Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Su 07.04.2024 18:18 Taitaa renkaat & vanteetkin olla pikkusen väärät museoautoon...
Ei itseasiassa ole. Ovat aikakauden mukaiset, vaikkakin replicat, mutta silti aikakauden malli ja aikakauden koko. Ei mitään ongelmaa Mr asian kanssa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Häksä kirjoitti: Su 07.04.2024 18:45 Essenin messuilla osui silmiin tällainen 500 SEL missä oli Amaretta-verhoilu. Aika kamalan näköiseksi se menee, mutta uutena ollut varmasti hieno. Oli myös yksi 560 hydrojousituksella ja Coupe-takapenkeillä, nice.
Joo, tuo amaretta näyttää kyllä kuin olisi Haminan mursusta tehty. Ja vasta parisen viikkoa poismenon jälkeen. Mutta tuo takapenkki, eikös tuo ole ihan tavallinen sedanin penkki? Se coupén penkki on kirjaimellisesti sama penkki sedanissa kuin coupéssa – siis moniosainen ja terävästi suorakulmainen.

Edit: Kuten tyko h tuossa huomauttikin, kyse ei ollut kuvan autosta. Luin huonosti.

-Daaz
Viimeksi muokannut Daaz, Su 07.04.2024 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Häksä taitaa tarkoittaa ihan toista autoa.
Tuossa kuvan autossa normaali, mutta toinen auto missä oli coupe-penkki. Nekin eroaa ihan pikkasen kyllä SEC ja SEL mallissa.
W903
V126
W203
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

195/65-15 on merkitty MA todistukseen, tuskin ovat samat?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Su 07.04.2024 22:23 195/65-15 on merkitty MA todistukseen, tuskin ovat samat?
Mitä sillä on väliä? Aikakauden vanteet voi vaihtaa ja myös MR autossa voi olla useampi rengassarja. Mun mielestä isompi ongelma on jos autossa on väärän mallisarjan sisusta kun pyörät. Sellasta en itse ikinä hyväksyisi museoon.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Pyörät taasen näkyy kaikille, ja "hyvin erikoisina" myös kerää huomiota. Sisustusta varten joutuu liimaamaan nenänsä lasiin, ja harva edes tietää, mikä on väärä. Itselläni on väärä sisusta, koska pidän siitä enemmän, ja silti on sanottu moneen kertaan (museoautoharrastajia), että hieno, laita museokilpiin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Ma 08.04.2024 07:22 Pyörät taasen näkyy kaikille, ja "hyvin erikoisina" myös kerää huomiota. Sisustusta varten joutuu liimaamaan nenänsä lasiin, ja harva edes tietää, mikä on väärä. Itselläni on väärä sisusta, koska pidän siitä enemmän, ja silti on sanottu moneen kertaan (museoautoharrastajia), että hieno, laita museokilpiin.
Niin, se sun sisusta on vaan täysin virheellinen osa sitä autoa. Vanteet voi niiden 15” vammasten vakiovanteiden hekumoijat vaihtaa koska haluaa. Tuokin auto monoblockeilla herättää ehkä 100:n ihmisen mielenkiinnon sen sijaan että se himottelis kymmentä 15” miestä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Missä mallissa on ollut 17" vanteet?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Ma 08.04.2024 07:53 Missä mallissa on ollut 17" vanteet?
W124 on saanut Aero1 17”, Aero 3 17”, Monoblock style 2 17” ihan tehtaalta saakka. Vakiovarustukseen 17” on kuulunut osaan A124 ja E500 malleja esimerkkinä Ceginus.
Lisäksi aikakauden R129 on saanut jopa 18”, mikä edelleen menee siihen kategoriaan, että kyseisenä aikakautena on voinut hankkia tehtaalta vaikkapa ne 18” vanteet ja asentaa jopa 124:een. Tuskin näin on ainakaan kovin usein tapahtunut, mutta se on silti ollut mahdollista.

Tähän sitten lisäksi aftermarket puoli ja vaikkapa Lorinser, Brabus, Carlsson jne, joiden valikoimassa on ollut saatavilla kyseisiä kokoja kyseisenä aikakautena.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Amarettaan liittyy hauskoja muistoja. Kyseessähän on japanilainen nupukkia jäljittelevä tekomateriaali, jota valmistettiin jo 70-luvulla.

Muistan ensimmäisen asiakkaan auton, jossa oli ko. verhoilu. Se oli päässyt kurjaan kuntoon. Edes Max Blauberg Veholta ei tiennyt materiaalin alkuperää ja muistan elävästi hänen epäluulonsa: "ei voi olla mikään tekonahka, 560 SEL on markkinoiden kalleimpia autoja", kuuluivat taivastelut langan toisessa päässä. Siihen aikaan ei juuri kukaan vielä tiennyt tai puhunut Alcantarasta autojen verhoiluna(vastaava, kilpaileva tuote).

Innostuin materiaalista niin, että' teetin kotiin kaikkiin olohuoneen kalusteisiin Amaretta-verhoilut. Tätä kirjoittaessa istun yhä Haimin 70-luvun Amaretta-sohvalla!

Entisöijille on ilahduttavaa, että Amarettaa valmistetaan yhä, ja 126-mallien Amaretta-verhoilut on tehty samoilla ompelu- ja leikkauskaavoilla kuin vastaavat nahkaverhoilut. Värivalikoima on vaihdellut vuosien saatossa, mutta perusvärejä kuten tumman sinistä, harmaata ja mustaa saa yhä. Ei siis olisi lainkaan vaikeaa individualistin muuttaa risa alkuperäinen nahkaverhoilu Amarettaan niin, että se olisi kuin alkuperäinen ja tehdastekoinen. Verhoilijalle se on itse asiassa helpompi käsitellä ja työstää kuin nahka.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17213
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

EVO X kirjoitti: Ma 08.04.2024 08:13
Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Ma 08.04.2024 07:53 Missä mallissa on ollut 17" vanteet?
W124 on saanut Aero1 17”, Aero 3 17”, Monoblock style 2 17” ihan tehtaalta saakka..........................
Tähän sitten lisäksi aftermarket puoli ja vaikkapa Lorinser, Brabus, Carlsson jne, joiden valikoimassa on ollut saatavilla kyseisiä kokoja kyseisenä aikakautena.
Esimerkkinä alkuperäisistä voi mainita varaosanumeron A1244010402.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3814
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Vanteista puheen ollen, menee kyllä vähän aiheesta ohi, mutta miksi Mersun vanteissa on pultinreikien välissä pienemmät reiät?

Vähän otsikon aiheeseen sitoen, niin tuollaiset reiät on äkkiseltään katsottuna kaikissa Mersun alkuperäisissä vanteissa, joita noihin malleihin on tarjottu, on ne sitten peltivanteet tai mitkä tahansa alumiinivanteet. Samoin ne on yleensä näissä Carlsson / Brabus / Lorinser -vanteissa, mutta useimmissa muissa tarvikkeissa ei ole.

Niin onko niillä joku tekninen merkitys vai ihanko vaan ulkonäköjuttu?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Se on joku insinöörin ja jonkun muotoilijan kompromissi ulkonäöstä. Vannehan pysyy kyllä kiinni, mutta desing taitaa mennä
aika korkealle noissa jutuissa.
Avatar
Snellu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 02.10.2019 21:34

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Snellu »

Nozki kirjoitti: Ma 08.04.2024 17:51 Vanteista puheen ollen, menee kyllä vähän aiheesta ohi, mutta miksi Mersun vanteissa on pultinreikien välissä pienemmät reiät?

Vähän otsikon aiheeseen sitoen, niin tuollaiset reiät on äkkiseltään katsottuna kaikissa Mersun alkuperäisissä vanteissa, joita noihin malleihin on tarjottu, on ne sitten peltivanteet tai mitkä tahansa alumiinivanteet. Samoin ne on yleensä näissä Carlsson / Brabus / Lorinser -vanteissa, mutta useimmissa muissa tarvikkeissa ei ole.

Niin onko niillä joku tekninen merkitys vai ihanko vaan ulkonäköjuttu?
Kulmien säädössä näyttävät toimittavan ihan käytönnön virkaa, ainakin mersun omalla laitteistolla työskennellessä.
Voisiko myös tehtaan päässä olla kiinnitys vaiheessa samanmoiset tangot apuvälineenä kuin linkatussa videossa näkyvät.

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... rcedesBenz
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 621
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Snellu kirjoitti: Ma 08.04.2024 21:23
Nozki kirjoitti: Ma 08.04.2024 17:51 Vanteista puheen ollen, menee kyllä vähän aiheesta ohi, mutta miksi Mersun vanteissa on pultinreikien välissä pienemmät reiät?

Vähän otsikon aiheeseen sitoen, niin tuollaiset reiät on äkkiseltään katsottuna kaikissa Mersun alkuperäisissä vanteissa, joita noihin malleihin on tarjottu, on ne sitten peltivanteet tai mitkä tahansa alumiinivanteet. Samoin ne on yleensä näissä Carlsson / Brabus / Lorinser -vanteissa, mutta useimmissa muissa tarvikkeissa ei ole.

Niin onko niillä joku tekninen merkitys vai ihanko vaan ulkonäköjuttu?
Kulmien säädössä näyttävät toimittavan ihan käytönnön virkaa, ainakin mersun omalla laitteistolla työskennellessä.
Voisiko myös tehtaan päässä olla kiinnitys vaiheessa samanmoiset tangot apuvälineenä kuin linkatussa videossa näkyvät.

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... rcedesBenz



tämän muistelinkin kuulleeni että tehtaalla tapahtuvaan ohjauskulmien säätöön reiät liittyvät.
tässä videossa nyt ensimmäisen kerran näin kyseisen kiinnitysadapterin.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Hintatasosta sen verran että eilen kuulin oli muka ollut nettiautossa museo rekisteröity myynnissä kympillä ja oli mennyt
kahdessa tunnissa. Itse en kyllä usko, mutta kuka näitä tietää.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3814
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Snellu kirjoitti: Ma 08.04.2024 21:23
Kulmien säädössä näyttävät toimittavan ihan käytönnön virkaa, ainakin mersun omalla laitteistolla työskennellessä.
Voisiko myös tehtaan päässä olla kiinnitys vaiheessa samanmoiset tangot apuvälineenä kuin linkatussa videossa näkyvät.

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... rcedesBenz
No niin, aina oppii uutta. Kiitos!
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Snellu kirjoitti: Ma 08.04.2024 21:23 Kulmien säädössä näyttävät toimittavan ihan käytönnön virkaa, ainakin mersun omalla laitteistolla työskennellessä.
Voisiko myös tehtaan päässä olla kiinnitys vaiheessa samanmoiset tangot apuvälineenä kuin linkatussa videossa näkyvät.
Erikoisesti tämä on mennyt minultakin ohi. Mutta nyt kun jo mentiin offtopiciksi, niin jatkan ja kysyn:

Mihin viedään (museorekisteröity toki, en muuten tässä threadissä kysyisikään) W126 ohjauskulmien säätöön? Vanteina kaivonkansireplikat, eli nuo pikkureiät löytyvät. Plussaa siitä, että osaavat varmasti hommansa ja on järkevällä etäisyydellä Espoon talousalueelta. (Nykyiset kulmat säädetty hillittömille Borbeteille, ja nyt vakiovanteilla kampeaa vähän penkan puolelle.)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

CDI_05 kirjoitti: Ti 09.04.2024 17:35 Hintatasosta sen verran että eilen kuulin oli muka ollut nettiautossa museo rekisteröity myynnissä kympillä ja oli mennyt
kahdessa tunnissa. Itse en kyllä usko, mutta kuka näitä tietää.
Joensuussa oli yksi museoitu, mutta oli W123 300D automaatti. Tais olla karvan alle kympin Hävisi kyllä aika nopeasti.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Ton perusteella voi olla, eli joudun syömään sanani.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17213
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä syömistä tuossa, kun et mitään sanonutkaan.
"museo rekisteröity" voi olla mikä vaan, tässä viestiketjussa periaatteessa tietysti 124 tai 126 ja niitä on kyllä museorekisteröityinä pilvin pimein sellaisia että 10000€ ( jos "kymppi" on sitä) saa hyvin nopeasti jos myyntiin laittaa.
Vai oliko tässä ihmettelyn aiheena se että hinta oli edullinen, vai mikä lie, no samapa tuo.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260

Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.

Onhan tuossa paljon hyvääkin kuten hyvät kromit, siistiltä vaikuttava sisusta ja koneremppa tehtynä. Lisäksi on orkkiskunnossa ja siistit kaivonkannet ja vielä näyttäisi olevan mersun matotkin :thumbup: . Valmis paketti siis kunhan nuo ruosteet laittaa kuntoon. Ja parhaalla 126-värillä!
Konehuoneesta saisi olla kuva.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1167
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ari »

Nautikblau?Minunkin mielestäni hienoin väri. Jännä nähdä mikä on huutokaupan tulos.Jos tapa yleistyy,niin mahtaakohan Nettiauto puuttua ennemmin tai myöhemmin siihen,että sivustoa käytetään vain mainoksena huutokaupalle. Hyvä ilmoitus,mutta pieni hauska kömmähdys:"Renkaina Michelin energy saverit alkuperäisillä alumiinivanteilla, joissa on vielä hyvin pintaa jäljellä." Alumiinivanteissa siis vielä pintaa jäljellä,hyvähyvä :)
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Ere866 kirjoitti: La 13.04.2024 07:56 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260

Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
Onkohan tuossa autossa ABS?

