E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Lue tarkasti ja kysy jos jokin epäselvää!
Tässä alkaa oma toivo hiipumaan auton toimimisesta 2500€ kulunut kuukauden sisään pelkästään huoltoihin, enkä löydä vieläkään syytä miksi autoni oireilee ilkeästi...
Potilaana w211 E500 m113 koneella.
Vaihteistona toimii 5vaihteinen automaatti
Oireet/vika:
Esimerkki yksi:
-3 tai 4 vaihde (D VAIHTEELLA)
-Kierrokset 1800rpm
-Antaa kaasua
-Hytti alkaa tärisemään niin kuin joku pistäisi koneelle vastaan/estäisi kaasun antamisen
TAI
-Välillä kierrokset jää pomppimaan esim 1800-1900 + hytti tärisee törkeesti ja kone ns hytkyy.
Esimerkki kaksi:
Autossa (M VAIHDE)
Toimii ihan normaalisti ainakin oletettavasti
Pientä nykimistä huomaan matalilla kierroksilla, mutta aivan olemattomat.
Esimerkki kolme:
Tyhjäkäynnillä välillä kierrokset hyppii, mutta tämä hyvin pientä. Sen silti kuulee kuinka kone käy hieman epätasaisesti.
Tehdyt toimenpiteet.
-Vaihteistoöljyt, Kyb venttiili ja pistoke vaihdettu
-Moottoriöljyt vaihdettu
-Lambdat vaihdettu(etummaiset), jälimmäiset edellisen omistajan toimesta poistettu todennäköisesti.
-Maffista ei tule mitään koodia, mutta katsottiin STARILLA imuilman lämpötila ja ohjearvo oli <35 ja se liikkui n.37-43
-Turbiini vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaihteiston pitäisi olla muutenkin ihan tikissä. Vastaa suoraan kaasuun , eikä jää ns. "leijumaan".
-Moottorin ja vaihteiston tukikumit vaihdettu (lemförderit)
Osaako kukaan auttaa meikäläistä hädässä? Alkaa oma osaaminen loppua tähän pisteeseen.
Tässä alkaa oma toivo hiipumaan auton toimimisesta 2500€ kulunut kuukauden sisään pelkästään huoltoihin, enkä löydä vieläkään syytä miksi autoni oireilee ilkeästi...
Potilaana w211 E500 m113 koneella.
Vaihteistona toimii 5vaihteinen automaatti
Oireet/vika:
Esimerkki yksi:
-3 tai 4 vaihde (D VAIHTEELLA)
-Kierrokset 1800rpm
-Antaa kaasua
-Hytti alkaa tärisemään niin kuin joku pistäisi koneelle vastaan/estäisi kaasun antamisen
TAI
-Välillä kierrokset jää pomppimaan esim 1800-1900 + hytti tärisee törkeesti ja kone ns hytkyy.
Esimerkki kaksi:
Autossa (M VAIHDE)
Toimii ihan normaalisti ainakin oletettavasti
Pientä nykimistä huomaan matalilla kierroksilla, mutta aivan olemattomat.
Esimerkki kolme:
Tyhjäkäynnillä välillä kierrokset hyppii, mutta tämä hyvin pientä. Sen silti kuulee kuinka kone käy hieman epätasaisesti.
Tehdyt toimenpiteet.
-Vaihteistoöljyt, Kyb venttiili ja pistoke vaihdettu
-Moottoriöljyt vaihdettu
-Lambdat vaihdettu(etummaiset), jälimmäiset edellisen omistajan toimesta poistettu todennäköisesti.
-Maffista ei tule mitään koodia, mutta katsottiin STARILLA imuilman lämpötila ja ohjearvo oli <35 ja se liikkui n.37-43
-Turbiini vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaihteiston pitäisi olla muutenkin ihan tikissä. Vastaa suoraan kaasuun , eikä jää ns. "leijumaan".
-Moottorin ja vaihteiston tukikumit vaihdettu (lemförderit)
Osaako kukaan auttaa meikäläistä hädässä? Alkaa oma osaaminen loppua tähän pisteeseen.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Mä lähtisin kertomuksen perusteella ettimään vikaa syttypuolelta, ehkä vikaantunut puola.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Löytyykö testerillä misttän mittän vika koodia ja jos niin mistä ja mitä ?Serql kirjoitti:Lue tarkasti ja kysy jos jokin epäselvää!
