w201 m103 projekti
Re: w201 m103 turbo
Ääni täältäkin orggis värille, tuo 481 on hienoin väri mitä noissa on ollut
Re: w201 m103 turbo
Tulipahan ny vähän innostuttua ja repäsin bitumit pois lattiasta kun epäillys hiipi että ruostetta on kun kaasupolkimen juuressa näkyi jonkin verran. Pari vedenpoisto reikää on ruostunut ja tuo takapenkin alla oleva kotelo mistä onkin aikasemmin mainittu jo. Eipä sen enempää tainnut kabiinissa olla ruoste hommia Taitaa olla pitemmän aikaa tobicci aika kori painotteista vaikka harhaan johtavasti onkin "w201 m103 turbo" hyvä minä No lieneen jotakuta kiinnostaa seurailla näin laajemminkin tätä niin laitellaan kuvia ainakun jotain tulee tehtyä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Noniin, eipähän ole mitään tapahtunut kun piti mersu saada nosturilta pois yhen asiakastyön alta mut nyt on taas mersu saatu takasin paikalleen, Tarkotus olis nyt tälläviikolla pudottaa takakelkka pois ja purkaa muutenkin koko alusta ja viikonloppuna alotella tekemään grilliä, Kysymys kuuluukin että millä on paras poistella alustamassat ? Lämmittämistä ja lastalla raappimista on ehdotettu ja viimeistely rälläkän teräsharja päällä. Onko muita ideoita
Re: w201 m103 turbo
no eipähä sitä jaksanut viikolla mitään tehdä niin tulipahan nyt tässä viikonlopun aikana purettua, Jos viellä kerkeis mietiskellä grillin tekoakin. Huomaa Belaruksen keula paino alko nostin keinumaan kun oli takakelkka paikalla viellä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Tulipaha aloteteltua grilliäki, Saattaa aiheuttaa mielipiteitä mut ei voi mitään Tarttis pyörät käydä ostamassa ja vähän rautaa niin jospa se mersu viellä joku päivä pääsis kiikkumaan ja pääsis itse asiaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Hyvin etenee, siinä se kohta kieppuu rillissä!
Samaa pitäisi itsekkin touhuta kunhan saa yhden mädän runkoaisan ensin korjattua omasta tähdettömästä projektista.
Samaa pitäisi itsekkin touhuta kunhan saa yhden mädän runkoaisan ensin korjattua omasta tähdettömästä projektista.
Re: w201 m103 turbo
Hieman ykstoikkosta ollut topicci viellä mutta eiköhän se pian muutu kun pääsee viimeinkin hakemaan uuden moottorin puolikkaan Jospa ensviikolla olis jo alakerta kasassa niin voi moottorin teon pistääkin jäähylle Ensiviikolla saa paikallisesta romuttamosta pyörät grilliin kun kävin kyselemässä, Lupasivat purkaa kun kuulemma autotehtaan vanhoista rullakoista löytyy sopivia. Eikä ole hinnalla pilattu Uusia kattelin niin olis tullut sen verta hintaa että ei ihan viittinyt jo valmiiksi pientä budjettia venyttämään grillin suhteen ja ompahan ainakin kierrätystä nyt harrastettu kun pyöreät 0€ mennyt vasta
Re: w201 m103 turbo
Korin painopiste on jossain tuossa etupalkin ja lukkopellin välillä, kannattaa sitä vähän miettiä ettei kori keikahda ekalla yrittämällä vaarallisesti ylösalaisin. Tehdastekoisissa on säätö sitä varten. Jostain vois löytyä puoli-ilman sähkömoottori reilusti alentavalla matovaihteella, sitten olis mukava pyöritellä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w201 m103 turbo
joo täytyy tuota painpistettä miettiä. Vasta hahmoteltu pukkiaS202 kirjoitti: ↑Ke 27.09.2023 17:18 Korin painopiste on jossain tuossa etupalkin ja lukkopellin välillä, kannattaa sitä vähän miettiä ettei kori keikahda ekalla yrittämällä vaarallisesti ylösalaisin. Tehdastekoisissa on säätö sitä varten. Jostain vois löytyä puoli-ilman sähkömoottori reilusti alentavalla matovaihteella, sitten olis mukava pyöritellä.
