Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Su 14.04.2024 09:40
Daaz kirjoitti: La 13.04.2024 22:57
Ere866 kirjoitti: La 13.04.2024 07:56 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260

Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
Onkohan tuossa autossa ABS?

-D
Eikai facelift-126:sta saanutkaan ilman ABSeja. Ykkössarjaa taisi saada, vain kutoskoneisiin. Karel korjatkoon jos olen väärässä.
Valmistenumeron perusteella auto olisi valmistunut 11/-86. ABS tuli vakiovarusteeksi koko 126-mallisarjaan 12/-86 alkaen, eli tuohon autoon ne on tosiaan tilattu lisävarusteena.

Mutta siitä huolimatta, kieltämättä koomisen näköistä mainostaa asiaa enää kakkossarjan autossa. ABS tuli lisävarusteeksi jo 116-mallisarjaan muistaakseni 1978, joten niihin aikoihin tuon lätkän vielä ymmärtäisi.

Ilmastointi näyttäisi olevan jälkiasenteinen ja kompressorin merkki korjaamokuitin mukaan Sanden, alkuperäinenhän on NipponDenso.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://huutokaupat.com/4741910/mercede ... 60sel-1988

Tuo ois ehkä kannattanut jättää sinne rapakon taakse alunperinkin
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12598
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja epk »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/14267315

Tuo onkin mielenkiintoinen tapaus, mikähän tuon arvo olisi edes A1 kuntoisena noilla kilsoilla ? Vähällä vaivalla museoon tämäkin myyjän mielestä
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Arvosta ei se enempää mutta kaikissa näissä on samat myyntipuheet, "tilan puutteen vuoksi" ja niin edelleen.
Ja sitten "arvohan näissä vaan nousee" niinkö. Miksi myydä js on noin varma tieto arvon noususta.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

epk kirjoitti: To 25.04.2024 15:39 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/14267315

Tuo onkin mielenkiintoinen tapaus, mikähän tuon arvo olisi edes A1 kuntoisena noilla kilsoilla ? Vähällä vaivalla museoon tämäkin myyjän mielestä.
Arvosta ei se enempää mutta kaikissa näissä on samat myyntipuheet, "tilan puutteen vuoksi" ja niin edelleen.
Ja sitten "arvohan näissä vaan nousee" niinkö. Miksi myydä js on noin varma tieto arvon noususta.
Jos on seisonut ensin muutaman vuoden ja sitten taas muutaman vuoden niin onhan tuossa tutkittavaa, ja mahdollista laittoa. Ja korissakin on vikaa, ykkönen pitäs ottaan hinnasta pois. Tai sit museorekata ja kokeilla sitte tuolla hinnalla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tiedä nyt ihan viidellä tonnilla, jos ei ole sitten merkittävästi huonompi kuin kuvissa. Tosin kunnostukseen maalauksen kanssa menee helposti viisi
numeroinen summa jos oikeasti hyvän tekee.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

16v menee kategoriaan ei kannata. Jos tekee hyvän, ei saa silti tuolle noilla kilsoilla kunnon arvoa. Jos tekee nopeasti kohtalaisen ja museoi, niin silti se ei nosta arvoa, koska kilometrit. Valitettavasti näin. Jos tuo olisi hitusen siistimpi nyt niin käyttöharrasteeksi ihan ok, arvonnousuun/sijoitukseen.. ei.
Ja melkeinpä voisin sanoa, että noilla metreillä tuo moottorityyppi on aika valmis. Osiahan ei saa tai maksaa aivan uskomattomasti, joten eipä järkeä. Vahva epäilys ettei tuohon ole vaihdettu jakoketjua/rattaita 70tkm välein, eli 6x.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kuinka paljon kilometrit vaikuttaa näissä museoikäisissä, jos auto on muuten hyvä etenkin koriltaan?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JPM »

https://collectingcars.com/for-sale/198 ... 90e-2-3-16

Tällanen meni huutokaupassa viime vuonna. Verranteeksi siis.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Johan on hinta.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3093
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

