E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Serql
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 15.01.2020 19:54

E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja Serql »

Lue tarkasti ja kysy jos jokin epäselvää! :D

Tässä alkaa oma toivo hiipumaan auton toimimisesta 2500€ kulunut kuukauden sisään pelkästään huoltoihin, enkä löydä vieläkään syytä miksi autoni oireilee ilkeästi...

Potilaana w211 E500 m113 koneella.
Vaihteistona toimii 5vaihteinen automaatti

Oireet/vika:

Esimerkki yksi:
-3 tai 4 vaihde (D VAIHTEELLA)
-Kierrokset 1800rpm
-Antaa kaasua
-Hytti alkaa tärisemään niin kuin joku pistäisi koneelle vastaan/estäisi kaasun antamisen
TAI
-Välillä kierrokset jää pomppimaan esim 1800-1900 + hytti tärisee törkeesti ja kone ns hytkyy.

Esimerkki kaksi:
Autossa (M VAIHDE)
Toimii ihan normaalisti ainakin oletettavasti
Pientä nykimistä huomaan matalilla kierroksilla, mutta aivan olemattomat.

Esimerkki kolme:
Tyhjäkäynnillä välillä kierrokset hyppii, mutta tämä hyvin pientä. Sen silti kuulee kuinka kone käy hieman epätasaisesti.

Tehdyt toimenpiteet.
-Vaihteistoöljyt, Kyb venttiili ja pistoke vaihdettu
-Moottoriöljyt vaihdettu
-Lambdat vaihdettu(etummaiset), jälimmäiset edellisen omistajan toimesta poistettu todennäköisesti.
-Maffista ei tule mitään koodia, mutta katsottiin STARILLA imuilman lämpötila ja ohjearvo oli <35 ja se liikkui n.37-43
-Turbiini vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaihteiston pitäisi olla muutenkin ihan tikissä. Vastaa suoraan kaasuun , eikä jää ns. "leijumaan".
-Moottorin ja vaihteiston tukikumit vaihdettu (lemförderit)


Osaako kukaan auttaa meikäläistä hädässä? Alkaa oma osaaminen loppua tähän pisteeseen. :cry:
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mä lähtisin kertomuksen perusteella ettimään vikaa syttypuolelta, ehkä vikaantunut puola.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Serql kirjoitti:Lue tarkasti ja kysy jos jokin epäselvää! :D

Tässä alkaa oma toivo hiipumaan auton toimimisesta 2500€ kulunut kuukauden sisään pelkästään huoltoihin, enkä löydä vieläkään syytä miksi autoni oireilee ilkeästi...

Potilaana w211 E500 m113 koneella.
Vaihteistona toimii 5vaihteinen automaatti

Oireet/vika:

Esimerkki yksi:
-3 tai 4 vaihde (D VAIHTEELLA)
-Kierrokset 1800rpm
-Antaa kaasua
-Hytti alkaa tärisemään niin kuin joku pistäisi koneelle vastaan/estäisi kaasun antamisen
TAI
-Välillä kierrokset jää pomppimaan esim 1800-1900 + hytti tärisee törkeesti ja kone ns hytkyy.

Esimerkki kaksi:
Autossa (M VAIHDE)
Toimii ihan normaalisti ainakin oletettavasti
Pientä nykimistä huomaan matalilla kierroksilla, mutta aivan olemattomat.

Esimerkki kolme:
Tyhjäkäynnillä välillä kierrokset hyppii, mutta tämä hyvin pientä. Sen silti kuulee kuinka kone käy hieman epätasaisesti.

