jotain mittapiiriä tms. joka voisi tunnistaa esim. väärän tehon puhaltimesta, ja mennä sen johdosta lakkoon? Tuollaisen Nissensin tiltin jälkeen kun kytkee orggiksen kiinni, niin senkin kanssa säädin(?) arpoo muutaman sekunnin ennen kuin alkaa antamaan sähköä.
Osaisko joku antaa vinkkiä ennen kuin tästä lähtee palauttamaan puhallinta Motonetiin ja investoimaan Behriin.
Osaisko joku antaa vinkkiä ennen kuin tästä lähtee palauttamaan puhallinta Motonetiin ja investoimaan Behriin.
X164 420 CDI -07
E46 M3 Cabrio -02
E53 X5 3.0d -06
Ex: W212 E200 NGD -14, W212 E200 NGT -11
E46 M3 Cabrio -02
E53 X5 3.0d -06
Ex: W212 E200 NGD -14, W212 E200 NGT -11
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 23:42
- Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Tossa nrot ja kuvia omastani, jos apuja?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=189518" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=189518" onclick="window.open(this.href);return false;
Tallissa(tai pihalla):
Mercedes-Benz E 200 CDI BlueEFFICIENCY (W212) vm-2012
EXT
Mercedes-Benz E 200 CDI Sedan (W212) vm-2011
Mercedes-Benz E 200 CDI BlueEFFICIENCY (W212) vm-2012
EXT
Mercedes-Benz E 200 CDI Sedan (W212) vm-2011
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Itsellä W204 Vm 2012, ja hyllyyn unohtunut samantapainen mysteeri puhallin, pyörii hetken max 60 sek kunhan ei koske nopeus-säätöön silloin sammuu heti, muistaakseni auton käydessä pyörii pidempään.
Puhdistin ja voitelin aseöljyllä vanhan puhaltimen joka onkin pelannut ongelmitta ja äänettä jo pari vuotta.
Ko mysteeripuhallin on - NRF 34162 Item ID: 123005324208 ja suoralla virralla pyörii mainiosti.
Puhdistin ja voitelin aseöljyllä vanhan puhaltimen joka onkin pelannut ongelmitta ja äänettä jo pari vuotta.
Ko mysteeripuhallin on - NRF 34162 Item ID: 123005324208 ja suoralla virralla pyörii mainiosti.
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Mä olen vm.-11 auton puhaltimen putsannut kaksi kertaa ja hyvin pelittää. Kerää aika kasan tauhkaa itseensä ajan saatossa ja rupeaa vinkumaan. Vaimon hammasharjan lainauksen jälkeen olen suihkauttanut muistaakseni teflon-sprayta akseliin ja hyvin on pelittänyt. HUOM. vaimon vinguntaan toimenpide, eikä harjan lainaaminen auta.
S212 E350CDI
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Oma auto on C200CDI -12, johon hain myös Motonetista Nissens -puhaltimen. Autolla ajeltu n. 272 tkm. Alkuperäinen Behr -merkkinen puhallin piti aikamoista vikinää. Myöskään minulla tuo tuliterä Nissens ei autossa lähtenyt pyörimään. Varaston pöydällä 12v akkulaturilla pyörii hienosti ja äänettä. Nissens takaisin alkuperäiseen pakettiin ja palautus Motonettiin. Ottivat takaisin mukisematta. Jonkin takuulapun siellä täyttivät, mutta sain rahani takaisin. 149e oli tuolla hintaa.
Hienosti on yleensäkin Motonetissa toiminut nuo palautusjutut, ei ole tarvinnut takuta.
Mysteeriksi jäi, miksi ei autossa pyörinyt. Sekä Behr, että Nissens molemmat "haukkasivat" varaston akkulaturilla pyöritettäessä jotain vajaa 8A, joten siinä ei tainnut juuri eroa olla.
No ensiavuksi puhalsin kompuralla Behristä mustan pölyn pois, ja WD40:ä molempiin pusliin ja kokeeksi takaisin autoon. Hienosti ja äänettä pyörii:) No odotettavissa on, että ilo ei ole pitkäaikaista. Uuden Behrin saa 266 eurolla. Olihan se Nissens toki aavistuksen heikompilaatuisen oloinen. Siipien "kuppi" oli avoin, jolloin kaikki roska pääsee suoraan moottoriin. Myöskin moottorin ankkuri oli toisinpäin, eli hiilet olivat moottorin toisessa päässä, heti siipien alla, jolla ei varmaan mitään merkitystä.
Hienosti on yleensäkin Motonetissa toiminut nuo palautusjutut, ei ole tarvinnut takuta.
Mysteeriksi jäi, miksi ei autossa pyörinyt. Sekä Behr, että Nissens molemmat "haukkasivat" varaston akkulaturilla pyöritettäessä jotain vajaa 8A, joten siinä ei tainnut juuri eroa olla.
No ensiavuksi puhalsin kompuralla Behristä mustan pölyn pois, ja WD40:ä molempiin pusliin ja kokeeksi takaisin autoon. Hienosti ja äänettä pyörii:) No odotettavissa on, että ilo ei ole pitkäaikaista. Uuden Behrin saa 266 eurolla. Olihan se Nissens toki aavistuksen heikompilaatuisen oloinen. Siipien "kuppi" oli avoin, jolloin kaikki roska pääsee suoraan moottoriin. Myöskin moottorin ankkuri oli toisinpäin, eli hiilet olivat moottorin toisessa päässä, heti siipien alla, jolla ei varmaan mitään merkitystä.
190D -87>C200D -94>C200CDI Classic STW -99>C200CDI Elegance -06>Ford S-Max -08>C200CDI Avantgarde -12>GLK200CDI -12
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Asia eteni tuossa viikko sitten kivasti, mutta uusia ongelmiakin tuli.
Ihan heti kärkeen on kiitettävä tähän keskusteluun osallistuneita. Kiitos, harrastajan apu on yleensä paras apu. Toiseksi on kehuttava Motonetiä palvelusta! Menin kertomaan, että Mercedes-Benzini hylkii Nissens-puhallinta, joka sinänsä saattaa olla ihan ehjä. Auto vaan tulkitsee sen olevan oikosessa tms. eikä suostu ottamaan osaksi itseään. Motonet tarjosi minulle rahoja takaisin, tai että voisivat tilata Behrin. Lopputulema oli, että sain Behrin tilautettua siihen samaan rahaan mitä se Nissenskin olisi maksanut. Sain siis 149€:n Behrin haltuuni pahoittelujen kera. Kiitos Motonet, hut ab asiakaspalvelullenne!
Vaan eipä siitäkään alkanut onni ja auvo. Uusi Behrkin pitää helvetillistä kitinää. Nyt on aika palata taas varaosatiskille, mutta ensin olisi hyvä pohtia voiko kitinää millään aiheuttaa jokin muu. Mielestäni kitinän määrään, taajuuteen tms ei vaikuta juurikaan puhaltimen nopeus. Ainoa vaikutus on kitinän lakkaaminen kun puhaltimen sammuttaa off-napista. Myöskään ilmavirran ohjaaminen pakko-ohjauksella ylös, keskelle tai alas ei vaikuta ääneen. Mikä ihme tuota voi vaivata? Ellei siis kyseessä ole viallinen, uusi Behr.
Edit: otin paneelin pois edestä kuullakseni selvemmin, ja kyllä se kitinä sittenkin on puhaltimen nopeuteen verrannollinen. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto on rikkinäinen, uusi Behr?
Ihan heti kärkeen on kiitettävä tähän keskusteluun osallistuneita. Kiitos, harrastajan apu on yleensä paras apu. Toiseksi on kehuttava Motonetiä palvelusta! Menin kertomaan, että Mercedes-Benzini hylkii Nissens-puhallinta, joka sinänsä saattaa olla ihan ehjä. Auto vaan tulkitsee sen olevan oikosessa tms. eikä suostu ottamaan osaksi itseään. Motonet tarjosi minulle rahoja takaisin, tai että voisivat tilata Behrin. Lopputulema oli, että sain Behrin tilautettua siihen samaan rahaan mitä se Nissenskin olisi maksanut. Sain siis 149€:n Behrin haltuuni pahoittelujen kera. Kiitos Motonet, hut ab asiakaspalvelullenne!
Vaan eipä siitäkään alkanut onni ja auvo. Uusi Behrkin pitää helvetillistä kitinää. Nyt on aika palata taas varaosatiskille, mutta ensin olisi hyvä pohtia voiko kitinää millään aiheuttaa jokin muu. Mielestäni kitinän määrään, taajuuteen tms ei vaikuta juurikaan puhaltimen nopeus. Ainoa vaikutus on kitinän lakkaaminen kun puhaltimen sammuttaa off-napista. Myöskään ilmavirran ohjaaminen pakko-ohjauksella ylös, keskelle tai alas ei vaikuta ääneen. Mikä ihme tuota voi vaivata? Ellei siis kyseessä ole viallinen, uusi Behr.
Edit: otin paneelin pois edestä kuullakseni selvemmin, ja kyllä se kitinä sittenkin on puhaltimen nopeuteen verrannollinen. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto on rikkinäinen, uusi Behr?
X164 420 CDI -07
E46 M3 Cabrio -02
E53 X5 3.0d -06
Ex: W212 E200 NGD -14, W212 E200 NGT -11
E46 M3 Cabrio -02
E53 X5 3.0d -06
Ex: W212 E200 NGD -14, W212 E200 NGT -11
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Miten tämän asian kanssa lopulta kävi?jussi_r kirjoitti:Asia eteni tuossa viikko sitten kivasti, mutta uusia ongelmiakin tuli.
Ihan heti kärkeen on kiitettävä tähän keskusteluun osallistuneita. Kiitos, harrastajan apu on yleensä paras apu. Toiseksi on kehuttava Motonetiä palvelusta! Menin kertomaan, että Mercedes-Benzini hylkii Nissens-puhallinta, joka sinänsä saattaa olla ihan ehjä. Auto vaan tulkitsee sen olevan oikosessa tms. eikä suostu ottamaan osaksi itseään. Motonet tarjosi minulle rahoja takaisin, tai että voisivat tilata Behrin. Lopputulema oli, että sain Behrin tilautettua siihen samaan rahaan mitä se Nissenskin olisi maksanut. Sain siis 149€:n Behrin haltuuni pahoittelujen kera. Kiitos Motonet, hut ab asiakaspalvelullenne!
Vaan eipä siitäkään alkanut onni ja auvo. Uusi Behrkin pitää helvetillistä kitinää. Nyt on aika palata taas varaosatiskille, mutta ensin olisi hyvä pohtia voiko kitinää millään aiheuttaa jokin muu. Mielestäni kitinän määrään, taajuuteen tms ei vaikuta juurikaan puhaltimen nopeus. Ainoa vaikutus on kitinän lakkaaminen kun puhaltimen sammuttaa off-napista. Myöskään ilmavirran ohjaaminen pakko-ohjauksella ylös, keskelle tai alas ei vaikuta ääneen. Mikä ihme tuota voi vaivata? Ellei siis kyseessä ole viallinen, uusi Behr.
Edit: otin paneelin pois edestä kuullakseni selvemmin, ja kyllä se kitinä sittenkin on puhaltimen nopeuteen verrannollinen. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto on rikkinäinen, uusi Behr?
Minulla vinkui puhallin, ja putsasin sen ja voitelin laakerit. Pimeni lopulta kokonaan viikossa, enkä enää saanut herätettyä henkiin.
Mistä ensinnäkin tietää mikä puhallin käy? Minulla 2010 W212 ja Motonet myy kahta eri versiota tähän autoon.
Kaiken lisäksi minulla on Behr kotelon sisällä Boschin moottori.
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Jos jumpata haluaa niin tästä ketjusta ainakin löytyy syy kitinään.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=175906" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=175906" onclick="window.open(this.href);return false;
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Kiitos vinkistä. Sain siis alunperin kitinän loppumaan viikoksi, kunnes hiljeni koko puhallin. Elvytystoimenpiteet eivät auta.Ocky kirjoitti:Jos jumpata haluaa niin tästä ketjusta ainakin löytyy syy kitinään.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=175906" onclick="window.open(this.href);return false;
Kollektori ja hiilet tiensä päässä. Pyörii myös vähän nihkeästi käsin pyörittämällä.
Vielä kun saisi selville mikä puhallin autoon kuuluu?
Alkup. puhaltimessa ei ole yhtäkään mersun numeroa, vaikka on Behr ja MB logo vierekkäin.
Nämä nunerosarjat löytyy. BEHR 9409117 ja BEHR V2419002.
Muovikotelon sisällä Boschin moottori jossa numero:
0 130 101 623.
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Eikö se sama konsti auta kun marmoritiskilläkin, eli alustanumero/rekisterinumero ja sitten katsotaan EPC:stä tai jostakin noista Venäjän katalogeista?Gnek kirjoitti:Vielä kun saisi selville mikä puhallin autoon kuuluu?
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Sen verran selvisi puhaltimesta että puhaltimien ero on liittimessä. Litteät tai pyöreät pinnit.
Puhallin testattu ja pyörii suoralla virralla.
Tarkistin vastuksen joka on aika saaneen näköinen.
Tilatessani vastusta, tarjoaa toimittajat kahta erilaista. Perinteistä siilimallista pyöreällä kannalla (minulla on tämä versio) Sekä isompaa suljettua boksia useammalle liittimelle, molempia kaupataan lämmitylaitteen säädin tai vastus -nimisenä kyseiseen autoon. Riippuu toimittajasta.
Todella kummallista! Yritän sulkea pois vaihtoehtoja eli olisiko niin että tämä isompi boksi on joku muu boksi, rele tms? eikä varsinaisesti vastukseen liittyvä osa.
Itse en ainakaan löytänyt tällaista boksia puhaltimen lähialueelta.
Puhallin testattu ja pyörii suoralla virralla.
Tarkistin vastuksen joka on aika saaneen näköinen.
Tilatessani vastusta, tarjoaa toimittajat kahta erilaista. Perinteistä siilimallista pyöreällä kannalla (minulla on tämä versio) Sekä isompaa suljettua boksia useammalle liittimelle, molempia kaupataan lämmitylaitteen säädin tai vastus -nimisenä kyseiseen autoon. Riippuu toimittajasta.
Todella kummallista! Yritän sulkea pois vaihtoehtoja eli olisiko niin että tämä isompi boksi on joku muu boksi, rele tms? eikä varsinaisesti vastukseen liittyvä osa.
Itse en ainakaan löytänyt tällaista boksia puhaltimen lähialueelta.
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Mitäs tietoja annoit autosta sille toimittajalle, rengaskoon ja ilmanpaineet vaiko auton runkonumeron? Tuossahan ohje oikean osan valintaan jo tuli edellä mutta et sitä tuntunut noteeraavan?
Varaosakirjassa on kaksi erilaista puhaltimen säädintä, optiokoodeilla 800 ja -800 eli valmistusajankohdalla selviää.
Varaosakirjassa on kaksi erilaista puhaltimen säädintä, optiokoodeilla 800 ja -800 eli valmistusajankohdalla selviää.
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Runkonumerolla tyrkyttää molempia kyseiseen autoon nimellä vastus/säädin. Siksi olin hieman hämilläni, että mikä se toinen on.
Toki koitin myös sisälattiamattojen OE numerolla kun rengaspaineilla ei löytynyt oikeaa osaa..
Eli valmistusajankohtaan liittyvä ero. Kiitos.
Toki koitin myös sisälattiamattojen OE numerolla kun rengaspaineilla ei löytynyt oikeaa osaa..
Eli valmistusajankohtaan liittyvä ero. Kiitos.
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Ei varaosakirja voi noita molempia 800 ja -800 osia samaan autoon tarjota. Tarkoitat varmaan jotain muita kahta osaa. Jos oikeasti haluat apua niin laita vähän lisätietoa. Rekkari ja runkonumero auttaa mutta myös se jos kerrot vaikka ne kaksi eri osaa kaikkien muiden joukosta. Joku täällä varmasti osaa tunnistaa mikä funktio kummallakin on.
