w201 m103 projekti
Re: w201 m103 turbo
Kyllä ahto painetta pitää olla 3bar. Heikkouttaan ne hajoaa.
Re: w201 m103 turbo
Siitä ei ole mitään haittaa olla vähän suuremmat katkokset, mutta se liian pieni lämpökuormaan nähden tappaa männän varmasti.
Henkilökohtaisesti en ymmärrä jos motti on auki ja vakio väleillä laittaa kasaan ahtimen kanssa.
Henkilökohtaisesti en ymmärrä jos motti on auki ja vakio väleillä laittaa kasaan ahtimen kanssa.
Re: w201 m103 turbo
Veivien laakeri välykset katottu ja männät saatu rengastettua, Eipä vaan mistään löytynyt mäntien asennus työkalua eli annetaan levähtää taas yön yli
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Tottakai ne uudet mitataan ja tarvittaessa hiotaan oikeisiin mittoihn.
Vanhojen mittaamisella vaan voi arvioida paljonko ne välykset on kulunena ja hieman arvioida paljonko ne uudetkin kuluneina tulevat olemaan. Ettei hio vahingossa tuhan suuriksi niitä välyksiä.
Kilpamoottorit sitten erikseen, ne ei hajoa kulumisen takia, tosin tässä ei kyllä sitä ole kerrottu mihin käyttöön moottoria tehdään.
Re: w201 m103 turbo
nonii nyt o männät onnellisesti paikallaan Täytys laittaa jakopää tilaukseen jne ja kannelle ettiä joku tekijä ja keräillä vähän säästöä kasaan niin sais moottorinkin kokonaan nippuun. Nyt on hyvä lykätä syrjään hetkeksi että saa kesä autoja talliin Seuraavaks varmaan jatketaankin alustan osien parissa ja sivussa tehä hiukan grilliäkin niin pääsee itte kopan kimppuun
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Moottori on tosiaan tulossa täysin katu autoon, Ajatuksena ollut mukava harraste auto mikä myös tarvittaessa karkottaa puskurissa roikkujat, Jospa sillä kumikin palais Eli toisin sanoen tarkotus toimittaa kesäsin täysin käyttöauton virkaaJürgen kirjoitti: ↑Ke 18.10.2023 15:50
Tottakai ne uudet mitataan ja tarvittaessa hiotaan oikeisiin mittoihn.
Vanhojen mittaamisella vaan voi arvioida paljonko ne välykset on kulunena ja hieman arvioida paljonko ne uudetkin kuluneina tulevat olemaan. Ettei hio vahingossa tuhan suuriksi niitä välyksiä.
Kilpamoottorit sitten erikseen, ne ei hajoa kulumisen takia, tosin tässä ei kyllä sitä ole kerrottu mihin käyttöön moottoria tehdään.
Re: w201 m103 vapari virittäminen
Tässä ollut töiden ohella aikaa miettiä ja pyöritellä peukaloita voivotellen ettei aika ja motivaatio riitä mersua tekemään niin tulimpas siihen tulokseen että aika kuopata turbo hommat ja alkaa tekemään vapari moottoria. Ai miksi ? Autoonhan on tarkotus tilailla evo2 kori sarja ja havitella ulkonäöllisesti muutenkin dtm tyyliä eli mikä olisikaan sen parempi kuin viritetty vapari moottori. Myös kestävyyden kannalta tähän tuli nyt päädyttyä koska kuitenkin täysin kesä autoksi tulossa ja ei tee mieli joka kauden jälkeen rakennella moottoria uusiksi.. Muutenkin mielenkiintosta nähdä että kuinkas paljon voimaa tollasesta saa pihalle. Eli resepti pysyy muuten samana paitsi että turbo jätetään pois ja plenumin korvaa itb. Jospa martelius suostuisi tekemään peltisarjan tuohon kun tässä aika naapurissakin olisi.. No kuiteskin pahoittelut kaikille ketkä turbo mersusta juttua havittelivat, Sitä ei nyt enään ole tarjolla
Re: w201 m103 turbo
Aika paljon saa sitten laittaa rahaa kanteen jos meinaa voimaa saada, nokat, nostajat, venttiilit, retainerit ja kansityöt. Olisi hippasen helpompaa tehdä kesy turbo moottori kuin saada vaparina mitään mainittavan arvoista voimaa ulos.
Puoli bar ahtoja ja saat sellaiset 50% tehoa lisää helposti. Saman tekeminen vaparina on sitten työn takana, ja enemmän se vapari kierros moottori kaipaa huoltoa.
Vakio nokilla ja kannella se ei mene mihinkään.
Puoli bar ahtoja ja saat sellaiset 50% tehoa lisää helposti. Saman tekeminen vaparina on sitten työn takana, ja enemmän se vapari kierros moottori kaipaa huoltoa.
Vakio nokilla ja kannella se ei mene mihinkään.