Tehdyt toimenpiteet.
-Vaihteistoöljyt, Kyb venttiili ja pistoke vaihdettu
-Moottoriöljyt vaihdettu
-Lambdat vaihdettu(etummaiset), jälimmäiset edellisen omistajan toimesta poistettu todennäköisesti.
-Maffista ei tule mitään koodia, mutta katsottiin STARILLA imuilman lämpötila ja ohjearvo oli <35 ja se liikkui n.37-43
-Turbiini vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaihteiston pitäisi olla muutenkin ihan tikissä. Vastaa suoraan kaasuun , eikä jää ns. "leijumaan".
-Moottorin ja vaihteiston tukikumit vaihdettu (lemförderit)


Osaako kukaan auttaa meikäläistä hädässä? Alkaa oma osaaminen loppua tähän pisteeseen. :cry:
Löytyykö testerillä misttän mittän vika koodia ja jos niin mistä ja mitä ?
oliko auto tuolainen ostetaessa ?
vai onko vaiva tullut omistus aikana?
miten vaiva on alkanut?
Mökkillä
'
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2721
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja markoala »

Aja autolla star kiinni moottorin mittausarvot esillä näkyykö poikkeavaa kun vika esiintyy. Jos ei sieltä niin vaihteiston mittausarvot.

Jos ei selviä vie osaavalle korjaamolle. Niitä on ainakin Ylivieskassa ja Espoossa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Serql
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 15.01.2020 19:54

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja Serql »

aziz kirjoitti:Mä lähtisin kertomuksen perusteella ettimään vikaa syttypuolelta, ehkä vikaantunut puola.
Ainakaan ilmoitusta ei tule sytkäkatkoksesta.
Avatar
Serql
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 15.01.2020 19:54

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja Serql »

FinlandMerceds kirjoitti:
Serql kirjoitti:Lue tarkasti ja kysy jos jokin epäselvää! :D

Tässä alkaa oma toivo hiipumaan auton toimimisesta 2500€ kulunut kuukauden sisään pelkästään huoltoihin, enkä löydä vieläkään syytä miksi autoni oireilee ilkeästi...

Potilaana w211 E500 m113 koneella.
Vaihteistona toimii 5vaihteinen automaatti

Oireet/vika:

Esimerkki yksi:
-3 tai 4 vaihde (D VAIHTEELLA)
-Kierrokset 1800rpm
-Antaa kaasua
-Hytti alkaa tärisemään niin kuin joku pistäisi koneelle vastaan/estäisi kaasun antamisen
TAI
-Välillä kierrokset jää pomppimaan esim 1800-1900 + hytti tärisee törkeesti ja kone ns hytkyy.

Esimerkki kaksi:
Autossa (M VAIHDE)
Toimii ihan normaalisti ainakin oletettavasti
Pientä nykimistä huomaan matalilla kierroksilla, mutta aivan olemattomat.

Esimerkki kolme:
Tyhjäkäynnillä välillä kierrokset hyppii, mutta tämä hyvin pientä. Sen silti kuulee kuinka kone käy hieman epätasaisesti.

Tehdyt toimenpiteet.
-Vaihteistoöljyt, Kyb venttiili ja pistoke vaihdettu
-Moottoriöljyt vaihdettu
-Lambdat vaihdettu(etummaiset), jälimmäiset edellisen omistajan toimesta poistettu todennäköisesti.
-Maffista ei tule mitään koodia, mutta katsottiin STARILLA imuilman lämpötila ja ohjearvo oli <35 ja se liikkui n.37-43
-Turbiini vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaihteiston pitäisi olla muutenkin ihan tikissä. Vastaa suoraan kaasuun , eikä jää ns. "leijumaan".
-Moottorin ja vaihteiston tukikumit vaihdettu (lemförderit)


Osaako kukaan auttaa meikäläistä hädässä? Alkaa oma osaaminen loppua tähän pisteeseen. :cry:
Löytyykö testerillä misttän mittän vika koodia ja jos niin mistä ja mitä ?
oliko auto tuolainen ostetaessa ?
vai onko vaiva tullut omistus aikana?
miten vaiva on alkanut?
Testerillä ei löydä mitään.
Autoon ilmeni vika, kun seisoi käyttämättömänä 2vk airmaticin takia.
Avatar
Serql
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 15.01.2020 19:54

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja Serql »

markoala kirjoitti:Aja autolla star kiinni moottorin mittausarvot esillä näkyykö poikkeavaa kun vika esiintyy. Jos ei sieltä niin vaihteiston mittausarvot.

