w124 200b - tyhjäkäynillä lämmöt nousee
w124 200b - tyhjäkäynillä lämmöt nousee
Moi
Tänään huomasin että lämmöt lähti ikävästi nousemaan yli sadan jos vähänkin kauemmin liikennevaloissa joutui tyhjäkäyntiä harrastamaan. Kierrokset ja muutenkin moottorin toiminta aivan normaalia. Heti kun pääsi hieman kiihdyttelemään niin lämmöt tipahti sinne 85c:n hujakoille ja pysyi siinä. Jotenkin tuntuu ettei jäähdytys pelannut paikoillaan ollessa kunnolla.
Olisiko ideoita mistä kannattaisi lähteä ensinmäisenä "vikaa" paikkallistamaan, vielä en ole ehtinyt alkaa tutkimaan kun tuo pimeys jo tuli. Sen verran tienpäällä katsoin että nestettä ei ollut radikaalisti vähentynyt eikä mitään massiivisia vuotoja ilmennyt.
Tänään huomasin että lämmöt lähti ikävästi nousemaan yli sadan jos vähänkin kauemmin liikennevaloissa joutui tyhjäkäyntiä harrastamaan. Kierrokset ja muutenkin moottorin toiminta aivan normaalia. Heti kun pääsi hieman kiihdyttelemään niin lämmöt tipahti sinne 85c:n hujakoille ja pysyi siinä. Jotenkin tuntuu ettei jäähdytys pelannut paikoillaan ollessa kunnolla.
Olisiko ideoita mistä kannattaisi lähteä ensinmäisenä "vikaa" paikkallistamaan, vielä en ole ehtinyt alkaa tutkimaan kun tuo pimeys jo tuli. Sen verran tienpäällä katsoin että nestettä ei ollut radikaalisti vähentynyt eikä mitään massiivisia vuotoja ilmennyt.
W124 200 -85
lämmöt
itsellä aiheutti viallinen termostaatti. Vanha oli kuin yhtä puuta. samat oireet kuin teikeläisen kiesissä.
Nyt on alla tarvike termari, lämmöt tasan 80, ainakin tähän asti vaikka noita tarvikkeita haukutaankin..........
Nyt on alla tarvike termari, lämmöt tasan 80, ainakin tähän asti vaikka noita tarvikkeita haukutaankin..........
Jusa82: Tuli haulla vastaan tuo sinun vanha threadisi, ja oireet ei ole ihan samanlaiset. lämmöt pysyvät kokoajan kurissa kunhan pääsee ajamaan, mutta eivät ala missään vaiheessa väpättämään vaan jos on paikoillaan niin lähtee vain tasaisesti nousuun. Tosin ei toi termostaatti ole poissuljettu asia.
Akivaa ja Mika.T: joo sama tuli mieleen ettei se flekti pyörisi, mutta ei ole mitään hajua mistäpäin tuommoinen anturi löytyy. Äsken yritin vilkaista, mutta en kyllä huomannut mitään mikä näyttäisi anturilta .
Mistä tiedän onko autossa visko vai magneettikytkin ? vuosimalli on -85 ja 2.0 kaasari kone.
Akivaa ja Mika.T: joo sama tuli mieleen ettei se flekti pyörisi, mutta ei ole mitään hajua mistäpäin tuommoinen anturi löytyy. Äsken yritin vilkaista, mutta en kyllä huomannut mitään mikä näyttäisi anturilta .
Mistä tiedän onko autossa visko vai magneettikytkin ? vuosimalli on -85 ja 2.0 kaasari kone.
W124 200 -85
Eikös tuo visko ole vain isoissa koneissa, eli 3 litrasissa 6:ssa? Eli magneettikytkintä tarjoisin sinun koneeseen.serial kirjoitti:Jusa82: Tuli haulla vastaan tuo sinun vanha threadisi, ja oireet ei ole ihan samanlaiset. lämmöt pysyvät kokoajan kurissa kunhan pääsee ajamaan, mutta eivät ala missään vaiheessa väpättämään vaan jos on paikoillaan niin lähtee vain tasaisesti nousuun. Tosin ei toi termostaatti ole poissuljettu asia.
Akivaa ja Mika.T: joo sama tuli mieleen ettei se flekti pyörisi, mutta ei ole mitään hajua mistäpäin tuommoinen anturi löytyy. Äsken yritin vilkaista, mutta en kyllä huomannut mitään mikä näyttäisi anturilta .
Mistä tiedän onko autossa visko vai magneettikytkin ? vuosimalli on -85 ja 2.0 kaasari kone.