-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 995
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Ari kirjoitti: La 13.04.2024 21:34 Jos tapa yleistyy,niin mahtaakohan Nettiauto puuttua ennemmin tai myöhemmin siihen,että sivustoa käytetään vain mainoksena huutokaupalle.
En keksi miksi puuttuisivat, kun Nettiauto ei saa toteutuneista yksityisten välisistä autokaupoista mitään tuloja. Tulot tulevat ilmoittamisesta, ilmoitteluun liittyvistä lisäpalveluista ja ilmoitusten selailemisesta (mainoksista), joten vaikka ilmoitus olisi viittaus huutokauppaan niin Nettiauto on tulonsa jo saanut ja jos ei ilmoitusta olisi saanut sinne laittaa, olisi pikemminkin tulot jääneet saamatta. Olen ajatellut käyttää samaa strategiaa itse enkä näe siinä mitään eettistä ongelmaa.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1167
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ari »

:oops: Noinhan se on
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Juha_M117 kirjoitti: La 13.04.2024 23:35
Ari kirjoitti: La 13.04.2024 21:34 Jos tapa yleistyy,niin mahtaakohan Nettiauto puuttua ennemmin tai myöhemmin siihen,että sivustoa käytetään vain mainoksena huutokaupalle.
En keksi miksi puuttuisivat, kun Nettiauto ei saa toteutuneista yksityisten välisistä autokaupoista mitään tuloja. Tulot tulevat ilmoittamisesta, ilmoitteluun liittyvistä lisäpalveluista ja ilmoitusten selailemisesta (mainoksista), joten vaikka ilmoitus olisi viittaus huutokauppaan niin Nettiauto on tulonsa jo saanut ja jos ei ilmoitusta olisi saanut sinne laittaa, olisi pikemminkin tulot jääneet saamatta. Olen ajatellut käyttää samaa strategiaa itse enkä näe siinä mitään eettistä ongelmaa.
Juuri näin. Sen sijaan huutokaupat.com-sivuston käyttöehdoissa kielletään ihan suoraan myynti ja markkinointi millään muilla sivustoilla. Ilmoitusta jätettäessa on sitouduttava tätä ehtoa noudattamaan. Tätä kuitenkin näkee rikottavan jatkuvasti.

Molempia käyttäneenä, niin oman kokemuksen mukaan nettiauton kautta ovat parhaat kaupat tulleet. Huutokaupoissa olisi kyllä saanut annetua tavarat halvalla pois ostajille, joita ei tuntunut kiinnostanut tulla edes katsomaan mitä ovat ostamassa. Toisaalta taas yhä enemmän on alkanut näkyä sellaisia tarjouksia, joita ei todeksi voi uskoa. Monesti nämä sitten ilmestyvät pian uudestaan myntiin, eli retkuun voi näköjään ostohuumassa tuon sivuston kautta mennä.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Daaz kirjoitti: La 13.04.2024 22:57
Ere866 kirjoitti: La 13.04.2024 07:56 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260

Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
Onkohan tuossa autossa ABS?

-D
Eikai facelift-126:sta saanutkaan ilman ABSeja. Ykkössarjaa taisi saada, vain kutoskoneisiin. Karel korjatkoon jos olen väärässä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Daaz taitaa heittää huulta viitaten tuohon ABS-lätkään mitä silloin tällöin näkee 80-luvun autoissa :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Ere866 kirjoitti: Su 14.04.2024 09:40
Daaz kirjoitti: La 13.04.2024 22:57
Ere866 kirjoitti: La 13.04.2024 07:56 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260

Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
Onkohan tuossa autossa ABS?

-D
Eikai facelift-126:sta saanutkaan ilman ABSeja. Ykkössarjaa taisi saada, vain kutoskoneisiin. Karel korjatkoon jos olen väärässä.
Hage kirjoitti: Su 14.04.2024 12:09 Daaz taitaa heittää huulta viitaten tuohon ABS-lätkään mitä silloin tällöin näkee 80-luvun autoissa :D
Joo, tämä oli vähän sellaista vitsihuumoria. Autossa kun ei ole muuta lätkää takana kuin tuo varsin näkyvä "ABS", mistä syntyy jopa vähän koominen vaikutelma. (Onkohan lätkä muuten autossa tehtaalta asti ollut; en ole nähnyt kuin joissain W124-malleissa ja silloinkin harvoin.)

-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Vastaa Viestiin