Tapa se on tuokin, onneksi ei muulloin natise. W220 alkaa olla iän puolesta itselle harrasteauto, kuten edelliset sukupolvet, joten W221 kokemukset kiinnostaa kovasti, kertokaa lisää.|parsakaali| kirjoitti: ↑Ma 23.05.2022 00:44Se on helppo mitata istumalla molempien ohjaamoon. Suljet oven ja painelet sisustan osia. W220 natisee ja nitisee. W221 ei
Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10), W124 300 D -91 ja W140 300 SE -92
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
jusi kirjoitti: ↑Ma 18.04.2022 00:31 Varustelistaus on kohtalainen, mutta siinä on hassuja puutteita. Autosta puuttuu esimerkiksi sähköpenkeistä muistipaikat. Epk:n vinkki oli (kiitos!) että muistipaikat lähtee toiminaan pelkällä näppäimien hankinnalla. Ohjainlaitetta ei siis tarvinnut uusia eikä mitään koodausta tehdä. Ebaysta vain näppäimet sekä oven sapluuna jossa on paikka muistinäppäimille. Onneksi ensimmäinen omistaja on valinnut Distronic Plussan sekä Harman Kardonin hifit. Minä olisin vielä valinnut hierovan penkin kuskille sekä imuovet.
Toimiiko tuo muistipenkkihomma siis kaikissa w221 -malleissa? Itsellä on 2006 vuoden malli ei-langina, josta tosiaan muistipaikat penkeistä (normi pelkkä ristiselkä, ei contour saatika ilmastoitu/hierova) puuttuu.
W221 -06 S 320 CDI
W638 -03 Vito 108 CDI
W203 -05 C 180 Kompressor
W210 -98 E 200 CDI
W638 -03 Vito 108 CDI
W203 -05 C 180 Kompressor
W210 -98 E 200 CDI
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Tarkista EPC:stä mikä ohjainlaite autossa on ja onko sille olemassakaan eri vaihtoehtoa muistipenkeille. Veikkaan että on sama myös töpömallissa.
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Toimiko tämä myös w219 kohdalla?
W219 2008
W204 2008
R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
W204 2008
R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Ei ole eroa prefaceliftissa/faceliftissa tai lyhyessä/pitkässä mallissa tältä osin. Oviohjainlaitteissa näyttää olevan muiden varusteiden perusteella eroja, esim. blind spot assistant (oikea etuovi) ja takalasin verho (takaovet). Mutta nähtävästi myös takapenkkeihin voisi lisätä muistilliset nappulat. Penkin säätömekanismeissa ei ole EPC:n mukaan takanakaan eroja.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Ok. Thänks näistä tiedoista. Yritin tuolta .ru -sivuilta tuota tietoa etsiäkin. Mulla ei tässä takana olekaan mitään sähköistä Mutta muistipaikkoja olisi pari kertaa edessä jo tarvinnutkin. Enää tarvitsee siis kaivella jostain nappula-/ovipahviosanumerot ja alkaa metsästää.jusi kirjoitti: ↑Ti 01.11.2022 22:46Ei ole eroa prefaceliftissa/faceliftissa tai lyhyessä/pitkässä mallissa tältä osin. Oviohjainlaitteissa näyttää olevan muiden varusteiden perusteella eroja, esim. blind spot assistant (oikea etuovi) ja takalasin verho (takaovet). Mutta nähtävästi myös takapenkkeihin voisi lisätä muistilliset nappulat. Penkin säätömekanismeissa ei ole EPC:n mukaan takanakaan eroja.
W221 -06 S 320 CDI
W638 -03 Vito 108 CDI
W203 -05 C 180 Kompressor
W210 -98 E 200 CDI
W638 -03 Vito 108 CDI
W203 -05 C 180 Kompressor
W210 -98 E 200 CDI
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Tässä on nyt vähän sotkettu jusi:n threadia mutta jatketaan kuten foorumilla on tapana: tarkoitatko näppäinpaneelia? Eikö itse ovipaneeli ole sama muistipenkeille ja ilman?trapmax kirjoitti: ↑Ke 02.11.2022 09:29
Ok. Thänks näistä tiedoista. Yritin tuolta .ru -sivuilta tuota tietoa etsiäkin. Mulla ei tässä takana olekaan mitään sähköistä Mutta muistipaikkoja olisi pari kertaa edessä jo tarvinnutkin. Enää tarvitsee siis kaivella jostain nappula-/ovipahviosanumerot ja alkaa metsästää.