Re: w201 m103 turbo
Noniin tulipas nyt moottori haeuttua, ajoa tuli sen 530km mutta kyllä kannatti, Tulevassa lohkossa ei pienintäkään vikaa sylintereissä ja tehtaan hoonaus jäljet näkyy viellä myös männät virheettömät. Anta niiden lillua löpössä hetken aikaa ja viedään lohko ensiviikolla koneistamolle tasopinnan hiontaan, Jospa niputtamaan pääsis piakkaoin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Tuli pakottava tarve jotain postata niin ottakaa siitä nyt vaikka kuva vasta koneistamolta kotiutuneesta ja maalatusta lohkosta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Etu pukki saatu heppailtua kasaan ja alkaa hahmottumaan Pyörät pitäis käydä hakemassa mikäli paikallinen romuliikkeen pitäjä on niitä saanut purettua. Aika jämptiksi menee että saako autoa täysin kyljelleen kun tallin korkeus on mitä on Eikai siinä ku jatketaan taas joku päivä ja mietiskellään, Ehkä se tämän kuun lopulla jo olis valmis
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
kumpa kerkeis tätäkin tekemään.. No tuli kuiteskin konehuone tyhjättyä lähes kokonaan. Opin että abs johto nipun saa nätisti pois niin nyt on mukava alkaa konehuonettakin tekemään Kokeilin myös tuommosta monitoimityökalua massan poistoon ja hyvin toimii, Hiukan rälläkän teräsharjalla antaa vielä perään ni siitähän on kaikki pois Moottoriinkin saapui männänrenkaat rapakon takaa mutta empä oo muuta kerennyt kun katkos välykset katsomaan mitkä oli kaikki laakista hyvät. Ei tarvinnut siis männänrenkaita alkaa viilailemaan Koittanut itselleen luvata että tenava olis edes rullaavassa kunnossa kesällä mutta saas nähdä. Helmapellitkin tuli niin pääsis nekin sitten aika heti vaihtamaan kunhan vaan auton saa grilliin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Jos haluat konehuoneesta alkuperäisen näköisen niin sinne ei tule lakkaa ollenkaan, liuotinpohjaisen värimassan sekaan voi laittaa vähän kovetetta niin kestää paremmin. Sen verran varoitan että saattaa olla rullaavassa kunnossa kesällä, mutta minä vuonna niin sitä ei tiedä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w201 m103 turbo
Mielenkiintoinen projekti menossa sopivalla reseptillä, ei mitään överiä. Tällaisissa autoissa osaa arvostaa kun tehdään siististi ja ajatuksen kanssa.
Täytyy seurailla muiden projekteja kun omilla on yllämainittu tilanne, että vuodesta jolloin ne on valmiita niin ei ole aavistustakaan.
Täytyy seurailla muiden projekteja kun omilla on yllämainittu tilanne, että vuodesta jolloin ne on valmiita niin ei ole aavistustakaan.
W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
Re: w201 m103 turbo
Ei oo tarkotust saada alkuperäisen näköseksi Kestäväksi ja siistiksi vain. Ehkä hieman jotain candy kultasta kaveriksi hyvällä maulla että kehtaa nokkapeltiä raottaa muillekkinS202 kirjoitti: ↑Su 15.10.2023 14:37 Jos haluat konehuoneesta alkuperäisen näköisen niin sinne ei tule lakkaa ollenkaan, liuotinpohjaisen värimassan sekaan voi laittaa vähän kovetetta niin kestää paremmin. Sen verran varoitan että saattaa olla rullaavassa kunnossa kesällä, mutta minä vuonna niin sitä ei tiedä.
Re: w201 m103 turbo
Asiallista tekemistä! Älä vaan missään nimessä mene koko helmoja vaihtamaan autoon jos ei vanhoissa muuta vikaa ole kun esimerkiksi tunkkauskohdat huonona. Niiden tarvikepeltien vahvuus on melkeempä alle puolet alkuperäisestä ja ainakin 124 peltien kanssa huomannut että juuri mikään helmamuovien kiinnitysreikä ei ole oikeassa paikassa. Yleensäkin tuntuu että noita vaihtopeltejä kohdellaan kun pyhää lehmää vaikka se auton kori on se mitä kuuluu suojella. Tarvikehelmoista vaan siis korjauspalat alkuperäisiin ja hyvä tulee .
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: w201 m103 turbo
susi lampaiden vaatteissaSimpp_a kirjoitti: ↑Su 15.10.2023 15:17 Mielenkiintoinen projekti menossa sopivalla reseptillä, ei mitään överiä. Tällaisissa autoissa osaa arvostaa kun tehdään siististi ja ajatuksen kanssa.
Täytyy seurailla muiden projekteja kun omilla on yllämainittu tilanne, että vuodesta jolloin ne on valmiita niin ei ole aavistustakaan.
