Pakovastus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Pakovastus

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Huomattiin tuossa veljen autosta yks aika kiintoisa juttu kun sen turpotiesel camrysta katkes pakoputki ja samantie hävis moottorista roimasti tehoja,ja vääntöä vaikka eikös se pitäis olla juuri päinvastoin kun ahdin pääsee puhaltelemaan vapaammin :?: :?
saman olen kyllä huomannut vapaasti hengittävissä moottoreissa mutta turbossa hmm..en tajua :lol: :oops: :shock:
ML W164
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Tärkein unohtui :oops: MITES MERSUISSA NÄIDEN PAKOVASTUSTEN KANSSA joku on varmaan koetellut erillaisia putkia solmun asennuksen yhteydessä1 :P
ML W164
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

aika erikoista. vaikutuksen pitäisi olla nimenomaan juuri päinvastainen, kun eihän se turbo sitä vastapainetta tarvii, mitä vähemmän sitä on sitä paremmin se pääsee toimimaan :?
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

se riippuu vähän tietysti mistä kohdin katkeaa jos meni kovin edestä putki poikki niin saattaa vaikka huonontaa...
Itse tein ja säästin
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Oma kokemus ilman downpipeä ajamisesta. Ahdot nousi tosi ripeästi verrattuna putken kanssa ajamiseen.
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Re: Pakovastus

Viesti Kirjoittaja an55 »

satakaskolmonen kirjoitti:Huomattiin tuossa veljen autosta yks aika kiintoisa juttu kun sen turpotiesel camrysta katkes pakoputki ja samantie hävis moottorista roimasti tehoja,ja vääntöä vaikka eikös se pitäis olla juuri päinvastoin kun ahdin pääsee puhaltelemaan vapaammin :?: :?
saman olen kyllä huomannut vapaasti hengittävissä moottoreissa mutta turbossa hmm..en tajua :lol: :oops: :shock:
Minkälaisia mittaustuloksia asiasta löytyy? Vai perustuuko mutuun?
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

[quote]
Minkälaisia mittaustuloksia asiasta löytyy? Vai perustuuko mutuun?

ihan pers tuntumalta mitattu ja se putki katkesi kesken reissun(vuoti jo aikasemmin jonkin verran) sen jälkeen veto oli kuminauhamaista ja mäkeen sai käskeä tosissaan niikuin 200D:tä
mites tuo teho häviö vaparissa selitetään kokemusta kyllä on mutta ei järkevää selitystä :? mainostetaanhan noissa pakoputki mainoksissakin että auto tehot pysyvät ennallaan :shock:
ML W164
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

niin se putki katkesi takapöntän etupuolelta joten jäihän siihen putkea lähes pari metriä :roll:
se riisikippo on muuten vielä 80luvun vehkeitä joten ei sielä mitään ihmeellistä tekniikkaakaan ole :lol:
ML W164
vexu524tdic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 02.04.2005 13:31
Paikkakunta: Kinnula

Viesti Kirjoittaja vexu524tdic »

Huomattiin sama ilmiö kaverin ex. kämryssä -88 2,0td etuputki katkes siitä haitarista ja loputkin tehot häipyivät, jos niitä on koskaan paljoa ollutkaan. kulki kaasu pohjassa 130km/h! Aiemmin se kulki kuitenkin yli 160 mittariin...

Lisäksi omassa projektissani törmäsin samaan ilmiöön > 3" putki rakenteilla, tarvikkeet loppui taka-akselin kohdalle ja ajelin päivän siltään. Veto parani selvästi kun sain putken valmiiksi.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

vexu524tdic kirjoitti:Huomattiin sama ilmiö kaverin ex. kämryssä -88 2,0td etuputki katkes siitä haitarista ja loputkin tehot häipyivät, jos niitä on koskaan paljoa ollutkaan. kulki kaasu pohjassa 130km/h! Aiemmin se kulki kuitenkin yli 160 mittariin...

Lisäksi omassa projektissani törmäsin samaan ilmiöön > 3" putki rakenteilla, tarvikkeet loppui taka-akselin kohdalle ja ajelin päivän siltään. Veto parani selvästi kun sain putken valmiiksi.
pieni turbo (eli pienempi kuin HX5x), turbo haukkaa ylikierroksille ja tuloksena on lämpöä kun vastapaine katoaa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

nokileka kirjoitti:pieni turbo (eli pienempi kuin HX5x), turbo haukkaa ylikierroksille ja tuloksena on lämpöä kun vastapaine katoaa.
..eli tuohon auttaa todennäköisesti kun säätää hukkaporttia löysemälle. Mielestäni kannattaa muutenkin vältää sitä paineiden turhaa nostoa, jollei niitä paineita oikeasti tarvitse.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin