W124 automaatti 1 pykälä luistaa
W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Asiantuntija apua kaivataan. Yllättäen automaatti w124 ykkönen alkoi luistamaan. Öljyt ok ja muuten pelaa niinkuin pitää. Onko joku tiiviste nyt mennyt vai mikähän mahtaa olla?
Re: W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Voi olla että on joku o-rengas rikki
Re: W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Kysy suomi24 sieltä saa paremmin vastauksia
Re: W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Kannattaa antaa tarkemmat tiedot vaihteistosta ja miksei autostakin, ehkä joku vaihteisto-osaaja viitsii vastata kun ei tarvitse aloittaa kyselemällä ko. asioita.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Kiitos!
Auto on 1992 vuodelta 220 bensa koneella. En tiedä mikä on laatikon tyyppi mutta yritän ottaa selvää asiasta.
Auto on 1992 vuodelta 220 bensa koneella. En tiedä mikä on laatikon tyyppi mutta yritän ottaa selvää asiasta.
Re: W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Kirjoitat autosi rekisterinumeron Kl-varaosien, Motonetin tms. sivuston rekisterinumerohakuun. Kopioi VIN-koodi (WDB124....) ja liitä se https://www.lastvin.com/ tuonne. Saat autosi tiedot (moottori, vaihteisto, väri, valmistusajankohta, varusteet jne)
Re: W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Vaihteiston malli lienee 722.3, mahdollisesti .4. Molemmat käytännössä sama.
Linkatussakin atsg:n manuaalista selviää, että ykkösellä on kytkeytyneenä B2, eli taempi panta, K2 ja yksi vapaakytkin.
Pakki käyttää muilta osin samoja. Kun kerran pakki ei luista ja nelonen toimii, jää ainoaksi syylliseksi B2.
Pannan vaihtaminen edellyttää vaihteiston lähes täydellistä purkamista, sillä B2 on kopan pohjalla. Mersun automaateissa panta harvoin kuluu, ellet nyt sitten ole kiukulla luistattanut sitä ykköstä.
722-sarjalaiset eivät ole yksinkertaisimmasta päästä automaattikorjausharrastuksen aloittamiseen. Muttei mahdotonta, mikäli on järjestelmällinen ja utelias luonne.
Venttiilikoneistovikaan en usko, yhtäkkiset sellaiset eri harvinaisia mersun vaihteistoissa. Juurisyypää saattaisi löytyä B2-pannan servosta. Se on sen vaihteiston oikealla kyljellä oleva toka luukku.
Siellä ei muistaakseni, ja kuvan perusteella, ole 'puolimetristä' jousta alla, kuten B1 luukun alla, mikä olisi auton alla varmaankin hankala saada kasaan. Jos mahtuu kardaanitunnelissa, sen B2-luukun voisi siis purkaa ja katsoa mitä löytyy ja minkäkuntoisia tiivisteitä. Paljoa sitä kautta ei pysty kuitenkaan tekemään. Ja jos epäilyttää omat taidot, niin jätä tekemättä. Muuten auto jää siihen. Työn teettämisen hinta on Suomessa verotuksen vuoksi niin älytön, että ehkä etsi vastaava purkuosavaihteisto. Ellet löydä jotain harrastajaa korjaamaan. Voin ehkä auttaa, mikäli olet Helsingistä Lahteen moottoritien varrella.
Linkatussakin atsg:n manuaalista selviää, että ykkösellä on kytkeytyneenä B2, eli taempi panta, K2 ja yksi vapaakytkin.
Pakki käyttää muilta osin samoja. Kun kerran pakki ei luista ja nelonen toimii, jää ainoaksi syylliseksi B2.
Pannan vaihtaminen edellyttää vaihteiston lähes täydellistä purkamista, sillä B2 on kopan pohjalla. Mersun automaateissa panta harvoin kuluu, ellet nyt sitten ole kiukulla luistattanut sitä ykköstä.
722-sarjalaiset eivät ole yksinkertaisimmasta päästä automaattikorjausharrastuksen aloittamiseen. Muttei mahdotonta, mikäli on järjestelmällinen ja utelias luonne.
Venttiilikoneistovikaan en usko, yhtäkkiset sellaiset eri harvinaisia mersun vaihteistoissa. Juurisyypää saattaisi löytyä B2-pannan servosta. Se on sen vaihteiston oikealla kyljellä oleva toka luukku.
Siellä ei muistaakseni, ja kuvan perusteella, ole 'puolimetristä' jousta alla, kuten B1 luukun alla, mikä olisi auton alla varmaankin hankala saada kasaan. Jos mahtuu kardaanitunnelissa, sen B2-luukun voisi siis purkaa ja katsoa mitä löytyy ja minkäkuntoisia tiivisteitä. Paljoa sitä kautta ei pysty kuitenkaan tekemään. Ja jos epäilyttää omat taidot, niin jätä tekemättä. Muuten auto jää siihen. Työn teettämisen hinta on Suomessa verotuksen vuoksi niin älytön, että ehkä etsi vastaava purkuosavaihteisto. Ellet löydä jotain harrastajaa korjaamaan. Voin ehkä auttaa, mikäli olet Helsingistä Lahteen moottoritien varrella.
Re: W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Paljon kiitoksia vastauksista! 7224 on neljä ensimmäistä numeroa vaihteiston tyypissä. Täytyy tuo B2 luukku avata ja tutkia tiivisteet. Jos ei siellä ole vikaa niin vaihdan lootan.. Pohjanmaalla olen, kaukana Helsingistä..
Onko w202 automaatti mitenkään sopiva, houkuttais tuo 5 pykäläinen niitä näyttää olevan hyvin tarjolla.
Kiitos!
Onko w202 automaatti mitenkään sopiva, houkuttais tuo 5 pykäläinen niitä näyttää olevan hyvin tarjolla.
Kiitos!
Re: W124 automaatti 1 pykälä luistaa
Mietin asiaa niin se oli varmasti yksi pakkas aamu kun lähdin kylmillä lootaöljyllä liian isolla kaasulla liikenteeseen ja se oli sitten liikaa tälle laatikolle..