Ainaki minun M102sessa anturi on siinä kannen etupäässä edestäpäin katsottuna venttiilikopan oikeallapuolella. Kaksnapainen anturi jossa muistaakseni punainen muovi päässä. Johto irti ja kokeile yhdistää navat johdolla virta päällä. Auton ei ole pakko käydä. Näin näkee hyvin kun magneetti tarttuu kiinni. Ja kuuluu aikanen "losahdus"
Pari kuvaa M102 moottorista.Ekassa näkyy tuo tuulettimen liitin(oranssi) ja liittimen "hattu",joka on irrotettu ja nippusiteellä kiinnitetty muualle.
http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/matsuj ... pg&.src=ph
Liittimen hatun navat on kytketty yhteen (toisessa kuvassa näkyvällä) punaisella johdolla,jolloin tuuletin siis pyörii aina kun auto on käynnissä.Ainakin minun tapauksessani poisti samaisen kaupunkiajo/tyhjäkäynti kuumenemisen.
http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/matsuj ... pg&.src=ph
Lienenkö väärässä,mutta oma käsitykseni on,että varsinainen anturi on jossain vesipumpun maastossa,jolloin sen vaihtamiseksi joutuisi irrottamaan hieman tavaraa(syyläri,tuuletin...)?
http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/matsuj ... pg&.src=ph
Liittimen hatun navat on kytketty yhteen (toisessa kuvassa näkyvällä) punaisella johdolla,jolloin tuuletin siis pyörii aina kun auto on käynnissä.Ainakin minun tapauksessani poisti samaisen kaupunkiajo/tyhjäkäynti kuumenemisen.
http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/matsuj ... pg&.src=ph
Lienenkö väärässä,mutta oma käsitykseni on,että varsinainen anturi on jossain vesipumpun maastossa,jolloin sen vaihtamiseksi joutuisi irrottamaan hieman tavaraa(syyläri,tuuletin...)?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
lämmöt
Mun oma auto on 2,5 D -88.
Lämpöjen heitto tapahtui niin, että nousi paikallaan ja myös ajettaessa 0-120 km/h.
Nyrkkiä kojetauluun----sillon vähä laski.
No, viikko vierähti, availin mittariston ja vähän sörkin niitä mittariston liittimiä.
Sen jälkeen lämmöt olivat n. 85 astetta ja nousivat enää tyhjäkäynnillä reilun ajon jälkeen.
TERMARI IRTI (NESTEET PIHALLE TERMARIN MUKANA, EI TARVII PELLEILLÄ) JA TARVIKE TILALLE. VANHA TERMARI OLI YHTÄ PUUTA.
Nyt lämmöt ovat n. 700 km ajon jälkeen olleet tasan 80 astetta..........
Lämpöjen heitto tapahtui niin, että nousi paikallaan ja myös ajettaessa 0-120 km/h.
Nyrkkiä kojetauluun----sillon vähä laski.
No, viikko vierähti, availin mittariston ja vähän sörkin niitä mittariston liittimiä.
Sen jälkeen lämmöt olivat n. 85 astetta ja nousivat enää tyhjäkäynnillä reilun ajon jälkeen.
TERMARI IRTI (NESTEET PIHALLE TERMARIN MUKANA, EI TARVII PELLEILLÄ) JA TARVIKE TILALLE. VANHA TERMARI OLI YHTÄ PUUTA.
Nyt lämmöt ovat n. 700 km ajon jälkeen olleet tasan 80 astetta..........
Forumin näppärällä hakutoiminnolla löytyi paljon juttua "lämmöt nousee" hakusanoilla.
Serial oli jo kokeillutkin, laitan silti pari linkkiä.
Esimerkiksi tämä
Ja tämä
Serial oli jo kokeillutkin, laitan silti pari linkkiä.
Esimerkiksi tämä
Ja tämä
oulaistenliikenne.fi
Ekassa kuvassa näkyvä punainen "liitin" on itse anturi. Kun lämmöt nousee tarpeeksi korkealle, päästä anturi virran läpi. Oikeastaan se taitaa olla jonkunlainen lämpökytkin, koska se on on-off -tyyppinen. Voin toki olla väärässä, mutta niin se pelaa.Ari kirjoitti:Pari kuvaa M102 moottorista.Ekassa näkyy tuo tuulettimen liitin(oranssi) ja liittimen "hattu",joka on irrotettu ja nippusiteellä kiinnitetty muualle.
http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/matsuj ... pg&.src=ph
Liittimen hatun navat on kytketty yhteen (toisessa kuvassa näkyvällä) punaisella johdolla,jolloin tuuletin siis pyörii aina kun auto on käynnissä.Ainakin minun tapauksessani poisti samaisen kaupunkiajo/tyhjäkäynti kuumenemisen.
http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/matsuj ... pg&.src=ph
Lienenkö väärässä,mutta oma käsitykseni on,että varsinainen anturi on jossain vesipumpun maastossa,jolloin sen vaihtamiseksi joutuisi irrottamaan hieman tavaraa(syyläri,tuuletin...)?