Re: w201 m103 turbo
Kyllä ne tulee kokonaan vaihdettua tai menee ihan palapeliksi Itellä myös 124 vaihdettu kuskin helma ja ei kyllä oo toivoakaan saada muovia kiinni sille tarkotetuista kohdistameseucco kirjoitti: ↑Su 15.10.2023 18:15 Asiallista tekemistä! Älä vaan missään nimessä mene koko helmoja vaihtamaan autoon jos ei vanhoissa muuta vikaa ole kun esimerkiksi tunkkauskohdat huonona. Niiden tarvikepeltien vahvuus on melkeempä alle puolet alkuperäisestä ja ainakin 124 peltien kanssa huomannut että juuri mikään helmamuovien kiinnitysreikä ei ole oikeassa paikassa. Yleensäkin tuntuu että noita vaihtopeltejä kohdellaan kun pyhää lehmää vaikka se auton kori on se mitä kuuluu suojella. Tarvikehelmoista vaan siis korjauspalat alkuperäisiin ja hyvä tulee .
Täytyis metsästää jostain purku kuntoinen tenava että sais sisä etu lokariin suunnilleen paisarin kohdille korjaus palan Itse en ainakaan ala moneen suuntaan kaareutuvaa palasta suorasta vääntämään kun ei tuu kuiteskaan niin siisti mitä havittelen
Re: w201 m103 turbo
Töiden jälkeen tuli innostuttua ja päätin että nyt pistetään moottoria nippuun, noh kampiakselin sain paikalleen ja sitte sainkin huomata että veivien arppi pultit olikin tuumaset ja sellasta hylsyä ei löytynyt ja polvikin alko reistailemaan , Männistä kuitenkin renkaan kolot kaavin puhtaaksi. Jatketaan taas kun saa hommattua oikeenlaisen hylsyn
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m103 turbo
Kai muistat laittaa reilut katkosvälit renkaisiin kun ahdettua teet, ettei heti ekassa kunnon vedossa le renkaat poikki.
Re: w201 m103 turbo
Paljonkos meinasit ahtoja laittaa ja millä ahtimella, sylinterin halkaisia?
Re: w201 m103 turbo
Mulla on vakio mitoissaan renkaat ja tuntuu toimivan aivan hyvin. 88,5mm(m103 vakio) on poraus ja oliko se vähä reilu 0,40mm katkos. Mittasin, mutten muuttanu sitä. Muttei ahtiakaan oo kun 1,7 - 1,9Bar.
Re: w201 m103 turbo
Ei siinä mitään muuta riskiä ole kuin pitkissä vedoissa ja kuumalla koneella voi renkaiden päät kohdata ja sit menee männästä renkaiden välit vähintään tai laesta pala.
85-90mm mukiin olen ylimmän laittanut 0.5-0.55mm ja seuraavan 0.45mm
Ei vaikuta juurikaan ohivirtaukseen mutta eipähän mene poikki renkaat.
85-90mm mukiin olen ylimmän laittanut 0.5-0.55mm ja seuraavan 0.45mm
Ei vaikuta juurikaan ohivirtaukseen mutta eipähän mene poikki renkaat.
Re: w201 m103 turbo
Onko sulla vielä vanhat renkaat jemmassa? Mittaappa niistä välykset, niin se kertoo mihin ne on kuluneena asettuneet.
Vaikka lohkossa näkyykin vielä tehtaan hoonausjäljet, ei se kerro ihan kaikkea. Mittaa/mittauta sylinterit mahdollisten muodonmuutosten varalta.
Uusien männänrenkaiden vuoksi kannattaa sylinterit hoonata kevyesti ja silloin se katkosrako kasvee vielä hieman.
Re: w201 m103 turbo
Mitä niillä vanhoilla renkailla on väliä?
Lohko on hoonattu uusille ja ne joutuu AINA mittaamaan kuitenkin uusista.
Ei ne ikinä ole oikein suoraan paketista.
Lohko on hoonattu uusille ja ne joutuu AINA mittaamaan kuitenkin uusista.
Ei ne ikinä ole oikein suoraan paketista.
Re: w201 m103 turbo
Uusien männärenkaiden katkos on tuon 0,40. Ja on katsottu hoonatuissa sylintereissä. tehdas muistaakseni antaa ylimmälle renkaalle toleranssin 0,025-0,045 ja keskimmäiselle 0.020-0.040. voi olla että meni ihan metsään mutta kuiteskin on tehtaan toleranssissa
Re: w201 m103 turbo
No kyllä sinne kilon paikkeille ja vähän yli ahdoissa mennään mut pysytään maltillisena kuitenkin, Niinkun tuossa ilmi jo kävikin että vakio katkoksilla pelannut niit koitetaan nyt niillä mennä kuiteskin Eiköhän toi motti losahda jossain kohtaa kuiteskin eikä sitä tiedä kuinka kauan kerkee keulilla olemaan edes kun nälkähän kasvaa syödessä niin ja tosiaan tuolla 88,50 porauksella on ja hx40 superi tulossa näillänäkymin.