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Juuri näin, vain katkaisinryhmä ja katkaisimen peitelevy uusitaan.
Esim. minä ostin kuskin oveen osat A 221 870 92 58 | KATKAISINRYHMÄ
Koodi: 275+401
275 Muistipaketti
401 Etuistuintuuletus
sekä A 221 720 49 48 | KATKAISIMEN PEITELEVY
Esim. minä ostin kuskin oveen osat A 221 870 92 58 | KATKAISINRYHMÄ
Koodi: 275+401
275 Muistipaketti
401 Etuistuintuuletus
sekä A 221 720 49 48 | KATKAISIMEN PEITELEVY
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Autolleni kävi ensimmäistä kertaa niin, että siinä ei ollut yhtään vikaa, mutta katsastuksesta tuli hylky. Se johtui katsastuksen muuttuneista hylkäysperusteista ja siitä, että joku edellisistä omistajista on laittanut myös etulaseihin tummennuskalvot. Nyt ne pitää repiä pois ja käydä näyttämässä katsastuskonttorilla. Samaa on kuulemma luvassa niille, jotka ovat laittaneet autoonsa hyväksymättömät LED- tai xenon-valot.
Etupäässä minulla on alkanut jokin narista - sama juttu kävi W220:n kanssa. Katsastuksessa ei väljää löytynyt, mutta luultavimmin narisija on jousijalan alatukivarren päässä oleva pallonivel, jonka suojakumi on vähän rikki. Pitää kokeilla, josko sen saisi rasvalla hiljaiseksi. Ehkä ei, koska pallonivel on nurinpäin.
Muutoin ässä on alkuvaiheen korjausten jälkeen tarjonnut huoletonta ja mukavaa kyytiä viime aikojen keskikulutuksen ollessa noin 8,7 l/100 km. Koko omistusajan keskikulutus on 9,57 l/100 km. Tämä siis tankkauksista mitattua tietoa.
Etupäässä minulla on alkanut jokin narista - sama juttu kävi W220:n kanssa. Katsastuksessa ei väljää löytynyt, mutta luultavimmin narisija on jousijalan alatukivarren päässä oleva pallonivel, jonka suojakumi on vähän rikki. Pitää kokeilla, josko sen saisi rasvalla hiljaiseksi. Ehkä ei, koska pallonivel on nurinpäin.
Muutoin ässä on alkuvaiheen korjausten jälkeen tarjonnut huoletonta ja mukavaa kyytiä viime aikojen keskikulutuksen ollessa noin 8,7 l/100 km. Koko omistusajan keskikulutus on 9,57 l/100 km. Tämä siis tankkauksista mitattua tietoa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Ja nyt vasta huomasivat? Ikävää tuommoinen.jusi kirjoitti: ↑Ke 09.11.2022 13:01 Autolleni kävi ensimmäistä kertaa niin, että siinä ei ollut yhtään vikaa, mutta katsastuksesta tuli hylky. Se johtui katsastuksen muuttuneista hylkäysperusteista ja siitä, että joku edellisistä omistajista on laittanut myös etulaseihin tummennuskalvot. Nyt ne pitää repiä pois ja käydä näyttämässä katsastuskonttorilla. Samaa on kuulemma luvassa niille, jotka ovat laittaneet autoonsa hyväksymättömät LED- tai xenon-valot.
Etupäässä minulla on alkanut jokin narista - sama juttu kävi W220:n kanssa. Katsastuksessa ei väljää löytynyt, mutta luultavimmin narisija on jousijalan alatukivarren päässä oleva pallonivel, jonka suojakumi on vähän rikki. Pitää kokeilla, josko sen saisi rasvalla hiljaiseksi. Ehkä ei, koska pallonivel on nurinpäin.
Muutoin ässä on alkuvaiheen korjausten jälkeen tarjonnut huoletonta ja mukavaa kyytiä viime aikojen keskikulutuksen ollessa noin 8,7 l/100 km. Koko omistusajan keskikulutus on 9,57 l/100 km. Tämä siis tankkauksista mitattua tietoa.
