Mercedes CLA (c117) Kokemukset?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tähtikeula111
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 05.04.2020 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Mercedes CLA (c117) Kokemukset?

Viesti Kirjoittaja Tähtikeula111 »

Moro, vaikka auton vaihto ei vielä olekkaan ajankohtainen niin jossakin vaiheessa olen ajatellut siirtyä tähtikeulan omistajaksi. Vaikka nuori olenkin niin mua ei Olympiavolkkarit eikä bemmit innosta :D

Millaisia kokemuksia C117 korisesta CLA:sta? Eniten kiinnostaisi kuulla bensakoneisista ja automaattivaihteisista. Onko ollut luotettavaa matkantekoa ja minkälaisia kulutuksia on sillä bensasyöppöä en enään halua (nekin on koettu!)
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mercedes CLA (c117) Kokemukset?

Viesti Kirjoittaja julB »

Tähtikeula111 kirjoitti:Moro, vaikka auton vaihto ei vielä olekkaan ajankohtainen niin jossakin vaiheessa olen ajatellut siirtyä tähtikeulan omistajaksi. Vaikka nuori olenkin niin mua ei Olympiavolkkarit eikä bemmit innosta :D

Millaisia kokemuksia C117 korisesta CLA:sta? Eniten kiinnostaisi kuulla bensakoneisista ja automaattivaihteisista. Onko ollut luotettavaa matkantekoa ja minkälaisia kulutuksia on sillä bensasyöppöä en enään halua (nekin on koettu!)
Tommonen C117 korinen CLA180 bensakoneella ja automaattiaskilla oli ajossa pari viikkoa oman S212 remontoinnin vuoksi. Sanotaanko, että koneessa oli voimaa tarpeeksi normaaliin matkan taittamiseen, mutta eipä tuo nyt tietenkään mikään raketti ollut. Pärjää kuitenkin mainiosti kaupunkiajossa ja maantielläkin kuitenkin ohitsekin pääsee helposti. Kulutus yllätti suht positiivisesti, ei mikään syöppö todellakaan ollut. Hetkellinen kulutus maantiellä 80-90km/h nopeudessa oli sellaista 4,5-5,5l/100km luokkaa. Kaupunkikulutukseen en reippaan kaasujalan vuoksi niinkään huomiota kiinnittänyt, mutta ei se bensa tuntunut tankista häviävän.

Tuo DCT-kaksoiskytkinvaihteisto toimi mielestäni hyvinkin hienosti, ehkä ei ihan DSGlle pärjännyt, mutta ei paljon hävinnytkään. Vaihdot täsmällisiä ja nopeita, reagoi myös rattivaihteisiin nopeasti.

Ajettavuudesta yleisesti täytyy sanoa, että kyllä pienikin auto hienosti maantiellä nykyään menee yli 100 km/h vauhdissakin. Kaupungissakin todella ketterä vekotin.

Tuossa kyseisessä autossa oli LED-ajovalot, joiden teho kyllä yllätti. Ehdottomasti kannattaa siis etsiä auto, jossa nämä kyseiset ajovalot. :thumbup:
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Tähtikeula111
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 05.04.2020 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mercedes CLA (c117) Kokemukset?

Viesti Kirjoittaja Tähtikeula111 »

^Okei kiitos kokemuksista. Mistäköhän tietää että onko autossa ledit kun noissa myynti-ilmoituksissakaan ei usein mainita mitään? Niin ja Comfort alusta taitaa mukavuuden kannalta olla paras ratkaisu?
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Mercedes CLA (c117) Kokemukset?

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Äidilläni oli 2013 A180 tuolla 7G-DCT:llä (teknisesti sama kuin CLA) uudesta viime kevääseen saakka, jolloin meni vaihtoon uuteen Focukseen. Olen sitä mieltä itse, että huonompaan vaihtoi, mutta Veholla olisivat hyvittäneet todella huonosti A:sta, joten väliraha uuteen A-sarjaan olisi jäänyt liian suureksi. Itse en olisi vaihtanut ollenkaan, mutta huolenpitosopimus nousi kuuden vuoden jälkeen kohtuuttoman kalliiksi, eikä äitini halunnut autoa pitää ilman takuuta, minkä ymmärrän kyllä. Kilometrejä ei kertynyt kuin n. 55tkm kun meni vaihtoon, eikä siinä matkan varrella oikeastaan ollut mitään mainitsemisen arvoisia ongelmia, ihan uutena pari lapsentautia, jotka ovat varmasti kaikista jo korjattu tähän mennessä (tuo oli ihan ensimmäisiä "uusia" A-sarjalaisia).

Laatikon toimintaan en oikein ollut koskaan täysin tyytyväinen (lähinnä liikkeellelähtöjen osalta), mutta riippuu varmaan paljon kuskin mieltymyksistä. Kuskin ajotapa vaikuttaa myös laatikon toimintaan: rauhallisemman kuskin kanssa liikkeelle lähdöt ovat pehmeitä, mutta jos ajotyyli on rivakampi, niin laatikko adaptoituu vähän terävätoimisemmaksi. Tämä tuli todettua moneen kertaan, kun autoa joskus lainasin pariksi päiväksi itselleni.

Ainakin tuossa A-kopassa ei kyllä normaaliajossa kaipaa yhtään isompaa myllyä, toki samalla koneella, mutta eri ohjelmalla oleva A200 ei varmaan olisi yhtään pahitteeksi. Tuossa 180:ssäkin kuitenkin vääntöä on tehoihin nähden runsaasti, ja kaksoiskytkin laatikon ja lyhyiden välitysten ansiosta liikkeellelähdöt ovat tarvittaessa hyvinkin ripeitä. Ajoltaan tosi hyvä, pitkääkin matkaa ajaa mielellään, kunhan ei ota liian isoja kiekkoja. Tuossa oli 16", enkä kyllä itse haluaisi tuumaakaan isompia (melun ja ajomukavuuden säilyttämiseksi).

Kaikkiaan siis kaupunkikäyttöön varsin mainio kulkine, mutta jos tulee enemmän ajeltua pitkää matkaa, niin suosittelisin kokeilemaan myös samanikäisiä C-sarjalaisia. Materiaalien laadukkuudeltaan ja teknisiltä ratkaisuiltaan CLA on kuitenkin selvästi alemman hintaluokan auto, kuin C, vaikka hinnat pyörivät about samoissa. Vaikka CLA on olevinaan "upee cupee", niin se on kuitenkin essentiaalisesti hinnat-alkaen Mercedes vähän hienommalla ulkokuorella. Tämä ei tee autosta huonoa, mutta se kannattaa pitää vertailuja tehdessä mielessä.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
oskari_61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Su 25.09.2016 08:31

Re: Mercedes CLA (c117) Kokemukset?

Viesti Kirjoittaja oskari_61 »

Sadan kilometrin kokemus 2016 mallista. A meni lunastuskuntoon peurakolarissa ja otin Länsiautosta 60000 ajetun cla.n tilalle. Tuntuu ihan ajettavalta.
Vastaa Viestiin