"Anturilta" virta menee vesipumpun päässä olevalle sähkömagneetille. Se puolestaa vetää flektissä olevan metallirinkulan vesipumpun hihnapyörään kiinni, jolloin ropelli rupeaa pyörimään. Erittäin yksinkertainen systeemi, ja itselläni vikakin oli yksinkertainen; virtaa ei tullut edes "anturille" asti. Uusi virtajohto "anturille" ja jo rupesi pelaamaan. Kokeile siis mitata tuleeko virtaa, ja sitten kokeile pelaako sähkömagneetti kun sille annetaan virtaa.
C220D -94 sama ongelma. Lämmöt sahaa ajossa, aina valoissa nousee, vauhdissa laskee. Tänään oli vähän viileä ilta enkä saanut lämpöjä nousemaan kuin siihen kasikympin yläpuolella olevaan viivaan (90? 100?).
Viskokytkinroottori näyttäisi pyörivän liki samaa tahtia hihnapyörän kanssa mutta ne hauskat tietokoneen tuulettimen näköiset pikkuföönit ei lähde pyörimään. Pyörivät kyllä vilkkaasti kun irroittaa liittimen koneen kyljestä ja oikosulkee sen. Muistaakseni nuo on pyörähtäneet kelillä kuin kelillä kun on ajon päälle tyhjäkäyttänyt. Autossa on ilmastointi.
Riittääkö noiden puute nostamaan lämmöt vai onko vikaa termarissa? Nesteitä on vaihdeltu toissa talvena lohkolämppärin laiton yhteydessä.
Viskokytkinroottori näyttäisi pyörivän liki samaa tahtia hihnapyörän kanssa mutta ne hauskat tietokoneen tuulettimen näköiset pikkuföönit ei lähde pyörimään. Pyörivät kyllä vilkkaasti kun irroittaa liittimen koneen kyljestä ja oikosulkee sen. Muistaakseni nuo on pyörähtäneet kelillä kuin kelillä kun on ajon päälle tyhjäkäyttänyt. Autossa on ilmastointi.
Riittääkö noiden puute nostamaan lämmöt vai onko vikaa termarissa? Nesteitä on vaihdeltu toissa talvena lohkolämppärin laiton yhteydessä.
C220D -94
Jees, kiitoksia vastauksista. Tulin äskettäin takaisin reissusta ja huomenna pitää kokeilla tuota oikosulkua. Kiitos Arin kuvien anturikin löytyi . Oireet kuullostavat kyllä aikalailla osuvan yksyhteen Benzon kanssa, mitä tuossa topicissa oli.
Semmoinen havainto tuli tehtyä Tampereen reissun aikana että lämmöt ei noussut nyt läheskään yhtä korkealle mitä edellisen kerran, mutta liian kuumaksi pääsi kuiteskin. Päivä kuitenkin oli jopa lämpimämpikin.
Mutta mutta, huomenna se selviää onko vika tuossa flektissä/anturissa, pelottaa jo ajatus joutua kehä1:n ruuhkaan lämpimänä päivänä
Semmoinen havainto tuli tehtyä Tampereen reissun aikana että lämmöt ei noussut nyt läheskään yhtä korkealle mitä edellisen kerran, mutta liian kuumaksi pääsi kuiteskin. Päivä kuitenkin oli jopa lämpimämpikin.
Mutta mutta, huomenna se selviää onko vika tuossa flektissä/anturissa, pelottaa jo ajatus joutua kehä1:n ruuhkaan lämpimänä päivänä
W124 200 -85
ne etupuolella olevat flektit ovat juurikin ilmastoinnin takia, eivät välttämättä pyöri kokoaikaa, jos pyöriikin niin erittäin hiljaa.mikotus kirjoitti:C220D -94 sama ongelma. Lämmöt sahaa ajossa, aina valoissa nousee, vauhdissa laskee. Tänään oli vähän viileä ilta enkä saanut lämpöjä nousemaan kuin siihen kasikympin yläpuolella olevaan viivaan (90? 100?).
Viskokytkinroottori näyttäisi pyörivän liki samaa tahtia hihnapyörän kanssa mutta ne hauskat tietokoneen tuulettimen näköiset pikkuföönit ei lähde pyörimään. Pyörivät kyllä vilkkaasti kun irroittaa liittimen koneen kyljestä ja oikosulkee sen. Muistaakseni nuo on pyörähtäneet kelillä kuin kelillä kun on ajon päälle tyhjäkäyttänyt. Autossa on ilmastointi.
Riittääkö noiden puute nostamaan lämmöt vai onko vikaa termarissa? Nesteitä on vaihdeltu toissa talvena lohkolämppärin laiton yhteydessä.
ei pitäisi olla _älyttömän_ paljon merkitystä moottorin lämpöihin.
t: jaska
itse ajelen polkupyörällä :D