Moderni klassikko W124 300D -93
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 31.01.2016 21:16
Moderni klassikko W124 300D -93
Pidemmän aikaa olin katsellut itselleni W124 korista tähteä, odottaen hinta/laatu suhteeltaan sopivaa yksilöä. Ajatus on käyttökunnostaa itselle herrojen entinen velkamersu, jota voi harmaassa arjessa fiilistellä tesla kuskien seassa.
Tätä kuvaa monesti katsellut ja haaveillut ufo kapselisesta lankusta
Tietyt vaatimukset auton piti täyttää. Edellisistä bensamersuista oppineena halusin enemmän luotettavuutta, niin paljon kuin sitä 30 vuotta vanhaan mersuun oli mahdollista saada joten diesel on oltava käyttövoima. Sisustan piti olla jotain erikoisempaa kuin kalsarinsinistä peruskauraa. Minulle mercedes on täydellistä ajomukavuutta niin luontaisesti dieselin jatkona täytyy olla automaattivaihteisto. Muilla varusteilla minulle ei ollut pätkääkään väliä ja melkein toivoinkin että ylimääräiset sähkömukavuudet loistaisi poissaolollaan.
Ja sitten alkoi se etsiminen. Paria autoa soittelinkin ja puhelimessa varoiteltiin pohjassa muhivasta ruosteesta. Olen allerginen mädälle metallille joten nämä oli helppo skipata. Tiedostin realiteetit ettei ruosteetonta 124 minun budjetilla lähdetä ostamaan ja etsintä kohdistuikin löytämään vähäruosteinen hyvältä pidolta.
Loppuvuodesta 2022 sitten alkoi tapahtumaan. Toriin ilmestyi vuoden 1993 Mercedes Benz 300D. Automaattilaatikko ja hieman harvinaisempi ruskean värinen karo sisustus.. Ilmoituksessa oli pari kuvaa, josta sai hieman suuntaa auton kunnosta. Koppa näytti ryhdikkäältä ja sisustus siistiltä. Soitto heti myyjälle ja kävi ilmi että auton edellinen omistaja oli siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Keskustelusta kävi ilmi että auto oli ollut ns. mersuharrastajan silmäterä, joka sai minut vakuuttuneeksi tekemään puhelimessa ostopäätöksen edes näkemättä autoa. Ajattelin ettei auto voi aivan huonoimmasta päästä olla ja historian puolesta säästynyt amiskulttuurilta.
Auto siis löytyi ja hakemaan ostokas kotiin. Harvemmin yllättyy positiivisesti autokaupoilla mutta poikkeus sääntöön tämän kohdalla. Mersu oli juuri sellainen kuin auton myynyt omainen oli kertonut. Pienet epäkohdat oli reilusti sanottu ennakkoon ja auto toimi niin kuin pitikin. Vedot tallessa, moottori ei vuotanut ylimääräisiä, laatikko vaihtoi asiallisesti ja ennenkaikkea vähäruosteinen.
Tunkinreiät ruosteettomat ja hitsaamattomat, helmat siistit, kelkan kiinnikkeet hyvät sekä pintaruosteiltaan hyvin kohtuullinen.
Pitää siis olla tyytyväinen 450tkm ajetuksi autoksi näinkin hyvä ja yleiskuntoon nähden ei kauheasti ainakaan ole kilometrimittaria ”optimoitu”
Renkaat oli vuodelta 2003 ja halkeilleet kyljistä niin hätäratkaisuna sekarengastus alle että päästiin kotia
Kyyti oli majesteellista 2000-luvun alussa valmistetun Hondan jälkeen ja vanha dieselrötky sai kyllä minutkin ymmärtämään miksi nämä alkavat nykypäivänä saamaan klassikkostatusta. Yrittäkää muutkin pelastaa näitä…
Leima oli mennyt kylmäksi pari vuotta sitten ja aika röyhkeästi vain uusilla polttoaineilla ja siirtokilpien ”verryttelyajolla” konttorille.
Noh, henkseleitä ei poksuteltu kun inssi ojensi hylätty lapun käteen ikään kuin onnitellakseen uuden mersun hankinnasta. Onneksi korjaustoimenpiteet liittyi pariin huomautukseen ja etupyörän laakerin väljyyteen. Nämä hommat kuntoon ja sen jälkeen saikin märän leiman paperiin. Kuvassa yksi ”huomautus” Mietinkin hakiessa että onpa miehekkäät äänet
Netistä löysin hyvään hintaan 15" kopiovanteet Hakkapeliitoilla vuoden vanhoilla paistoleimoilla. Vaikka en olekkaan Nokialaisten isoin fani, niin kyllä se rengasmeteli näillä hiljeni siihen malliin että 100 vauhdissa voi kaverille kuiskutella. Rengasjumpan jälkeen hetken näytti vanhuskin ryhdikkäältä mutta painui linttaan heti ajon jälkeen.
Varustelista lyhyt ja ytimekäs.
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
M603 R6-DIESEL ENGINE OM603
620 AIR POLLUTION CONTROL
F124 SERIES PRODUCTION F124
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
702U SMOKE SILVER METALLIC
Nyt on pari tuhatta kilometriä ajeltu ja yritetty ajaa vikoja esille. Paras talviauto tähän asti, lämmintä tulee niin että t-paidalla saa ajella ja huonotkin keliolosuhteet ollaan hyvin selvitty. Tulevaisuudessa auto jää kesäkäyttöön jos malttaa vain pitää auton.
Keskikulutus pyörii 7 litran pinnoissa minun ajotyylillä ja kaupungissa sitten nappaa sen mitä sille antaa. Huolettomia kilometrejä ollut ja pyritään siihen että niitä olisi vielä paljon jatkossakin.
Tätä kuvaa monesti katsellut ja haaveillut ufo kapselisesta lankusta
Tietyt vaatimukset auton piti täyttää. Edellisistä bensamersuista oppineena halusin enemmän luotettavuutta, niin paljon kuin sitä 30 vuotta vanhaan mersuun oli mahdollista saada joten diesel on oltava käyttövoima. Sisustan piti olla jotain erikoisempaa kuin kalsarinsinistä peruskauraa. Minulle mercedes on täydellistä ajomukavuutta niin luontaisesti dieselin jatkona täytyy olla automaattivaihteisto. Muilla varusteilla minulle ei ollut pätkääkään väliä ja melkein toivoinkin että ylimääräiset sähkömukavuudet loistaisi poissaolollaan.
Ja sitten alkoi se etsiminen. Paria autoa soittelinkin ja puhelimessa varoiteltiin pohjassa muhivasta ruosteesta. Olen allerginen mädälle metallille joten nämä oli helppo skipata. Tiedostin realiteetit ettei ruosteetonta 124 minun budjetilla lähdetä ostamaan ja etsintä kohdistuikin löytämään vähäruosteinen hyvältä pidolta.
Loppuvuodesta 2022 sitten alkoi tapahtumaan. Toriin ilmestyi vuoden 1993 Mercedes Benz 300D. Automaattilaatikko ja hieman harvinaisempi ruskean värinen karo sisustus.. Ilmoituksessa oli pari kuvaa, josta sai hieman suuntaa auton kunnosta. Koppa näytti ryhdikkäältä ja sisustus siistiltä. Soitto heti myyjälle ja kävi ilmi että auton edellinen omistaja oli siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Keskustelusta kävi ilmi että auto oli ollut ns. mersuharrastajan silmäterä, joka sai minut vakuuttuneeksi tekemään puhelimessa ostopäätöksen edes näkemättä autoa. Ajattelin ettei auto voi aivan huonoimmasta päästä olla ja historian puolesta säästynyt amiskulttuurilta.
Auto siis löytyi ja hakemaan ostokas kotiin. Harvemmin yllättyy positiivisesti autokaupoilla mutta poikkeus sääntöön tämän kohdalla. Mersu oli juuri sellainen kuin auton myynyt omainen oli kertonut. Pienet epäkohdat oli reilusti sanottu ennakkoon ja auto toimi niin kuin pitikin. Vedot tallessa, moottori ei vuotanut ylimääräisiä, laatikko vaihtoi asiallisesti ja ennenkaikkea vähäruosteinen.
Tunkinreiät ruosteettomat ja hitsaamattomat, helmat siistit, kelkan kiinnikkeet hyvät sekä pintaruosteiltaan hyvin kohtuullinen.
Pitää siis olla tyytyväinen 450tkm ajetuksi autoksi näinkin hyvä ja yleiskuntoon nähden ei kauheasti ainakaan ole kilometrimittaria ”optimoitu”
Renkaat oli vuodelta 2003 ja halkeilleet kyljistä niin hätäratkaisuna sekarengastus alle että päästiin kotia
Kyyti oli majesteellista 2000-luvun alussa valmistetun Hondan jälkeen ja vanha dieselrötky sai kyllä minutkin ymmärtämään miksi nämä alkavat nykypäivänä saamaan klassikkostatusta. Yrittäkää muutkin pelastaa näitä…
Leima oli mennyt kylmäksi pari vuotta sitten ja aika röyhkeästi vain uusilla polttoaineilla ja siirtokilpien ”verryttelyajolla” konttorille.