S202 kirjoitti: Pe 26.04.2024 09:11 Kuinka paljon kilometrit vaikuttaa näissä museoikäisissä, jos auto on muuten hyvä etenkin koriltaan?
Tätä olen itekkin miettinyt pitkään, foorumia luettaessa saa sellaisen kuvan että jos autolla on 40 vuoden aikana ollut yli 2 omistajaa ja ajettu yli 150tkm niin heti tulee noottia että kauhia kiertopalkinto ja ihan loppu koko kottero eli hinnasta aina otettava ensimmäinen numero pois, vähintään. Esimerkiksi oma 560:ssä on tällä hetkellä 353tkm ja joka viikonloppu tulee lisää, tosin auton entisöintiin ja kuluvien osien vaihtoon on mennyt enemmän rahaa kuin mitä koskaan uskallan kertoa kenellekään mutta se taas on tuonut eräänlaista varmuutta siitä että näillä korjauksilla, huolloilla ja entisöinneillä auto kestää varmasti enemmän käyttöä kuin sitä yli puolet elämästään tallissa seisonutta yksilöä jossa jokainen tiiviste on kovettunut koppuraksi käyttämättömyyden vuoksi kun ajo tapahtuu vain vappuna jos on hyvä sää, eli kovin harvoin.
Tietenkin se on harvinaisempaa että 350tkm ajettu on yhtä hyvässä kunnossa kuin 150tkm ajettu, mutta kyllä katse kohdistuisi ainakin mulla siihen enemmän ajettuun jos siihen on kaikki laitettu ja auto on yhtä hyvässä kunnossa kuin se puolet vähemmän ajettu, loppujen lopuksi kilometrit on vain numeroita. Kunto pitäisi olla se joka määrittää arvon, eikä jokin mittari koska sehän tarkottaisi sitä että ainoastaan Japanin ruuhkissa 20 vuotta tyhjäkäynnillä seisoneet autot on lähtökohtaisesti aina arvokkaampia kuin eurooppalaisilla moottoriteillä huristelleet kun niissä on vain 60tkm mittarissa ja meidän +200tkn ajetut euromalliset on kaikki niihin nähden huonompia? Vai?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Nuohan on vähän sellaisia asioita, että riippuu myös siltä keneltä kysytään. Tuollainen 20v japanin ruuhkissa tyhjäkäynnillä seissyt 60tkm olisi itselleni oikea unelma-auto, koska siinä on hyvin suurella todennäköisyydellä täydellinen kori. Ihan sama, vaikka joutuisi remppaamaan moottorin, laatikon ja vaihtamaan joka ikisen alustan osan, kunhan vain ei korihommiin tarvitse alkaa. Näin hyvin karkeasti kärjistäen.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo tottakai sellainen alle 100tkm ajettu, vähän patinoitunutkin on parempi kuin täysin entisöity ja uudelleen rakennettu. Mutta jossain vaiheessa se yleiskunto ja etenkin ruostetilanne alkaa olla se pääasia. Moottori ja voimansiirto voidaan kuitenkin korjata 100% uudenveroiseksi, korin kanssa se vaan ei oikeastaan ole mahdollista. Jossain se raja kuitenkin menee, diesel 124 kuumetta on mutta ei noi +600tkm ajetut oikein kiinnosta.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17213
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vähän ajettu museorekisteröity diesel-124 lienee arvossaan, jos on hyvät varusteet.
Mitä hintaero sitten on enemmän / paljon ajettuun, en osaa arvailla ja niin vähän on noita myynnissä ettei voi päätellä mitään - eikä pyyntihinnoista tietysti muutenkaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

CDI_05 kirjoitti: Pe 26.04.2024 14:31 Johan on hinta.
Mut katohan kilsoja. Se selittää, toki pitää olla dokumentoitu että voi uskoa niiihn.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hage kirjoitti: Pe 26.04.2024 14:52 [quote=S202 post_id=<a href="tel:1396038">1396038</a> time=<a href="tel:1714111919">1714111919</a> user_id=15249]
Kuinka paljon kilometrit vaikuttaa näissä museoikäisissä, jos auto on muuten hyvä etenkin koriltaan?