Tässä alkaa oma toivo hiipumaan auton toimimisesta 2500€ kulunut kuukauden sisään pelkästään huoltoihin, enkä löydä vieläkään syytä miksi autoni oireilee ilkeästi...
Potilaana w211 E500 m113 koneella.
Vaihteistona toimii 5vaihteinen automaatti
Oireet/vika:
Esimerkki yksi:
-3 tai 4 vaihde (D VAIHTEELLA)
-Kierrokset 1800rpm
-Antaa kaasua
-Hytti alkaa tärisemään niin kuin joku pistäisi koneelle vastaan/estäisi kaasun antamisen
TAI
-Välillä kierrokset jää pomppimaan esim 1800-1900 + hytti tärisee törkeesti ja kone ns hytkyy.
Esimerkki kaksi:
Autossa (M VAIHDE)
Toimii ihan normaalisti ainakin oletettavasti
Pientä nykimistä huomaan matalilla kierroksilla, mutta aivan olemattomat.
Esimerkki kolme:
Tyhjäkäynnillä välillä kierrokset hyppii, mutta tämä hyvin pientä. Sen silti kuulee kuinka kone käy hieman epätasaisesti.
Tehdyt toimenpiteet.
-Vaihteistoöljyt, Kyb venttiili ja pistoke vaihdettu
-Moottoriöljyt vaihdettu
-Lambdat vaihdettu(etummaiset), jälimmäiset edellisen omistajan toimesta poistettu todennäköisesti.
-Maffista ei tule mitään koodia, mutta katsottiin STARILLA imuilman lämpötila ja ohjearvo oli <35 ja se liikkui n.37-43
-Turbiini vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaihteiston pitäisi olla muutenkin ihan tikissä. Vastaa suoraan kaasuun , eikä jää ns. "leijumaan".
-Moottorin ja vaihteiston tukikumit vaihdettu (lemförderit)
Osaako kukaan auttaa meikäläistä hädässä? Alkaa oma osaaminen loppua tähän pisteeseen.
oliko auto tuolainen ostetaessa ?
vai onko vaiva tullut omistus aikana?
miten vaiva on alkanut?
Mökkillä
'
'
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Aja autolla star kiinni moottorin mittausarvot esillä näkyykö poikkeavaa kun vika esiintyy. Jos ei sieltä niin vaihteiston mittausarvot.
Jos ei selviä vie osaavalle korjaamolle. Niitä on ainakin Ylivieskassa ja Espoossa.
Jos ei selviä vie osaavalle korjaamolle. Niitä on ainakin Ylivieskassa ja Espoossa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Ainakaan ilmoitusta ei tule sytkäkatkoksesta.aziz kirjoitti:Mä lähtisin kertomuksen perusteella ettimään vikaa syttypuolelta, ehkä vikaantunut puola.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Testerillä ei löydä mitään.FinlandMerceds kirjoitti:Löytyykö testerillä misttän mittän vika koodia ja jos niin mistä ja mitä ?Serql kirjoitti:Lue tarkasti ja kysy jos jokin epäselvää!
Tässä alkaa oma toivo hiipumaan auton toimimisesta 2500€ kulunut kuukauden sisään pelkästään huoltoihin, enkä löydä vieläkään syytä miksi autoni oireilee ilkeästi...
Potilaana w211 E500 m113 koneella.
Vaihteistona toimii 5vaihteinen automaatti
Oireet/vika:
Esimerkki yksi:
-3 tai 4 vaihde (D VAIHTEELLA)
-Kierrokset 1800rpm
-Antaa kaasua
-Hytti alkaa tärisemään niin kuin joku pistäisi koneelle vastaan/estäisi kaasun antamisen
TAI
-Välillä kierrokset jää pomppimaan esim 1800-1900 + hytti tärisee törkeesti ja kone ns hytkyy.
Esimerkki kaksi:
Autossa (M VAIHDE)
Toimii ihan normaalisti ainakin oletettavasti
Pientä nykimistä huomaan matalilla kierroksilla, mutta aivan olemattomat.
Esimerkki kolme:
Tyhjäkäynnillä välillä kierrokset hyppii, mutta tämä hyvin pientä. Sen silti kuulee kuinka kone käy hieman epätasaisesti.
Tehdyt toimenpiteet.
-Vaihteistoöljyt, Kyb venttiili ja pistoke vaihdettu
-Moottoriöljyt vaihdettu
-Lambdat vaihdettu(etummaiset), jälimmäiset edellisen omistajan toimesta poistettu todennäköisesti.