Itsellä näyttää reaalikulutus olevan 8.72l, joten aika samoissa menee. 6.98-19.29 l/100km välillä vaihtelee, eli kohtuullisen rajusti vaikuttaa tuo maantie vs. kaupunki, kesä vs talvi.
W221 -06 S 320 CDI
W638 -03 Vito 108 CDI
W203 -05 C 180 Kompressor
W210 -98 E 200 CDI
W638 -03 Vito 108 CDI
W203 -05 C 180 Kompressor
W210 -98 E 200 CDI
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Huomasivat viime vuonnakin, mutta aiemmin tuli vain korjauskehotus. Arvosteluperusteita on ihan hiljattain muutettu.
Turhamainen olin, mutta säkit takaikkunoissa eivät näytä tyhmältä, jos etuikkunoissakin on kalvot. Kalvoista on kyllä hyötyä, lapset nimittäin tykkäävät siitä, että kesällä takapenkille ei porota suoraan aurinko.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Ja se hylky tulee kaikista hyväksymättömistä lampuista oli se led sitten rekkarinvalo, sumari tmv.ihan hanurista. Mua katsuri varotti jo etukäteen syyskuussa. Varmaan seuraavaksi rikkinäinen tuulilasi riittää hylkyyn, jolloin puolet suomen autokannasta jää leimatta..
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Mitä tarkoitit tuolla, rikkinäinen tuulilasi osana runkorakennetta on jo pitkään ollut katsastuseste. Vanhemmissa sai olla risa kunhan ei häirinnyt näkökenttää. Tietenkin tuossakin tulkintavaraa, joku olematon kivenisku vai siitä lähtenyt pitkä halkeama.
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Eikös tuossa nyt kannata ottaa jo lasivakuutus ja sitten vakuutuksen piikkiin tuulilasi hommata? Mää kun en viitteisi tommossii isompia säröjä kattella!
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Sitä vaan tarkoitin että tosi monissa myyntiautoissa mm. lasi halki ja siitä kehotus otteessa. Mikäli tuotakin syynättäis tarkemmin niin aika moni pomppais leimalla. Itseasiassa aika harva niitä laseja vaihdattaa omaan piikkiin.mpower kirjoitti: ↑La 12.11.2022 19:26Eikös tuossa nyt kannata ottaa jo lasivakuutus ja sitten vakuutuksen piikkiin tuulilasi hommata? Mää kun en viitteisi tommossii isompia säröjä kattella!
Mun mielestä halkeama lasissa=vaihtoon samantien. Minä en kattele pieniäkään vaurioita.sitä varten on tosiaan lasivakuutus.
Tuulilasi ollu monissa autoissa jo vuosia kantavarakenne, mutta aika rikki pitänyt lasin olla että hylkäyksen saa ja samaa totesi katsurikin.
Yhtä tulkinnanvarainen juttu kuin nuo lamputkin aiemmin! Samoin nuo kalvot, kehotuksellahan tässä on itsekukin mennyt tähän asti vaan eipä mennä enää
Sori off topic
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Talven alkaessa kuskin puolen xenon alkoi välkytellä ja lopulta sammui. Vaihdoin xenonin uuteen, mutta valo pysyi pimeänä. Star ehdotti viaksi joko xenonia tai ohjainlaitetta E1N1 (ballastia). Tilasin eBaysta Saksasta uuden ohjainlaitteen tarvikeosana n. 200 € hintaan. Magneti Marellin Ranskassa valmistama ohjainlaite näyttää olevan alkuperäisosa, josta on vain peitetty Mersun merkki. Ohjainlaitteen vaihdon jälkeen ajovalo pysyi kuitenkin pimeänä.
No ei kun uutta xenon-polttimoa hankkimaan. Sen jälkeen valot taas toimivat. Ei ole ennen sattunut kohdalle, että uusi Philipsin xenon ei toimisi. Tosin polttimo ei ollut aivan uusi, vaan varaston hyllyllä ollut, mutta kuitenkin käyttämätön.
Uusi ohjainlaite olisi vaatinut käyttöönoton SCN-koodauksena eli online-yhteydellä. Valot kyllä palavat ilman käyttöönottoa, mutta korkeudensäätö ja ILS eivät. Tämän vuoksi päätin laittaa vanhan ohjainlaitteen takaisin kiinni ja ajelin onnellisena pari päivää.
Lisää harmi oli kuitenkin luvassa, sillä eilen auton pesun jälkeen kuskin xenon sammui taas. Vanhassa ohjainlaitteessa taisi sittenkin olla vikaa, Sehän on saattanut myös polttaa xenon-polttimon. Umpion irroitus ja ohjainlaitteen vaihto on onneksi nopea toimenpide. Minulla on käytössä Xentry 09/2014. Onkohan olemassa keinoa tehdä valojen ohjainlaitteen käyttöönotto offline? Vediamoa minulla ei ole asennettuna, mutta ehkä pitäisi hankkia. Todella ärsyttävää, kun tässä mallissa on siirrytty online-yhteyttä vaativiin koodauksiin, vaikka käytössä ei ole Xentry vaan vanha DAS. Tai sitten pitää vain käydä MB-Labilla kylässä. Lauri koodasikin minulle viime viikolla liikennemerkkikameran käyttöön. Harmi vain kun en ollut silloin ehtinyt vaihtaa ohjainlaitetta.
No ei kun uutta xenon-polttimoa hankkimaan. Sen jälkeen valot taas toimivat. Ei ole ennen sattunut kohdalle, että uusi Philipsin xenon ei toimisi. Tosin polttimo ei ollut aivan uusi, vaan varaston hyllyllä ollut, mutta kuitenkin käyttämätön.
Uusi ohjainlaite olisi vaatinut käyttöönoton SCN-koodauksena eli online-yhteydellä. Valot kyllä palavat ilman käyttöönottoa, mutta korkeudensäätö ja ILS eivät. Tämän vuoksi päätin laittaa vanhan ohjainlaitteen takaisin kiinni ja ajelin onnellisena pari päivää.
Lisää harmi oli kuitenkin luvassa, sillä eilen auton pesun jälkeen kuskin xenon sammui taas. Vanhassa ohjainlaitteessa taisi sittenkin olla vikaa, Sehän on saattanut myös polttaa xenon-polttimon. Umpion irroitus ja ohjainlaitteen vaihto on onneksi nopea toimenpide. Minulla on käytössä Xentry 09/2014. Onkohan olemassa keinoa tehdä valojen ohjainlaitteen käyttöönotto offline? Vediamoa minulla ei ole asennettuna, mutta ehkä pitäisi hankkia. Todella ärsyttävää, kun tässä mallissa on siirrytty online-yhteyttä vaativiin koodauksiin, vaikka käytössä ei ole Xentry vaan vanha DAS. Tai sitten pitää vain käydä MB-Labilla kylässä. Lauri koodasikin minulle viime viikolla liikennemerkkikameran käyttöön. Harmi vain kun en ollut silloin ehtinyt vaihtaa ohjainlaitetta.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Mitä sille pitäisi tehdä muuta mitä ei DAS-autoon saa developer valikoista koodattua? DAS developer valikothan on aika lailla sama kuin Vediamo kaikille autoille.
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
W220:n kanssa pystyi kyllä tekemään kaikki koodaukset. Mutta vaikka W221 pelataan DAS:n kanssa, niin useimmat ohjainlaitesovitukset voi vain lukea. Ainakin XALWA-L -ohjainlaitteessa (kuskin ajovalo) ohjainlaitesovitukset voi vain lukea. Ohjainlaiteohjelmointi pitäisi tehdä SCN-koodauksena online ja pelkkää herjaa tulee jos yrittää eteenpäin. Näköjään tuohon on olemassa konstit MHHautossa, että saisi onnistumaan offline.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Tämä keskustelu vähän sotkee threadiäsi mutta tarvitsetko oikeasti off-line ohjelmointia vaiko pelkästään off-line (versio)koodauksen? 221 normivalikoista näyttää versiokoodaukset puuttuvan mutta developer valikoista ne löytyy ja developer valikot sinullakin varmasti on (en ole törmännyt yhteenkään foorumilaisten klooni-star'iin josta developer moodi puuttuisi).jusi kirjoitti: ↑To 08.12.2022 21:55
W220:n kanssa pystyi kyllä tekemään kaikki koodaukset. Mutta vaikka W221 pelataan DAS:n kanssa, niin useimmat ohjainlaitesovitukset voi vain lukea. Ainakin XALWA-L -ohjainlaitteessa (kuskin ajovalo) ohjainlaitesovitukset voi vain lukea. Ohjainlaiteohjelmointi pitäisi tehdä SCN-koodauksena online ja pelkkää herjaa tulee jos yrittää eteenpäin. Näköjään tuohon on olemassa konstit MHHautossa, että saisi onnistumaan offline.
Jos ohjainlaitteen ohjelma pitää päivittää niin voi hyvinkin puuttua se off-line fiksi.
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Ei sotke threadia, mutta tästä minulla ei ole tietoa. Uusi neitseellinen ohjainlaite on eri varaosanumerolla ja eri SW-numerolla (Parts Onlinesta tietysti tarkastettu että on oikea osa). Lyhyet ja pitkät kyllä toimii. Niinpä pelkkä versiokoodaus saattaisi riittää. EDIT: En myöskään mistään WIS-dokumentista löytänyt tähän vastausta.DBFI kirjoitti: ↑To 08.12.2022 22:17Tämä keskustelu vähän sotkee threadiäsi mutta tarvitsetko oikeasti off-line ohjelmointia vaiko pelkästään off-line (versio)koodauksen? 221 normivalikoista näyttää versiokoodaukset puuttuvan mutta developer valikoista ne löytyy ja developer valikot sinullakin varmasti on (en ole törmännyt yhteenkään foorumilaisten klooni-star'iin josta developer moodi puuttuisi).jusi kirjoitti: ↑To 08.12.2022 21:55
W220:n kanssa pystyi kyllä tekemään kaikki koodaukset. Mutta vaikka W221 pelataan DAS:n kanssa, niin useimmat ohjainlaitesovitukset voi vain lukea. Ainakin XALWA-L -ohjainlaitteessa (kuskin ajovalo) ohjainlaitesovitukset voi vain lukea. Ohjainlaiteohjelmointi pitäisi tehdä SCN-koodauksena online ja pelkkää herjaa tulee jos yrittää eteenpäin. Näköjään tuohon on olemassa konstit MHHautossa, että saisi onnistumaan offline.
Jos ohjainlaitteen ohjelma pitää päivittää niin voi hyvinkin puuttua se off-line fiksi.
Developer-modesta vielä...olen ollut käsityksessä että minulla olisi DAS Developer mode käytössä koska W220:n kanssa pystyi muuttamaan kaikenlaista. Olen tällä samalla koneella koneella ja ohjelmointiavaimella ottanut käyttöön W220:n uuden virtalukon onnistuneesti. Mutta ei tässä tule mitään saksan kielistä varoitusta, mistä jotkut puhuvat developer moden yhteydessä. Omalta Star-koneelta löytyy vain ohjelma Xentryn Developer Keyn muodostamista varten muttei DASin.
Joka tapauksessa korvasin Das/Trees/Flash -kansion sisällön sellaisella, jolla SCN-koodausten pitäisi onnistua ilman online-yhteyttä. En ehtinyt mennä vielä autolle tutkimaan, onnistuiko.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Nyt minun Star-koneella pitäisi onnistua ohjainlaiteohjelmoinnit offline-tilassa. Mutta uuden xenon-ohjainlaitteen käyttöönotto ei ota onnistuakseen. Ongelma ei ole akuutti, sillä lyhyet ja pitkät toimii, muttei automaattipitkät, kaarrevalot jne.
Olisiko minulla liian vanhat SDFlash-kokoelmat täällä?
Tällaista herjaa tulee:
"Ohjainlaite XALWA-L
MB-numero 2169012400
HW-versio 09.30.00
SW-versio 10.40.00
Diagnoosiversio 001003
Toimittaja Automotive Lightning
Versio (sisäinen) C216M_AFS_1003 , ALWRL216M , ALWRL216M
Tämänhetkinen ohjainlaiteohjelman versio: 2169022600
Tätä ohjainlaitetta ei ole dokumentoitu tähän autoon, minkä vuoksi uutta ohjelmaversiota ei voida määrittää."
Lisäksi tuli herja
"CSD v7.3.8.0: \pkw\Beleucht\alwrl216\csd\alwrx216.cnt , line: 10965
Ohjelmavika tai auton tiedonsiirtoyhteyden häiriö.
Ota yhteys User Help Deskiin
IP0: unknown type assignment ínt´<- ´string´"
Olisiko minulla liian vanhat SDFlash-kokoelmat täällä?
Tällaista herjaa tulee:
"Ohjainlaite XALWA-L
MB-numero 2169012400
HW-versio 09.30.00
SW-versio 10.40.00
Diagnoosiversio 001003
Toimittaja Automotive Lightning
Versio (sisäinen) C216M_AFS_1003 , ALWRL216M , ALWRL216M
Tämänhetkinen ohjainlaiteohjelman versio: 2169022600
Tätä ohjainlaitetta ei ole dokumentoitu tähän autoon, minkä vuoksi uutta ohjelmaversiota ei voida määrittää."
Lisäksi tuli herja
"CSD v7.3.8.0: \pkw\Beleucht\alwrl216\csd\alwrx216.cnt , line: 10965
Ohjelmavika tai auton tiedonsiirtoyhteyden häiriö.
Ota yhteys User Help Deskiin
IP0: unknown type assignment ínt´<- ´string´"
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Asia edelleen vaiheessa. Sain asennettua Vediamon omalle koneelle ja olen perehtynyt sen käyttöön lukemalla paljon eri näköistä ohjetta. Siinä kun on myös mahdollisuus tehdä ohjainlaitteista verkonpainoja, jos hölmöilee. Vielä odottelen pyytämääni avainta Vediamoon jonka jälkeen pääsee tutustumaan sen saloihin...
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Miksi sitä avainta pitää odotella? Minkä version asensit?jusi kirjoitti: ↑Ke 04.01.2023 21:27 Asia edelleen vaiheessa. Sain asennettua Vediamon omalle koneelle ja olen perehtynyt sen käyttöön lukemalla paljon eri näköistä ohjetta. Siinä kun on myös mahdollisuus tehdä ohjainlaitteista verkonpainoja, jos hölmöilee. Vielä odottelen pyytämääni avainta Vediamoon jonka jälkeen pääsee tutustumaan sen saloihin...
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Minulla ei ole työkalua sen avaimen muodostamiseen, joten olen kysynyt sitä eräältä käyttäjältä. Asensin version 04.02.02, koska minulla on vanha PartD-multiplekseri ja uudemmat vaativat kai SD Connectin.DBFI kirjoitti: ↑To 05.01.2023 07:58Miksi sitä avainta pitää odotella? Minkä version asensit?jusi kirjoitti: ↑Ke 04.01.2023 21:27 Asia edelleen vaiheessa. Sain asennettua Vediamon omalle koneelle ja olen perehtynyt sen käyttöön lukemalla paljon eri näköistä ohjetta. Siinä kun on myös mahdollisuus tehdä ohjainlaitteista verkonpainoja, jos hölmöilee. Vielä odottelen pyytämääni avainta Vediamoon jonka jälkeen pääsee tutustumaan sen saloihin...
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10)
Sain tänään Vediamon keyn. Hetki aikaa meni siihen, että sain Vediamon asetukset vediamo.ini ja slave.ini -tiedostoon kuntoon ja yhteyden multiplekserin kanssa toimimaan. Ilman mhhauto.comin ohjeita olisi jäänyt tekemättä. Sitten hetki meni siihen, että löysin oikean ohjainlaitteen ja pääsin jyvälle siihen, miten varianttikoodauksia muutellaan. Sehän oli lopulta yksinkertaista. Mitään ohjainlaitteen "käyttöönottoa" ei siis enää tarvita, kun varianttikoodaukset on tehty oikein. Tässä ohjainlaitteessa vaihtoehtoja onkin valtavasti. Nähtävästi saman numeroista ohjainlaitetta käytetään todella monella varustevariaatiolla niin Euroopassa kuin jenkeissä. Minulla on tässä siis tuplaxenonit apuhalogeenilla, automaattipitkät, pitkien valojen moottoritie- ja sumutoiminto, kääntyvät kaarrevalot sekä staattiset kaarrevalot. Nyt kaikki toimii eikä vikakoodeja ole.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Minullahan oli kova W124-kuume päällä ja olin päättänyt, etten osta mitään projektia enkä AINAKAAN dieseliä. Ostin kuitenkin 2022 keväällä jäsen jackielta pientä kunnostusta vaativan etukulmasta hellästi kolaroidun diesel-124:n. Kysymyksessä on 580 tkm ajettu 2. sarjan 300 D hyvällä historialla. Ensimmäinen omistaja ajeli autolla yli neljännesvuosisadan, puolisen miljoonaa kilometriä. Auto oli ruostesuojattu ysärillä, lisäksi ensimmäinen omistaja on pitänyt autosta erittäin tarkkaa huolta. Auto on käyttöönotettu vuonna 1990 ja vuosimallia 1991.
Autossa oli pientä sanomista:
- etupuskuri oikeasta yläkulmasta vaurioitunut, runkopalkki mennyt vähän sisään ja oikea etuolokari muuttanut muotoaan jne
- takakelkan toinen kiinnityspiste ruostunut irti ja takakelkka melkoisessa kunnossa
- takajouset poikki
- vasen etusiipi pahasti ruostevaurioitunut (tämä oli vuonna 2015 asennettu tarvikelokari!!!).
- ruostetäpliä oli sacco-paneelien reunassa vasemmalla puolella takakaarissa ja takaluukussa
Sisusta oli järjettömän hyvässä kunnossa, ja auton tarkka hoito näkyi hyvänä yleiskuntona puutteista huolimatta. Ajatus oli tehdä autosta mahdollisimman pienellä budjetilla siisti harrasteauto.
Viime kesänä autoon asennettiin uusi hiekkapuhallettu ja epoksimaalattu takakelkka, takapään liikkuvat osat ja jarrut uusittiin, takajarruputket ja renkaat myös. Tämän jälkeen katsastus meni huomautuksetta läpi, savutusarvolla 0,75 (syöttöjä voisi siis nostaa ihan reippaasti).
Kesällä irroittelin autosta listat ja poistelin ruosteita. Kolaroitu alkuperäinen etusiipi korjattiinm runkopalkki oikaistiin korinoikaisupenkissä ja oli aika viedä auto maalaukseen. Budjettihengessä auto maalattiin ikkunalinjasta alaspäin.
Keväällä laitoin listat takaisin kiinni ja nyt auto on suht siistissä kunnossa. Autossa olisi kuitenkin vielä tekemistä:
- takalasin yläreunan vieressä on hitusen ruostetta
- nahkaratin (390 mm) ompeleet ovat ratkenneet osittain
- keskikonsolin puut - yllättäen - halkeilleet
- koneessa on öljyvuotoa
- visko ei toimi, pitää vaihtaa ennen helteitä
- moottorin öljynjäähdytin rikkoutunut ja poistettu toiminnasta
- Sacco-paneeleita pitää vaihtaa/kunnostaa , olen kuitenkin onnistunut haalimaan näitä oikeanvärisinä
- etupuskurissa on kiveniskemää
- nelipyöräsuuntaus on tekemättä
- simpukkaa voisi vähän kiristää, keskialueella on välystä. Ensimmäinen omistaja ei ole koskaan kiristänyt.
- autossa uudesta asti olleet tarvike-15-reikävanteet ovat kuluneen näköiset. Pitää vaihtaa toisiin tai kunnostaa.
Auto on uusilla alustan osilla ja renkailla todella kiva ajaa. Hiljaisuus ja laadun tuntu on läsnä eikä kyydissä usko, että matkaa on taitettu yli puoli miljoonaa. Nyt haluan nauttia kesästä ja ajaa autolla, jatketaan syksymmällä auton siistimistä.
Autossa oli pientä sanomista:
- etupuskuri oikeasta yläkulmasta vaurioitunut, runkopalkki mennyt vähän sisään ja oikea etuolokari muuttanut muotoaan jne
- takakelkan toinen kiinnityspiste ruostunut irti ja takakelkka melkoisessa kunnossa
- takajouset poikki
- vasen etusiipi pahasti ruostevaurioitunut (tämä oli vuonna 2015 asennettu tarvikelokari!!!).
- ruostetäpliä oli sacco-paneelien reunassa vasemmalla puolella takakaarissa ja takaluukussa
Sisusta oli järjettömän hyvässä kunnossa, ja auton tarkka hoito näkyi hyvänä yleiskuntona puutteista huolimatta. Ajatus oli tehdä autosta mahdollisimman pienellä budjetilla siisti harrasteauto.
Viime kesänä autoon asennettiin uusi hiekkapuhallettu ja epoksimaalattu takakelkka, takapään liikkuvat osat ja jarrut uusittiin, takajarruputket ja renkaat myös. Tämän jälkeen katsastus meni huomautuksetta läpi, savutusarvolla 0,75 (syöttöjä voisi siis nostaa ihan reippaasti).