Re: w201 m103 turbo
Ei tämä ole mikää yhden talven projekti. Tehdään kun rahat ja aika riittää ja valmis on sittenkun se on. Tiedostan kyllä että turbo moottori olisi halvempi ja varmasti järkevämpi, Myös kansi on menossa tehtäväksi paikalliselle joka useita ralli moottoreita rakennellut. Olisi mennyt jo turbo moottoria tehdessä, Parempi nokkakin on jo tiedossa. Enää ei puutu kun rahat ja karvas maku marteliuksen hinta arviosta pelti sarjalle. Rahaahan se vaan on, yhtälailla joku muu harrastus maksaaMJPfin kirjoitti: ↑La 25.11.2023 17:00 Aika paljon saa sitten laittaa rahaa kanteen jos meinaa voimaa saada, nokat, nostajat, venttiilit, retainerit ja kansityöt. Olisi hippasen helpompaa tehdä kesy turbo moottori kuin saada vaparina mitään mainittavan arvoista voimaa ulos.
Puoli bar ahtoja ja saat sellaiset 50% tehoa lisää helposti. Saman tekeminen vaparina on sitten työn takana, ja enemmän se vapari kierros moottori kaipaa huoltoa.
Vakio nokilla ja kannella se ei mene mihinkään.
Re: w201 m103 turbo
Seuraan mielenkiinnolla vapari projektia
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: w201 m103 turbo
Mene ensimmäiseen viestiin ja muokkaa sitä kynänapista oikeasta yläreunasta.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 m103 turbo
Onko Marteliuksen pakosarja kalliimpi kuin vaikka Rpmdepotin?Blunkke kirjoitti: ↑La 25.11.2023 18:27 Ei tämä ole mikää yhden talven projekti. Tehdään kun rahat ja aika riittää ja valmis on sittenkun se on. Tiedostan kyllä että turbo moottori olisi halvempi ja varmasti järkevämpi, Myös kansi on menossa tehtäväksi paikalliselle joka useita ralli moottoreita rakennellut. Olisi mennyt jo turbo moottoria tehdessä, Parempi nokkakin on jo tiedossa. Enää ei puutu kun rahat ja karvas maku marteliuksen hinta arviosta pelti sarjalle. Rahaahan se vaan on, yhtälailla joku muu harrastus maksaa
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: w201 m103 projekti
Ole hyvä! Uusiin viesteihin tulee tämä uusi otsikko, vanhojen viestien lainauksiin tulee vielä vanha otsikko.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 m103 turbo
Koitin sitä kysellä marteliukselta juuri sähköpostilla, vastaukseksi sain vain että saattaa olla valmis sarjoja tilattavissa mutta custominakin onnistuu, hintaa en saanut ongittua..JPM kirjoitti: ↑Ti 28.11.2023 09:45Onko Marteliuksen pakosarja kalliimpi kuin vaikka Rpmdepotin?Blunkke kirjoitti: ↑La 25.11.2023 18:27 Ei tämä ole mikää yhden talven projekti. Tehdään kun rahat ja aika riittää ja valmis on sittenkun se on. Tiedostan kyllä että turbo moottori olisi halvempi ja varmasti järkevämpi, Myös kansi on menossa tehtäväksi paikalliselle joka useita ralli moottoreita rakennellut. Olisi mennyt jo turbo moottoria tehdessä, Parempi nokkakin on jo tiedossa. Enää ei puutu kun rahat ja karvas maku marteliuksen hinta arviosta pelti sarjalle. Rahaahan se vaan on, yhtälailla joku muu harrastus maksaa
Re: w201 m103 vapari virittäminen
Nokka vois kiinnostaa, ja ei muutakun seurailemaan vaan. Voin sen verta lohduttaa että kori puolelta tulee viellä paljon juttua ennenkun aletaan moottoria pohtimaan sen enempää
Re: w201 m103 projekti
Tenava saatu viimein grilliin ja melkeen kyljelleen, Pientä suunnittelu virhettä tuli taino tuli ja tuli. Pyöriä ei laitettu kun meinattiin että ei mahdu olemaan kun tulee liian ylös, No olisihan ne voinut laittaa. Auton saa kyllä täysin kyljelleen kun vetää nostimen pois alta mutta totesin että aivan turhaa kun sen saan tuossakin tehtyä. Jospa tammikuussa palailis mersun kimppuun jälleen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 projekti
Tulipas aloteltua, Vähän iltasin ja paljon viikossa vai mitenkä se meni No kuitenkin, saimpas todeta ettei niitä helmoja kannata kokonaan vaihtaa kun ruoste ei ylety reijistä eteempäin eli täysin tervettä on muualta. Taidampa viellä töissä väännellä millin säsistä kaikki pohjan puoleiset niin on kunnon tavarasta tehty, Tuo korjauspelti on ihan olematonta orkkis peltiin nähden mutta hyödynnetään niistä nuo päädyt kuitenkin Aika homma on poistella tuota pvc massaa mutta iteppähäm tuli lähettyä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 projekti