Noh, henkseleitä ei poksuteltu kun inssi ojensi hylätty lapun käteen ikään kuin onnitellakseen uuden mersun hankinnasta. Onneksi korjaustoimenpiteet liittyi pariin huomautukseen ja etupyörän laakerin väljyyteen. Nämä hommat kuntoon ja sen jälkeen saikin märän leiman paperiin. Kuvassa yksi ”huomautus” Mietinkin hakiessa että onpa miehekkäät äänet
Netistä löysin hyvään hintaan 15" kopiovanteet Hakkapeliitoilla vuoden vanhoilla paistoleimoilla. Vaikka en olekkaan Nokialaisten isoin fani, niin kyllä se rengasmeteli näillä hiljeni siihen malliin että 100 vauhdissa voi kaverille kuiskutella. Rengasjumpan jälkeen hetken näytti vanhuskin ryhdikkäältä mutta painui linttaan heti ajon jälkeen.
Varustelista lyhyt ja ytimekäs.
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
M603 R6-DIESEL ENGINE OM603
620 AIR POLLUTION CONTROL
F124 SERIES PRODUCTION F124
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
702U SMOKE SILVER METALLIC
Nyt on pari tuhatta kilometriä ajeltu ja yritetty ajaa vikoja esille. Paras talviauto tähän asti, lämmintä tulee niin että t-paidalla saa ajella ja huonotkin keliolosuhteet ollaan hyvin selvitty. Tulevaisuudessa auto jää kesäkäyttöön jos malttaa vain pitää auton.
Keskikulutus pyörii 7 litran pinnoissa minun ajotyylillä ja kaupungissa sitten nappaa sen mitä sille antaa. Huolettomia kilometrejä ollut ja pyritään siihen että niitä olisi vielä paljon jatkossakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Hyvä että näitä löytyy vielä ja menee harrastajille.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
vaikuttaa hyvälle yksilölle ruveta projektoimaan. Tuo ruskea karo on kyllä maukas kun on hyvässä kunnossa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Hyvältä näyttää! Sisustuksesta kuvia esille toivotaan...
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Onnea komeasta autosta! Kylkimuovia ja sisäloksua irti niin näkee ettei pahoja yllätyksiä ole! Nesteet vaihtoon joka paikkaan
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 31.01.2016 21:16
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Kiitos kehuista.
Vinkkejä ja mielipiteitä saa antaa ja yritetään samalla pitää foorumikulttuuria elossa
Dokumentteja ei valitettavasti löytynyt edellisen omistajan jälkeen, mutta myyjän kanssa käydyn keskustelun mukaan tämä on saanut enemmän kuin tarpeeksi huoltotoimenpiteitä. Ainakin näkee että hiljattain on vaihdettu jäähdytin, vaijerit, jarrutehostin, levyt/palat.
Käyttöauton virkaa tämä myös ajoittain toimittaa, joten tiedossa oli laaja määräaikaishuolto eli kulutusosat hiljalleen vaihtoon. Aloitettiin öljyistä ja suodattimista. Suhteellisen hyvännäköiset öljyt tuli ulos joka reiästä, joka tietysti puoltaa aiempaa tarinaa.
Laturin myös vaihdoin Boschilaiseen uudella remmillä ja bilteman lisävalot pois. Ilmeisesti asennettu joskus mersun oma vakionopeudensäädin kun varustelista ei sitä ilmoita.
Finnittömät kilvetkin tuli asennettua Seuraavaksi pientä To do- listaa mitä oston jälkeisen huuman jälkeen olen huomannut:
- Apukuljettajan ovessa lommo, jonka ehkä saisi taitava peltimies muotoon
- Kuljettajan penkin klassikko reikä ja käsinojan korjaus
- Vakionopeudensäätimen korjaus, tasaisella humpailee nopeutta
- Ruostekorjailut. Luultavasti ylimaalaus kun ajankohta on oikea
- Etupuskurin vaihto koska korjailtu hieman kyläseppä tekniikoilla
- Keula aavistuksen alempana kuin perä. Uudet iskunvaimentimet + jouset joka nurkkaan
- Kattoverhoilun kangas roikkuu paikoittain. Onko tähän helppoa ratkaisua?
