Löysin purkuosana toisen pumpun ja laitoin sen paikalleen. Useamman pitkän startin jälkeen lähti lopulta vaivoin käyntiin.
Kaasuun vastasi alkuun huonosti mutta alkoi sitten ottaa kierroksia vastaan. Korkeammilla kierroksilla kävi ihan kelvollisesti, mutta kaasu hölläämällä rynkyttää. Ei ole varmaan kaikki pytyt pelissä. Savuttaa todella paljon ja lopulta savu alkoi haisemaan kitkerälle. Ei oikein tohtinut enää antaa käydä.
Vikakoodeja oli jotain liittyen irrallisiin antureihin ja rail paineeseen. Ne sai kuitattua eivätkä ilmestyneet enää vaikka käytin autoa käynnissä.
Yritin käydessä lukea live dataa, mutta en siitä paljoa koostunut. Polttoaineen paine kasvoi kierroksia nostamalla.
Käynnistyminen on joka kerta aika vaivalloista
Jannen W251 R 320 CDI
Re: Jannen W251 R 320 CDI
Kaverille kävi sama kun vaihtoi käytetyn pumpun OM646:een. Korjaantui vaihtamalla määränsäädin pumppuun. Kokeile hajonneen pumpun määränsäädintä ensin.
Re: Jannen W251 R 320 CDI
Okei, kiitti vinkistä. Täytyy kokeilla.
Jonkun piti tulla viikonloppuna starin kanssa käymään, mutta eipä näkynyt. Tilanne siis vielä päällä
Re: Jannen W251 R 320 CDI
Vaihdoin määränsäätimen vanhasta pumpusta. Ei muutosta.
Lähti hyvin käyntiin, mutta käy tyhjää rynkyttäen. Jos ottaa kierroksia vastaan, käynti paranee mutta savuttaa niin maan p....sti
Lähti hyvin käyntiin, mutta käy tyhjää rynkyttäen. Jos ottaa kierroksia vastaan, käynti paranee mutta savuttaa niin maan p....sti
Re: Jannen W251 R 320 CDI
Testerillä tutkittu. Ei tallentunut vikakoodeja.
Suuttimien korjausarvot pielessä jokaisella suuttimella.
Tyhjäkäynnillä
1-3 pytyillä n. -5
4-6 pytyillä n. +5
Rpm heittoa pyttyjen välillä
1 - 785rpm
2 - 777rpm
3 - 773rpm
4 - 628rpm
5 - 622rpm
6 - 628rpm
Suuttimien korjausarvot pielessä jokaisella suuttimella.
Tyhjäkäynnillä
1-3 pytyillä n. -5
4-6 pytyillä n. +5
Rpm heittoa pyttyjen välillä
1 - 785rpm
2 - 777rpm
3 - 773rpm
4 - 628rpm
5 - 622rpm
6 - 628rpm
Re: Jannen W251 R 320 CDI
Oliko viritetty (ohjelmoitu) jossain vaiheessa? Outoa että porsii pumppu noin pienillä kilometreillä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Jannen W251 R 320 CDI
Ei ainakaan minun toimesta.
Ilmeisesti joitain tapauksia ollut, että pumpun ruuvit löystyvät.
Vähän harmittaa, kun jo talvella huomasin pienen dieselin katkun ja yritin tutkia lähdettä. Sain myös vinkin, että ruuvit kannattaisi tarkastaa mutten tehnyt sitä ajallaan...
Osaisiko kukaan päätellä mitään noista testerin tiedoista? Joku juttuhan tuossa on, kun 1-3 ja 4-6 eroavat.
Sain vinkin vielä puhdistaa kaikki rail-tukit ja putket.