Tätä olen itekkin miettinyt pitkään, foorumia luettaessa saa sellaisen kuvan että jos autolla on 40 vuoden aikana ollut yli 2 omistajaa ja ajettu yli 150tkm niin heti tulee noottia että kauhia kiertopalkinto ja ihan loppu koko kottero eli hinnasta aina otettava ensimmäinen numero pois, vähintään. Esimerkiksi oma 560:ssä on tällä hetkellä 353tkm ja joka viikonloppu tulee lisää, tosin auton entisöintiin ja kuluvien osien vaihtoon on mennyt enemmän rahaa kuin mitä koskaan uskallan kertoa kenellekään mutta se taas on tuonut eräänlaista varmuutta siitä että näillä korjauksilla, huolloilla ja entisöinneillä auto kestää varmasti enemmän käyttöä kuin sitä yli puolet elämästään tallissa seisonutta yksilöä jossa jokainen tiiviste on kovettunut koppuraksi käyttämättömyyden vuoksi kun ajo tapahtuu vain vappuna jos on hyvä sää, eli kovin harvoin.
Tietenkin se on harvinaisempaa että 350tkm ajettu on yhtä hyvässä kunnossa kuin 150tkm ajettu, mutta kyllä katse kohdistuisi ainakin mulla siihen enemmän ajettuun jos siihen on kaikki laitettu ja auto on yhtä hyvässä kunnossa kuin se puolet vähemmän ajettu, loppujen lopuksi kilometrit on vain numeroita. Kunto pitäisi olla se joka määrittää arvon, eikä jokin mittari koska sehän tarkottaisi sitä että ainoastaan Japanin ruuhkissa 20 vuotta tyhjäkäynnillä seisoneet autot on lähtökohtaisesti aina arvokkaampia kuin eurooppalaisilla moottoriteillä huristelleet kun niissä on vain 60tkm mittarissa ja meidän +200tkn ajetut euromalliset on kaikki niihin nähden huonompia? Vai?
Omasta puolestani voin suoraan sanoa, että kaikki harrasteautot mitä teen pitää A joko tuottaa kunnostettuna enemmän kuin se on maksanut, tai B se pitää pystyä myymään omilleen. Se että itse tekisin näitä jotenkin rakkaudesta lajiin on kyllä ihan hevonpaskaa jos joku näin ajattelee.

Olen tehnyt monia autoja, sekä hyvin, että sinnepäin. Autot pitää aina rakentaa loppuun, eikä roikottaa puolivalmiina vuosikymmentä ja myydä motivaation puutteessa. Se pitääkö lopputuloksen virheettömyydestä tinkiä, on pieni hinta jos laite ei koskaan valmistu. Surullisen paljon näkee kun lähdetään liian isolla ja sitten loppuu paukut/rahat/terveys tms. Jokatapauksessa näitä kaikkia yhdistää se, että vähän ajettu menee heti ja paljon ajettu ei mene. Paljon ajetusta siististä yksilöstä kaikilla historian nippelitiedoillakaan ei haluta maksaa ja on jopa kyselty onko ilmoituksessa virhe kilometrilukeman suhteen kun auto ei näytä siltä. Vähän ajetussa ostajat ei ole edes kiinnostuneita historiasta. Harrastaja ehkä olisi, mutta ostaja ei.

Ne (tavalliset) ihmiset joilla on varaa ostaa valmis ehjä auto, ei osta paljon ajettua, oli se kuinka täydellinen hyvänsä. Maaginen raja on 300tkm. Heillä uudessa Toyotassa tai Bemarissa, tai missä vaan käyttökikkareessa on muutama kymmenen tkm mittarissa. Keräilijät sitten taas ajattelee puhtaasti sijoitusmielessä ja silloin isot metrit on aina este.
Autoharrastajille taas kelpaa hyvä paljonkin ajettu, se ostajaryhmä vaan ei halua maksaa siitä autosta mitään. Eli jälleen kerran kukin tehköön mitä huvittaa, mutta omien useiden kunnostuksien ja myyntien perusteella en enää osta ainuttakaan autoa laitettavaksi missä on kilometrit yli kolmosen. Oli se todellinen tai ei, tai muuten paska tai ei. Kilometrit tässä maailmassa on sille ostajalle, joka ei tahdo käsiään liata, iso kynnyskysymys.

Ja mitä 16V tulee, niin olen sellaisen rakentanut, tiedän mitä se maksaa ja tiedän mitä haasteita sellaisessa on. Tiedän myös millaista sellainen on myydä kun ”harrastajien” ajatus on juuri ”Johan on hinta” tyyppisiä. Kunhan nyt totean, että en näe yhtään mitään järkeä edes aloittaa tollasen loppuun poljetun entisöintiä. Paremman hinnan saa osina.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 428
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Sisältääkö vaihtoehdot a/b myös kiinteät, että välilliset kustannukset (työt verollisena. Myös oman työn osuus.)124 ja 126 koriset kyseessä niin ihan mielenkiinnosta, että onkohan edes mahdollista myydä voitolla mikäli konepeltiä avaa isommin oston ja myynnin välissä.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

300E W124 1987 kirjoitti: La 27.04.2024 09:21 Sisältääkö vaihtoehdot a/b myös kiinteät, että välilliset kustannukset (työt verollisena. Myös oman työn osuus.)124 ja 126 koriset kyseessä niin ihan mielenkiinnosta, että onkohan edes mahdollista myydä voitolla mikäli konepeltiä avaa isommin oston ja myynnin välissä.
Vaihtoehtoihin kuuluu omat kustannukset. Eli jos olen itse maksanut työstä, se kuuluu. Vaihtoehtoon B ei kuulu työtä, vaihtoehtoon A voi laskea pienen työpalkan itselle, muttei mitään 100€/h+alv. Varmaan todellisuudessa A menee +/-0 ja B:ssä menee oman työn osuus hyväntekeväisyyteen. Pari viimeistä autoa on ollut selkeästi B. Mutta siinäkin on se etu, että myydessä on kädessä isompi summa kuin ostaessa, vaikkakin se raha olisikin tullut itseltä. Se että olisi yrittänyt säästää saman summan ei ainakaan itseltä onnistu mitenkään.
Edit: itse en ole 126:ia entisöinyt kuin yhden osittain. En osaa siitä sanoa. Omat autot on 124/201.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 428
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Jep
Rakkaalla lapsella monta nimeä ja onhan tullu kuultua mitä erikoisempia tapoja peitellä harrastusten kuluja. Hienoa jos myyntihetkellä saa laskettua reilun tappion plus merkkiseksi. Ehkä joutuu itseäkin vähän sumuttamaan, mutta menkööt.
Ja jos autoja sinne päin tekee niin vaatinee jo omantunnon
ohitusleikkauksen mikäli priimana myy eteenpäin.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

No niitä kilsojaja katoin heti ja voiko olla totta vaikka olis sokee mummo ajellu saaressa.
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja E38 »

IMO: Ostaisin itse esim R129:n jolla on ajettu 250tkm, jossa korjattu kaikki tyyppiviat ja kuluvat asiat jota mallissa on, kuin 150tkm ajetun jossa ollaan menty ns. perushuolloilla = vaihdeltu vain litkuja. Ton ikäisissä, vähemmän ajetulla/huolletulla tulee lähes aina liikaa työmaata eteen matkalla 150 --> 250tkm.

Toisaalta nämähän on ajettaviksi tehty ja tasainen ajo tekee usein (lue: aina) enemmän hyvää kuin pitkät seisottamiset. Ja siten kun mennään osastolle yli 50 vuotiaat: Tuo minun 66 Cadillac, ei siitä kukaan tiedä kuinka monta kertaa sillä on oikeasti menty 5 numeroinen mittari ympäri. Kunto määrittelee, ei mittari.

PS. Saako näistä koskaan omia takas tai voittoa? No ainakin paremmin kuin se, että olisin hakannut samat rahat viinaan ja naisiin. :D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

300E W124 1987 kirjoitti: La 27.04.2024 15:03 Jep
Rakkaalla lapsella monta nimeä ja onhan tullu kuultua mitä erikoisempia tapoja peitellä harrastusten kuluja. Hienoa jos myyntihetkellä saa laskettua reilun tappion plus merkkiseksi. Ehkä joutuu itseäkin vähän sumuttamaan, mutta menkööt.
Ja jos autoja sinne päin tekee niin vaatinee jo omantunnon
ohitusleikkauksen mikäli priimana myy eteenpäin.
Toisille priima on toisille paska ja toisille paska on toisille priima. Ihmiset on ihmeellisiä. Toiset virittelee ihmeellisiä sekasikiöitä eri vuosimallin autoista, siinä vasta on järjetön rahan hukkaamiskeino.
Sen verran itsekin tässä elämässä on kauppaa tehnyt, että pahin virhe on ikinä myydä mitään virheettömänä. Sellaista ei olekaan. Omat autot on aina lähtökohtaisesti hyviä. Onko ne kaikki hierottu jokaista mutteria myöten virheettömäksi, no ei. Ainut sellainen on tuo Cadillac. Cossu oli aika lähellä. Muut on olleet peruskunnostuksia. Joku raja pitää säilyttää mihin asti mitäkin vessaa entisöi. Jossain vaiheessa kulut kasvaa aina isommaksi kuin mahdolliset saatavat.
E38 kirjoitti: La 27.04.2024 16:44 IMO: Ostaisin itse esim R129:n jolla on ajettu 250tkm, jossa korjattu kaikki tyyppiviat ja kuluvat asiat jota mallissa on, kuin 150tkm ajetun jossa ollaan menty ns. perushuolloilla = vaihdeltu vain litkuja. Ton ikäisissä, vähemmän ajetulla/huolletulla tulee lähes aina liikaa työmaata eteen matkalla 150 --> 250tkm.

Toisaalta nämähän on ajettaviksi tehty ja tasainen ajo tekee usein (lue: aina) enemmän hyvää kuin pitkät seisottamiset. Ja siten kun mennään osastolle yli 50 vuotiaat: Tuo minun 66 Cadillac, ei siitä kukaan tiedä kuinka monta kertaa sillä on oikeasti menty 5 numeroinen mittari ympäri. Kunto määrittelee, ei mittari.

PS. Saako näistä koskaan omia takas tai voittoa? No ainakin paremmin kuin se, että olisin hakannut samat rahat viinaan ja naisiin. :D
Tässä esimerkissä ei ole mitään ongelmaa, sillä molemat 150tkm ja 250tkm on edelleen hyviä kilsoja.
Jos käännät sen niin että vaihtoehdot oliskin 150tkm ja 350tkm tai 250tkm ja 450tkm, niin tilanne on jälleenmyynnin kannalta täysin eri. Autohan voi olla vaikka kuinka hyväkin.
Cadillacin suhteen kilsoilla ei ole käytännön merkitystä. Siinä merkitys tulee vuosimallissa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 544
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja jusi »

Tuli ostettua pari vuotta sitten W124 300 D,580 tkm, hyvä historia mutta pieniä virheitä kuten pikku pusu etulokarissa ja -puskurissa. Hinta oli varsin kohtuullinen. Näkyvää ruostetta oli vain vähäsen. Mutta kun autoon laittaa jarrut, alustan+takakelkan ja kaikkea pientä kuntoon ja maalauttaa (tässä tapauksessa vain ikkunalinjasta alaspäin kohtuullisella 1400 € kustannuksella vähän itsekin tehden), niin äkkiä on autoon on mennyt viitisen tonnia. Näyttää kuitenkin siltä, että rahat ovat tallessa, koska siististä paljonkin ajetusta 300 D:sta maksetaan varmasti viitisen tonnia tai miksei ylikin. Tällaisessa paljon ajetussa on vaan pakko miettiä, kuinka paljon rahaa laittaa kiinni. Kaikkea on mahdotonta tehdä viimeisen päälle, tai autosta tulee liian kallis. Esimerkiksi orkkisetusiiven sijaan pitää ostaa tarvike jne jne.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

jusi kirjoitti: La 27.04.2024 21:19 Tuli ostettua pari vuotta sitten W124 300 D,580 tkm, hyvä historia mutta pieniä virheitä kuten pikku pusu etulokarissa ja -puskurissa. Hinta oli varsin kohtuullinen. Näkyvää ruostetta oli vain vähäsen. Mutta kun autoon laittaa jarrut, alustan+takakelkan ja kaikkea pientä kuntoon ja maalauttaa (tässä tapauksessa vain ikkunalinjasta alaspäin kohtuullisella 1400 € kustannuksella vähän itsekin tehden), niin äkkiä on autoon on mennyt viitisen tonnia. Näyttää kuitenkin siltä, että rahat ovat tallessa, koska siististä paljonkin ajetusta 300 D:sta maksetaan varmasti viitisen tonnia tai miksei ylikin. Tällaisessa paljon ajetussa on vaan pakko miettiä, kuinka paljon rahaa laittaa kiinni. Kaikkea on mahdotonta tehdä viimeisen päälle, tai autosta tulee liian kallis. Esimerkiksi orkkisetusiiven sijaan pitää ostaa tarvike jne jne.
Tässä olet täysin oikeassa. Tiedän auton ja sitä itsekin silloin mietin ostavani ennen sitä pikku kolaria. Vitonen on pikkuraha tuollaisesta, mutta siinäpä se juuri on, että vähän ajettu maksaa sen 3-4x enemmän. Omani oli 230tkm ajettu ja kyllä sekin lähempänä viittätoista oli lähtiessään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 544
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja jusi »

EVO X kirjoitti: La 27.04.2024 21:31
jusi kirjoitti: La 27.04.2024 21:19 Tuli ostettua pari vuotta sitten W124 300 D,580 tkm, hyvä historia mutta pieniä virheitä kuten pikku pusu etulokarissa ja -puskurissa. Hinta oli varsin kohtuullinen. Näkyvää ruostetta oli vain vähäsen. Mutta kun autoon laittaa jarrut, alustan+takakelkan ja kaikkea pientä kuntoon ja maalauttaa (tässä tapauksessa vain ikkunalinjasta alaspäin kohtuullisella 1400 € kustannuksella vähän itsekin tehden), niin äkkiä on autoon on mennyt viitisen tonnia. Näyttää kuitenkin siltä, että rahat ovat tallessa, koska siististä paljonkin ajetusta 300 D:sta maksetaan varmasti viitisen tonnia tai miksei ylikin. Tällaisessa paljon ajetussa on vaan pakko miettiä, kuinka paljon rahaa laittaa kiinni. Kaikkea on mahdotonta tehdä viimeisen päälle, tai autosta tulee liian kallis. Esimerkiksi orkkisetusiiven sijaan pitää ostaa tarvike jne jne.
Tässä olet täysin oikeassa. Tiedän auton ja sitä itsekin silloin mietin ostavani ennen sitä pikku kolaria. Vitonen on pikkuraha tuollaisesta, mutta siinäpä se juuri on, että vähän ajettu maksaa sen 3-4x enemmän. Omani oli 230tkm ajettu ja kyllä sekin lähempänä viittätoista oli lähtiessään.
Kunnioituksella olen seurannut projektejasi. Itselläni taidot ja rima on HUOMATTAVASTI alempana ja on pakko sietää virheitä :D . Kunhan auto näyttää 2 metrin päästä hienolta ja ajettavuus ja tekniikka on kunnossa .
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja E38 »

EVO X kirjoitti: La 27.04.2024 19:31 [Tässä esimerkissä ei ole mitään ongelmaa, sillä molemat 150tkm ja 250tkm on edelleen hyviä kilsoja.
Jos käännät sen niin että vaihtoehdot oliskin 150tkm ja 350tkm tai 250tkm ja 450tkm, niin tilanne on jälleenmyynnin kannalta täysin eri. Autohan voi olla vaikka kuinka hyväkin.
Cadillacin suhteen kilsoilla ei ole käytännön merkitystä. Siinä merkitys tulee vuosimallissa.
SL ja E/S on tietysti erilaisia malleja käytön suhteen. Sedanit on käyttöautoiksi rakennettu, niillä on usein ruuvattu enemmän ympäri vuoden ja kilometrejä syntyy luonnollisesti.

124-malli on minusta ihan käypä 250tkm tai 450tkm ajettuna, ja voisin niitä katsella samoilla hinnoilla... mutta tässä on yksi iso mutta: jos 250tkm ajettu on pienellä koneella ja arjalaisella varustuksella ja 450tkm ajettu kutoskoneella + hyvillä leluilla niin kääntyisin enemmän ajettuun (kunhan se on rakkaudella ylläpidetty/korjattu/huollettu).

Kaikessa tapauksissa taivas ei ole aina rajana: R129:ssä kartoin etenkin 600:n pannua koska en halunnut sellaista teoriassa olevien suurempien riskien takia. 500:n olisi kelvannut mutta ostovaiheessa, myynnissä oli vain huonoilla/perusvarustella olevia faceliftejä, joten päädyin kutospannuun joka oli "täysin ladattu". Tämä ei ollut silloin halpa (ihan halvimpien 500:n hinnoissa) mutta varusteet ja erikoinen värikombo painoi vaakakupissa enemmän kuin 70 lisähevoista.

Jälleenmyytiä en itse ajattele oikeastaan koskaan kun leluja ostelen. Nytkin tallin kaikki vehkeet ovat olleet omistuksessa 10 - 22 vuotta. Muutaman BuuÄmVeen olen ostanu ja myynyt eteenpäin alle 2 vuodessa ja niitä hankitoja olen pitänyt täysin epäonnistuneina (koska halusin luopua niistä niin nopeasti). Eniten menettää kun ostaa uusia vessoja.

Toivotaan hyvää hintakehitystä 124 /126 -malleille. R129:ssä hissi on noussut jo mukavasti... 8)
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 995
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

https://huutokaupat.com/4770018/mercedes-benz-560-1988

Tässä tulee nyt teille datapiste paljonko 126:sta oikeasti maksetaan. :lol:
Toki tämä minun SEC ei ole mikään priima.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1691
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Juha_M117 kirjoitti: Su 28.04.2024 20:33 https://huutokaupat.com/4770018/mercedes-benz-560-1988

Tässä tulee nyt teille datapiste paljonko 126:sta oikeasti maksetaan. :lol:
Toki tämä minun SEC ei ole mikään priima.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi laitoit SEC;n myyntiin?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 995
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Pontus kirjoitti: Su 28.04.2024 21:01
Juha_M117 kirjoitti: Su 28.04.2024 20:33 https://huutokaupat.com/4770018/mercedes-benz-560-1988

Tässä tulee nyt teille datapiste paljonko 126:sta oikeasti maksetaan. :lol:
Toki tämä minun SEC ei ole mikään priima.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi laitoit SEC;n myyntiin?
Menee vähän ohi tämän ketjun aiheesta, mutta ihan henkilökohtaisista syistä. Ei sinänsä mitään ihmeellisempää; työ, muutto ja ajan/energian puute harrasteautojen ylläpitoon. Myös SL ja Corvette ovat myynnissä.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17213
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juha_M117 kirjoitti: Su 28.04.2024 20:33 https://huutokaupat.com/4770018/mercedes-benz-560-1988

Tässä tulee nyt teille datapiste paljonko 126:sta oikeasti maksetaan. :lol:
Toki tämä minun SEC ei ole mikään priima.
Hirveän hyvä huutokauppailmoitus.
Noistahan sitten jotkut (joita minä kutsun asiaa ymmärtämättömiksi) lukevat että on monenlaista vikaa ja puutetta, että onpa romu.
Todellisuudessa niiin moni lyhyesti "hyväksi" tai jopa "priimaksi" todettu on olennaisesti huonompi.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin