läpät/tai läppä jumittaa, syttyy vikavalo. Korjaus maksaa hunajaa,
900€+työt. Onko mitään muuta tehtävissä, voiko esim ottaa läpät
pois...??
kiitos neuvoista
terv k
MB 280 bensa -07 imusarjan ..
Re: MB 280 bensa -07 imusarjan ..
eikoö kellään ole mitään tietoa tällaisesta probleemasta ... ??
Re: MB 280 bensa -07 imusarjan ..
Tämä on kaiketo M272 kone?
Näissähän on tyypillinen vika, että runnereiden pituutta (läpät) säätävän akselin käyttövipu katkeaa. MB varaosana ulkopuolista imusarjaan pultattua vipua ei saa erikseen. Joskin ebay niitä on pullollaan. Vaihto vaatii imusarjan irroituksen. Mutta vika toki voi olla imusarjan sisälläkin noiden läppien akseleissa ja puslauksissa. Mutta jos sielä on jo väljää, rikkonaisia puslia tms jonka takia jumittelee niin kyllä se imusarja uusimisen tarpeessa on... Itselläni olis jumppa esdessä M273 V8 kanssa kun tuo ulkopuolinen vipu on poikki. Olen kyöyttänyt nippusiteellä läpät toiseen laitaan ja niin on nyt ajeltu toistaiseksi. Kun joskus ehdin ottaa imusarjan käteen, niin vaihdan ulkopuolen vivun, mikäli muuten sisältä ok. Jos taas on helistin niin uusin imusarjan. V8 se maksaa noin 600 varaosana.
Mutta joo, sinun tapauksessa tarkka ja lievin kprjauskustannus vaatisi huomattavasti enemmän lisätietoa. Kai ne rojut vois periaattees sieltä imusarjasta heittää mäkernkin ja jättää vaan suoran akselipuikon liikkumaan ohjauksen mukana niin ei tulisi vikamuistiin koodejakaan. Mutta ei se imusarja silloin toimi siten kuten suunniteltu.
TJ
Näissähän on tyypillinen vika, että runnereiden pituutta (läpät) säätävän akselin käyttövipu katkeaa. MB varaosana ulkopuolista imusarjaan pultattua vipua ei saa erikseen. Joskin ebay niitä on pullollaan. Vaihto vaatii imusarjan irroituksen. Mutta vika toki voi olla imusarjan sisälläkin noiden läppien akseleissa ja puslauksissa. Mutta jos sielä on jo väljää, rikkonaisia puslia tms jonka takia jumittelee niin kyllä se imusarja uusimisen tarpeessa on... Itselläni olis jumppa esdessä M273 V8 kanssa kun tuo ulkopuolinen vipu on poikki. Olen kyöyttänyt nippusiteellä läpät toiseen laitaan ja niin on nyt ajeltu toistaiseksi. Kun joskus ehdin ottaa imusarjan käteen, niin vaihdan ulkopuolen vivun, mikäli muuten sisältä ok. Jos taas on helistin niin uusin imusarjan. V8 se maksaa noin 600 varaosana.
Mutta joo, sinun tapauksessa tarkka ja lievin kprjauskustannus vaatisi huomattavasti enemmän lisätietoa. Kai ne rojut vois periaattees sieltä imusarjasta heittää mäkernkin ja jättää vaan suoran akselipuikon liikkumaan ohjauksen mukana niin ei tulisi vikamuistiin koodejakaan. Mutta ei se imusarja silloin toimi siten kuten suunniteltu.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: MB 280 bensa -07 imusarjan ..
juu, taitaa olla paras vaan pistää korjaten, onneksi sen voi maksaa
käteisellä
käteisellä
Maastis kirjoitti: ↑La 13.03.2021 17:23 Tämä on kaiketo M272 kone?
Näissähän on tyypillinen vika, että runnereiden pituutta (läpät) säätävän akselin käyttövipu katkeaa. MB varaosana ulkopuolista imusarjaan pultattua vipua ei saa erikseen. Joskin ebay niitä on pullollaan. Vaihto vaatii imusarjan irroituksen. Mutta vika toki voi olla imusarjan sisälläkin noiden läppien akseleissa ja puslauksissa. Mutta jos sielä on jo väljää, rikkonaisia puslia tms jonka takia jumittelee niin kyllä se imusarja uusimisen tarpeessa on... Itselläni olis jumppa esdessä M273 V8 kanssa kun tuo ulkopuolinen vipu on poikki. Olen kyöyttänyt nippusiteellä läpät toiseen laitaan ja niin on nyt ajeltu toistaiseksi. Kun joskus ehdin ottaa imusarjan käteen, niin vaihdan ulkopuolen vivun, mikäli muuten sisältä ok. Jos taas on helistin niin uusin imusarjan. V8 se maksaa noin 600 varaosana.
Mutta joo, sinun tapauksessa tarkka ja lievin kprjauskustannus vaatisi huomattavasti enemmän lisätietoa. Kai ne rojut vois periaattees sieltä imusarjasta heittää mäkernkin ja jättää vaan suoran akselipuikon liikkumaan ohjauksen mukana niin ei tulisi vikamuistiin koodejakaan. Mutta ei se imusarja silloin toimi siten kuten suunniteltu.
TJ
Re: MB 280 bensa -07 imusarjan ..
No jaa, jos siellä korjaamolla olis töissä Salma Hayek, niin voisin kysellä luontaismaksuvaihtoehdoistakin ...
Taitaa vaan useammin olla Sulo Vilén.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: MB 280 bensa -07 imusarjan ..
Joo, no nykymaailmas pitää olla senkin suhteen varuillaan että Salma saattaa olla varustettu Vileenin vehkeillä
En ole itse tehnyt oman autoni osalta vieläkään mitään asian eteen, mutta tuli katteltua noita imusarjoja V8 koneeseen taas pitkästä aikaa. OE osan valmistaja on Pierburg ja Pierburg sarjoja on ollu lähes jokaises nettivaraosakaupas ja myös edullisemmin kuin Febi, Swag tms. Mutta nyt kaikki myykin eioota... aikansa kun plarasi niin kiinankaupasta halbimmillaan irtois karvan päälle 200 taalalla V8 imusarja. Tarkka kopio kun Pierpurg logokin löytyy kuvista . Mutta mahtaiskohan olla muuten laadultaan riittävän luotettavia... se on kuitenkin ikävämpi homma jos muovinpaloja alkaa kulkea venttiilin lautasten väliin...
En ole katsonut kuinka M272 sarjoja on saaravilla. Vaihtotyö nyt ei kovan suuri jumppa ole.
TJ
En ole itse tehnyt oman autoni osalta vieläkään mitään asian eteen, mutta tuli katteltua noita imusarjoja V8 koneeseen taas pitkästä aikaa. OE osan valmistaja on Pierburg ja Pierburg sarjoja on ollu lähes jokaises nettivaraosakaupas ja myös edullisemmin kuin Febi, Swag tms. Mutta nyt kaikki myykin eioota... aikansa kun plarasi niin kiinankaupasta halbimmillaan irtois karvan päälle 200 taalalla V8 imusarja. Tarkka kopio kun Pierpurg logokin löytyy kuvista . Mutta mahtaiskohan olla muuten laadultaan riittävän luotettavia... se on kuitenkin ikävämpi homma jos muovinpaloja alkaa kulkea venttiilin lautasten väliin...
En ole katsonut kuinka M272 sarjoja on saaravilla. Vaihtotyö nyt ei kovan suuri jumppa ole.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex