MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????

Viesti Kirjoittaja amatoori »

epk kirjoitti: Ma 29.01.2024 17:56 niin, miten mahtaa olla noitten uudempien kanssa kun ovat paljon mentyjä ja vanhoja, jaksaako sitä ees harrastelija joka helvetin toimilaitetta yms joka nurkasta ronkkia, listä on pitkä ja kallis mitä vrt nykyisiin 211 ja vastaavat ? : adbluet, noxit, kaikki valaistuslaitteet ulkoa, puoli moottoria on muovia josta johtuen vaihdat bout kaikki lohkon ympäriltä jollei mosa ole jo ennen leiponut, isot infonäytöt, kaikki tutkalaitteet, nämä siis muiden murheiden lisäksi , no aika näyttää.
Niin kyllähän se aika karskilta tuntuu nykyselläänkin johonkin yli vuoden 2010 400 tonnia kelattuun vehkeeseen alkaa uusimaan blind spot tutkia, reilu 200€/ketale (käytetty) tai ILS valoa kun on xenon valon "verhon" aktuaattori jumissa puhumattakaan että kun pitäis alkaa Airmaticia korjailemaan.

Todellisuus onkin sitä että mittaristo on täynnä vikavaloa/ilmoitusta kun auton käynnistää, niillä mennää millä leimasta pääsee.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: MB C205 220cdi vaihto vanhempaan????

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

amatoori kirjoitti: Ma 29.01.2024 17:27
Näiden EQE, EQS:n akusto on tehty moduleista, 10kpl EQE:ssä ja 12kpl EQS:ssä. Modulin vaihto pitäisi onnistua "tavallisilla" sähköauto "oikeuksiksilla" jotka saa käynännössä suoritamalla suht kevyen kurssin. Toisaalta näiden modulien vaihto ei ainakaan viime tietämällä ole mahdollista Mersun omien työohjeiden perusteella, mutta sekin asia varmasti tulee muuttumaan. (teknisestihän tähän ei pitäisi olla esteitä)

Kun tilalle laitetaan käytetty moduli, hinta varmaan tosiaan samaa luokkaa kuin nykyää vanhoilla Tesloilla, joitakin tonneja siis. Hinta siis varmaan karvan yli sen mitä kusisäiliön ja syöttöletkun vaihtaminen siihen E-mersuun kun se liikkeessä tehdään.

Mikä sitten on se käyttöikä perusautolle, harrastelijathan nyt tekohengittelevät tällä hetkellä jotain W211:iä vielä joskin todellisuudessa niistä alkaa olemaan jo suuri osa poistunut liikenteestä, nämäkin enemmän EURO 4, W213 EURO 6:ssa saas sitten nähdä... :roll: Sähköautoilla varmasti tulee olemaan hieman lyhyempi keskimääräinen ikä kuin EURO 4:lla dieseleillä, mutta tuskin kovin montaa vuotta. Ja kyllähän harrastelijat sitten lopulta niitäkin tekohengittelevät.
Tuota yritin tuoda esiin, moduleiden käyttöikä on hyvin lähellä toisiaan ja sitä voisi verrata sileään renkaaseen kun jossakin muussa renkaassa on vielä juuri ja juuri pintaa jäljellä.

Esim. Tesla on tunnettu siitä ettei varaosia tahdo saada kuin järjettöminä kokonaisuuksina eikä tarvikeosia juuri ole. Tuossa linkkaamassani Kokkolan Autohuollon videossa oli sähköauton akkulaturi kansi avoinna josta näki, että laite toimii tai sitten ei.

Mitä käyttöikään tulee niin sivistynyt veikkaus on puolet siitä mitä polttomoottoriautoilla keskimäärin ja se siksi, että ylläpitoon tarvittavien komponenttien hinta/saatavuus ylittää järkevyyden rajat.

Ylihintainen AdBlue -järjestelmä ei ole oikein vertailukelpoinen. Olemme uuden edessä jossa ajattelu ja käyttäminen menee kokonaan uusiksi.
Vastaa Viestiin