Auton keulalla oleva Ilmastointilaitteen sähkötuuletin alkoi pyöriä koko ajan – talvipakkasillakin. Vika määritettiin paineanturiin, joka ilmeisesti antoi vääränlaista viestiä tuulettimen releelle. Siksi tilasin uuden anturin ja samalla uuden kuivaajan.
Mutta kun menin jäähdytinkorjaamoon täyttättämään laitteistoa uudella kaasulla, oli toteaminen, että jäähdytyskennosto vuotaa. Toisen puhallinmoottorin kohdalle oli kennostoon syöpynyt reikä. Lisäksi molempien puhaltimien sähkömoottorit olivat palaneet. Ne olivat ilmeisesti päässeet pyörimään huomaamattani liian kauan.
Oheisessa kuvassa uudet osat ovat jo paikoillaan, poispuretut lattialla. Ilmankuivaimen paikka on mootoritilassa vasemman etulokasuojan edessä. Paineentunnistinanturi on sen kyljessä.
Tovottavasti jollekulle on hyötyä tästä raportista.
MB C 180 Elegance, vuosimalli 1995
Ilmastointilaitteen korjaus W202
Ilmastointi
Minusta ihan opettavainen tarina:
- Käytä ilmastointihommiin ammattiauttajaa
- Kannattaa huuhdella kennosto ulkoisesti säännöllisesti ettei suola syövytä puhki
- Jos ilmastointi on ollut tyhjänä niin kuivain pitää myös uusia
- Käytä ilmastointihommiin ammattiauttajaa
- Kannattaa huuhdella kennosto ulkoisesti säännöllisesti ettei suola syövytä puhki
- Jos ilmastointi on ollut tyhjänä niin kuivain pitää myös uusia
S320L -97