Jos ei selviä vie osaavalle korjaamolle. Niitä on ainakin Ylivieskassa ja Espoossa.
Tätä voisin toki tarkistaa, mutta onko mahdollisesti muita syitä. Ja jos arvot poikkeaa mistä lähtisin etsimään vikaa
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja karra »

Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Serql
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 15.01.2020 19:54

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja Serql »

karra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi sillä
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja karra »

Serql kirjoitti:
karra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi sillä
Ostin oman ebaysta, alle 150 euroa. Orkkis ois ollu noin 500 euroa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Serql kirjoitti:
karra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi sillä
Voihan sitä vikaa korjata tosiaan sen perusteella että vaihtelee osia puolisummassa. Mutta sitten se kyllä helposti maksaa. Mutta onpahan uusia osia.

MAF arvoja voi katsella testerillä vaikka vikakoodia ei olisikaan. Jotkut jopa on kokeilleet kaverin auton maffia ennenkuin vaihtaneet uuden siksi että epäilty vikaa siihen.

M113 ei välttämättä ilmoittele puolavioistakaan ennenkuin se puola menee ihan täysin sököksi.

Onhan siellä testerissä monenlaista testiä puristuspaineen mittauksesta lähtien. Niitä kannattaa suorittaa pelkän vikakoodin luvun lisäksi.

Koska moottorin kumit ja laatikon kumit on vaihdettu en keksi missä vika olisi. Ainiin, moottorin tukikumien vaihdon jälkeen tulee suorittaa kampiakselin anturin kalibrointi/sovitus vai mikä se virallinen termi sille toimenpiteelle onkaan. Ihan virallinen mersun ohje siis se.

Ehkä tarkastaisin tulpan johdot, puolat ja tulpat.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Nauti matkasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 01.07.2017 05:30

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja Nauti matkasta »

Serql kirjoitti:
Testerillä ei löydä mitään.
Autoon ilmeni vika, kun seisoi käyttämättömänä 2vk airmaticin takia.
Vie jollekin asiantuntijalle. MAN Autoon Virkatielle esimerkiksi. Siellä on huippuluokan sähkäri, joka tietää Mersuista.

Tulee kalliiksi vaihdella osia summamutikassa.

Itsellenihän tuo kuulostaa sähkövialta (puola tms) tai joku huono sähkökytkentä, varsinkin jos kahden viikon (kosteassa ulkoilmassa?) seisomisen jälkeen heti ilmeni.
Avatar
Serql
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 15.01.2020 19:54

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja Serql »

AK47 kirjoitti:
Serql kirjoitti:
karra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi sillä
Voihan sitä vikaa korjata tosiaan sen perusteella että vaihtelee osia puolisummassa. Mutta sitten se kyllä helposti maksaa. Mutta onpahan uusia osia.

MAF arvoja voi katsella testerillä vaikka vikakoodia ei olisikaan. Jotkut jopa on kokeilleet kaverin auton maffia ennenkuin vaihtaneet uuden siksi että epäilty vikaa siihen.

M113 ei välttämättä ilmoittele puolavioistakaan ennenkuin se puola menee ihan täysin sököksi.

Onhan siellä testerissä monenlaista testiä puristuspaineen mittauksesta lähtien. Niitä kannattaa suorittaa pelkän vikakoodin luvun lisäksi.

Koska moottorin kumit ja laatikon kumit on vaihdettu en keksi missä vika olisi. Ainiin, moottorin tukikumien vaihdon jälkeen tulee suorittaa kampiakselin anturin kalibrointi/sovitus vai mikä se virallinen termi sille toimenpiteelle onkaan. Ihan virallinen mersun ohje siis se.

Ehkä tarkastaisin tulpan johdot, puolat ja tulpat.
Mikäs tämä kalibrointi on? Ikinä kuullutkaan. Ja mistä löydän lisää tietoa aiheesta
Avatar
ido59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 08.06.2004 00:09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja ido59 »

Turbiini.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Serql kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Serql kirjoitti:
karra kirjoitti:Omassa M113 G wagenissa MAF eli IMM oli rikki, ei tullut mitään vikakoodia starilla. Kävi vähän oudosti, ei kulkenut hyvin. Korjaantui vaihdolla.
Huomenna lähen ostamaan uuden boschin maffin ja toivon sormet ristissä, että korjaantuisi sillä
Voihan sitä vikaa korjata tosiaan sen perusteella että vaihtelee osia puolisummassa. Mutta sitten se kyllä helposti maksaa. Mutta onpahan uusia osia.

MAF arvoja voi katsella testerillä vaikka vikakoodia ei olisikaan. Jotkut jopa on kokeilleet kaverin auton maffia ennenkuin vaihtaneet uuden siksi että epäilty vikaa siihen.

M113 ei välttämättä ilmoittele puolavioistakaan ennenkuin se puola menee ihan täysin sököksi.

Onhan siellä testerissä monenlaista testiä puristuspaineen mittauksesta lähtien. Niitä kannattaa suorittaa pelkän vikakoodin luvun lisäksi.

Koska moottorin kumit ja laatikon kumit on vaihdettu en keksi missä vika olisi. Ainiin, moottorin tukikumien vaihdon jälkeen tulee suorittaa kampiakselin anturin kalibrointi/sovitus vai mikä se virallinen termi sille toimenpiteelle onkaan. Ihan virallinen mersun ohje siis se.

Ehkä tarkastaisin tulpan johdot, puolat ja tulpat.
Mikäs tämä kalibrointi on? Ikinä kuullutkaan. Ja mistä löydän lisää tietoa aiheesta
Niin siitä tulikin mieleen että saattaa kampiakselin asentoanturi olla syynä myös kuvailemiisi ongelmiin. Mutta sen pitäisi ilmetä oikeastaan kaikilla vaihteilla.

https://w220.ee/Crankshaft_position_sensor" onclick="window.open(this.href);return false; (sama se siellä E mallissa on)

Se kalibrointi siis kampiakselin asentoanturin ja kumien vaihdon jälkeen ohjeen muikaan tehtävä. En löydä nyt siihen ohjetta. Starissa se ohje on kyllä. Saattaa auto sen anturin kalibroida itsekkin n ajo kerralla/määrällä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1537
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Maf ei mittaa lämpötilaa vaan virtaavaa ilman määrää. Aloitus viestissa kirjoitettut arvot toki viittaavat enempi kuutio senttimetreihin kuin lämpöasteisiin. Ja voi vikaantua niin ettei vielä anna vikakoodia mutta haittaa moottorin toimintaa.

Antaako auto mitään vikakoodia? Palaako moottorin vikavalo? Onko vika kokoajan päällä vai tuleeko satunaisesti?

Ikääntyneet puolat ja tulpanjohdot voisi sopia vian kuvaan. Varsinkin jos uudelleen käynnistys heti palauttaa auton normaaliksi. Niistäkin pitäisi jäädä jo muutaman kerran jälkeen vikakoodi ja vikavalo.

Likaiset mekaanisesti jumittavat suuttimet tai heikko bensapumppu olisi kanssa yksi arpapaikka. Niistä ei jää suoranaista vikakoodia, mutta voi antaa jotain harhakoodia seoksista tai sytytyshäröstä. Riippuen kumpaan asentoon suutin on kallellaan, enempi auki vai kiinni.

On totta että paras on lähestyä ongelmaa oikeaoppisesti diagnostiikkaa seuraten. M113 on tosin niin yksinkertainen kapistus että moni vika saadaan kiinni ihan oireista arvaamalla.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja koyama »

Eteläsuomessa auto ilmeisesti.Siellä sitä vettä riittää
Auto lämpimään/kuumaan talliin pariksi päiväksi jos on sellainen mahdollista.Star asiantuntijoita ei ihan joka kylässä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
jukka99ps
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 21.03.2013 16:28

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja jukka99ps »

MouTine kirjoitti:Maf ei mittaa lämpötilaa vaan virtaavaa ilman määrää. Aloitus viestissa kirjoitettut arvot toki viittaavat enempi kuutio senttimetreihin kuin lämpöasteisiin. Ja voi vikaantua niin ettei vielä anna vikakoodia mutta haittaa moottorin toimintaa.

