Perien erot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Perien erot

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Eli probleemi on seuraava:
Omassa on perä välityksellä 3,46 ja siihen ollaan laittamassa getrak vaihelaatikko ja toi välitys ei kyllä enää käy siinä uudessa lootassa o 5-vaihde suora ja vanhassa 4-vaihde on suora

Eli harvempi perä tarvitaan mutta mitkä perät sopii noihin mun vanhoihin vetareihin 124,190, asd,abs ei noista ota selvää
omassa on vain abs
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Pääsääntöisesti kaikki...vetarin kiinnityslaipathan voit ottaa vanhasta...kunhan vain on se ABS-anturillinen,W124/201 ja perän koko sama.
Onko sulla tai siis autossa ns. isompi vai pienempi perä ??
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Eiköhän tossa turbomallin 190 ole jo iso perä
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

124 perä käy kun vaihtaa takakopan 201:stä . Juuri vaihdoin omaani 300:sen farkun perän :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Mikko K. kirjoitti:124 perä käy kun vaihtaa takakopan 201:stä . Juuri vaihdoin omaani 300:sen farkun perän :lol:
mites noi mun vetarit sopiiko kaikkiin 124 periin vai mihin ei sovi

Mikäs perä oli enne?
Viimeksi muokannut MeSee, Ma 02.05.2005 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Mikko K. kirjoitti:124 perä käy kun vaihtaa takakopan 201:stä . Juuri vaihdoin omaani 300:sen farkun perän :lol:
Eli onko nyt näin, että kaikkien W124 ja W201 perien takakopan pulttijako (siis ne pultit joilla takakoppa pultataan perän runkoon) on sama?
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kyllä on ...sepä siinä heleppua onki, kun ei saksmannit tee kovinmontaa erilaasta. Kaikki isot perät passaa----ei lukkoperä---vetareihin. Vaihdat vanhasta perästä vain ne vetarien kiinnityslaipat ...ne on sokalla kiinni perän sisältä.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Mites onko isoperä aina isoperä vai onko esim 300turbon ja vaparin perissä kestävyyseroja
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mun mielestä muuten samoja mutta turbon on ASD eli lukkoperä aina.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

MeSee kirjoitti:
Mikko K. kirjoitti:124 perä käy kun vaihtaa takakopan 201:stä . Juuri vaihdoin omaani 300:sen farkun perän :lol:
mites noi mun vetarit sopiiko kaikkiin 124 periin vai mihin ei sovi

Mikäs perä oli enne?
eli onko esim tämä suoraan sopiva mulle ilman että täytyy vetareita vaihtaa
300 TD AUT. 4D SEDAN ABS
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Lucky-Dog kirjoitti:Kyllä on ...sepä siinä heleppua onki, kun ei saksmannit tee kovinmontaa erilaasta. Kaikki isot perät passaa----ei lukkoperä---vetareihin. Vaihdat vanhasta perästä vain ne vetarien kiinnityslaipat ...ne on sokalla kiinni perän sisältä.
jasitte jos vähä selkeemmi :lol: et mäki tajuan
Jos oikeen ymmärsin ni lukkoperän vetarit lukollisiin periin(ainoastaan)
ja lukottoman vetarit vain lukottomiin periin (ainoastaan) vai?
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu olet ymmärtänyt :shock: aivan oikein.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

MeSee kirjoitti:
MeSee kirjoitti:
Mikko K. kirjoitti:124 perä käy kun vaihtaa takakopan 201:stä . Juuri vaihdoin omaani 300:sen farkun perän :lol:
mites noi mun vetarit sopiiko kaikkiin 124 periin vai mihin ei sovi

Mikäs perä oli enne?
eli onko esim tämä suoraan sopiva mulle ilman että täytyy vetareita vaihtaa
300 TD AUT. 4D SEDAN ABS
hmmm.. Tuo on vissiin turbon perä. kysy onko tuossa ASD:tä jos ei ole niin pitäis käydä sulle.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

kysyin ja on turbon perä, mutta ei ole asd-perä...ostan pois
Eli sit kaikis 300 turbodieseleissä ei ole asd-perää
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei kaikissa turboissa ole ASD:tä Minä purin -92:sen farkun ei ole ASD:tä
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Voi olla myös ASR. Silloin ei mitään öljyletkujuttuja. Banjon juuressa vain anturit molemminpuolin.
250TD -86, 260E LANG -90
Vastaa Viestiin