Kesällä irroittelin autosta listat ja poistelin ruosteita. Kolaroitu alkuperäinen etusiipi korjattiinm runkopalkki oikaistiin korinoikaisupenkissä ja oli aika viedä auto maalaukseen. Budjettihengessä auto maalattiin ikkunalinjasta alaspäin.
Keväällä laitoin listat takaisin kiinni ja nyt auto on suht siistissä kunnossa. Autossa olisi kuitenkin vielä tekemistä:
- takalasin yläreunan vieressä on hitusen ruostetta
- nahkaratin (390 mm) ompeleet ovat ratkenneet osittain
- keskikonsolin puut - yllättäen - halkeilleet
- koneessa on öljyvuotoa
- visko ei toimi, pitää vaihtaa ennen helteitä
- moottorin öljynjäähdytin rikkoutunut ja poistettu toiminnasta
- Sacco-paneeleita pitää vaihtaa/kunnostaa , olen kuitenkin onnistunut haalimaan näitä oikeanvärisinä
- etupuskurissa on kiveniskemää
- nelipyöräsuuntaus on tekemättä
- simpukkaa voisi vähän kiristää, keskialueella on välystä. Ensimmäinen omistaja ei ole koskaan kiristänyt.
- autossa uudesta asti olleet tarvike-15-reikävanteet ovat kuluneen näköiset. Pitää vaihtaa toisiin tai kunnostaa.
Auto on uusilla alustan osilla ja renkailla todella kiva ajaa. Hiljaisuus ja laadun tuntu on läsnä eikä kyydissä usko, että matkaa on taitettu yli puoli miljoonaa. Nyt haluan nauttia kesästä ja ajaa autolla, jatketaan syksymmällä auton siistimistä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Näillä varusteilla autoverollinen Suomi-hinta olisi ollut n. 370 000 mk, mutta veroton hinta reilut 120 000 mk:
Model 300 D
Engine 603912 12 040384
Transmission 722415 02 945313
Order Number 0 0 529 50735
Order Location FINLAND
Interior FABRIC - BLUE (062)
Paint 1 NAUTICAL BLUE METALLIC (929U)
Approx. Build Date 1990-07
Code Description
260 TYPE DESIGNATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
481 UNDERSHIELDS
524 PAINTWORK - PRESERVATION
570 FOLDING ARMREST, FRONT
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANEL (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
611 COURTESY LAMPS FOR FRONT AND REAR DOORS
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
801 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKERS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
877 READING LAMP IN THE REAR
982 VEHICLES FOR FINLAND, ADDITIONAL PARTS
Model 300 D
Engine 603912 12 040384
Transmission 722415 02 945313
Order Number 0 0 529 50735
Order Location FINLAND
Interior FABRIC - BLUE (062)
Paint 1 NAUTICAL BLUE METALLIC (929U)
Approx. Build Date 1990-07
Code Description
260 TYPE DESIGNATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
481 UNDERSHIELDS
524 PAINTWORK - PRESERVATION
570 FOLDING ARMREST, FRONT
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANEL (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
611 COURTESY LAMPS FOR FRONT AND REAR DOORS
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
801 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKERS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
877 READING LAMP IN THE REAR
982 VEHICLES FOR FINLAND, ADDITIONAL PARTS
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Hienoa
Olenkin toisinaan miettinyt, että millaisen jatkon olemassaololleen tämä auto sai sen jälkeen, kun sitä kolaroitunakin kaupattiin. Hyvinhän sille kävi.
Muistelen, että siitä puhuttiin jossain ketjussa siunattuna autona, mikähän juttu se oli vai muistanko ihan väärin? Onko se ollut jollain hengenmiehellä tai -naisella uutena tai jotain?
Olenkin toisinaan miettinyt, että millaisen jatkon olemassaololleen tämä auto sai sen jälkeen, kun sitä kolaroitunakin kaupattiin. Hyvinhän sille kävi.
Muistelen, että siitä puhuttiin jossain ketjussa siunattuna autona, mikähän juttu se oli vai muistanko ihan väärin? Onko se ollut jollain hengenmiehellä tai -naisella uutena tai jotain?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09