-Maffista ei tule mitään koodia, mutta katsottiin STARILLA imuilman lämpötila ja ohjearvo oli <35 ja se liikkui n.37-43
-Turbiini vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaihteiston pitäisi olla muutenkin ihan tikissä. Vastaa suoraan kaasuun , eikä jää ns. "leijumaan".
-Moottorin ja vaihteiston tukikumit vaihdettu (lemförderit)
Osaako kukaan auttaa meikäläistä hädässä? Alkaa oma osaaminen loppua tähän pisteeseen.
oliko auto tuolainen ostetaessa ?
vai onko vaiva tullut omistus aikana?
miten vaiva on alkanut?
Autoon ilmeni vika, kun seisoi käyttämättömänä 2vk airmaticin takia.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Tätä voisin toki tarkistaa, mutta onko mahdollisesti muita syitä. Ja jos arvot poikkeaa mistä lähtisin etsimään vikaamarkoala kirjoitti:Aja autolla star kiinni moottorin mittausarvot esillä näkyykö poikkeavaa kun vika esiintyy. Jos ei sieltä niin vaihteiston mittausarvot.
Jos ei selviä vie osaavalle korjaamolle. Niitä on ainakin Ylivieskassa ja Espoossa.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi silläkarra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Ostin oman ebaysta, alle 150 euroa. Orkkis ois ollu noin 500 euroa...Serql kirjoitti:Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi silläkarra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Voihan sitä vikaa korjata tosiaan sen perusteella että vaihtelee osia puolisummassa. Mutta sitten se kyllä helposti maksaa. Mutta onpahan uusia osia.Serql kirjoitti:Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi silläkarra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
MAF arvoja voi katsella testerillä vaikka vikakoodia ei olisikaan. Jotkut jopa on kokeilleet kaverin auton maffia ennenkuin vaihtaneet uuden siksi että epäilty vikaa siihen.
M113 ei välttämättä ilmoittele puolavioistakaan ennenkuin se puola menee ihan täysin sököksi.
Onhan siellä testerissä monenlaista testiä puristuspaineen mittauksesta lähtien. Niitä kannattaa suorittaa pelkän vikakoodin luvun lisäksi.
Koska moottorin kumit ja laatikon kumit on vaihdettu en keksi missä vika olisi. Ainiin, moottorin tukikumien vaihdon jälkeen tulee suorittaa kampiakselin anturin kalibrointi/sovitus vai mikä se virallinen termi sille toimenpiteelle onkaan. Ihan virallinen mersun ohje siis se.
Ehkä tarkastaisin tulpan johdot, puolat ja tulpat.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Vie jollekin asiantuntijalle. MAN Autoon Virkatielle esimerkiksi. Siellä on huippuluokan sähkäri, joka tietää Mersuista.Serql kirjoitti:
Testerillä ei löydä mitään.
Autoon ilmeni vika, kun seisoi käyttämättömänä 2vk airmaticin takia.
Tulee kalliiksi vaihdella osia summamutikassa.
Itsellenihän tuo kuulostaa sähkövialta (puola tms) tai joku huono sähkökytkentä, varsinkin jos kahden viikon (kosteassa ulkoilmassa?) seisomisen jälkeen heti ilmeni.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Mikäs tämä kalibrointi on? Ikinä kuullutkaan. Ja mistä löydän lisää tietoa aiheestaAK47 kirjoitti:Voihan sitä vikaa korjata tosiaan sen perusteella että vaihtelee osia puolisummassa. Mutta sitten se kyllä helposti maksaa. Mutta onpahan uusia osia.Serql kirjoitti:Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi silläkarra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
MAF arvoja voi katsella testerillä vaikka vikakoodia ei olisikaan. Jotkut jopa on kokeilleet kaverin auton maffia ennenkuin vaihtaneet uuden siksi että epäilty vikaa siihen.
M113 ei välttämättä ilmoittele puolavioistakaan ennenkuin se puola menee ihan täysin sököksi.
Onhan siellä testerissä monenlaista testiä puristuspaineen mittauksesta lähtien. Niitä kannattaa suorittaa pelkän vikakoodin luvun lisäksi.
Koska moottorin kumit ja laatikon kumit on vaihdettu en keksi missä vika olisi. Ainiin, moottorin tukikumien vaihdon jälkeen tulee suorittaa kampiakselin anturin kalibrointi/sovitus vai mikä se virallinen termi sille toimenpiteelle onkaan. Ihan virallinen mersun ohje siis se.