- Soittimen vaihto ajan henkeen sopivammaksi
- Toinen etuvalo Depon kiinaroskaa. Etsitään alkuperäinen tilalle
- Takakontissa 12V pistoke hieman jälkiasennus henkinen. Asennuksen liitännät on varmistettu tyhjentämällä pari sähkömiehenteippiä, on nimittäin sen verran paksut köntit. Varmaan entinen omistaja halunnut kylmälaukulle virran
- Sähköantenni toimimaan
- Etumaskin vaihto ehjään
....ja varmasti on muutakin mitä laitellaan hiljalleen.
Kuvia sisustuksesta nappasin ja kyllä tämä brown karo ja smokesilver yhdistelmä iskee omaan silmään erittäin hyvin.
Vinkkejä ja mielipiteitä saa antaa ja yritetään samalla pitää foorumikulttuuria elossa
Dokumentteja ei valitettavasti löytynyt edellisen omistajan jälkeen, mutta myyjän kanssa käydyn keskustelun mukaan tämä on saanut enemmän kuin tarpeeksi huoltotoimenpiteitä. Ainakin näkee että hiljattain on vaihdettu jäähdytin, vaijerit, jarrutehostin, levyt/palat.
Käyttöauton virkaa tämä myös ajoittain toimittaa, joten tiedossa oli laaja määräaikaishuolto eli kulutusosat hiljalleen vaihtoon. Aloitettiin öljyistä ja suodattimista. Suhteellisen hyvännäköiset öljyt tuli ulos joka reiästä, joka tietysti puoltaa aiempaa tarinaa.
Laturin myös vaihdoin Boschilaiseen uudella remmillä ja bilteman lisävalot pois. Ilmeisesti asennettu joskus mersun oma vakionopeudensäädin kun varustelista ei sitä ilmoita.
Finnittömät kilvetkin tuli asennettua Seuraavaksi pientä To do- listaa mitä oston jälkeisen huuman jälkeen olen huomannut:
- Apukuljettajan ovessa lommo, jonka ehkä saisi taitava peltimies muotoon
- Kuljettajan penkin klassikko reikä ja käsinojan korjaus
- Vakionopeudensäätimen korjaus, tasaisella humpailee nopeutta
- Ruostekorjailut. Luultavasti ylimaalaus kun ajankohta on oikea
- Etupuskurin vaihto koska korjailtu hieman kyläseppä tekniikoilla
- Keula aavistuksen alempana kuin perä. Uudet iskunvaimentimet + jouset joka nurkkaan
- Kattoverhoilun kangas roikkuu paikoittain. Onko tähän helppoa ratkaisua?
- Soittimen vaihto ajan henkeen sopivammaksi
- Toinen etuvalo Depon kiinaroskaa. Etsitään alkuperäinen tilalle
- Takakontissa 12V pistoke hieman jälkiasennus henkinen. Asennuksen liitännät on varmistettu tyhjentämällä pari sähkömiehenteippiä, on nimittäin sen verran paksut köntit. Varmaan entinen omistaja halunnut kylmälaukulle virran
- Sähköantenni toimimaan
- Etumaskin vaihto ehjään
....ja varmasti on muutakin mitä laitellaan hiljalleen.
Kuvia sisustuksesta nappasin ja kyllä tämä brown karo ja smokesilver yhdistelmä iskee omaan silmään erittäin hyvin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Kattoverhoilun vois irroittaa ja tarkastaa veden
Poistoletkut luukunrungon nurkista ja hakea purkuautosta uusi verhoilu.
Poistoletkut luukunrungon nurkista ja hakea purkuautosta uusi verhoilu.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Hienot on värit ja nuo "paremmat puut" sopii loistavasti tuohon !
Mikähän ihme tuon kattoverhoilun ongelman on aiheuttanut ? Ei ole tavallista tuollainen.
Mikähän ihme tuon kattoverhoilun ongelman on aiheuttanut ? Ei ole tavallista tuollainen.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 31.01.2016 21:16
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Sitä olen myös pohtinut.
Saman ikäluokan bemareissa on kylläkin ollut tuota ongelmaa että verhoilut alkaa repsottelee ovista ja katosta.
Olisiko jostain syystä käytetty auki ja uudelleenasennus ei ole aivan osunut kohdalleen. Liimat unohtunut
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Onpa kyllä herkullisen värinen tuo sisusta Kyllä oli ainakin tuohon aikaan Mersun designereilla tyylitaju kohdillaan!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 31.01.2016 21:16
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Pussihousu tuunaus etenee
Löysin maailmalta hyvään hintaan lähes uudenveroiset W140 kapselit ja nyt pitäisi näille löytää 16" teräsvanteet.
Tietääkö joku mistä tämmöiset löytäisi tai käykö jonkin viton tms. mersun peltivanteet näille?
Netistä löytyi vastaavanlaisista kuva
Löysin maailmalta hyvään hintaan lähes uudenveroiset W140 kapselit ja nyt pitäisi näille löytää 16" teräsvanteet.
Tietääkö joku mistä tämmöiset löytäisi tai käykö jonkin viton tms. mersun peltivanteet näille?
Netistä löytyi vastaavanlaisista kuva
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Esimerkiksi 203-korisissa on ollut 16" peltivannetta, 7 leveänä ET31. Sopinee mainiosti 124 alle ET-lukeman puolesta.
Minulla on samanlaiset kapselit ja tarkoitus jossain vaiheessa laittaa 124 alle, vanteetkin kun on jo olemassa.
Minulla on samanlaiset kapselit ja tarkoitus jossain vaiheessa laittaa 124 alle, vanteetkin kun on jo olemassa.
wiimax.fi
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Tällaisia projekteja on kiva seurata, kiitos kun viitsit kirjoittaa tänne. Mulla oli lankussa just noi pölarit, ne laitoin R129 talvivanteille, jotka löysin ebaysta. Kaksi hukkui kuljetuksessa, jouduin ostamaan uutena pari kappaletta, ainakin 2016 niitä oli vielä saatavilla.
205 rengas jäi hieman kapeaksi tuolle vanteelle, aluvanteella se olisi ollut ihan hyvä, mutta päälle laitettu kapseli jäi omaan silmääni aavistuksen liian ulos.
viewtopic.php?f=27&t=161956&start=60#top Tuolla lisää juttua, sivu 3.
Toi kapseli on mielestäni tosi hieno, ja sopii kakkossarjalaisen 124 designiin kuin nenä päähän.
205 rengas jäi hieman kapeaksi tuolle vanteelle, aluvanteella se olisi ollut ihan hyvä, mutta päälle laitettu kapseli jäi omaan silmääni aavistuksen liian ulos.
viewtopic.php?f=27&t=161956&start=60#top Tuolla lisää juttua, sivu 3.
Toi kapseli on mielestäni tosi hieno, ja sopii kakkossarjalaisen 124 designiin kuin nenä päähän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Tuohan menis jo aikakautensa esitteeseen yksityiskohtana, jos tausta olis kohdillaan. Täytyy alkaa seuraileen myynti-ilmoituksia mihin hintaan näitä on tarjolla.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Jos ET31 tulee liian ulos niin W211 malleissa on ollut sitä 7,5x16 ET42 peltivannetta, muistaakseni... tiedossa olisi yksi tuollainen (joutilas?) kapselisarja täällä Suomessa, ne ei taida olla vaan halpoja. Omistaja kommentoinee... jos katsoo tarpeelliseksi.dealer kirjoitti: ↑Ti 02.05.2023 16:38 Esimerkiksi 203-korisissa on ollut 16" peltivannetta, 7 leveänä ET31. Sopinee mainiosti 124 alle ET-lukeman puolesta.
Minulla on samanlaiset kapselit ja tarkoitus jossain vaiheessa laittaa 124 alle, vanteetkin kun on jo olemassa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 31.01.2016 21:16
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Häksä, mikä noiden R129 vanteiden leveys ja ET-lukema on ?
Edit; kiitos karra vastauksesta tuossa alla. Eipä ne sitten liian ulos tule 7" ET31 kun 8" ET34 on noinkin sopivat
Edit; kiitos karra vastauksesta tuossa alla. Eipä ne sitten liian ulos tule 7" ET31 kun 8" ET34 on noinkin sopivat
Viimeksi muokannut dealer, Ke 03.05.2023 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Kyllä se on 8x16 ET34 peltivanteissakin.
Joku se peltivanne noista on, googlella saisi ehkä selville...
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 111102.pdf
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Tossa kuvat vanteista, ne onkin näköjään ET35. Muistelin minäkin että ET34.. mikähän ihmeen syy tuolle on. Karran dokumentissakaan ei näitä vanteita löytynyt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Moderni klassikko W124 300D -93
Samaa muistelin minäkin, siis että ET35 mutta en löytänyt mistään netistä sille vahvistusta. Jackielle tuollaiset hankittiin Espoosta useita vuosia sitten, ovat jemmassa aikaa parempaa odottamassa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224