Antaako auto mitään vikakoodia? Palaako moottorin vikavalo? Onko vika kokoajan päällä vai tuleeko satunaisesti?

Ikääntyneet puolat ja tulpanjohdot voisi sopia vian kuvaan. Varsinkin jos uudelleen käynnistys heti palauttaa auton normaaliksi. Niistäkin pitäisi jäädä jo muutaman kerran jälkeen vikakoodi ja vikavalo.

Likaiset mekaanisesti jumittavat suuttimet tai heikko bensapumppu olisi kanssa yksi arpapaikka. Niistä ei jää suoranaista vikakoodia, mutta voi antaa jotain harhakoodia seoksista tai sytytyshäröstä. Riippuen kumpaan asentoon suutin on kallellaan, enempi auki vai kiinni.

On totta että paras on lähestyä ongelmaa oikeaoppisesti diagnostiikkaa seuraten. M113 on tosin niin yksinkertainen kapistus että moni vika saadaan kiinni ihan oireista arvaamalla.

Tämän kirjoittaja oikeassa, itse laittaisin mittarin polttoaineputkeen ja katsoisin tuottaako pumppu tarvittavan paineen, pumppu jos ei tuota niin monesti tulee esimerkiksi sytytyskatko ilmoituksia ja vikapaikka heittelee,,,,,
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jukka99ps kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Maf ei mittaa lämpötilaa vaan virtaavaa ilman määrää. Aloitus viestissa kirjoitettut arvot toki viittaavat enempi kuutio senttimetreihin kuin lämpöasteisiin. Ja voi vikaantua niin ettei vielä anna vikakoodia mutta haittaa moottorin toimintaa.

Antaako auto mitään vikakoodia? Palaako moottorin vikavalo? Onko vika kokoajan päällä vai tuleeko satunaisesti?

Ikääntyneet puolat ja tulpanjohdot voisi sopia vian kuvaan. Varsinkin jos uudelleen käynnistys heti palauttaa auton normaaliksi. Niistäkin pitäisi jäädä jo muutaman kerran jälkeen vikakoodi ja vikavalo.

Likaiset mekaanisesti jumittavat suuttimet tai heikko bensapumppu olisi kanssa yksi arpapaikka. Niistä ei jää suoranaista vikakoodia, mutta voi antaa jotain harhakoodia seoksista tai sytytyshäröstä. Riippuen kumpaan asentoon suutin on kallellaan, enempi auki vai kiinni.

On totta että paras on lähestyä ongelmaa oikeaoppisesti diagnostiikkaa seuraten. M113 on tosin niin yksinkertainen kapistus että moni vika saadaan kiinni ihan oireista arvaamalla.

Tämän kirjoittaja oikeassa, itse laittaisin mittarin polttoaineputkeen ja katsoisin tuottaako pumppu tarvittavan paineen, pumppu jos ei tuota niin monesti tulee esimerkiksi sytytyskatko ilmoituksia ja vikapaikka heittelee,,,,,
No, kuvauksessa tekee sitä vain tietyissä tilanteissa ei kautta linjan. Pumppu tuskin hajoaa niin että ei pelaa esim 1800rpm.

Vaihdelaattikkokin huollettu öljyillä jne, kun oire sopisi laatikon/ohjauksen suuntaan. Olikos ee mallissa se tyyppivika että öljyä nousee TCU boksiin. Sen nyt voisi ensin katsoa.

Tietysti koska 1800-1900rpm ja tietty vaihde voisi kardaani olla kanssa syy. Mutta tyhjäkäyntiinhän se ei tee tärinää kun ei pyöri kun ajossa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
upper
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 19.04.2005 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: E500 RIKKI!? Nyt kaikkien osaavien apua!

Viesti Kirjoittaja upper »

Ihan mielenkiinnosta, mites tässä sitten kävi? Joko auto pelaa niin kuin pitää.
MB S211 E500 4Matic -04
Vastaa Viestiin