Ehkä tarkastaisin tulpan johdot, puolat ja tulpat.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Niin siitä tulikin mieleen että saattaa kampiakselin asentoanturi olla syynä myös kuvailemiisi ongelmiin. Mutta sen pitäisi ilmetä oikeastaan kaikilla vaihteilla.Serql kirjoitti:Mikäs tämä kalibrointi on? Ikinä kuullutkaan. Ja mistä löydän lisää tietoa aiheestaAK47 kirjoitti:Voihan sitä vikaa korjata tosiaan sen perusteella että vaihtelee osia puolisummassa. Mutta sitten se kyllä helposti maksaa. Mutta onpahan uusia osia.Serql kirjoitti:Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi silläkarra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
MAF arvoja voi katsella testerillä vaikka vikakoodia ei olisikaan. Jotkut jopa on kokeilleet kaverin auton maffia ennenkuin vaihtaneet uuden siksi että epäilty vikaa siihen.
M113 ei välttämättä ilmoittele puolavioistakaan ennenkuin se puola menee ihan täysin sököksi.
Onhan siellä testerissä monenlaista testiä puristuspaineen mittauksesta lähtien. Niitä kannattaa suorittaa pelkän vikakoodin luvun lisäksi.
Koska moottorin kumit ja laatikon kumit on vaihdettu en keksi missä vika olisi. Ainiin, moottorin tukikumien vaihdon jälkeen tulee suorittaa kampiakselin anturin kalibrointi/sovitus vai mikä se virallinen termi sille toimenpiteelle onkaan. Ihan virallinen mersun ohje siis se.
Ehkä tarkastaisin tulpan johdot, puolat ja tulpat.
https://w220.ee/Crankshaft_position_sensor" onclick="window.open(this.href);return false; (sama se siellä E mallissa on)
Se kalibrointi siis kampiakselin asentoanturin ja kumien vaihdon jälkeen ohjeen muikaan tehtävä. En löydä nyt siihen ohjetta. Starissa se ohje on kyllä. Saattaa auto sen anturin kalibroida itsekkin n ajo kerralla/määrällä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Maf ei mittaa lämpötilaa vaan virtaavaa ilman määrää. Aloitus viestissa kirjoitettut arvot toki viittaavat enempi kuutio senttimetreihin kuin lämpöasteisiin. Ja voi vikaantua niin ettei vielä anna vikakoodia mutta haittaa moottorin toimintaa.
Antaako auto mitään vikakoodia? Palaako moottorin vikavalo? Onko vika kokoajan päällä vai tuleeko satunaisesti?
Ikääntyneet puolat ja tulpanjohdot voisi sopia vian kuvaan. Varsinkin jos uudelleen käynnistys heti palauttaa auton normaaliksi. Niistäkin pitäisi jäädä jo muutaman kerran jälkeen vikakoodi ja vikavalo.
Likaiset mekaanisesti jumittavat suuttimet tai heikko bensapumppu olisi kanssa yksi arpapaikka. Niistä ei jää suoranaista vikakoodia, mutta voi antaa jotain harhakoodia seoksista tai sytytyshäröstä. Riippuen kumpaan asentoon suutin on kallellaan, enempi auki vai kiinni.
On totta että paras on lähestyä ongelmaa oikeaoppisesti diagnostiikkaa seuraten. M113 on tosin niin yksinkertainen kapistus että moni vika saadaan kiinni ihan oireista arvaamalla.
Antaako auto mitään vikakoodia? Palaako moottorin vikavalo? Onko vika kokoajan päällä vai tuleeko satunaisesti?
Ikääntyneet puolat ja tulpanjohdot voisi sopia vian kuvaan. Varsinkin jos uudelleen käynnistys heti palauttaa auton normaaliksi. Niistäkin pitäisi jäädä jo muutaman kerran jälkeen vikakoodi ja vikavalo.
Likaiset mekaanisesti jumittavat suuttimet tai heikko bensapumppu olisi kanssa yksi arpapaikka. Niistä ei jää suoranaista vikakoodia, mutta voi antaa jotain harhakoodia seoksista tai sytytyshäröstä. Riippuen kumpaan asentoon suutin on kallellaan, enempi auki vai kiinni.