Blunkke kirjoitti: ↑To 04.01.2024 20:15 Tulipas aloteltua, Vähän iltasin ja paljon viikossa vai mitenkä se meni No kuitenkin, saimpas todeta ettei niitä helmoja kannata kokonaan vaihtaa kun ruoste ei ylety reijistä eteempäin eli täysin tervettä on muualta. Taidampa viellä töissä väännellä millin säsistä kaikki pohjan puoleiset niin on kunnon tavarasta tehty, Tuo korjauspelti on ihan olematonta orkkis peltiin nähden mutta hyödynnetään niistä nuo päädyt kuitenkin Aika homma on poistella tuota pvc massaa mutta iteppähän tuli lähettyä
Re: w201 m103 projekti
Vähän kerralla.. Ehkä tää on jopa kesäksi rullaavana
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 projekti
Työkalu hankintojakin tuli tehtyä Jonkin aikaa tälläisestä haaveksinut ja nyt oli hyvä kohta hommata
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 projekti
Tenavaan motivaatio pyöreä nolla niin täytyy tätä kesäkäyttistä vähän hypistellä. Tulipahan heijastinpaneeli ostettua kun hyvään diilin sai ja ilmastointi jumppa tehtyä. Takapuskurin listakin tuli laitetettua ehjä ja vetokoukun reikä peiteltyä. Myös ehjä sähkö antenni lainattiin tenavasta Kelpaa taas päästellä tämän niin lyhyen kesän yli, Kyllä vaan näissä vanhoissa mersuissa on se oma fiiliksensä että täytyy varmaan itteään ottaa niskasta kiinni että saa tenavaa edistettyä. Alustan osat kylläkin siitä sain purettua ja puslat grillattua mäelle eli ne pitäisi seuraavaksi saada vietyä puhallettavaksi ja maalattavaksi, Niillekkin on oma väri maailmansa jo suunniteltu ainakin osittain ettei aina sitä perus mustaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 projekti
Pohja saatu viimein massa vapaaksi. Varaypörä kotelon päätin heivata mäelle kun turvatankki tulee kuitenkin, Tulipahan vähän hitsuuteltuakkin ja nyt ois kuskin puolen etu nurkka fiksailtu ja apparin puolelta taka vakaajan kiinike kohtaan laitettu vähän tuoreempaa pelliä. Hommaahan tässä riittää ja rajallisilla työkaluilla joutuu tekemään niin vaatihaan tämmönen muutaman motivaatio juoman mutta yrittänyttä ei laiteta. Koitetaas nyt saada koppa hitsuuteltua suht hyvään malliin niin saa lykätä pihalle ja puhallella pinta ruosteet pois. Heti perään saakiin vetää epoksit pintaan Alustan osista en saanut kuvaa ladattua mutta nekin oottelee hiekkapuhallusta ja maalausta, Täytyy ne varmaan saaha tehtyä ennenkun koppa on siinä kunnossa että saa rullaavaksi ruveta laittaan. Osaan jo kuvitella sen fiiliksen kun saa ruoste vapaan korin lykätä tallista pihalle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 projekti
Ps: jotain kommenttia voi heittää jos joku tätä lukee. Ei sitä riitä mielenkiinto päivitellä jos ei minkäänlaista motivoivaa kritiikkiä edes saa
Re: w201 m103 projekti
Elä nyt jätä päivittämättä. Kiva näitä on lukea, ei vaan aina muista kommentoida.
Onko tuo pörrä hyvä raapia ruosteita?
Pysyykö nuot harjat kiinne siinä?
Onko tuo pörrä hyvä raapia ruosteita?
Pysyykö nuot harjat kiinne siinä?
Re: w201 m103 projekti
Onse hyvä vehje massan poistoon ja ruosteeseen, jättää lähes samanlaisen pinnan kun hiekkapuhallus. Harjat vaan törkeän hintasia, juuri ostin taas 29,50€ kpl
Re: w201 m103 projekti
Hyi halvattu, ei tämmönen skotin nahka noin arvokkaita raaski ostaa. Taidan tyytyä talttaan, lastaan ja kuumailmapuhaltimeen massojen kanssa.
Re: w201 m103 projekti
Joo siihen mäkin oon tyytynyt, tämä ollut vaan viimeestelyssä ja pahoissa paikoissa apuna. Onneks sillä tekee muutakin, esim perus jarru rempassa aika kätevä vehje satuloita putsatessa jne. Työkalu puolta pitäs päivittää viellä hiukan enempi tässä tämän projektin yhtedessä. AC/DC tig olis kova sana ja muutamat perus pellisepän työkalut (sikki kone, kutistaja ja venyttäjä näin alkuun) Kanttikonekkin olis hieno mutta sen taidan tehdä itse