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Ei minunkaan mielestä pitäisi tarjota kahta versiota. Kuitenkin varaosatiskillä myyjä käänsi näytön ja kysyi kumpi näistä tilataan?
Kuten jo aikaisemmin sanottu, tiedän kyllä mikä vastus minulla itselläni on. En vain tunnista tätä toista "tarjottua" osaa.
Nythän minulla ei ole sitä samaa liikkeen varaosaluetteloa tähän hätään, mutta tässä nämä kyseiset osat kuvina jotka löytyivät nopella googlauksella.
Minulla on tämä:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... -30327155/
Tässä se toinen jota tarjotaan samalla nimikkeellä saman vuotiseen autoon:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... 870+21+10/
Kuten jo aikaisemmin sanottu, tiedän kyllä mikä vastus minulla itselläni on. En vain tunnista tätä toista "tarjottua" osaa.
Nythän minulla ei ole sitä samaa liikkeen varaosaluetteloa tähän hätään, mutta tässä nämä kyseiset osat kuvina jotka löytyivät nopella googlauksella.
Minulla on tämä:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... -30327155/
Tässä se toinen jota tarjotaan samalla nimikkeellä saman vuotiseen autoon:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... 870+21+10/
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Ekan linkin auton synttärit oli 25.02.2009, vuosimallikoodi 800 (AEJ09/01) ja sen mukaan säätimen varaosakoodi on A204 870 77 10. (En sanoisi siis 2010-malliseksi)
Toisessa linkissä on uudempien autojen säädin, vuosimallikoodi 801, 802, 803... (kunhan ei ole 800, siis -800) ja varaosakoodi A212 870 21 10
Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää. Edelleen kaikki selviää alustanumerolla, ei arvaamalla tai arpomalla.
Toisessa linkissä on uudempien autojen säädin, vuosimallikoodi 801, 802, 803... (kunhan ei ole 800, siis -800) ja varaosakoodi A212 870 21 10
Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää. Edelleen kaikki selviää alustanumerolla, ei arvaamalla tai arpomalla.
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Olen täysin samaa mieltä, siksi ihmettelinikin asiaa.jysi kirjoitti:Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää. Edelleen kaikki selviää alustanumerolla, ei arvaamalla tai arpomalla.
Mutta tämä selvisi, kiitokset!
Re: W212 lämppärin puhaltimen mysteeri
Moi, auttakaa viisaammat miestä mäessä.
Tutkitutin webasto ongelman yhteydessä autoani starilla ja sieltä löyty vika lämmityslaitteen etuvastuksesta. En sitä alkusyksystä noteerannut kummemmin mutta nyt kun autoa ei saa lämmitettyä webastolla on vika ajankohtainen.
Onnistuuko vastuksen vaihto mahdollisesti ilman tallipaikkaa ja kummoisia työkaluja/osaamista?
Onko merteilin myymä osa oikea?
https://www.merteil.fi/fin/lammityslait ... EIQAvD_BwE
Auto on S212 250cdi 4matic -12
Vin WDD2122821A716740
Ps. Webasto ongelmaan ratkaisu oli muutamassakin paikassa uuden vaihto, joka ei itselle ole tällä hetkellä mahdollista...
Tutkitutin webasto ongelman yhteydessä autoani starilla ja sieltä löyty vika lämmityslaitteen etuvastuksesta. En sitä alkusyksystä noteerannut kummemmin mutta nyt kun autoa ei saa lämmitettyä webastolla on vika ajankohtainen.
Onnistuuko vastuksen vaihto mahdollisesti ilman tallipaikkaa ja kummoisia työkaluja/osaamista?
Onko merteilin myymä osa oikea?
https://www.merteil.fi/fin/lammityslait ... EIQAvD_BwE
Auto on S212 250cdi 4matic -12
Vin WDD2122821A716740
Ps. Webasto ongelmaan ratkaisu oli muutamassakin paikassa uuden vaihto, joka ei itselle ole tällä hetkellä mahdollista...
S212 E250 CDI 4matic -12
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79
ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79
ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90