On totta että paras on lähestyä ongelmaa oikeaoppisesti diagnostiikkaa seuraten. M113 on tosin niin yksinkertainen kapistus että moni vika saadaan kiinni ihan oireista arvaamalla.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Eteläsuomessa auto ilmeisesti.Siellä sitä vettä riittää
Auto lämpimään/kuumaan talliin pariksi päiväksi jos on sellainen mahdollista.Star asiantuntijoita ei ihan joka kylässä
Auto lämpimään/kuumaan talliin pariksi päiväksi jos on sellainen mahdollista.Star asiantuntijoita ei ihan joka kylässä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
MouTine kirjoitti:Maf ei mittaa lämpötilaa vaan virtaavaa ilman määrää. Aloitus viestissa kirjoitettut arvot toki viittaavat enempi kuutio senttimetreihin kuin lämpöasteisiin. Ja voi vikaantua niin ettei vielä anna vikakoodia mutta haittaa moottorin toimintaa.
Antaako auto mitään vikakoodia? Palaako moottorin vikavalo? Onko vika kokoajan päällä vai tuleeko satunaisesti?
Ikääntyneet puolat ja tulpanjohdot voisi sopia vian kuvaan. Varsinkin jos uudelleen käynnistys heti palauttaa auton normaaliksi. Niistäkin pitäisi jäädä jo muutaman kerran jälkeen vikakoodi ja vikavalo.
Likaiset mekaanisesti jumittavat suuttimet tai heikko bensapumppu olisi kanssa yksi arpapaikka. Niistä ei jää suoranaista vikakoodia, mutta voi antaa jotain harhakoodia seoksista tai sytytyshäröstä. Riippuen kumpaan asentoon suutin on kallellaan, enempi auki vai kiinni.
On totta että paras on lähestyä ongelmaa oikeaoppisesti diagnostiikkaa seuraten. M113 on tosin niin yksinkertainen kapistus että moni vika saadaan kiinni ihan oireista arvaamalla.
Tämän kirjoittaja oikeassa, itse laittaisin mittarin polttoaineputkeen ja katsoisin tuottaako pumppu tarvittavan paineen, pumppu jos ei tuota niin monesti tulee esimerkiksi sytytyskatko ilmoituksia ja vikapaikka heittelee,,,,,
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
No, kuvauksessa tekee sitä vain tietyissä tilanteissa ei kautta linjan. Pumppu tuskin hajoaa niin että ei pelaa esim 1800rpm.jukka99ps kirjoitti:MouTine kirjoitti:Maf ei mittaa lämpötilaa vaan virtaavaa ilman määrää. Aloitus viestissa kirjoitettut arvot toki viittaavat enempi kuutio senttimetreihin kuin lämpöasteisiin. Ja voi vikaantua niin ettei vielä anna vikakoodia mutta haittaa moottorin toimintaa.
Antaako auto mitään vikakoodia? Palaako moottorin vikavalo? Onko vika kokoajan päällä vai tuleeko satunaisesti?
Ikääntyneet puolat ja tulpanjohdot voisi sopia vian kuvaan. Varsinkin jos uudelleen käynnistys heti palauttaa auton normaaliksi. Niistäkin pitäisi jäädä jo muutaman kerran jälkeen vikakoodi ja vikavalo.
Likaiset mekaanisesti jumittavat suuttimet tai heikko bensapumppu olisi kanssa yksi arpapaikka. Niistä ei jää suoranaista vikakoodia, mutta voi antaa jotain harhakoodia seoksista tai sytytyshäröstä. Riippuen kumpaan asentoon suutin on kallellaan, enempi auki vai kiinni.
On totta että paras on lähestyä ongelmaa oikeaoppisesti diagnostiikkaa seuraten. M113 on tosin niin yksinkertainen kapistus että moni vika saadaan kiinni ihan oireista arvaamalla.
Tämän kirjoittaja oikeassa, itse laittaisin mittarin polttoaineputkeen ja katsoisin tuottaako pumppu tarvittavan paineen, pumppu jos ei tuota niin monesti tulee esimerkiksi sytytyskatko ilmoituksia ja vikapaikka heittelee,,,,,
Vaihdelaattikkokin huollettu öljyillä jne, kun oire sopisi laatikon/ohjauksen suuntaan. Olikos ee mallissa se tyyppivika että öljyä nousee TCU boksiin. Sen nyt voisi ensin katsoa.
Tietysti koska 1800-1900rpm ja tietty vaihde voisi kardaani olla kanssa syy. Mutta tyhjäkäyntiinhän se ei tee tärinää kun ei pyöri kun ajossa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!
Ihan mielenkiinnosta, mites tässä sitten kävi? Joko auto pelaa niin kuin pitää.
MB S211 E500 4Matic -04