Käytin katsastuksessa ja katsastus setä sanoi, että vasen etuiskari hieman heikompi kun oikeanpuoleinen... tulos 48/69..
Joten ajattelin vaihtaa uudet iskarit eteen... haulla en oikein löytänyt w126 iskarin vaihto kertomusta...
Ainut tuossa jännittää tuo jousi.. pitääkö sitä puristaa kasaan vai onnistuuko vaihto ilman jouseen koskemista?
Sitten taitaa olla vehon hommia jos jousta täytyy puristaa.. ei itellä siihen oikeita puristimia ja bilteman vehkeillä en uskalla
Ja onko kokemuksia mitkä ois sopivat / hyvät iskarit 300SEL:iin
alusta on ihan vakio korkeudessa ei siis mitään madallusta ole eikä tule.
W126 etuiskunvaimentimien vaihto
W126 etuiskunvaimentimien vaihto
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Re: W126 etuiskunvaimentimien vaihto
Oliko tuossa samanlainen tuenta, kuin 123:ssa? Siinähän on erilliset ylä- ja alatukivarret, joiden välissä jousi on. Iskari on jousen sisällä mutta on näppärästi vaihdettavissa alhaaltapäin. Näppärimmin onnistuu siten, että ajaa renkaan jollekin mättäälle / rampille, jotta iskari sopii tulemaan tarpeeksi alas. Mutterit auki, iskari pois ja uutta tilalle.Tomppa kirjoitti:Ainut tuossa jännittää tuo jousi.. pitääkö sitä puristaa kasaan vai onnistuuko vaihto ilman jouseen koskemista?
Sitten taitaa olla vehon hommia jos jousta täytyy puristaa.. ei itellä siihen oikeita puristimia ja bilteman vehkeillä en uskalla
t.
Risto
E500 – 211.070
Jouseen ei tarvitse koskea, suurin huolenaihe ovat alkuperäiset torx-kannalla olevat alapään pultit. Ne on syytä puhdistaa enemmän kuin hyvin ennen hommaan ryhtymista, ja varmistaa että avain todellakin menee pohjaan. Kotiolosuhteissa menee voimistelun puolelle jos pultinkannat pääsevät nyplähtämään . Helppo homma kun käyt sitä katselemaan.
Omassa oli ensin varvi Kybejä alla, linkosin ne vuorten yli hevonv*ttuun kun vuosivat jo 3kk jälkeen. Nyt alla on Boget ja hyvin on pelannut, mitä nyt ensimmäisen vaihdoin takuuseen jo ½ v kuluttua.
Eikun hommiin...
Omassa oli ensin varvi Kybejä alla, linkosin ne vuorten yli hevonv*ttuun kun vuosivat jo 3kk jälkeen. Nyt alla on Boget ja hyvin on pelannut, mitä nyt ensimmäisen vaihdoin takuuseen jo ½ v kuluttua.
Eikun hommiin...
Jarskilla on tuossa linkissä hyvä vinkki, jos pultit alkaa äittelemään vastaan...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... +etuisk%2A
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... +etuisk%2A
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Juu helppo ne on vaihtaa kun saa nuo alapään pultit auki. Ensin tunkilla rengas ilmaan ja pönkkää alle että saa tunkin pois alta. Rengas pois. Tunkki alatukivarren alle ja nostaa niin että jousi hieman painuu kasaan. Sitten iskarin yläpää auki ja laskea tunkkia niin että iskarin yläpää tulee pois reiästään. Sitten pääseekin sen alapään pulttin kimppuun... uutta tilalle ja päinvastasessa järjestyksessä takasin. näin ei ole vaaraa että jousi pääsisi "lyömään" iskarin yläpään irrotessa. Ylätukivarressa on toppari mitä vasten tunkin voi laskea jos ei luota että tunkki pysyy alatukivarren alla. Tunkkiakaan ei välttämättä tarvi laittaa alatukivarren alle jos ylätukivarsi on jo renkaan irrotus vaiheessa topparia vasten.